Post apokaliptiskā pasaule Naughty Dog redzējumā

The Last of Us ir viss ko mēs varējām un vēlējāmies sagaidīt. Tad nu palūkosimies cik emocijām bagāta un vizuāli skaista ir šī spēle.

25.Augusts 2015 11:00
Marcisbee

Lai definētu The Last of Us primāro spēles kritēriju un pievilkšanas punktu, nācās pieveikt visu no A līdz Z, arī papildus stāstu un komiksus. Fakts, ka lasīju arī komiksus, liecina par to, cik vilinošs stāsts spēlei ir. To visu pieveicot, joprojām līdz galam nespēju nodefinēt galveno faktoru kāpēc spēle ir tik fantastiska. Grafika ir skaisti nostrādāta un redzams, ka laiks pie estētiskā noformējuma nav žēlots, tas pats ir ar spēles mehāniku - viss darbojas tā, kā spēlētājs to varētu paredzēt, arī vadība ir intuitīva. Bet laikam tomēr vislielākais trumpis ir pats stāsts, kas diezgan sapīts daudz dažādos līkumos un emocijām pārpildīts.

Tēliem pieķerties ir viegli, jo tie ir ļoti patīkami, realistiski saprotami un viss notiekošais, emocionālā līmenī, skar arī pašu spēlētāju. Jūtīgākiem cilvēkiem noteikti ieteiktu turēt tuvumā kabatlakatiņu. Filmām sākoties bieži ir brīdis, kur tiek parādīts kaut kas interesants, pirms redzam pirmo reizi filmas nosaukumu, ko sauc par intro, pēc tam tad arī sākas filma ar visu savu pilnvērtību. Šajā spēlē intro ir aptuveni 7-10 min un tā laikā ir jau iespējams iegūt pamatīgu emociju vilni un palikt sašutumā par notiekošo.

Lielāko daļu spēles - 99% pavadīsim post apokaliptiskā pasaulē, kur lielākā populācija ir zombiji, bet ne parasti zombiji. Ir 2 dažādi tipi. Viens ir pūšanas procesā un visas maņas vēl darbojas un tikt no tiem vaļā ir ļoti viegli, turpretī otrs tips jau ir cita līga - Clickers. Šis zombijs ir sapuvis un vienīgā maņa kas darbojas ir dzirde, respektīvi uz lukturīša gaismu nereaģēs, bet kā jau zināms, ja visas maņas atslēdzam un paliek tikai viena, tad tā tik ļoti attīstas, ka apgrūtina spēlētājam dzīvi. Vēl trakāks fakts ir tas, ka šis zombijs ir nāvējošs, atliek tikai viens kodiens, neatkarīgi no dzīvības daudzuma, lai nonāvētu spēlētāju vai komandas biedrus. Ir arī nedaudz lielāki, niknāki un spējīgāki puvekļi, kurus atļaušu pašiem uziet, jo tie ir kā neviltoti pārsteigumi.

Spēle ir lineāra, gan gameplay ziņā, gan stāsta ziņā, kas šajā gadījumā nav nekas slikts. Kaut arī ir dota pietiekami plaša karte un vietas, kur ielīst, lai brīžiem radītu efektu, kā atvērtajā pasaulē. Stāsta ziņā vienmērīga, jo nav tādu virsotņu momentu, kur ir jāuzveic kāds boss pirms tikšanas tālāk. Tas nenozīmē, ka grūtības līmenis ir vienmērīgs un vienmuļš. Naughty Dog ik pa laiciņam dod cīnīties ar kādiem grūtākiem pretiniekiem, spēcīgākiem, skaita ziņā vairāk zombijiem un gudrākām loģiskajām puzlēm. Tas viss kopumā spēli padara aizraujošu. Līdz ko sāk parādīties kaut mazākā sajūta, ka sāk apnikt spēle, parādās kāds negaidīts šķērslis, kas restartēs sajūtas par spēlē notiekošo.

Vizuāli spēle izskatās pārliecinoši nostrādāta un detalizēta. Vairāk vēršu uzmanību uz apgaismojumu, vēl precīzāk - Ambient Occlusion un Indirect Lighting. Ne visas spēles prot apieties ar gaismu un tās pareizu atstarošanu, bet šeit izstrādātāji ir nopulējuši pat sīkākās detaļas gaismas stariem. Iedomājamies tumšu istabu, ja mēs paspīdinam lukturīti uz sarkanas sienas, tad visa pārējā telpa liksies sarkana, jo atstarotā gaisma ir noteiktā krāsā, tas pats ar baltu flīžu grīdu - visa pārējā telpa iemirdzas savās krāsās, jo balts atstaro, nedodot līdzi krāsu.

Labajā pusē (3. attēls) redzams Indirect Lighting piemērs, kur krāsas izplūst dēļ gaismas stariem.

Par spēlētāja vadību lielu sūdzību nav un lielāko daļu tā darbojas nevainojami, bet vietām nedaudz pieklibo. Kā piemēru var minēt situāciju, kad nokāpjot pa trepēm un, astē sekojošais, spēles galvenā personāža partneris (lielāko spēles daļu - mazā meitene Ellie) apstājas trepju pusceļā, tad griežoties atpakaļ - netiec garām, it kā tur būtu siena. Un paiet laiks līdz spēles mākslīgais intelekts saprot, ka vajag doties atpakaļ. Zinu tikai 2 spēles, kuras šo problēmu risina un to dara diezgan lieliski: 1# Assassins Creed un 2# Grand Theft Auto V, kur mehānika spēlētājam pagriezīs plecus un mierīgi apies šķērsli, nevis atdursies pret to.

Vēlētos parunāt par ieroču sistēmu un jau sākumā pateikt, ka tas ir lieliski, ka tāda vispār te ir un pat ir diezgan pieņemama. Spēles gaitā, meklējam un vācam metāla pārpalikumus un tie skaitās kā punkti, kas tiek apzīmēti ar tādu kā uzgriezni. Attiecīgi katram ierocim, ar šiem punktiem var izveidot kādu noteiktu uzlabojumu kā pārlādes ātrumu, aptveres tilpumu, šaušanas ātrumu u.c. Paralēli tam ir nepieciešami rīki, lai to visu varētu darīt. Tie arī tiek atrasti spēles gaitā, ja tiek palaisti garām, tad neko darīt. Šiem rīkiem ir 4 līmeņi un katrs nākošais līmenis atļauj veikt arvien labākus uzlabojumus. Vērts pieminēt, ka pie ieročiem ir piestrādāts un katram ir savi specifiski uzlabojumi, tāpēc nav nemazākā sajūta, ka viena ieroču upgrade fīčas būtu copy un paste citiem ieročiem.

Visu to labo par tik stāstu, tomēr ir arī kļūdas un neloģiski mīnusi, kurus vēlētos izcelt gaismā. Kā piemēram Mākslīgā Intelekta nepilnības - kur pretinieki nespēj pamanīt galvenā personāža partnerus. Viņi dažreiz noiet tieši gar degunu pretiniekam, it kā nekas nebūtu noticis, pretinieks to nepamana un komandas biedrs nereģē, ka būtu nogājis garām kādam acu priekšā. Vēl ļoti manāma nepilnība ir, ka visi, izņemot spēlētāja personāžu met lodes it kā būtu bezgalīgi gara aptvere, gluži kā Fast and Furious, katrā kadrā, braucējs ieliek nākošajā robā, it kā to būtu 20. Tas nedaudz traucē spēlēt, ja tam nepievērstu uzmanību, to nemaz nevarētu tā pamanīt, bet kad to nepilnību aptver, tad nav iespējams ignorēt.

Beigu beigās stāsts ir tik interesants, ka ar nepacietību gaidīju katru nākošo montāžas klipu, lai varu nedaudz atpūtināt pirkstus un pabaudīt pašu stāstu noslēgtu no gameplay. Spēli var iziet aptuveni 18h, ja katru kaktiņu un stūri izstaigā, kā to darīju es. Kas ir tīri normāls laika sprīdis. Ņemam vērā vēl papildus kampaņu, kas ir vēl aptuveni stundu gara, tad kopā sanāk kārtīga iedziļināšanās spēles stāstā un esam uzķērušies uz ēsmas ar āķi lūpā: "Gribam vēl!".

Ja reiz pieminēju papildus kampaņu, tad nedaudz arī parunāsim par to. Stāsta papildinājumu sauc The Last of Us: Left Behind. Kas nav stāsta turpinājums, bet gan papildinājums un stāsta aizpildījums no vietas, kur tas manāmi tika izrauts ārā. Šo kampaņu noteikti iesaku spēlēt tikai tad, kad pabeigta visa spēle. Tiešām visa spēle, tikai dēļ pēdējiem tekstiem stāstā, kļūs skaidrs kas, kāpēc un kā.

Vēl paliek diezgan daudz jautājumi pēc tā visa, ko cenšas aizpildīt komiski. Arī komiksus ieteiktu pirkt un lasīt tikai tad, kad spēle un arī papildus kampaņa ir izieta, jo tikai pēc tā visa var atkal saprast kas, kāpēc un kā. Kopā ir izdoti 4 komiksa numuri "The Last of Us: American Dreams", katrs ar aptuveni 36 lpp, kur ir nedaudz stāsta pirmsākums. Tiek atbildēti jautājumi, kas tiek izmesti laika gaitā no spēles kopējā stāsta.

The Last of Us 2 tiek jau izstrādāts. Atliek tikai spekulēt kur šoreiz vedīs stāsts un vai varoņi būs tie paši. Manā redzējumā spēlei turpinājumu uztaisīt būtu grūti, lai neizvērstos tas pats princips kā The Hangover (I, II, III), kur notiek viss tas pats tikai citā iepakojumā. Pieņemu, tur būs citi varoņi, varbūt nedaudz nākotnē. Bet tas ir tikai mans redzējums, ceru, ka tagadējo stāstu nesabojās un visu veidos ar citiem tēliem un cerībā ar pavisam citu spēles nosaukumu, jo šeit vairs neko aiztikt nevajadzētu.

Noteikti iesaku spēli izspēlēt, ja Tev ir PlayStation konsole. Droši varu teikt, ka labākā spēle un bagātīgākais stāsts, kuru esmu spēlējis.

1315 skatījumi 8 komenti kudos

Raksta autors

14 komentāri Vai tu jau esi STRIKE.LV PRO konta lietotājs? [Noslēdzies]
15.Augusts 2015 17:03
Strike.lv

8 Komentāri

25.Augusts 2015 12:17
NecroBob Redaktors

BTW, MP ari ir ļoti labs, krietni savādāks nekā viss cits kas ir pieejams

25.Augusts 2015 12:27
Skhen Redaktors

Lielisks apskats Marcisbee! Paldies! The Last of Us uzskatu par vienu no labākajām spēlēm, kādu jelkad esmu spēlējis. Spēlēju uz PS3 un tur jau grafika - detalizācija, fascinējošais apgaismojums izcēlās pārējo spēļu vidū, kas manām acīm to padarīja par visiespaidīgāko vizuālo noformējumu iepriekšējās paaudzes spēlēs.

Jau vairākkārt spēļu izstrādātāji ir izteikušies, ka būs TLOU turpinājums, un esmu 100 punkt pārliecināts, ka turpināsies Džoela un Ellijas piedzīvojumi, jo spēles beigas, nevarētu gluži nosaukt par "beigām".

Par MP runājot, tad var piekrist Necrobob, kaut kas svaigs un oriģināls, kas man nolaupīja vairākas stundas no savas dzīves

Marcisbee, ja Tev tik ļoti patika TLOU, iesaku arī uzspēlēt Unchrted spēles, kuras nevajadzētu palaist garām. Bez tam, pavisam drīz, tas ir 7. oktobrī iznāks The Nathan Drake Collection, kurā ir iekļauta visa Uncharted triloģija (Uncharted: Drakes Fortune, Uncharted: Among Thiev's un Uncharted: Drake's Deception), tā ko to silti Tev iesaku Kā nekā, nākamgad iznāks noslēgošā daļa - Uncharted 4: A Thief's End.

P.S. Bļāviens, garš komentārs sanāca.

25.Augusts 2015 13:21
NecroBob Redaktors

@Marcisbee @Skhen hey , ja ir iedvesma varam kādu vakaru visi kopā uzraut Man ir vēl 3 čomi kuri piedalītos

25.Augusts 2015 13:40

Iesaku izmeiģināt Heavy Rain, kad viņu izdos uz ps4 Jo uz ps3 bija kolosāla spēle ^^

25.Augusts 2015 14:39

@Skhen Tu aizmirsi pieminēt ,ka Uncharted collection iznāks uz ps4 platformas ,tā kā ,ja kāds šaubas starp xbox one vai PS4 tad es atbildu un mani draugi ,ka ps4 ir lābāks jebkurā ziņā ,pat tajā ,ka jauna THE PHANTOM PAIN UZ PS4 DARBOSIES AR 1080P, KAMĒR UZ XBOX ONE AR 900P ,bet pati spēle Last of us ir labākā ko patreiz esmu spēlējis! Paldies par rakstu!

25.Augusts 2015 15:42
Marcisbee Dizaineris

@NecroBob man tik nav ps plus, bet tā jā, varam uzspēlēt, iepirkšu, kad vajadzēs. @Skhen paldies par ieteikumiem, noteikti apskatīšos Uncharted kad iznāks tas trio, jo man pagaidām ir tikai PS4

25.Augusts 2015 15:52
Skhen Redaktors

jo man pagaidām ir tikai PS4

Tāpēc Tev arī iesaku Uncharted: The Nathan Drake Collection, kas iznāks ekskluzīvi uz PS4. Tā ir lieliska iespēja tiem, kuri to spēli vēl nav spēlējuši.

@NecroBob, es jau labprāt, tikai man vēl joprojām ir PS3

Ieraksts tika labots, 25.Augusts 2015 15:55
25.Augusts 2015 16:41
NecroBob Redaktors

@Skhen jātaisa upgrade

Pievienot Komentāru

Lai pievienotu komentāru, lūdzu ielogojies!