Ryse: Son Of Rome – Nepelnīti nopeltais

Senās Romas impērijas spožums un posts.

10.Jūnijs 2015 10:58
goodman2576

Sveiciens visiem, beidzot sasparojos un nolēmu startēt Strike.lv ar nelielu spēles apskatu. Lūgums komentāros atklāti rakstīt par jūsu saskatītajiem trūkumiem vai labumiem rakstā, lai nākošajos varu laboties un uzlaboties.

Pirmajam apskatam izvēlējos manuprāt nepelnīti neatzīto Crytek ražojumu – Ryse: Son Of Rome. Apzināti neiegrimšu dziļā spēles sižeta līnijas izklāstā, lai nesabojātu sajūtu tiem kuri vēl izlems to paspēlēt. Tikai īsumā pateikšu, ka spēles darbība noris senās Romas impērijas teritorijā un jūs šoreiz iejūtaties kareivja lomā, kurš neskaitāmās brutālās un iespaidīgās tuvcīņās virzīsies pa karjeras kāpnēm līdz pat ģenerālim. Tīrs trešās personas action adventure gabals ar kino industrijai raksturīgiem kaujas specefektiem (varu piekrist citiem apskatniekiem, ka 300 spartieši ir pārcelti uz senās Romas impēriju).

Spēle tiek darbināta uz CryENGINE dziņa un tas jau nozīmē, ka par grafisko izpildījumu nebūs jāuztraucas, drīzāk jādomā vai dators būs pietiekami jaudīgs, lai pavilktu visus piedāvātos dziņa krāšņumus. Ja vien neplānojat spēlēt uz Xbox ONE, kur spēles grafiskais izpildījums ir optimizēts (lasiet pazemināts), tad būs nepieciešama jaudīga videokarte (minimālās prasības: NVIDIA Geforce GTX 560 vai AMD Radeon HD 7770). Rekomendētas tiek vismaz GeForce GTX 660Ti vai AMD Radeon 260x vai 7850. Mana personīgā pieredze liecina, ka ar GeForce GTX 760 jau pieklājīgā līmenī var izbaudīt visus spēles grafiskos labumus.

Bet kāpēc tad ir tik neviennozīmīgi vērtējumi šai spēlei un faktiski izgāšanās no pārdošanas viedokļa? Spēle vairums vadošo spēļu portālu apskatnieku vērtējumā nenopelnīja vairāk par 6 ballēm no 10. Kur tad ir problēma? Sāksim ar kārtējo Microsoft ekskluzivitāti, jo spēle tika izdota tikai Xbox One konsolei 2013.gada 22.novembrī (par ko es personīgi biju ļoti dusmīgs). Šajā laikā Crytek, kurš būtībā bija hardcore PC spēļu izdevējs, mocījās ar finansiālām problēmām, un visticamāk uzķērās uz Microsoft izliktajām ekskluzivitātes lamatām. Bet spēle tā teikt uz konsoles neaizgāja un Crytek šādā veidā neizdevās uzlabot savus finansu rādītājus, par turpmāko studijas likteni var plaši uzzināt iegooglējot. Tikai gadu vēlāk 2014.gada 10.oktobrī beidzot arī PC geimeriem tika dota iespēja piekļūt šai spēlei un nu jau izbaudīt pilnīgu un neoptimizētu CryEngine spēku un skaistumu. Teikšu atklāti, joprojām grafiski šī ir viena no baudāmākajām spēlēm savā žanrā. Arī kinematogrāfiskie divcīņu specefekti rada iespaidu ka ne tikai spēlē, bet arī skaties asa sižeta filmu.

Bet tagad par ne tik labo. Ja vizuāli un audiāli spēle ir tuvu perfektai, tad par gameplay to nu ne tuvu nevar teikt. Diemžēl rodas sajūta, ka spēles veidotājiem ir pietrūcis laiks, lai dažādotu pretinieku izskatu, pat apģērbu ziņā. Es nevarēju saskaitīt vairāk par 8 dažādiem pretinieku kareivju veidiem, neskaitot retos Bosus. Un vienā spēles momentā tas kļūst komiski un jau var sākt minēt kurš no tipāžiem atkal aiz nākamā stūra uzbruks. To pašu var teikt arī par cīņas paņēmieniem. Sākumā viss liekas burvīgi, ir vairākas kombinācijas un ir iespējas veikt, saucamos, fināla eksekūcijas paņēmienus, kad palēnināti varam vērot kā no pretinieka ķermeņa tiek atdalīta kāda tā daļa. Tomēr, lai arī spēle piedāvā tādu kā pseido-kombo-upgreidošanas modeli, kaujas turpina palikt diezgan vienveidīgas.

Rezumējot varu teikt, ka vizuālo krāšņumu un audiālā baudījuma piekritējiem spēli noteikti ieteiktu iegādāties un izspēlēt, lai arī sižets ir pilnīgi lineārs, tas tomēr ir loģisks un paliek interese noskaidrot kā izvērtīsies notikumi. Lai arī kaujas ir vienveidīgas un spēles beigu daļā jau nogurst pirksti no peles mocīšanas, tomēr vizuālais baudījums to spēj kompensēt. Ja esat ļoti prasīgs pret gameplay un nekādi cinematic-action krāšņumi jūs neuzrunā, tad gan iespējams šī spēle jālaiž garām (gan jau kādreiz kādā Crytek humble-bundulī būs iekšā). Kad sižetiskā spēles daļa izieta, var izmēģināt spēkus arī vienspēlētāja vai co-op daudzspēlētāju režīma spēli, kas noris krāšņajā Kolizeja arēnā un piedāvā jums survival tipa izklaidi nepārtraukti mainīgas skatuves apstākļos, tomēr visi spēles plusi un mīnusi saglabājas arī šeit.

Mans gala vērtējums ir 7 no 10 ballēm un secinājums: Ja reiz esat PC spēļu industrijas līderi, tad nav jālien konsoļu tirgū, tās pašas agrāk vai vēlāk pieteiksies. Crytek diemžēl nu ir tikai CryEngine dziņa īpašnieks un pagaidām nākotnē redzami tikai F2P projekti, bet dzinis dzīvo un tas nozīmē, ka skaistums mūs priecēs arī turpmāk (Star Citizen; Kingdom Come: Deliverance; Umbra u.c.).

1098 skatījumi 9 komenti kudos

Raksta autors

2 komentāri Ātrā un haotiskā arkādes smilšukaste - Switchcars
9.Jūnijs 2015 09:25
Vito

9 Komentāri

10.Jūnijs 2015 11:59
Vito Redaktors

Kopumā ļoti labi. Man vispār patīk, ja cilvēki raksta par nepopulārām spēlēm. Sakāmo pateikšu privāti

10.Jūnijs 2015 12:02
goodman2576 Redaktors

Nu tad jau būs vēl jāuzraksta . Paldies.

10.Jūnijs 2015 16:46

Man šī spēle dikti patika. Pašam bija pārsteigums ka spēle ir daudz daudz labāka par to kāds vērtējums. Spēlei ir ļoti labs stāsts, kvalitatīvs geimplejs, ko labi nodrošina visiem zināmais dzinējs. 8/10 pašai spēlei dodu jo stāsts kā vēsturisko stāstu cienītājam ļoti patika

10.Jūnijs 2015 16:49
Smog Galvenais Redaktors

Man kā vēsturisko spēļu fanam - šis ir un paliks "must have" gabals. Spēle kvalitatīvi izstrādāta, ar tekošu spēles procesu, glīti noformēta - viss ko varētu gribēt.

10.Jūnijs 2015 17:24
Mikonens Redaktors

Noskatījos šīs spēles Lets Play un gameplay man šķita diezgan neinteresants. Neskatoties uz to, spēles Senās Romas attēlojums, manuprāt, joprojām ir viens no labākajiem, ja ne pats labākais, industrijā. Man šķiet, ka industrijā pietrūkst vairāk vēsturisko spēļu, kas nav Assassins Creed. Kudos par rakstu.

10.Jūnijs 2015 18:46

Tiku līdz pēdējam attēlam, kur tas BOSS, tad viņš tur sāka klonēties un vienkārši viņu nevarēja uzvarēt. Gandrīz noņem viņam visas dzīvības un tad pēkšņi trijos sitienos vienmēr uzvar. Tā noriebās, ka izdzēsu

11.Jūnijs 2015 21:48
goodman2576 Redaktors

@Māris Tas tiešām bija apnicīgi un besīgi, bet drusku pačakarējoties tomēr izdevās piebeigt. Tomēr Dark Souls grūtuma nekas nespēj pārspēt ....

12.Jūnijs 2015 09:14

Dark Souls nav grūta spēle - tikai nedaudz pacietības pretinieku taktikas izpētei un ātri izstrādāt savu taimingu shēmu un visi krīt kā laksti.

12.Jūnijs 2015 14:58
goodman2576 Redaktors

@TrancaMaans nu tā jau ir katrā spēlē, bet tomēr DS prasa vairāk pacietības

Pievienot Komentāru

Lai pievienotu komentāru, lūdzu ielogojies!