Need For Speed: Hot Pursuit 2 (2002)

Labākā NFS daļa, kuru, iespējams, neesat spēlējuši

1.Septembris 2016 11:42
genotsiid

Ir vērts vispirms tikt skaidrībā ar vienu lietu – “labs” un “slikts” ir subjektīvi jēdzieni, nevis fakti. Katram ir sava perspektīva, un šeit piedāvāju savējo. Iespējams, tomēr esat spēlējuši 2002. gada Hot Pursuit 2 (tālāk tekstā – HP2), taču jautājums, kuru versiju, jo to ir divas un tās ir ļoti atšķirīgas.

Gados jaunāki lasītāji varbūt nezina, taču Need For Speed (tālāk tekstā – NFS) seriāls sākotnēji nebija par vājprātīgi modificētām Honda Civic, neona gaismām un trūcīgi ģērbtām sievietēm ar lielām krūtīm un garām kājām. Sērija sākās kā jaunu auto entuziastu radīta spēle, kas piedāvā iesēsties 100 tūkstošus vērtos superauto un milzīgā ātrumā traukties pa dažādām pasaules vietām. NFS nebija pirmā savā žanrā, taču neapšaubāmi veiksmīgākā. Gadiem ejot, seriāla formula ikreiz nedaudz mainījās, radās arī dažas apakšsērijas, piemēram, Hot Pursuit, kurā galvenais uzsvars ir likts uz bēgšanu no policijas. Lielākās pārmaiņas notika 2003. gadā, kad Electronic Arts, sekojot popkultūrai, izdeva NFS: Underground un pārvērtās par spēļu pasaules “Makdonaldu” (zinām, ka sūds, bet vienalga ēdam). Ar to arī beidzās sērijas zelta ēra.

Vēl 90. gados bija ierasta parādība, ka dažādas studijas izstrādāja to pašu produktu, bet katra savai platformai. Iemesls tam bija, piemēram, ļoti atšķirīga tehniskā specifikācija. NFS sērija nav izņēmums – sākot ar NFS II, pie PC un PlayStation versijām strādāja divas dažādas komandas. Pirmajā acu uzmetienā spēles varbūt neliekas sevišķi citādākas – tikai šādas un tādas mazas izmaiņas –, bet atšķirība ir skaidri manāma, kad nonākam pie 5. daļas Porsche Unleashed (jeb Porsche 2000). Šeit jau vērojams Sony pirmās konsoles jaudas deficīts, PSX versija ne tuvu nelīdzinās augsti slavētajam datora variantam.

1. attēls PS2 versijā ir iekļautas arī tuksneša trases

Vēlāk, 2000. gadu sākumā, kad parādījās jaunās spēļu kastes, tās vēl aizvien ārēji ļoti atšķīrās cita no citas, taču ne vairs veiktspējas ziņā. Kopš šī laika nebija nepieciešams speciāli no nulles rakstīt kodu katram aparātam – bija gan vienkāršāk, gan finansiāli izdevīgāk to pielāgot citai arhitektūrai. Šo apsvērumu dēļ ir interesanti atskatīties uz HP2, ko izstrādāja divas dažādas studijas.

Pirmoreiz spēli izmēģināju drīz pēc tās iznākšanas, uz PC. Lai gan biju sajūsmā par nākamās paaudzes grafiku, iespēju braukt ar laima zaļas vai oranžas krāsas Lamborghini Murcielago un redzēt helikopteru, kas met sprāgstošas mucas, Electronic Arts Seattle jaunā spēle neatstāja īpaši labu iespaidu. Salīdzinājumā ar NFS III: Hot Pursuit un Porsche Unleashed tai kaut kas trūka – varbūt bēgšanas no policijas naktī, bākugunīm izgaismojot apkārtējo vidi, vai nespējas izslīdēt un sasist savu Porsche 911 Turbo tā, ka nevar pastūrēt. Arī atkal to spēlējot 10 gadus vēlāk, kad EA lēmumi bija izvarojuši NFS sēriju un HP2 bija palikusi atmiņā kā pēdējā īstā daļa, nebiju sajūsmā.

Dzirdot spožas atsauksmes par PlayStation 2 versiju, kas it kā ir pavisam citādāka par tās PC, Xbox un GameCube variantu, nolēmu iegādāties un pats pārliecināties par tās lieliskumu. Spēli izstrādāja jaunpienācēji Black Box Games (vēlāk EA Black Box). Noteikti esat dzirdējuši studijas nosaukumu, jo tā radīja arī turpmākās NFS daļas. Nezinu, kāds ir stāsts aiz dalītā izstrādes procesa, taču, ja tas bija konkurss, nav brīnums, ka Black Box to uzvarēja.

2. attēls

PS2 variantā izvēlnes neizskatās un neizklausās tik eleganti, taču ir viena svarīga papildu opcija, kas parādās pēc auto izvēles – vadība (Handling). Paņemam Classic, komandas tiek izpildītas ar krietni mazāku aizturi nekā EA Seattle versijā, mašīna labi turas uz ceļa, bet ar Extreme iestatījumu jūtamas nianses, kas Black Box spēli paceļ citā līmenī. Piemēram, starts pats par sevi ir cīņa noturēt auto taisnā virzienā, riteņiem spolējot, savukārt nospiežot bremzes pārāk stipri, tās nobloķējas un sabojājam sava braucamā virsbūvi pret tuvējo sienu, un, nobraucot no asfalta uz citu segumu, vienmēr ir risks izslīdēt. Jebkurā gadījumā vadība ir daudz vienkāršāka nekā Porsche Unleashed, kur tā bija līdzīgāka simulatoram, un bojājumi ir tikai vizuāli. Tiek saglabāts balanss starp pieejamību un prasmju pārbaudi.

Runājot par grafiku, PS2 versijā tā ir citādāka – daudz dinamiskākas krāsas, vairāk mazu detaļu, kā arī vieglāk redzami konkurenti, jo svilstošās riepas ne tikai atstāj uz ceļa gumiju, bet arī lielus dūmu un putekļu mākoņus. Lai gan Black Box produktā arī nav nakts braukšanas un lietus vai sniega, vismaz katrai trasei var izvēlēties divus dažādus dienas laikus vai laikapstākļus, piemēram, diena vai vakars, saulains vai apmācies. No braukšanas viedokļa starpību nejūt, bet trases parādās citos toņos.

To, ka abiem izstrādātājiem tika iedotas tās pašas skices, var redzēt pēc līdzīgajām pazīmēm un līkumiem trasēs, taču citādi katrs tās ir radījis pēc saviem ieskatiem. Tiek piedāvāta mežaina vieta, kas atgādina ASV ziemeļu štatus, tropiska sala ar aktīvu vulkānu, saulains Vidusjūras krasts un kalnaina teritorija ar rudens aukstuma skartiem kokiem, gariem īsceļiem un serpentīna līkumiem. PS2 versijas ekskluzīvs ir tuksnesis ar kanjoniem, putekļu kamoliem un pat tornado. Droši vien otrā variantā tas netika iekļauts laika trūkuma dēļ. Kā varat noprast, nekādu pelēku atvērtā tipa pilsētu ar tūkstoti reklāmas izkārtņu.

3. attēls

Runājot par HP2 spēkratiem, tie nāk no ēras, kad iekārojamām sporta automašīnām vēl bija trīs pedāļi un nekādu datorizētu pretslīdēšanas sistēmu. Lai brauktu, vajadzēja ne tikai biezu naudas maku, bet arī lielu kuli. Viena kļūda – beigts. NFS gan nedaudz piemiedz acis uz realitāti un ļauj metāla zirgus triekt sienā ar 300 km/h bez letālām sekām.

Aizmirstiet Fiat Punto – HP2 sākam, piemēram, ar salīdzinoši pieticīgo Lotus Elise, turpinām ar treneru iecienīto BMW M5 (e39), tad jau sēžamies Ferrari 360 Spider, vēlāk nāvējošajā Porsche Carrera GT un visbeidzot ilgu laiku nepārspētajā McLaren F1. Bagātus nodokļu nemaksātājus priecēs Jaguar XKR un Aston Martin Vanquish, frizieriem patiks Opel Speedster un BMW Z8, bet amerikāņu lielummānijas fanus apmierinās ne tikai Mustang un Corvette spicākās versijas, bet arī zvērīgā Dodge Viper GTS.

Vairāk nekā 25 auto plašajā klāstā katrs atradīs savus favorītus. Black Box izveidotā lietotāja saskarne nav tik glīta kā EA Seattle radītā, taču ar dažiem pogas spiedieniem varam atstāt tikai spidometru un tahometru, kas, starp citu, katrai mašīnai izskatās gandrīz tāpat kā īstajai. Ja braucat ar automātu, varat tikpat labi atslēgt visu un baudīt skaistās trases Championship karjeras režīmā, kurā jūs neraizēsieties ne par policiju, ne pretimbraucošo satiskmi, bet tikai par pirmo vietu.

4. attēls Iejūties policista ādā un izmanto likuma spēku

Ja vēlaties krietni straujāku pulsu, izvēlieties Hot Pursuit. Šajā režīmā likuma kalpi jūs gaidīs atvērtām rokām... un PIT manevriem, blokādēm, dzeloņsiksnām, kā arī helikopteru, kas PS2 versijā ne tikai met eksplozīvas kannas, bet arī šauj raķetes un nosviež durkļus. Ja redzējāt NFS filmas adaptāciju un tās policisti jums likās traki, tad šeit viņi ir patoloģiski psihopāti, gatavi darīt jebko, lai likuma pārkāpējus apturētu. Ja aptumšojas prāts un gribas kādam sadot, iespējams iejusties arī “menta” ādā un saprast, ko nozīmē Power Trip. Trīs reizes noķersim, draudziņ, dosies līdzi uz iecirkni, kur vienīgais braucamais būsi tu.

Ja meklējam blusas Black Box Games meistardarba kažokā, tad varētu piesieties pāris spēkratu vizuālajam atveidojumam. Daži auto izskatās diezgan jocīgi – ne tādēļ, ka maz poligonu, bet gan tāpēc, ka izstrādātājiem nebija pieejas pilnīgi visiem auto. Gribētos pirmās Hot Pursuit nakts sacīkstes un to pornogrāfiju, kas bija agrāk – pilnu tehnisko informāciju, vēsturi un slaidus par katru braucamo. HP2 par mašīnām tiek pateikti tikai pāris teikumi. Pazudis arī salona skats, kas PS2 versijā ir tikai 3 bonusa sacīkstēs, bet EA Seattle variantā nav nemaz.

Pēc visiem šiem gadiem Need For Speed: Hot Pursuit 2 vēl aizvien ir ļoti baudāma un izskatīga braukšanas spēle ar nosacījumu, ka darbināt PS2 versiju. Iespaidīgs ekskluzīvu automašīnu klāsts apvienojumā ar burvīgu vadību, skaistām trasēm un prātā slimiem policistiem ir viena tiešām garda recepte. Kādēļ EA ignorē savu vēsturisko mantojumu un turpina izlaist mēslu pēc mēsla, laikam ir tikpat neizdibināms jautājums kā cilvēces rašanās, bet viens ir skaidrs – agrāk lietas darīja citādāk, tāpēc ir vērts reizēm novērst uzmanību no jaunā un atskatīties uz veco.


Žanrs: Racing

Platforma: PS2

Izstrādātājs: Black Box Games

Izdevējs: Electronic Arts

Iznākšanas datums Eiropā: 25.10.2002.

1119 skatījumi 6 komenti kudos

Raksta autors

2 komentāri Apskats: No Man`s Sky
28.Augusts 2016 10:32
Komūnistiskie Mednieki

6 Komentāri

1.Septembris 2016 12:06
edza Spameris

nez es uzskatu ka labākā bija NFSU2

1.Septembris 2016 12:13

Porsche Unleashed pavadītas neskaitāmas stundas pērkot sistus auto, sataisot un notirgojot ar peļņu

1.Septembris 2016 16:17

Mans NFS tops. pirmais NFS, tad NFSU, NFSU2, NFSShift, NFSShift2 pārējais galīgi garām. pēdējie it sevišķi.

1.Septembris 2016 16:31

Atceros šito kapājām pie drauga sākumskolas laikos, tie tik bija laiki.

2.Septembris 2016 13:01
NecroBob Redaktors

@kornivskis Vai ne es tā pat dariju, normāls krieva bizness

2.Septembris 2016 15:43
genotsiid Redaktors

@kornivskis Nekad nebiju par to iedomājies . Parasti mēģināju sakasīt pēdējās kapeikas, atkārtoti braucot vieglos turnīrus, lai nopirktu lētākos uzlabojumus, kas dod maksimālu rezultātu (ECU, izpūtēju utt.). Būtu ietaupījis pūles ar tavu metodi.

Ieraksts tika labots, 2.Septembris 2016 15:44

Pievienot Komentāru

Lai pievienotu komentāru, lūdzu ielogojies!