Deus Ex Human Revolution apskats

Cilvēka un tehnikas orģijas pilnā sparā

9.Oktobris 2016 16:48
Mikonens

Deus Ex ir interesanta sērija. Tā ne tikai izpelnījusies spēlētāju simpātijas ar vienu spēli, bet arī solīja tālajā 2000. gadā to, kas mūsdienās vēl līdz galam nav realizēts – pilnīga izvēles brīvība spēles gaitā un sižetā (apstrīdams tomēr). Tās turpinājums 2004. gadā nesaņēma tikpat lielu uzslavējumu, pēc kā šī sazvērestību cyberpunk spēle pazuda. Nesen parādoties sērijas jaunākajai daļai, laikam nepieciešams atskatīties uz 2011. gada Deus Ex atmodu – tā saukto cilvēces revolūciju.

Deus Ex Human Revolution (DEHR) darbība norisinās 2027. gadā, kad cilvēcei ir dota iespēja savus orgānus un ekstremitātes pilnveidot ar mehāniskiem uzlabojumiem/augmentiem. Spēles tematikā manāma Renesanses simbolika, liecinot par cilvēces atdzimšanu un attīstību – pastāv tie, kas pieņem šo tehnoloģiju ar atplestām rokām, kā arī tie, kas to uzskata par neētisku iejaukšanos cilvēka evolūcijā. Un tam visam pa vidu ir Ādams Džensens (Adam Jensen), kura drošības priekšnieka amats vienā no šo tehnoloģiju uzņēmumiem noved pie neizbēgamas mehāniskās uzlabošanas. Sižets seko kā Džensens, izmantojot savas jaunās spējas, cenšas atriebties saviem pāridarītājiem, tai pašā laikā atklājot vispasaules sazvērestību. Motivācija nav diez ko oriģināla, tomēr stāstā iekļautie temati un vairāki pagrieziena punkti spēj nohipnotizēt spēlētāju līdz beigām.

Kaitīgu ieradumu mocīts varonis - cik vareni, cik iespaidīgi

Kaitīgu ieradumu mocīts varonis - cik vareni, cik iespaidīgi

Spēle nopelna izcilību radītajā atmosfērā un „garīgajā”, t.i., kādas emocijas tā raisa. Tipiska cyberpunk žanra iezīme ir distopiska nākotne, kurā rodama sociāli pagrimusi sabiedrība, augsts tehnoloģisks progress un plaisa starp bagātajiem un nabagiem – visas šīs īpašības ir lieliski attēlotas šajā spēlē. Nereti tās gaitā var rasties depresīva sajūta par to pasauli, kāda attainota, un cik ļoti tagadējais pasaules stāvoklis var novest pie līdzīga rezultāta. Atmosfēru papildina vienreizējs skaņu celiņš, kas tikai pastiprina tādu kā tehno-pagrimuma sajūtu. Cepums par Ikara mīta izmantošanu.

Hengšas pilsēta ir viens no spēles interesantākajiem vizuālajiem elementiem

Hengšas pilsēta ir viens no spēles interesantākajiem vizuālajiem elementiem

DEHR vienkāršiem vārdiem ir stealth/RPG elementu mikslis, kas baudāms no pirmās personas redzes loka. Viens no tās galvenajiem elementiem ir iepriekšminētie mehāniskie uzlabojumi, ko var izmantot spēles gaitā, bet, kā jau īstenā RPG manierē, spēlētājam būs pašam jāizlemj, kurus izvēlēties – datoru uzlaušanas uzlabojumi, neredzamība, spēja nolaisties no liela augstuma, inventāra palielināšana, augstāks lēciens, ieroču stabilitāte, u.c. brīnumi sagaida spēlētāju. Eksperimentēšana ar tiem ir iedrošināta, tomēr ierobežotos daudzumos. Un te jau saskaramies ar pirmo spēles kļūmi – tā piedāvā tikt galā ar uzdevumiem gan lavoties, gan šaujot visu pa labu un pa kreisi, bet diezgan ātri var manīt, ka iedrošināta ir vairāk lavīšanās, kas automātiski liek dot priekšroku stealth augmentiem. Stealth spēlē ir izcils, piedāvājot ļoti daudz un dažādus variantus misiju izpildei, bet šaušanas mehānismi ir tikai funkcionāli – spēlēt jau kā šūteri var, toties atstāj iespaidu, ka veidotāji šaušanas elementus ievietoja pēdējā brīdī (jāpiemin, ka ar stealth var nopelnīt vairāk XP). Papildu reālismam, ko var uzskatīt kā plusu, galvenais varonis uzvedas kā cilvēks, kad lodes lido viņa virzienā - ar dažiem šāvieniem jau nonesīs no kājām un nāksies uzsākt no iepriekšējās saglabāšanas reizes.

Augmentu paradīze

Augmentu paradīze

Kā tikt galā ar attēlā redzamo situāciju? Lem pats!

Kā tikt galā ar attēlā redzamo situāciju? Lem pats!

Nedrīkst aizmirst, ka šī ir RPG spēle, kas cenšas pasniegt spēlētājam vismaz kaut kādu kontroli pār apkārt esošo pasauli un tās notikumiem. Daudzus konfliktus var atrisināt sarunu ceļā, izmantojot spēles dialogu sistēmu, kas nopelna atzinību jau par to, ka ne tikai parāda ar abstraktu vārdu kāda būs Džensena atbilde, bet arī ar mazākiem burtiem sniedz teikumus, kādus viņš patiesi arī pateiks. Kopumā dialogu sistēma ir lieliski izstrādāta, ļaujot spēlētājam vismaz nedaudz ietekmēt noteiktu misiju iznākumus.

Izcils piemērs dialogu sistēmai spēlei - katra atbilde sniegs citādu reakciju

Izcils piemērs dialogu sistēmai spēlei - katra atbilde sniegs citādu reakciju

Vislielākais „fui” ir iekļautās bosu sadursmes, kas ir neizbēgamas un nepieciešamas turpmākam progresam. Šajos mirkļos spēle mainās pa visiem 180, kļūstot par šūteri. Apvienojot jau tā nekādīgo šaušanu, lielo uzsvaru uz stealh spēli un munīcijas vispārīgo trūkumu (we will be taupīgi), šāds notikumu pavērsiens var darīt piktu ikvienu. Jāpiebilst, ka bosu sadursmēs priekšroka, protams, ir kaujas orientētiem augmentiem, bet ko darīt, ja spēlētājs (un pati spēle) visu laiku mēdz izmantot lavīšanās taktiku? (piezīme: Director’s Cut šo problēmu atrisina, sniedzot iespēju bosu sadursmes atrisināt ar viltu, bet tas nemaina sākotnējās spēles trūkumus)

Neliels pew-pew-pew

Neliels pew-pew-pew

Kopsavilkumā jāsaka, ka, neskatoties uz pāris spēles trūkumiem, šī ir lieliska stealth spēle un cienījams Deus Ex nosaukuma turpinājums. Ja interesē lavīšanās caur detalizētu pasauli, cyberpunk sižets, kas liks aizdomāties par tehnoloģiju lomu pasaulē, un aizraujoša atmosfēra, tad ir vērts paskatīties uz šo produktu (tagad tas noteikti ir diezgan lēts). Cilvēces revolūcija varbūt attēlota depresīvi un drūmi, tomēr šoreiz citādāk nemaz nevar būt.

1251 skatījumi 5 komenti kudos

Raksta autors

Atstāt komentāru The Getaway sērija
17.Septembris 2016 11:23
genotsiid

5 Komentāri

10.Oktobris 2016 08:42

Lieliski! Tā turpini!

10.Oktobris 2016 08:44
genotsiid Redaktors

Human Revolution, manuprāt, ir viena no t. s. must-play spēlēm. Labi, ka atgādināji un atskatījies uz to 5 gadus vēlāk. Galvenais jautājums – Mankind Divided apskats būs?

P. S. Ieteiktu pārlasīt tekstu divreiz: daudz neuzmanības kļūdu.

10.Oktobris 2016 09:23
10.Oktobris 2016 12:50

Vienu tādu bosu pieveicu ar apčakarēšanas metodi. Sejā bliežot viņš neko daudz nejuta un ja lien klāt, tad mani pašu paņem priekšā. Piebeigs HR, ķersies pie MD ;D \A, pa vidam vēl kkāds The Fall vai kā tur. Arī iziesim.

10.Oktobris 2016 13:57
edza Spameris

šito labprāt spēlētu, HR baigi iecepīja, ka par 2x izgāju.. 2x spēles reti kad spēlēju, ja vispār pabeidzu.

Pievienot Komentāru

Lai pievienotu komentāru, lūdzu ielogojies!