Vai Electronic Arts spēs restartēt Need for Speed franšīzi

Tēma, par kuru tik daudz runājam un spekulējam - jaunākā Need for Speed franšīzes daļa, kura solās restartēt veco labo franšīzi.

6.Oktobris 2015 08:27
Marcisbee

Paskatīsimies kas agrāk bija Need for Speed un kur viss nogāja greizi, jo acīmredzot kaut kur laika gaitā franšīze nobraukusi no ceļa. To jau paši tā kā apzināmies, bet nu arī pats EA atzīst, ka tā ir, ja reiz ir vajadzīgs Need for Speed franšīzes reboots.

Tātad sāksim mūsu ekspedīciju no pašiem pirmsākumiem, kur tālajā 1994. gadā, kad es vēl biju tikai 2 gadus jauns bērns, EA laida klajā pirmo franšīzes daļu, kas saucās "The Need for Speed", līdz ar ko iesākās lielā franšīze. Bet lietas sāka uzņemt lielo jaudu, kad iznāca trešā daļa "Need for Speed III: Hot Pursuit" 1998.gadā. Tolaik trumpis bija tas, ka braucēji tika iepazīstināti ar policijas mašīnām un varēja arī braukt ar tām un veidot tādas kā tautā sauktās ķeriņas, kur policists ķer sacīkšu braucēju. Pēc šī grāvēja izdošanas, EA saprata, ka franšīzi vairs nav vērts numurēt un sāka saukt katru jauno relīzi dažādos apakšvārdos, kā mēs to ļoti labi pazīstam šodien.

Taču vislielākais grāvējs no visiem, kas satricināja visus geimerus bija tieši "Need for Speed Underground 2", kuru mēs joprojām atceramies ar labām atmiņām un labprāt kaut vai tagad vēl šo spēli uzspēlētu. Lai nu kā, šī bija tā īstā NFS daļa, kuru EA noturēja godam ar lielu karti, pirmo reizi free roam režīmu un mašīnu tūnēšanu, kurai limita gandrīz vai nevarēja redzēt. Savu auto varēja izdaiļot diezgan unikāli un multiplayer režīmā varēja paspīdēt cik katram smuks auto. Atzīstu, ka Most Wanted arī bija vēl krietni sakarīgs un daudzi liek punktu tur. Tātad esam nonākuši līdz pēdējam brīdim, kur nfs vēl bija cienījams, bet kas īsti notika ?

Mans viedoklis būtu sekojošs, ka notika tas, ka spēlē mums tika atņemtas dažādas iespējas, kuras tika mums dotas jau iepriekš, kā spēcīgā tūnēšanā, ļoti ērti kontrolējamā vadība. Tādejādi mūs izlutināja un pēc tam viss pārējais likās teju vai nespēlējams. Atzīšos, ka esmu izlaidis pāris daļas pēc Most Wanted pirmās daļas (šeit vēlētos atzīmēt, ka nerunāju par 2012.gada Most Wanted, bet gan 2005.gada relīzi, jā EA galīgi neprot nosaukt spēles, ja reiz ir 2 spēles ar pilnībā vienādu nosaukumu, props to you!!).

Pēc visa šī, izstrādātāji vēlējās mūs atkal savaldzināt un iekš Pro Street mūs iepazīstināja ar Damage mehāniku, kur auto varēja beidzot arī sadauzīt Jā, iepriekšējās daļās to nevarēja. Tolaik tas likās tik kruti un mārtketings nostrādāja, bet visi arī šo daļu aizmirsa un gada laikā jau vairs nebija teju neviens spēlētājs.

Bet 2010.gadā mūs satrauca pasaule ar diezgan stabilu interneta pieeju visā pasaulē, lai nodrošinātu pietiekami stabilu konekciju MMO spēlēs, tad nu arī šajā lauciņā mūsu braucamais gabals ieslīdēja. Jā Need For Speed bija arī MMO, kurš saucās World un bija diezgan liela izgāšanās, kur gļuki un tīkla nestabilitāte bija visapkārt un izejas nekādas. Arī es iemēģināju spēli un pēc 3. atvēršanas reizes to arī izdzēstu.

Līdz beidzot kāds saprata, ka ir jārestartē jau iepriekšējās daļas, kuras deva tik lielus panākumus pašai franšīzei un katru gadu izdeva jaunu rebootu no kādas jau vecākas daļas - jaunā iesaiņojumā, kuri bija OK, nekas vairāk. Un nonākam pie Need For Speed Rivals, kurā esmu nosēdējis ~ 20 stundas un izieta spēle nav, jo vienkārši nervi netur. Esmu ticis līdz pēdējam uzdevumam, kas ir jāizpilda un latiņa ir vienkārši pārāk augsta pēkšņi, kur viss iepriekš bija vienkārši. 3x sanāca izpildīt to uzdevumu, bet problēma ir tāda, ka ir jātiek līdz kādai garāžai, lai uzdevuma izpilde saglabātos, kas man nevienu reizi neizdevās no visām 3 un es vienkārši padevos. Spēle ir OK, bet nu grūtības sadalījums ir krietni neadekvāts un nepareizs. Pilnīgi interesē cik grūta būs jaunā NFS epizode, kura saucās Need For Speed !? Ko ?

Jā! Need For Speed sauksies jaunā franšīzes daļa. Tas ir pilnīgi nekas, ka tieši tā saucas jau arī filma. Un no pašas pirmās daļas noņemts tikai The palīgvārds (Malači EA, ko es varu pateikt, ģeniāli un orģināli!!). Pie spēles beta versijas jau tiku un saņēmu iespēju izmēģināt kā tad ir ar šo topošo braucamo gabalu. Sākšu jau ar to, ka spēle maksās 70 eur ! Kas man šķiet stipri par daudz. Jā, piekritīšu, ka man tiešām likās jautri un forši braukt, vadība mašīnām ir diezgan fantastiska un drifts ir beidzot grūtāks, nevis kur nospied roķeni, atlaidies krēslā un izņem līkumu. Šeit par pārsteigumu nācās arī aktīvi kustināt riepas, lai noturētos drifta stāvoklī un neieskrietu kādā sienā. Problēmu ar kontroli ir iespējams beidzot saveduši kārtībā, bet kā ar pārējo ?

Otra lielākā bēda mums bija mašīnu tūnēšana. Man ir labas ziņas - mašīnu tūnēšana beidzot ir spēcīga un es atļaušos teikt, labāka un lielāka izmēra par favorītu Underground 2. Ir pāris navigācijas mīnusi tajā kustomizācijas režīmā, bet tā būtu vairāk kā piekasīšanās un to nevar darīt, skatoties uz beta versiju, jo viss var mainīties. Grafika arī ir iespaīdīga, neko pielikt, ne atņemt.

Katrā ziņā, es tiešām ticu, ka šī jaunā daļa beidzot atgriezīs mūsu cerības uz šo braucēju sapņu spēli. Potenciāls ir, bet EA kā kompānija galīgi garām, atvainojos, bet tā ir! Mārketinga modelis viņiem ir debīls, tāpēc paturu iespēju, ka spēle varētu tikt brutāli sačakarēta.

Paldies par uzmanību, tāds ir mans viedoklis. Labprāt dzirdētu Jūsu viedokli komentāros par šo visu.

1242 skatījumi 9 komenti kudos

Raksta autors

9 komentāri MAD MAX izloze PRO kontiem 15.Septembrī [Noslēdzies]
15.Septembris 2015 17:55
Strike.lv

9 Komentāri

6.Oktobris 2015 08:54
NecroBob Redaktors

Es wikendā betu atspēlējos Mašīnas vizuālā un tehniskā "kustomizācija" ir tuvu perfektumam. Vizuāli arī viss ir pat ļoti labi. Pa lielam viss bija super Bet nav tās sajutās kas bija spēlējot NFS: Underground 2 un Most Wanted ilgi nevarēju saprast kāpēc, beigās nonācu pie secinājumu ka tas laikam ir vecums. Spēlējot vecās daļas biju apmēram 14 gadus vecs un par mašīnām varēju tikai sapņot, tagad savos 26 mašinā ir ikdiena Protams to nevar īsti salīdzināt, jo uz darbu gluži ar Nisan Skylain nebraucu Bet jebkurā gadijmā ar vecu golfu pabraukt pa zemes ceļu īstenībā ir 100 x jautrāk nekā braukt ar Aston Martin uz klaviaturas

Ar šo mēģinu pateikt, ka no braukšanas spēlēm esmu izaudzis un lai cik kruti būtu jaunie NFS vecie vnm liksies labāki

6.Oktobris 2015 08:56

Pēc visām tām vecajām daļām ar MS-DOS grafiku, pirmais Most Wanted paņēma manu sirdi. Tagad arī Underground 2 liekas ok. Bet tas, kas nāca pēc tam, likās nenormāli garlaicīgs. Vai nu neinteresanti sacīkšu veidi, vei nu vnk liela karte bez galvenā storyline, vnk multiplayer, kā NFS World, tikai ar labāku grafiku. Kamēr uzdūros NFS - The Run. Tā dinamika paņēma mani ar sirdi un dvēseli. Izgājis vēl neesmu, bet ļoti centīšos. Otrais Most Wanted ir To-Do sarakstā, ja maz patiks. Un tas laikam arī viss, kas mani interesē no NFS. Jaunākās daļas mēģināšu, kad apgreidošu kompi ;D

6.Oktobris 2015 09:15
Marcisbee Dizaineris

Savā ziņā piekritīšu, ka varbūt esam izauguši un paliks vienmēr sirdī tā nostalģija par vecajiem NFS, bet nu jā, jaunais solās būt labs, es ļoti ceru, ka ea politika neietekmēs spēles gala iznākumu.

Yeah, pirmais Most Wanted bija ikonisks ar to bembi un tā. Arī The Run esmu spēlējis, bet vadība - ak vadība, nedaudz grieza sirdī Tas pats ar Rivals, kur jūtami mašīna brauc pa sviestu.

6.Oktobris 2015 09:56

Vienīgais kas betā pārsteidza bija pāreja no viderullīša uz datorgrafiku garāžā. Tā pāreja bija tik perfekta, ka pat nevarēja pamanīt, ka beidzās videorullis un sākās datorgrafika. Bet tas tāds sīkums. Lai EA paliek pie sporta spēļu izstrādes un viss. Tas viņiem sanāk.

6.Oktobris 2015 14:37

Pats gan pie betas netiku, tādēļ nevaru spriest, kāda tad ir šī jaunā daļa. Taču mans viedoklis, kādēļ šāda tipa spēles izgāžas ir ļoti vienkāršs. NFS kļuva par konvejiera tipa spēli t.i, katru gadu jauna relīze. No vienas puses tas ir jauki, jo ir iespēja piesaistīt jaunus cilvēkus, kuri varbūt nav pazīstami ar iepriekšējām daļām un vēlas izmēģināt ko jaunu. Taču šāds konvejiera biznesa modelis ļoti traucē noturēt veco auditoriju, jo šie cilvēki gaida inovāciju, uzlabojumu pār veco produktu, taču kāda inovācija ir gaidāma gada laikā, no kompānijas kas ir atzīta par sliktāko kompāniju divus gadus pēc kārtas? Tajā pašā laikā paskatamies uz R*, sequalus saviem veciem IP viņi izlaiž ne biežāk kā reizi pāris gados, tas atstāj iespēju pilnveidoties un sniegt kaut ko jaunu. Pats atmetu spēlēšanu pēc Most Wanted (2005) jo turpmākās spēles nesniedza neko jaunu un veco labo tās vienu pēc otras atmeta. Negaidu vairs neko jēdzīgu no šīs padarīšanas un neuztrauc mani vairs viņu izgāšanās katru gadu no vietas

6.Oktobris 2015 15:19

Ja es pareizi saprotu, tad always online? Paldies, bet nē. Izskatās, ka kādam te ir kāpšanas-uz-grābekļiem fetišs (sim-city neviens neatceras?). Kopumā, cik lasu, tad vizuāli ir forši, kustomizēšana ir top-notch, pasaule ir visai plakana, mūzika ir meh, AI nekāds un katru darbību pavada ziņa par sinhronizāciju ar serveri. Davai vēl iebliežam mikrotransakcijas un tad būs tipisks EA komplekts. Pat ja to nebūs, tad, esmu visai drošs, ka būs neskaitāmi mašīnu DLC.

6.Oktobris 2015 15:28
Marcisbee Dizaineris

@Vafele Jap, tieši tādas ir manas bažas, skatoties uz iepriekšējo EA paveikto.

6.Oktobris 2015 15:44

Tā arī nedabūju BETA access. Ehh.

7.Oktobris 2015 08:35
Mikonens Redaktors

Grafiski - iespaidīga. Sauktais "customization" - izskatās tā, ja Carbon un Underground 2 būtu radījuši skaistu mīlestību un rezultāts būtu šis. Bet piekrītu pārējiem, ka mašīnu žanrs kaut kā vairs nevilina tāpat kā kādreiz. Always online dizains personīgi atbaida un EA vēsture ar šo dizaina tipu liek man izvairīties no šīs spēles tāpat kā no Barbie Horse Adventures uz PS2. Kādam patiks, kādam nepatiks, bet pagaidām esmu diezgan skeptisks, un laikam savecējis. Ak, mēs fosilijas.

Pievienot Komentāru

Lai pievienotu komentāru, lūdzu ielogojies!