Apskats: Trials Rising

Apskats: Trials Rising

26. februāris, 2019 • Autors: Genotsiid • 0 komentāri

Tie, kuri apgalvo, ka visas Ubisoft izdotās spēles ir vienādas, droši vien nezina par Trials. Ja nu tomēr ar sēriju ir pazīstami, laikam saka, ka visas tās daļas ir tādas pašas. Un zināmā mērā viņiem ir taisnība gan par franču izdevēju, gan studijas RedLynx darbiem, ko iedvesmojusi motosporta disciplīna triāls. Bet kāpēc gan ģeniālo formulu mainīt, ja jau tā darbojas?

Gluži tāpat kā 2000. gadu sākumā (uzskatāms piemērs: Trials flash formātā) mūsu priekšā vēl aizvien ir motocikls, braucējs, neskaitāmi šķēršļi, kas jāpieveic un kas pieaug sarežģītībā, kā arī melnais humors. Kaut gan laika gaitā viss ir kļuvis vizuāli iespaidīgāks, esam tikuši ārā no necilo noliktavu telpām un vēriens ir paplašināts, vienkāršā, taču dziļā pamatideja ir saglabājusies. Tagad somi ir apvienojušies ar citām Ubisoft struktūrvienībām Kijevā un Odesā, lai radītu Rising – līdz šim varenāko Trials daļu.

Nu raut gaisā ratu, pārnest svaru uz priekšu, atpakaļ un gāzēt ar labo rokturi, lai veiktu neiespējamus trikus, varam mūsdienu ērā un teju jebkurā Zemes nostūrī – no Kanādas līdz Kambodžai. Par labiem rezultātiem nopelnītie pieredzes punkti sniedz pastāvīgu plūsmu ar jaunām lietām, ko darīt, un pielāgošanas priekšmetiem, ar ko izķēmot savu balto, melno, brūno vai zaļo braucēju un viņa dzelzs rumaku, kamēr fonā par atbilstošu noskaņu parūpējas tādi izpildītāji kā Billy Talent, Mötorhead un Trivium.

Lai jūs labāk saprastu Rising spēles procesu un šeit nebūtu jāatkārtojas, ieteicams noskatīties augstāk ievietoto video. Kā vadīt motociklu, uzreiz uztvers jebkurš, kas kaut reizi rokās turējis konsoles pulti, taču katram agri vai vēlu būs jāatver karte un jādodas uz sadaļu University of Trials. Tas ir ļoti noderīgs papildinājums ar sīkām pamācībām, kas saistītas ar rūcošā divriteņa pārvaldīšanu. Pieaugot braucēja līmenim un attiecīgi viņa prasmēm, tiek atklātas nodarbības par arvien grūtāk veicamiem manevriem.

Pirmās divas trīs stundas recenzijas autors bija stāvā sajūsmā par Trials Rising. Galu galā izklaide un prasmju pārbaudījums ir divas lietas, kas daudzus piesaista videospēlēm, un tās triāla iedvesmotais darbs sniedz pārpārēm. Daudzveidīgās trases piedāvā lielu dažādību gan fonu, gan šķēršļu ziņā – izstrādātāji pastāvīgi pārsteidz ar radošumu. Tikmēr ticamā fizikas simulācija mazliet pamaina gravitāciju, lai būtu iespējams veikt tālos lēcienus un gaisā varētu taisīt 1080 grādu rotācijas.

Uz šķietami vienkāršiem pamatiem ir uzcelts spēles process, kas prasa izcilus refleksus, ārkārtīgu izveicību un pilnīgu prāta skaidrību, lai tiktu galā ar visiem Rising līmeņiem, kam grūtības pakāpe ir apzīmēta kā Medium vai augstāka. Piemēram, lai uzbrauktu stāvā kalnā, nedrīkst par stipru piespiest akseleratora pogu, citādi no pārmērīgās griezes pacelsiet priekšējo riteni un nokritīsiet atmuguriski. Savukārt, lai pārlēktu no vienas platformas uz citu, kas atrodas vienādā līmenī, jāprot veikt manevrs Bunny Hop, tātad jānojauš, kas notiek ar motocikla amortizāciju, kad tiek pārbīdīts svars virs viena vai otra rata.

Tā nu pēc saldā medusmēneša, kas ir Rising pirmās stundas, sākas pārbaudījums, kas atšķir bērnus no pieaugušajiem. Piemēram, vienā vietā noturēt motociklu Mantis (pēc kārtas trešais), kas piemērots tehniski sarežģītākām situācijām, nav joka lieta. Lai gan krišana un acumirklīga atsākšana no pēdējā kontrolpunkta vai paša sākuma ir neatņemama Trials sastāvdaļa, kādā brīdī, iespējams, tiks sasniegts jūsu pacietības mērs. Pastāvīgi no mutes nākošie krievu lamuvārdi tad liecinās, ka vairs nemaz tik jautri nav.

Piemēram, šo rindu autors apstājās pie nieka 63 no kopā 117 pabeigtiem līmeņiem (tātad pat netika pie trasēm, kas apzīmētas ar Hard), saprotot, ka kādu laiku labāk Rising neaiztikt. Grūtības pakāpes pieaugums nav pārāk straujš, taču problēma ir satura ierobežošana pēc braucēja slavas līmeņa. Proti, noteiktas līgas, to trases un fināls top pieejams tikai tad, kad Fame pakāpe ir prasībām atbilstoši augsta. Attīstība gandrīz apstājas tuvu 50. līmenim. Var, piemēram, mēģināt uzstādīt labāku rezultātu minispēlēs Skill Games, kas braucēju pakļauj visāda veida pazemojumam, piemēram, rupjai versijai par basketbolu, bet labākas medaļas iegūšana pieskaita maz punktus.

Viens no Rising jaunumiem ir Contracts jeb sponsoru uzdevumi, kas par papildu mērķu paveikšanu (piemēram, pabeigt trasi īsākā laikā par 100 sekundēm vai nepārsniegt 5 kritienus) apbalvo ar bonusa pieredzes punktiem. Pirmās stundas tie ir tik viegli, ka neprasa lieku piepūli un nosacījumus izpildāt nedomājot, kas nodrošina ātru līmeņu celšanu, bet vēlāk, kad cenšaties sakasīt Fame vienības, atkārtoti braucot jau pabeigtas trases ar jauniem mērķiem, kļūst par apgrūtinājumu.



Laupījumu kastes ir bezkaunīgas – divi vienādi bikšu pāri

Par līdzsvara trūkumu liecina arī Rising iekšējā ekonomika, kas par uzvarām maksā santīmus, bet par konkrētām pielāgošanas precēm veikalā prasa latus (ne jau burtiski, protams). Katru reizi, kad sasniedzam jaunu Fame līmeni, spēle uzdāvina laupījumu kasti Gear Crate. Par laimi, iekšā ir tikai kosmētiski priekšmeti, bet kopā vairāk nekā 2000 uzlīmju nozīmē pastāvīgu – ja jums rūp tikai braukšana – bezjēdzīgu lietu plūsmu.

Loot boxes šad tad iedod arī kādu jaunu ielādes ekrāna, uzvaras, zaudējuma pozu vai apģērba gabalu, taču lielu daļu laika saņemam jau kolekcijā esošas lietas. Sistēma ir tik bezkaunīga, ka nebaidās vienā reizē sniegt pat divus identiskus priekšmetus (sk. attēlu). Apnīk, kad par kapeikām jāpārdod piektā vienādā motorollera ķivere vai kedu pāris. Līdz ar kastēm Rising ir iekļauts vēl viens free-to-play elements – īpašā valūta Acorns. Pirms spēles iznākšanas to nav iespējams pelnīt, taču iekšējā veikalā ir priekšmeti, par ko samaksāt var tikai ar zilajām ozolzīlēm.

Rising trasēs braucēju pastāvīgi pavada citu cilvēku aprises, kas parāda, kā viņiem posmā ir veicies. Tā saucamais asinhronais daudzspēlētāju režīms pastāvīgi motivē uz labāku sniegumu. Taču ir arī tiešsaistes variants, kas līdz 8 dalībniekiem piedāvā cīnīties par augstākajām vietām trīs līmeņu turnīrā. Kaut gan raksta autoram nedēļas nogalē pirms iznākšanas izdevās atrast tikai divus cilvēkus, tai skaitā redaktoru no kādas Somijas lapas (tātad automātiski Trials meistaru), jau bija skaidrs, ka iesācējiem tur nav, ko darīt.


69 mēģinājumi un pārlēkt tā arī neizdodas

Katram nākamajam raundam Global Multiplayer piedāvā izvēlēties starp trīs trasēm. Diemžēl gadās arī, ka visas ir Medium vai Hard. Ja katrs turnīra dalībnieks ir nepieredzējis, mači ir īstākās mocības, kad neviens nespēj tikt līdz galam, tikai krītot bezdibenī, sprāgstošās mucās vai atkritumos. Pagaidām režīms šķiet nepārdomāts.

Ja ir draugi vai vergi, ko piespiest piedalīties, daudz labāka izvēle ir jaunums Party Mode jeb Excitebike stila sacensības līgu fināla trasēs. Īsu laiku ir uzjautrinoši uzlikt, piemēram, modifikāciju, ka motocikli ir neredzami un gravitācija ir kā uz Mēness. Uz brītiņu izklaidēs arī braucamais Tandem, ko vienlaikus kustina divi cilvēki.

Rising ir palielināts uzsvars uz sociālajiem elementiem, par ko liecina ne tikai iedrošinājumi bieži sacensties par labākajiem laikiem. Tagad iespējams dalīties ar saviem pielāgošanas dizainiem, lai papildus nopelnītu nedaudz iekšējās valūtas, tomēr kvēlākajiem Trials faniem atkal tiek piedāvāts līmeņu redaktors. Tam ir ap 8000 priekšmetiem, ieskaitot iepriekšējo sērijas daļu objektus. Lai gan ar nedaudz neveiklo rīku (vismaz uz konsolēm, kur nav tastatūras un peles) neradīsiet tik vizuāli iespaidīgus posmus, spēles procesa ziņā tiem nebūt nav jāatpaliek no RedLynx piedāvājuma, ja esat gatavi ieguldīt daudz darba.

Kopumā Trials Rising saturiski ir savas sērijas spēcīgākā daļa. Motobraukšanas/platformu lēkāšanas spēle pārsteidz ar daudzveidību un lieliski izklaidē. Tomēr ne līdz galam pārdomāta šķiet satura ierobežošana ar līmeņiem, laupījumu kastes un režīms Global Multiplayer. Rising var ieteikt izmēģināt visiem, taču baudījums ir pilnībā atkarīgs no pirkstu veiklības un pacietības.

Apskatītā versija: PlayStation 4
Žanrs: racing, platformer
Spēlētāju skaits: 1–8
Platformas: Xbox One, PlayStation 4, Windows, Switch
Izstrādātājs: Ubisoft RedLynx, Ubisoft Kiev
Izdevējs: Ubisoft
Iznākšanas datums: 26.02.2019.
Par apskata disku paldies: Gamestar.ee


Secured By miniOrange