The Room triloģijas apskats

Aiz katrām durvīm ir istaba, aiz katras istabas ir durvis...

14.Novembris 2015 13:04
Mikonens

Jau pāris gadus viedtālruņu "spēļu" tirgus atstāj savu ne vienmēr pozitīvo ietekmi uz lielajām konsoļu un PC spēlēm - nevajadzīgi mikromaksājumi, sociālās funkcijas un alkatīgi izmantots free-to-play ir tikai aisberga redzamā daļa. Tomēr mēs nedrīkstam aizmirst, ka arī telefonu spēļu tirgus ir spējīgs nest oriģinālas un fantastiskas spēles, tikai tas notiek ļoti reti. Izstrādātajs Fireproof Games, kura sastāvā ir cilvēki, kas piedalījušies Burnout 3 un Burnout Paradise izstrādē, 2012. gadā iepazīstināja pasauli ar savu radīto brīnumbērnu - The Room. 2013. gadā iznāca turpinājums The Room Two un šomēnes AppStore parādījās The Room Three. Spēles spēlēju uz sava iPhone, bet pirmā daļa ir arī pieejama uz PC, kā arī gandrīz visa triloģija pieejama uz Android telefoniem. Ņemot vērā, ka šīs ir telefona spēles un ir līdzīgas viena otrai, tad es visu triloģiju ņemu kā kopumu.

Kaste ar pārsteigumiem

Spēļu ideja ir gaužām vienkārša - jāatrisina puzles. Pirmā spēle daļa ir koncentrēta uz vienu istabu, kurā ir jāatrisina puzles uz vairākām kastēm. Otrā spēles daļa iespēju loku paplašina - tagad vairs nav tikai viena kaste, bet gan vairāki objekti vienā istabā. Trešā spēle ir pagaidām šīs idejas augstākā pilotāža - vairākas istabas, bet tās visas ir vienotas vienā puzlē. Lai to izdarītu, jāizmanto savi pirksti, lai kustētos no objekta uz objektu, jāatver slēdzenes, jāmaina atslēgas izskats, jāatver atvilktnes, un citas darbības. Spēļu vadība ir veidota, lai atveidotu reālas darbības un šāda mehānika darbojas lieliski, jo šķiet dabiska, pašsaprotama.

Daudz, daudz, daudz zobratu

Būdama puzles žanra spēles, tām arī piemīt savs īpatnējais sižets. Jāatzīst, ka triloģijas sižets patīkami pārsteidza ar savu mistisko atmosfēru un abstraktajiem peronāžiem. Visu triju spēļu galvenais varonis ir vārdā nenosaukts cilvēks, kas seko pavedieniem, lai atrastu mistisko Null elementu. Pirmo spēli galvenais varonis pavada sava paziņas AS mājā, kur AS ir viņam atstājis "puzļu kasti", kas jāatrisina. Otrās spēles sižets paiet alternatīvā dimensijā, kurā ir nokļuvis AS un tagad arī pats spēlētājs, kura mērķis ir no tās izmukt. Trešā spēle ir mazliet citādāka, jo spēlētājs šoreiz atrodas pavisam kur citur jau. Katrā puzlē atrodama vēstule vai dokumenti par to, kāda ir spēles pasaule un kāda ir katra personāža loma tajā. Šīm vēstulēm ir vērts pievērst uzmanību kaut vai tādēļ, ka tās ir sarakstītas tik mistiski un sireāli, ka vienkārši rodas vēlme uzzināt, kas notiks tālāk. Atgriežoties pie Null elementa, latviski tā ir kvintesence jeb ētere, kas antīkajā un viduslaiku alķīmijā uzskatīta par tīro pirmelementu visiem četriem mums zināmajiem elementiem. Ja kāds ir lasījis Hovarda Filipa Lavkrafta (Howard Phillips Lovecraft) literāros darbus, tad ātri pamanīs, ka šī triloģija savā sižetā izmanto autora darbu motīvus. Jāņem vērā, ka tomēr būs daļa spēlētāju, kurai šis sižets būs par abstraktu un nesaprotamu, kā arī visas trīs triloģijas daļu individuālās beigas nav diez ko lieliskas, bet ņemot tās kā vienu kopumu sniedz labāku paskaidrojumu.

Attēla apraksts

Kas ir galvenais, ko spēlētājs saņem spēlējot šo triloģiju? Protams, lieliska iespēja izmantot savas pelēkās šūniņas. Izstrādātāji acīmredzot ir cilvēki ar varenu izdomu: katra puzle spēlēs ir izdomas bagāta un atrisinājumi vienmēr ir loģiski, pat ja sākumā tie tādi nešķiet. Puzļu dizains arī saņem atzinību, jo tu nekad nezini, kā šī puzle attīstīsies. Neviena puzle neatstāj sajūtu, ka tā būtu kopija no citas un šāda sajūta pastāv arī tad, ja visas trīs spēles spēlē uzreiz vienu aiz otras. Iespējamā puzles tematika varbūt atkārtojas vai ir līdzīga kādai citai, bet atrisinājums vienmēr ir atšķirīgs katrai. Viens no unikālajiem triloģijas elementiem ir okulārs, ko spēlētājs vat izmantot, lai atrastu paslēptas pogas vai slēdžus, vai arī palīdzētu atrisināt puzli. Okulārs tiek izmantots interesantākos veidos, kad tas sagroza realitāti, bet par tie momenti jau ir maitēkļi (jā, latviešu vārds spoilerim).

Taustekļdurvis...labs, ne?

Spēļu grafiskais noformējums ļoti atgādina 19. gadsimta beigas un 20. gadsimta sākumu, sniedzot spēļu diezgan unikālu atmosfēru. Pieminētā atmosfērā ir diezgan baisa, vietām pat nomācoša, kas tikai atbilst spēles motīviem un idejām. Baisumam arī palīdz fakts, ka mūzikas spēlēšanas laikā gandrīz nemaz, tikai skaņas efekti attiecīgajos mirkļos. Grūti atsaukt atmiņā telefona spēles, kuru atmosfēra līdzinātos lielas spēles atmosfēru līmenim. Ja ir kaut kas negatīvs sakāms, tad tas noteikti ir visu triju spēļu ilgums - visas trīs spēles var iziet apmēram 6 stundās, ja spēlē pirmo reizi, un jebkura atkārtotā spēlēšana samazina to laiku. Arī tad, kad puzles atrisinātas, risināt tās vēlreiz nav vairs tik interesanti, tātad triloģijas dzīve uz tavas mobilās ierīces būs diegzan īsa.

Attēla apraksts

Par šo telefona triloģiju ir grūti pateikt ļoti daudz slikta, jo tā ir tik ātri cauri, ka nepaiet pat laiks ko negatīvu pateikt. Tas tomēr nostrādā spēles labā un spēlētājs būs apmierināts ar gala rezultātu jebkurā gadījumā. Balstoties uz trešās spēles beigām, skaidrs, ka tai sekos vēl ceturtā daļa, bet lai to redzētu nāksies vien mums pagaidīt. Šobrīd ši triloģiju iesaku jebkuram, kam ir vismaz iPhone 5.

8.5/10

1036 skatījumi 1 komenti kudos

Raksta autors

2 komentāri Nintendo Direct 12.11.2015
14.Novembris 2015 10:41
Mikonens

1 Komentārs

15.Novembris 2015 12:36

Nopirku tikko pirmo daļu Room. Paprovēsim.

Pievienot Komentāru

Lai pievienotu komentāru, lūdzu ielogojies!