Steins;Gate apskats

Atpakaļ nākotnē.

9.Decembris 2015 18:39
genotsiid

Apskatītās versijas: PS Vita, Windows

Laiks ir parādība, ko mēra sekundēs, minūtēs, stundās. Šķiet, nekas cits mūsu dzīves neietekmē tik ļoti, kā tas – pagātnes notikumi mūžīgi sāpina, un nākotnes plāni neliek mieru. Reizēm liekas, ka jābūt kādam mūkam, kurš ir izolēts no sabiedrības, lai tikai varētu koncentrēties uz tagadni un attīrīt prātu no nožēlas un uztraukuma. Varbūt laiks ir vien cilvēces apziņā ieprogrammēta ilūzija, kas pastāv tikai tās novērotāja domās (izskaidro, kāpēc reizēm tas „skrien”, bet citreiz – „velkas”).

Lai kāda arī nebūtu patiesība, ir skaidrs, ka par realitāti, kurā eksistējam, zinām gaužām maz. Kaut arī daudziem savās dogmās iestigušiem zinātniekiem varētu būt cits viedoklis, pareizās atbildes nekad nav. Tas gan neliedz šad un tad aizdomāties, kā gan būtu, ja mēs spētu mainīt pagātni un paredzēt nākotni. Vai šāda spēja nodrošinātu mierīgu un laimīgu dzīvi? Ja balstāmies uz Steins;Gate (turpmāk SG) redzēto, tad rezultāti būtu pavisam pretēji.

SG galvenais varonis Rintaro Okabe ir traks zinātnieks, kura mērķis ir iznīcināt Sistēmu. Pusaudzi nepārtraukti vajā Organizācijas aģenti, jo viņš zina pārāk daudz. Viss ir jau iepriekš plānots – tas ir Šteina vārtu nopelns. Tomēr, kā trāpīgi izsakās puiša draugi, viņš smagi slimo ar čūnibjū sindromu (sk. chuunibyou definīciju attēlā zemāk), nepārtraukti stāstot savas iedomātās muļķības un runājot pats ar sevi.

1. attēls Enciklopēdija, kas lasītājiem palīdz saprast tekstu.

Arī Rintaro biedri, ar kuriem viņš kopā pavada laiku tā improvizētajā laboratorijā, ir ļoti īpatnēji. Pirmā, kas pievienojās galvenā varoņa komandai, ir viņa bērnības draudzene Majuri (Mayuri). Meitene prāta spēju ziņā ir diezgan atpalikusi, tāpēc viņas atbalsts pētījumos ir tikai morāls, ne zinātnisks. Savukārt Itaru ir resns, izvirtis otaku, kurš vienmēr palīdz Rintaro izgudrojumu īstenošanā un spēj uzhakot jebko.

Kādu dienu savādā trijotne nejauši atklāj kļūdu viņu izveidotās mikroviļņu krāsns tālvadības sistēmā, kas ar tajā ievietoto ēdienu izdara dīvainas lietas. Drīz vien komandai piebiedrojas ģeniālā neirozinātniece Kurisu Makise, kuras spēcīgās teorētiskās prasmes palīdz saprast, kādu „briesmoni” Okabe un kompānija ir radījuši. Tā nu tiek atvērta proverbiālā Pandoras lāde, un Rintaro personīgi pārliecinās par daudzajām problēmām, kas saistītas ar ceļošanu laikā, un likteņa nemainību.

Lai pēc kāda cirka SG stāsts arī neizklausītos, tā ir nopietna spēle, kas liks jums smieties un raudāt, priecāties un dusmoties, just mīlestību un bailes. Drīz vien pieradīsiet pie ekscentriskajiem tēliem, iegrimsiet Okabes pasaulē un nepacietīgi sekosiet katram viņa centienam salabot visu, ko „trakais zinātnieks” neapzināti ir salauzis. Ļoti iespējams, mainīsies jūsu domas par ceļošanu laikā.

2. attēls

Ja citas spēles, piemēram, Danganronpa un Phoenix Wright, daudzviet līdzinās vizuālajam romānam, tad SG konkrēti pieder šim žanram. Ja cītīgi seko līdzi notiekošajam un neko neizlaiž, aptuveni 99,5 % laika tiek pavadīti lasot. Protams, kā jau no video spēles gaidām, SG ir daudz vairāk nekā grāmata, jo tekstu pavada ilustrācijas un viss tēlu teiktais ir ierunāts. Grafika ir statiska, taču skaisti uzzīmēta, nereti ar atpazīstamām vietām fonā.

Atkarībā no tā, kuru nobeigumu sasniegsiet un cik ātri lasīsiet, pirmoreiz stāstu iziesiet 25–40 stundās. Iznākumu nosaka atbildes uz e-pastiem un zvani, kurus veicam noteiktos punktos, proti, izvēles izdarām ar Rintaro mobilo tālruni. Visi nobeigumi ir gana atšķirīgi cits no cita un neliekas ātri salipināti kopā, tikai samainot vietām tēlus. Pat tad, ja kāds no tiem jūs atstāj gribot redzēt vairāk, t. s. True Ending lieliski saliek punktus uz „i”. Tur, kur citas spēles jau sen būtu nekaunīgi apstājušās ar domu „pērc nākamo sērijas daļu, ja vēlies redzēt vairāk”, SG kārtīgi pabeidz sižetu. Atkārtotai lasīšanai ļoti noder zibenīgā teksta izlaišanas funkcija, kas prot automātiski apstāties vietās, kuras redzam pirmoreiz.

SG darbība noris Akihabaras rajonā Tokijā 2010. gadā, tāpēc atsauču uz japāņu popkultūru ir daudz. Angļu valodas tulkojumā cilvēki tiek godāti, izmantojot Japānai raksturīgo „uzvārds, vārds” formātu un hierarhiskos sufiksus (san, kun, chan utt.). Tāpat bieži tēlu teiktajā ir dzirdamas sarežģītas zinātniskas teorijas, ko viņi attiecina uz ceļošanu laikā. Par laimi, SG ciena lasītājus un piedāvā noderīgu enciklopēdiju, kurā tiek paskaidroti sarkanā krāsā tekstā izceltie vārdi, tāpēc ikviens var sekot līdzi notiekošajam.

3. attēls

Runājot par spēles trūkumiem, to ir maz. Pirmais, kas liekas mulsinošs – netiek paskaidrota vadība. Protams, par to var izlasīt instrukcijās, bet kāpēc gan sākumā vismaz uz dažām sekundēm neparādīt kādu diagrammu? Otrkārt, skaņas mikss un teksta bloku automātiskā apstiprināšana ir nejēdzīgi konfigurētas, bet tās var ātri salabot iestatījumos. Vēl kaitinoša ir e-pastu atbilžu sistēma. Tekstā jāizvēlas kāds no iekrāsotajiem atslēgvārdiem, taču nav iespējams priekšskatīt, kādas muļķības vai gudrības Rintaro rakstīs, balstoties uz tiem. Var pirms katra e-pasta saglabāt datus un tad tos pārlādēt, ja nepatīk, bet tas ir nepraktiski.

Pati lielākā SG problēma gan ir galvenā varoņa raksturs, ar kuru nāksies samierināties lielāko stāsta daļu. Tas, cik labi varēsiet paciest āksta uzvedību attieksmē pret citiem, ir individuāls jautājums. Mani ļoti kaitināja Rintaro biežie strīdi ar Kurisu un runāšana pašam ar sevi telefonā, jo man rūpēja tēli un nevēlējos viņus redzēt, rīkojamies kā mazus bērnus. Vienā brīdī Okabe sāk uzvesties nopietni, bet tikai pēc aptuveni 20 spēlē pavadītām stundām. Kādam var arī nepietikt pacietības.

SG japāņu valodas versija ir pieejama plašam ierīču klāstam, taču angliski to varam baudīt vien uz PC, PS3 un Vita. Diemžēl Windows spēle ir legāli iegūstama tikai uz DVD, un to vislabāk raksturo vārds „funkcionāla”. Vienīgā piedāvātā izšķirtspēja ir 1024x576, bet attēls vienalga raustās. Grafiskās vienkāršības dēļ gan SG vajadzētu darboties uz jebkura datora, kam ir x86 procesors. Caur WINE ies arī uz Linux, bet tikai tad, ja piedabūsiet strādāt MPEG-1 dekodēšanu vai izdzēsīsiet video failus (jā, 2014. gadā izmanto arhaisku kodeku). Rekomendēju PS Vita versiju fiziskā formātā, ja jums ir tāda iespēja.

4. attēls

Kopumā Steins;Gate ir kā aizraujošs ilustrēts romāns, kas apvieno ceļošanu laikā ar neticamiem notikumiem, tajā ir iespējams piedzīvot plašu emociju gammu. Vienīgais šķērslis šajā ceļā varētu būt galvenā varoņa bērnišķīgais raksturs, pie kā ir jāpierod. Silti ieteicama spēle visiem zinātniskās fantastikas cienītājam.

Žanrs: Visual novel

Platformas: PS3, PS Vita, Windows

Izstrādātāji: 5pb., Nitroplus

Izdevēji: PQube, JAST USA

Iznākšanas datums: 31.04.2014. (PC versija ASV reģionam), 05.06.2015. (PS3 un Vita)

878 skatījumi 0 komenti kudos

Raksta autors

14 komentāri Assassin`s Creed: Syndicate izloze PRO kontiem [Noslēdzies]
15.Decembris 2015 19:30
Strike.lv

0 Komentāri

Nav pievienots vēl neviens komentārs, bet Tu vari būt pirmais!

Pievienot Komentāru

Lai pievienotu komentāru, lūdzu ielogojies!