Apskats: Sea of Solitude

Apskats: Sea of Solitude

24. jūlijs, 2019 • Autors: Eking • 0 komentāri

Īsumā par spēli

Sea of Solitude (SoS) ir balstīta uz autores Kornēlijas Gepertes (Cornelia Geppert) biogrāfiju. SoS galvenā varone ir Keja (Kay), jauna meitene, kas ir iekritusi depresijā pēc daudzu negatīvu brīžu piedzīvošanas savā personīgajā dzīvē. Viņa savā iedomu pasaulē brauc ar laivu pa ūdenī iegremdētu pilsētu, kas līdzinās Berlīnei. Keja, līdzīgi kā sīpolu mizojot, sāk šķetināt un analizēt savu dzīvi, kāpēc viņai ir atgadījušies depresīvi notikumi.

Meitene ir attēlota melnā krāsā ar oranžu somu un mijiedarbojas ar saviem dēmoniem, kā melnu vali, putnu vai kādu citu dēmonisku radību ar sarkanām acīm. Spēlētājs SoS gaitā atklās vairāk par jaunās sievietes ģimenes noslēpumiem un pieredzēs empātijas spēku, kas dod cerību ikvienam, kurš cīnās, lai atrastu gaismu tuneļa galā. SoS ir izdota programmas EA Orginals ietvaros šī gada 5. jūlijā.

Par SoS sižetu un spēlēšanas procesu

Solitude (no Sea of Solitude) skaidrojums no angļu valodas ir “izolācija” vai “izolācijas stāvoklis”, tas ir, kontakta trūkums ar cilvēkiem. Tāpat saīsinājums SoS skan kā palīdzības sauciens, kāds tas arī ir Kejai, kura cīnās ar pašas radītiem dēmoniem un vēlas tikt sadzirdēta. Spēles galvenā tēma caurvij vientulību, depresiju un emocionālo atstumtību, un to radītiem pārdzīvojumiem. Jaunā varone garīgo slimību izjūt sakarā ar vecāku šķiršanos, brāļa zaudēšanu, apsmiešanu skolā un citiem pārdzīvotiem emocionālajiem brīžiem.

Attiecīgi SoS galvenajai tēmai, ne velti ir izvēlēti tādi simboli kā plašā jūra un vientuļā meitene laivā. Spēles gaitā šķetinām depresijas radītās problēmas dažādās pakāpēs; ūdens līmenim samazinoties, saskaramies ar jaunām pāridarījuma sekām. Ir jāmeklē risinājums, lai pārvarētu jaunās sievietes iekšējo vientulību.

Spēlētājiem ir jāpalīdz meitenei redzēt zem ūdens virsmas paslēpušās problēmas un saskatīt ārpusē jaunas iespējas tās atrisināt, vadot viņu caur applūdušo pilsētas ainavu aizkustinošā stāstā. Kad ūdens līmenis paaugstinās un samazinās, tas atspoguļo Kejas prāta stāvokli. Biežāk esam tumšos ūdeņos un melnā vidē nekā gaišos atmiņas brīžos, kas piepildīti ar saules gaismu.

SoS ir izstrādāta apburošā vizuālajā stilā, tā man nedaudz atgādina citu indie spēli RIME par zēna cīņu ar tumsas spēkiem – grafiski un stilistiski abas ir līdzīgas. Kopumā spēle šajā ziņā ir labi nostrādāta, taču vienā no līmeņiem gan saskāros ar neredzamu sienu, jo vēlējos nokļūt vietā, kur tas nav paredzēts. No malas novērotājam var likties: “Kas par murgiem tiek spēlēti”? Skatītājam SoS gaita nebūs īpaši interesanta, jo tā nav izklaidējoša, bet vairāk liek aizdomāties un līdzi just. Spēlē nav jācīnās ar bosiem, bet gan jāpārvar grūtības. Vienīgā meitenes aizsardzības spēja ir šaut raķetes tumsā, lai radītu gaismu, kā arī mijiedarbošanās ar tumšiem veidoliem, lai tos attīrītu no “korupcijas”.

SoS vēstījums

SoS ir intīms piedzīvojums, bet tas nav apvīts ar sarežģītam mīklām. Spēli vairāk var uzlūkot kā ceļojumu vai noveli, ko iziet vienu reizi bez atkārtošanas. Protams, ir iespējams ērti piekļūt dažādām stāsta nodaļām caur lietotāja interfeisu un pārspēlēt kādu no divpadsmit fragmentiem. SoS viens no uzdevumiem ir iegūt kolekcionējamos priekšmetus kaijas, kuras, palaižot brīvā lidojumā, radām brīvības sajūtu. Varam arī atrast pudeles ar vēstījumu, kas motivē turpināt tumsas un gaismas cīņu.

Spēlētāji atklāj jaunas problēmas, pārvarot emocionālās grūtības, un pakāpeniski atgriež gaismu un krāsas tumšajā pasaulē. Pēc tikšanās brīžiem ar biedējošiem monstriem Keja sapratīs, kāpēc viņas vientulība ir kļuvusi par briesmoni un atradīs veidus, kā to uzveikt, lai atkal būtu dzīvespriecīga un laimīga.

EA Originals spēle

SoS ir novatoriska EA Originals spēle, ko izstrādājusi talantīga komanda no Vācijas Jo-Mei. Galvenās varones runas veids arī ir jūtami vācisks, ar manāmu vācu akcentu un tiešumu – kā jau vāciešiem angļu valodā. Es atzīstu: SoS ir netipiska EA Originals spēle.

Vientulības sajūtu pastiprina arī diezgan depresīva un bēdīga pavadošā mūzika, kad, piemēram, kārtējā jūras melnumā ieskanas skumji klavieru akordi. Protams, nedaudzajos saules un šalcošas jūras apvītajos brīžos mūzika rada atslābumu un prieku par gaismu.

SoS sniedz netipisku spēles pieredzi. Tā jau ir par velti pieejama EA Origin Access Premier abonentiem, kamēr citiem interesentiem darbs izmaksās 20 dolārus/euro. SoS ir izdota tikai digitālā veidā uz platformām PlayStation 4, Xbox One un Windows.

Kopumā

Kopējais spēles iziešanas laiks ir ap četrām līdz piecām stundām. Atzīšos, ka SoS ir veiksmīgi attēloti tādi simboli kā jūra, dēmoni, meitene un vientuļā laiva, tās sižets koncentrējas uz vientulības tēmu. Galvenais spēles mērķis – atrast gaismu tuneļa galā.

SoS nobeiguma daļā jau jūtams, ka sižeta garums ir pietiekams vai varētu pat būt par lielu, jo pēdējie līmeņi kļūst nedaudz apnicīgi. No spēlēšanas viedokļa neredzēsiet neko revolucionāru vai jaunu, drīzāk izbaudīsiet stāstu, kas liks aizdomāties par darbu vienojošo tēmu un tās radītajām sekām.


Apskatītā versija: PlayStation 4 (digitālā versija 1.00)
Iznākšanas datums: 2019. gada 5. jūlijs (viena no jūlija skaļākajām spēlēm)
Izstrādātājs: Jo-Mei Games
Izdevējs: EA
Žanrs: Piedzīvojumu
Režīmi: Vienspēlētāja
Platformas: PlayStation 4, Xbox One, Microsoft Windows


Secured By miniOrange