Apskats: Zero Time Dilemma

Laiks izvēlēties

4.Jūlijs 2016 07:59
genotsiid

Apskatītā versija: ASV reģiona, 3DS

Deviņi cilvēki 2028. gada pēdējā dienā kopā pamostas cietuma kamerā, nesaprotot, kā viņi tur ir nokļuvuši un kāpēc katram ap kreiso roku ir uzvilkta pulkstenim līdzīga aproce. Pēkšņi aiz restēm parādās kāds ērmīgs maskā un kostīmā tērpts tēls vārdā Zero. Viņa prasība ir vienkārša – uzmini, kādā krāsā būs ieslodzītāja mestā žetona augšpuse. Pareizā atbilde, un visi tiks nekavējoties atbrīvoti no ieslodzījuma, bet nepareizā... nāksies piedalīties spēlē uz dzīvību un nāvi.

Tie, kas ir pazīstami ar Zero Escape triloģijas iepriekšējām daļām, pamanīs ne tikai vairākas jau redzētas sejas, ne tikai to, cik spraigi sākas Zero Time Dilemma (turpmāk ZTD), bet arī lielās izmaiņas stāsta pasniegšanas veidā. Teksta kastes ar tēlu portretiem ekrāna stūrī ir nomainītas pret animētām sižeta ainām ar skatu no trešās personas. Attēlotās darbības un sejas izteiksmes pēc mūsdienu standartiem ir ļoti vienkāršas, varētu teikt, ka grafika ir vairāk funkcionāla par estētisku, tomēr sižetu tā pasniedz krietni gludāk un ekspresīvāk nekā agrāk.

1. attēls

Drīz pēc tam, kad esam veikuši nepareizo (vai tomēr pareizo?) lēmumu, uzzinām Zero spēles noteikumus – lai izkļūtu, jāmirst vismaz sešiem dalībniekiem, izeju var atvērt tikai vienreiz. Tagad visi tiek sadalīti 3 grupās – vairs nevērojam notiekošo tikai no Džunpeja (Junpei) vai Sigmas acīm, bet situācijas piedzīvojam no trīs komandu perspektīvas. Turklāt pēc vairuma pabeigto sižeta fragmentu varam brīvi izvēlēties nākamos.

Šeit saskaramies ar pazīstamajām izbēgšanas sekcijām jeb – kā daudzi tās mūsdienās pazīst – kvestu spēlēm, kur ir jāatrod dažādi priekšmeti un jāatrisina mīklas, lai izkļūtu no telpas. Problēma atkal ir tāda, ka tās nevar izlaist, kas var būt ļoti kaitinoši, kad nepacietīgi gaidāt nākamo elpu aizraujošo stāsta fragmentu, bet esat iesprūduši pie kādas sarežģītas puzles, ko nu nekādi nevarat izdomāt. Risinājums, protams, ir sameklēt palīdzību internetā, taču daudz patīkamāks variants būtu padomu sistēma, kaut vai līdzīga tai, kas redzama Professor Layton piedzīvojumos.

Vēl viena kaitinoša lieta, ar ko vairākkārt saskāros, kad bakstīju ekrānā, meklējot pavedienus, ir ļoti sīkumainās pieskāriena noteikšanas zonas. Proti, palaidu garām svarīgus priekšmetus tikai tādēļ, ka uzklišķināju divus pikseļus pa labi vai par augstu no izstrādātāju vēlamā punkta. Šādā veidā var ilgi maldīties apkārt, tā arī nesaprotot, kāpēc nevar atrast pēdējo risinājuma fragmentu, kaut arī šķiet, ka tas jau ir rokā. Citādi tiem, kas vēlas kārtīgi darbināt smadzenes, šīs kvestu spēles patiks.

2. attēls

Runājot par ZTD stāstu, arī šajā Zero Escape daļā tas ir ļoti aizraujošs, atkal koncentrējoties uz tēmām, kas saistītas ar laika parādību un tās ietekmēšanu. Tāpat kā Virtue's Last Reward (VLR) arī šeit jaunus stāsta fragmentus atslēdz, atkārtoti izspēlējot iepriekšējos ar citām izvēlēm. ZTD sižets ir ļoti gudrs, jaucot fikciju ar zinātniskiem atklājumiem. Tā gaitā redzam daudz šokējošu skatu un pavērsienu, bet deva humora atvieglo citādi nomācošo atmosfēru. Kopumā stāsts rit manāmi ātrāk nekā VLR, un visus nobeigumus var ieraudzīt mazāk nekā 25 stundu laikā, tātad atpakaļ pie īstās dzīves (vai varbūt tā ir tikai ilūzija?) varam atgriezties agrāk.

Ir silti ieteicams iziet iepriekšējās Zero Escape daļas, lai sev neizbojātu to notikumus un atrisinātu tajās radušos jautājumus. Tas gan nav sevišķi praktisks risinājums tiem, kam ir tikai PC, jo ZTD ir pagaidām vienīgā sērijas spēle, kas pieejama Windows platformai. Protams, jāpriecājas, ka tā vispār iznāca datoram, ņemot vērā, ka seriāla pārdošanas rezultāti Japānā bija zemāki, nekā cerēts.

Vērts pieminēt, ka triloģijas noslēguma izdevējs Eiropā šoreiz ir Aksys Games, bet spēle mūsu reģionam diemžēl nav pieejama fiziskā formātā. Vita īpašnieki, kas vēlas tikt pie taustāmas kopijas, var droši importēt ASV versiju, kamēr Eiropas 3DS konsoļu lietotājiem jāizmanto neoficiāli haki, lai kārtridžs darbotos. Viens labums gan ir šoreiz iekļautais dublējums angļu valodā līdzās oriģinālajam balss celiņam. Lai gan pašpasludināti rietumu otaku varētu viebties, spēlēju ar amerikanizēto audio un atzīstu to par labu esam. Komanda gan varēja piestrādāt pie skaļuma līmeņiem, kas vietām nav pareizi samiksēti, tāpēc fona mūzika pat pie iestatījumos samazināta stipruma mēdz nomākt dialogus.

3. attēls

Kopumā Zero Time Dilemma ir izdevies noslēgums aizraujošajai Zero Escape triloģijai. Tajā ieviestās izmaiņas ir vērtējamas pozitīvi, tomēr sekcijas, kur jāizkļūst no telpas, vēl aizvien mēdz būt mulsinošas. Vienalga, vai esat izgājuši iepriekšējās seriāla daļas un alkstat atrisinājuma, vai arī esat iecienījuši spēles ar spēcīgu stāstu, ZTD vajadzētu apmierināt jūsu vēlmes ar uzviju.


Žanrs: Adventure

Platformas: 3DS, PS Vita, PC

Izstrādātājs: Chime

Izdevējs Eiropā: Aksys Games

Iznākšanas datums Eiropā: 28.06.2016.

1409 skatījumi 1 komenti kudos

Raksta autors

2 komentāri Apskats: Virtue's Last Reward
3.Jūlijs 2016 09:15
genotsiid

1 Komentārs

4.Jūlijs 2016 10:35

Šito gan pilnīgi noteikti izmēģināšu.

Pievienot Komentāru

Lai pievienotu komentāru, lūdzu ielogojies!