Fallout 4 Apskats

Radiācijas vētras, laupītāji un savvaļas dzīve. Bethesdas iecienītā apokalipses spēļu sērija atgriežas uz spēlētāju platformām jau jaunā veidolā.

3.Decembris 2015 02:26
Antjello

"Laiski pārskaitīdams atlikušo munīcijas skaitu, nonāku pie secinājuma, ka "Vakars uz ezera" būtu tikai virspusējs apgalvojums. Trīs .308 kalibra lodes, četras pudeles ar nefiltrētu ūdeni, kas iesmelts pa taisno no upes, un korozijas ieskauta mačete. Piekļāvies pie barikādēm līdzīgās konstrukcijas, tiku nostādīts fakta priekšā - aiz muguras supermutantu patruļa, bet konstrukcijas otrā pusē dzirdamas sarunas - laupītāji."

Attēla apraksts

Aptuveni šādi varētu raksturot Bethesda Softworks apokoliptiskās lomu spēles "Fallout" jauno instalāciju. Bethesda un Fallout - šie divi termini kopā rāda tādu pašu ķīmisku reakciju, kā pudele ar Pinot Noir un lasītāja mīļāko sieru. Nav jau zinātnisks atklājums, ka man pašam Fallout sērijas devušas gandarījumu jau kopš tās reizes, kad pirmo reizi devu iespēju Fallout 3 teju 6 gadus atpakaļ. Pēc New Vegas laišanas pasaulē gar spēles sēriju valdījis mistisks klusums un tikai pāris pavedieni tikuši šad un tad laisti pasaulē, tātad, ziņas par sērijas pēcteci bijušas tikpat tumšas, kā daudzās no pamestajām pazemes velvēm pašās spēles sērijās.

Tātad, kas īsti sagaidāms no jaunās spēles? Īpaši neiekļaujoties detaļās gar spēles stāstu - pie spēles esmu pavadījis jau teju 3 nedēļas un šajā post-apokaliptiskajā spēlē darāmo lietu klāsts ir visai iespaidīgs. Spēle norisinās Bostonā un tās apkārtnē, 2077. gadā. Spēles varonis ir karavīrs, bet jāsaka, ka pārējās nianses spēlei ir ļoti līdzīgas ar Fallout 3 - galvenā varoņa motivācija pamest patvērumu ir ģimene. Arī vietējā apkārtne rada zināmas atsauces par Vašingtonu, kas brīžiem šķiet nogurdinoši.

Attēla apraksts

Kā jau ieturot tradīcijas - Fallout 4 pasaule ir plaša un blakus stāstu, uzdevumu un izpētāmo lietu skaits ir neiedomājams. Kas pasaules izpēti padara vēl tīkamāku ir fakts, ka Fallout 4 nav nekādu līmeņu ierobežojumu un daudzi no papildus uzdevumiem ir nebeidzamā skaitā. Arī pēc centrālā stāsta izpildes spēlētājiem ir iespējams turpināt pasaules izpēti.

Vispopulārākā no jaunajām spēles funkcijām noteikti ir mītņu izveide. Tātad, spēle ir lauzusi iepriekšējo paradumu par savas mājas iegūšanu, kurai tiek piepirkti uzlabojumi. Šoreiz spēlētājam dota iespēja pašam būvēt savu mājokli pēc saviem ieskatiem. Mītnes izveidei vajadzīgi materiāli, kurus, savukārt, iespējams iegūt izpētot pasauli un vācot pavisam ikdienišķus priekšmetus kā galda piederumus, traukus, elektroierīces utt. Šīs detaļas izmanto arī ieroču pilnveidošanai, kas, savukārt, beidzot piešķir zināmu pielietojumu jebkuram priekšmetam ārpus haotiskās atmosfēras piešķiršanas.

Attēla apraksts

Ieroču un apģērbu klāsts salīdzinājumā ar iepriekšējām spēlēm ir sašaurinājies, taču, kā jau minēts, galvenais iemesls tam ir ieviestā uzlabojumu sistēma gan ieročiem, gan apģērbiem, kā arī Spēka bruņām. Šīs bruņas salīdzinot ar iepriekšējām daļām ir padarītas par individuāliem tērpiem jeb eksoskeletoniem, kurus iespējams būvēt no dažādiem tērpiem, personalizēt un uzlabot. Iepriekšējās daļās šīs bruņas tika attēlotas kā apģērbs, teju Fallout 4 šo bruņu pielietošanai vajadzīgas kodola baterijas.

Attēla apraksts

Atkarīgi no katra spēlētāja ieskatiem un pieredzes ir iespējams izvēlēties grūtības pakāpes. Jo grutāka pakāpe - jo lielāka iespēja, ka spēlētājs sastapsies ar leģendāriem pretiniekiem. Uz grūtāko pakāpes līmeni pasaules izpēte likās sarežģīta un apkārtne - nepiedevīga. Pat vienkāršākie pretinieki tika uzskatāmi par bīstamiem un to pieveikšana var spēt prasīt līdz pat vairākām reizēm. Kas procesu padara vēl sarežģītāku ir tas, ka dzīvības reģenerācija ir palēnināta, "ātrā ceļošana" nav pieejama, tātad, katra situācija, uzdevums pieprasa, lai spēlētājs dotos uz norādīto vietu ar kājām, kas pēc laika kļūst apnicīgi. Savukārt, uz vieglākām grūtības pakāpēm vai pat vēlākā spēles stadijā spēlētājam radīsies priekšstats, ka spēle ir nepiedevīga līdz tam brīdim, kad varonis tiek pie pirmā kārtīgā aprīkojuma.

Spēlei piemīt savs šarms tieši ierastās formulas dēļ - modernas tehnoloģijas, bet novecojusi ideoloģija un stilistika. Lielākais spēles mīnuss ir tieši fakts, ka spēlei ir tik daudz kopīgu lietu ar iepriekšējām spēlēm - mūzika, atmosfēra, saistošais stāsts. Jaunpienācējiem vai sērijas faniem tā nešķitīs kā problēma, taču rodas priekšstats, ka Bethesda lielāko izstrādes laiku atveltija spēles dzinēja pilnveidošanai. Kā jau iepriekšējās spēlēs, arī jaunākai instalācijai netrūkst savu dīvaino momentu un tehnisko problēmu kā AI neapdomīgā uzvedība, pretinieku sastingšana, ieroču izgaišana no rokām to pārslēgšanas brīdī, protams, visas no šīm problēmām Bethesda sola izlabot jau pirmajā spēles ielāpā.

Attēla apraksts

Fallout 4 ir savu priekšteču un slavas upuris. Sērijas labā reputācija, kā arī gada vidū augstu uzstādītā latiņa spēļu industrijas konforencēs padara spēli par mazu sarūgtinājumu katru reizi, kad tā tiek spēlēta. Spēle patiesi ir laba un tās dzinis vienmēr ir bijis ļoti draudzīgs priekš jebkura veida modifikācijām. Arī individuāli spēle ir ļoti izbaudāma, taču neviļus pārņēm doma par to, ka jaunai instalācijai būtu prasījusies jauna atrašanās vieta un pavisam cits saistošais motīvs.

1708 skatījumi 4 komenti kudos

Raksta autors

10 komentāri Sony ir atjauninājusi PS4 programmatūru, lai piekļūtu septītajam neizmantotajam kodolam
1.Decembris 2015 09:51
Skhen

4 Komentāri

3.Decembris 2015 09:10
Skhen Redaktors

Lielākais spēles mīnuss ir tieši fakts, ka spēlei ir tik daudz kopīgu lietu ar iepriekšējām spēlēm - mūzika, atmosfēra, saistošais stāsts.

Lūk, tas ir tas, kas man personīgi nepatīk, ka spēļu izstrādātāji necenšas katru sēriju padarīt atšķirīgāku, lai rastos tā sajūta, ka tas ir kaut kas svaigs, citādāks, bet nē, turēsimies pie tās pašas formulas... Okay, tas ir pieļaujami, ja sērija turpina iesākto stāstu ar to pašu galveno varoni.

3.Decembris 2015 10:44

Pēc 40+ stundām sajūtas tādas divējādas - no vienas puses ļoti daudz kas ir pilnveidots, forši mehānikas uzlabojumi, storijs ir interesants, sidequesti arī labi (lai gan varētu būt daudzveidīgāki), ir bezjēgā ko darīt, bet... tāpat nepamet sajūta, ka tas vairāk ir Fallout 3.5, nevis 4.

3.Decembris 2015 13:47
Antjello Redaktors

@krii1988 Tā nu tas ir. Tālajā 2010. gadā, kad parādijās pirmais treileris priekš Fallout: New Vegas tika laistas baumas, ka tas būs kā DLC priekš Fallout 3, taču beigu rezultāts bija pavisam cits. Bet, nu, tas laikam bija gaidāms, ņemot vērā, ka Fallout 3 un Fallout 4 veidoja Bethesda, taču New Vegas galvenie radītāji bija spēles orģinālie izstrādātāji.

Ieraksts tika labots, 3.Decembris 2015 13:48
13.Decembris 2015 13:01

Esmu spēlējis šo spēli un tur ir tādi monstri /bosi jauzmanās ja vien tev nav labu ieroču

Pievienot Komentāru

Lai pievienotu komentāru, lūdzu ielogojies!