Apskats: Wolfenstein: Youngblood

Apskats: Wolfenstein: Youngblood

14. augusts, 2019 • Autors: Eking • 0 komentāri

Īsumā par Youngblood

Wolfenstein: Youngblood (WYB) ir šūteris no pirmās personas skatupunkta, kuru izstrādājusi MachineGames un Arkane Studios. Jaunāko sērijas daļu ir izdevusi Bethesda Softworks. WYB papildina Wolfenstein universa notikumus starp lielajām sērijas daļām – proti, ir t. s. spin-off. Spēle tika izlaista platformām Microsoft Windows, Nintendo Switch, PlayStation 4 un Xbox One 2019. gada jūlijā.

Divdesmit gadus pēc Wolfenstein II: The New Colossus notikumiem Amerika un liela daļa pasaules ir atbrīvota no nacistu kontroles. B  J. Blazkovičs un viņa sieva Anna ir izaudzinājuši dvīņu meitas: Džesiku un Sofiju. Vecāki ir iemācījuši bērnus aizstāvēt sevi un apmācījuši militārajās zināšanās.

Militārās mācībās

Tomēr 1980. gadā Blazkovičs noslēpumaini pazūd bez pēdām. Džesika, Sofija un viņu draudzene Ebija, Greisas un Volkera meita, bēniņos atklāj slepenu istabu ar karti. Tajā norādīts, ka Blazkovičs devies uz nacistu okupēto Neo-Parīzi, lai palīdzētu Francijai pretoties. Ticot, ka Amerikas varas iestādes nesekos Blazkoviča meitām uz nacistisko Franciju, meitenes nozog FIB helikopteru, kā arī pāris īpašus luminiscējošos bruņu tērpus, un dodas uz Franciju.

Nianses par spēli

Ir iespējams izvēlēties spēlēt ar Džesu vai Sofu, attiecīgi otra māsa atbalstīs kā mākslīgā intelekta biedrs, vai arī varēsim šaudīties kopā ar kādu draugu tiešsaistes režīmā. Pēc sākotnējās misijas iziešanas WYB var turpināt atlikušo stāstu nelineārā secībā, izvēloties nākamos uzdevumus Parīzes kartē. Progresējot spēlē, var atbloķēt jaunus ieroču papildinājumus, dažādus ietērpus un spējas. Jaunas prasmes ir iespējams atslēgt par īpašām monētām, ko dod par kārtējā līmeņa sasniegšanu vai kāda uzdevuma izpildi. Līdzīgi kā Far Cry New Dawn virs pretinieku galvām ir atzīmēts līmenis un papildus bruņu veids ar baltu aizpildītu vai baltu tukšu kvadrātiņu. Lai cīnītos ar pretinieku, jāzina, kāds ierocis ir jālieto, jo, izmantojot neatbilstošu šaujamo, būs grūti nodzīt bruņu kārtu.

Biezās bruņas un pakāpes rādītāji

Dizaina ziņā pretinieki vienlaikus var būt ar dažādiem bruņu tipiem, un ir diezgan grūti visu laiku pārslēgties starp ieročiem. Pretinieku bruņas ir visai biezas, un atšķirībā no klasiskām Wolfenstein spēlēm nāksies viņus ilgstoši šaut, lai mēģinātu nodzīt aizsardzības kārtu. Piemēram, ja ienaidnieku ir daudz – un it sevišķi ar lielāku līmeni –, var būt ilgstoši jāraida lodes pa bruņām un pastāv liela iespēja, ka aiziesiet bojā. Ļoti nerekomendējami ir stāties pretī vairākiem augstāka līmeņa pretiniekiem – virs viņiem būs atzīmēts galvas kausiņa simbols. Ja tā gadās, ir vien jāuzņemas kādas zemāka līmeņa misijas un jāpalielina līmenis uz atbilstošu.

Grainda iespējas

Spēlē ir iestrādātas plašas iespējas “graindot”. Ja to pavisam negribas darīt, var laipni iegriezties Bethesda uzturētajā WYB veikaliņā un iegādāties zelta stieņus par īstu naudu (premium valūta). Papildus ir jāvāc sudraba monētas, par kurām ir iespējams atvērt dažādus ieroču modifikatorus, kā arī nopirkt laika taupītājus un pieredzes punktu gūšanas paātrinātājus.

Wolfenstein: Youngblood veikaliņš

Sudraba monētas tiek vāktas ļoti lēni, un uz spēles beigām ir iespējams iegūt labi ja trešdaļu ieroču modifikatoru. Parunājot ar tiem, kas izgājuši spēli uz 100 % un kas atvēruši visus šaujamo papildinājumus, kā arī sasnieguši maksimālos līmeņus un savākuši kolekcionējamos priekšmetus (brilles, kasetes, piezīmes), būs nepieciešams papildus veltīt ap 30–40 stundām. Citādi WYB var mierīgi iziet ap 12–15 stundām.

Ja vēlaties sākt sēriju ar Youngblood, tad ļoti nerekomendētu to darīt, jo būs liela vilšanās un slikts iespaids par Wolfenstein kā tādu. Parunājot ar cilvēku, kuram WYB bija pirmā sērijas spēle, tieši tā notika un nebija vēlmes izmēģināt kādu citu, jau iemīļotu Wolfenstein daļu. Vienīgā WYB līdzība ar The New Colossus – galvenā bāze atrodas Parīzes katakombās, kas līdzinājās otrās daļas zemūdenei, kurā varat izvēlēties tālākās misijas atvērtā pasaulē. Piezīmēšu, ka papildu uzdevumi ir veidoti bez izdomas – atnes noteiktu priekšmetu, atbrīvo ķīlniekus un tādā garā.

Līmeņu dizains un pastāvīgs munīcijas trūkums

Es izgāju WYB aptuveni 15 stundās, jo mēģināju uzlabot varones līmeni, kā arī centos atvērt dažādus ieroču modifikatorus. Turklāt vienā no tā sauktajām reida misijām pašās beigās zaudēju, jo mana māsa nomira un nepaspēju viņu atdzīvināt. Pārsteigums bija liels, ka gandrīz stundu garo uzdevumu bija jāsāk no paša sākuma. Varu teikt: kontrolpunkti ir izvietoti ļoti nedraudzīgi no līmeņu dizaina viedokļa. Savukārt zaudējumā pie pēdējā bosa spēli atsāku pie paša pretinieka, taču jau ar iztērētu munīciju – pavisam tukšā. Tā ir viena no WYB atšķirībām no citām sērijas Wolfenstein spēlēm, ka patstāvīgi trūkst patronu, un būtībā pie spēles bosiem gadās, ka jāmeklē jebkāda munīcijas kaste, lai ar pāris pēdējām lodēm piebeigtu bosu.

Pa Parīzes jumtiem staigājot

Būtu jauki, ja kā The Division 2 vai Far Cry New Dawn munīcija būtu viegli pieejama, ja jau izstrādātājs ir pacenties “mākslīgi” ieviest RPG līmeņus un pretiniekus ar biezām bruņām. Vēl viena svarīga piezīme, ka pretinieku līmeņi tiek pielāgoti māsu pašreizējam līmenim. Tomēr ja gadījumā ienaidniekiem tie ir augstāki, protams, samazinājums netiks piemērots.

Spēles sižets un tēli

Runājot par tēliem un sižeta attīstību, stāsts ir vājš un izsmērēts atvērtajā pasaulē. Apskata sākumā ieskicēju, ka dvīņu māsas meklē tēti, un būtībā sižets nemainās līdz pat spēles beigām. Galvenais mērķis – sistemātiska Parīzes attīrīšana no nacistiem. Nekādi īpašie pagrieziena punkti neseko, tikai pašās spēles beigās sastopam galveno ļaundari pirms fināla un atveram vienu īpašo spēju.

Katakombas 80. gadu stilā

Spēles Wolfenstein ir izcēlušās ar savu melno un gaumīgo humoru, taču šeit šādas izsmalcinātas zobgalības vietas ir retas. Traucē vienas māsas nevaldāmie smiekli jeb zviegšana, kas sabojā īpašo Wolfenstein humoru. Spēles gaitā māsas atbalsta viena otru ar saukļiem “Hey Dude”, “You are awesome”, ka ļauj uzlabot bruņas par 25 vienībām.

Sākumā izsaucieni šķiet amizanti, bet jau uz WYB vidusdaļu tie ļoti izteikti sāk kaitināt. Piezīmēšu, ka spēli izgāju solo ar mākslīgā intelekta palīgu, kas labi pildīja savas funkcijas. Taču dažās no stāsta izšķirošajām vietām māsa nomira vai arī mani neatdzīvināja, un šādas misijas bija jāsāk no paša sākuma.

Kooperatīvais režīms

Luksusa versijas īpašnieki var uzlūgt jebkuru no draugiem un iziet WYB kopā, pat ja viņš nav iegādājies spēli. Šī funkcija ir slavējama, un tai vajadzētu būt standartam kooperatīvajās spēlēs. Līdzīgu pieeju piedāvā A Way Out, kur otrs biedrs var piedalīties bez maksas.

WYB spēlēju tās iznākšanas dienā (versija 1.00), un kooperatīvais režīms nebija īsti pārdomāts. Pirmo misiju sāku tiešsaistē ar kādu nejaušu spēlētāju. Pārsteigums bija liels, kad piedzimu kaut kādā pagrabā, sākās apšaude – pāris šāvieni un jau guļu. Tā nu pēc 20 minūtēm ar nejaušo partneri brīnumaini izlauzāmies no pagraba, un priekšā gaidīja jau ienaidnieki ar krietni augstāku līmeni. Sapratu, ka esmu ticis pašā WYB vidus daļā, nevis sākuma misijā.

Viens no Youngblood bosiem

Paspēlējot kādu laiciņu, jau iznāca atjauninājums 1.02, kurā būtībā kooperatīvais režīms nestrādāja un tika ziņots, ka serveris ir pilns. Funkcionalitāte tika atgriezta versijā 1.03, kas izlaboja daudzās spēles kļūdas un sataisīja sadarbības režīmu. Svarīgi piebilst, ka kooperatīvais režīms ir asinhrons, piemēram, ja viens spēlētājs būs vieglākā grūtības pakāpē, tad partneris var jau spēlēt augstākajā.

Grafiskais noformējums un muzikālais pavadījums

Runājot par muzikālo pavadījumu – 80. gadu elektroniskā mūzika bija jūtama tikai sākuma misijā. Tālāk muzikālais pavadījums ieskanējās tik dažreiz fonā un nebija īpaši dzirdams. Skatoties WYB treileri, pārņēma patīkamas elektronisko akordu vibrācijas, taču pamata spēlē tā radītā noskaņa nav īpaši jūtama. Vispār pēc Parīzes līmeņu noformējuma nevar spriest, ka tā ir tieši 80. gados – tikpat labi varētu būt deviņdesmitie vai 2000. gadi. Tikai katakombās bija pareizā noskaņa disko bumbas un mūzikas albumu dēļ.

Brīnišķīgais apgaismojums Parīzes tuneļos

WYB var paslavēt par brīnišķīgu grafiku. Parīze izskatās skaisti, taču spēlē ir pieejami vien pieci līmeņi, ko vajag vairākas reizes pārspēlēt dažādās misijās. Vizuāli ir saglabāts šarms no Wolfenstein II: The New Colossus un ieroči – kā jau MachineGames radītā spēlē – sajūtu līmenī darbojas lieliski.

Kopumā

Kopumā WYB sagādā daudzus nepatīkamus pārsteigumus. Īpaši vēlos uzsvērt, ka pretinieku spēcīgais bruņojums ir pilnībā izmainījis spēles būtību jau pašā saknē – tā vairāk atgādina sistemātisku un ilgstošu ienaidnieku tīrīšanu Parīzes kartē.

Sērijas Wolfenstein spēcīgākie elementi – lineārais sižets un šūtera dinamiskums – ir pilnībā izmainīti līdz nepazīšanai. Spēlētājam vairāk vai mazāk ir aizsegā jāmaina pozīcijas un ilgstoši jādeldē pretinieku bruņu un pēc tam jau dzīvības stabiņš. Personīgi sevišķu prieku Youngblood, ko spēlēju ar pārtraukumiem, nesagādāja.

Ja tomēr vēlaties uzspēlēt jauno sērijas Wolfenstein daļu, tad ieteiktu iegādāties tikai uz labām atlaidēm. Youngblood oriģinālā cena ir ap 35 euro, kopējais garums ir ap 12–15 stundām, nerēķinot mākslīgi ieviestos RPG elementus un to graindošanu. Cerēsim, ka nākamā lielā sērijas daļa jau būs zināmais volfenšteins bez šādiem nevajadzīgiem eksperimentiem.


Apskatītā versija: PlayStation 4 (digitālā versija 1.00 līdz 1.03)
Izdošanas datums: 2019. gada 25. jūlijs
Izstrādātājs: MachineGames & Arkane Studios
Dzinis: id Tech 6
Izdevējs: Bethesda Softworks
Žanrs: First-person shooter
Režīmi: Vienspēlētāja, tiešsaistes kooperatīvais
Platformas: PlayStation 4, Xbox One, Microsoft Windows, Switch


Secured By miniOrange