Pirmskats: Ghost Recon Wildlands

Sveicināti Bolīvijā, cabrones americanos!

7.Februāris 2017 08:33
genotsiid

Pilno versiju ir plānots izlaist 7. martā PC, PS4 un Xbox One platformām.

Ir interesanti redzēt, kā lietas ir mainījušās gadu gaitā. Kad demo versijas kļūst par arvien retāku parādību, beta testi nereti ir vienīgais veids, kā izmēģināt spēles. Lai gan savā ziņā šādi tiekam pie lielāka daudzuma satura, mīnuss ir ierobežotie laika posmi, kuros «betas» ir pieejamas, un daudzās tehniskās problēmas. Droši vien vīri uzvalkos sanāksmju zālēs ir aprēķinājuši, ka tās ir efektīvākas par reiz tik iecienītajiem demo. Pēc Tom Clancy’s Ghost Recon Wildlands (turpmāk – GRW) slēgtā beta testa izmēģināšanas Ubisoft gluži neizdodas pārliecināt iepriekš iegādāties tās jaunāko atvērtās pasaules «šūteri». Ķibeles sākas jau pavisam agri.

Pēc tam, kad ir izveidots galvenais varonis, nosakot tādus parametrus kā, piemēram, dzimumu, sejas vaibstus, apģērbu, izturēti vairāki ļoti ilgi ielādes ekrāni un saraustīti video, PS4 versija turpina nepatīkami pārsteigt. GRW grafiskā dzinēja renderētajā sižeta ainā redzams, kā mūsu amerikāņu mačo vīru komanda un tās koordinatore sēž helikopterā un sarunājas. Diemžēl daļu no teiktā nevar saprast, jo dialogu audio ir ļoti uzkrītošas pauzes, kuru laikā «pazūd» vārdi.

Nav gan liela bēda, jo tā ir vienīgā šāda veida aina, kas sastopama beta testa versijā. Cik nu var saprast, komandas dalībnieki tiek informēti, ka piedalās nesankcionētā ASV valdības uzdevumā (kā arī paši «papīros» neeksistē), lai gāztu meksikāņu karteli, kas pārņēmis varu Bolīvijā, un viņi sadarbosies ar vietējo opozīciju. Par pašiem varoņiem uzzinām ļoti maz, kas ir saprotams, ņemot vērā, ka GRW ir paredzēta spēlēšanai tiešsaistē kopā ar draugiem, kamēr stāsts noris kaut kur fonā, bet tēlu attīstībai vietas nav.

1. attēls

Datora vadītie biedri mēdz iesprūst apkārtējā vidē

Uzdevumi parasti sākas ar pāris rindām dialoga un ir plūstoši iekļauti atvērtajā pasaulē, tātad tie nav atdalīti ar nekādiem ielādes ekrāniem. Tāpat arī spēlētājiem nevienā brīdī netiek atņemta kontrole pār tēliem, kas ir īpaši svarīgi tiešsaistes režīmā. Tiek piedāvāti sižeta uzdevumi un brīvās izvēles aktivitātes, kurās palīdzam opozīcijai. Mērķi parasti ir iztaujāt noziedznieku grupiņas kapteini, atbrīvot ķīlnieku, nozagt transportlīdzekli, atslēgt strāvu, nogalināt noteiktu cilvēku u. tml. Lielākā daļa ir pabeidzami 15 minūtēs katrs. Jebkurš pieejamais uzdevums ir spēlējams brīvi izvēlētā secībā, taču noteikti sižeta – cik nu tā ir – fragmenti tiek atslēgti, pieveicot iepriekšējos.

Nevarētu teikt, ka bija garlaicīgi, taču sešās ar «betu» pavadītajās stundās lielu daudzveidību neredzēju – tas uztrauc, ņemot vērā, ka gala produktā būs vesels 21 reģions (Itakua ir pirmais, ko iepazīstam). Lielākā daļa opozīcijas uzdevumu sastāda helikopteru zagšana un konvoju aplikšana ar izsekošanas ierīcēm. Palīdzot revolucionāri noskaņotajam grupējumam, tiek iegūtas jaunas atbalsta iespējas, kas galvenokārt noder, kad situācijām pieiet ar kūpošiem stobriem.

Par spīti uzsvaram uz jautrību draugu lokā GRW satur arī pāris DNS saites no savām priekšgājējām, piedāvājot darboties taktiski. Viens no noderīgākajiem rīkiem spēlētāju rīcībā ir drons, ar ko ērti marķēt ienaidniekus. Identificējot «sliktos», galvenais varonis un citi komandas biedri bieži pasaka to atrašanās vietas, balstoties uz apkārt redzamajiem objektiem, kas ir patīkama nianse. Kā līderis saviem padotajiem varat dot dažādas komandas, piemēram, uzbrukt, gaidīt vai doties uz noteiktu vietu. Noder arī spēja sinhronizēti šaut. Diemžēl tik radošu paņēmienu kā Far Cry sērijā redzēto dzīvnieku vai ugunsgrēku nav.

2. attēls

Jā, snaiperšautene šeit karājas gaisā

Ja negribas daudz prātot, var vispirms likvidēt snaiperus, tad skriet un «bērt» – zemākās grūtības pakāpēs ekonomiskākā metode. Spēlējot vienam, GRW automātiski nodrošina 3 mākslīgā intelekta vadītus padotos. Te gan parādās daudzas problēmas, kas nav tik jūtamas ar dzīviem biedriem. Itakua kalnainā ģeogrāfija izvirza īpaši augstas prasības pret «botu» spēju pielāgoties, tāpēc nav pārsteidzoši redzēt lielu daudzumu muļķību to darbībās. Ja spēlētāju nošauj, jāgaida, līdz kāds biedrs pieskrien klāt un atdzīvina (reizēm pat minūti, kamēr dators izdomā, kā rīkoties). Ja neizdodas klusi pieiet situācijai un uzdevums neparedzēti pārvēršas par slaktiņu, to atsākt nav tik vienkārši, jo izvēlne nepiedāvā turpināt no iepriekšējā kontrolpunkta. Ir jāpārtrauc sesija un atkal jāatgriežas tuvākajā bāzē.

Tomēr «visinteresantāk» vienspēlētāja režīmā ir ar transportlīdzekļiem. Vienalga, cik ātri kaut kur dodaties, mākslīgā intelekta biedri vienmēr būs blakus, parādoties no tukša gaisa. Iesēžoties pikapā un aizbraucot bez viņiem, tie pēc īsa mirkļa sēdēs pasažieru vietās. Arī pretinieki nav sevišķi apdāvināti prāta spēju ziņā. Uzdevumos, kur jānozog transportlīdzeklis, vislabākā metode šķita šāda: lielā ātrumā piebrauc pie vajadzīgā objekta, izlec ārā no mašīnas, kamēr ienaidnieki vēl nav paspējuši reaģēt, tad iesēdies helikopterā un aizlido, negaidot pārējos, jo viņi taču tāpat parādīsies no zila gaisa.

Runājot par braukšanu, pie tās ir jāpierod, īpaši, ja iepriekš spēlējāt, piemēram, Watch Dogs 2 (tur iesaistījās Driver izstrādātāji) [Piezīme: izrādās, ka GRW pie auto vadības arī strādāja studija Ubisoft Reflections]. Vadībai PS4 versijā ir jūtama aizture, kas precīzu stūrēšanu padara grūtāku nekā tai vajadzētu būt. Arī fizikas simulācija nav no labākajām – ja izdomāsiet paņemt īsceļu, traucoties lejā no kalna, sagatavojieties redzēt zilus brīnumus! Par laimi, neviens nespiež sēsties džipos un sedanos – ir pilns ar helikopteriem un lidmašīnām, kas ļauj ne tikai ātrāk nokļūt līdz mērķim, bet arī novērtēt GRW skaisto dabu.

3. attēls

Lai gan tehnisko kļūdu tajā ir daudz, pasaule bieži izskatās satriecoši. Kad tikko pēc smagas lietusgāzes aiz mākoņiem parādās pirmie saules stari, kokiem klātie kalni priekšplānā ir īpaši tīkami acīm. Ja auto vadība nebūtu tik neveikla un komandas biedrus varētu nosūtīt mājās atpūsties, būtu patiesa bauda vienam izbraukt un izpētīt vidi. Man interesantākais GRW elements šķiet tieši reklāmas video izrādītie Bolīvijas reģioni, kuros redzami, piemēram, tuksneši un upes. Spēlei arī «betā» bieži izdodas radīt ļoti ticamu noskaņu, kad pa radio skan karteļa propaganda un pa ceļam uz uzdevumu braucam garām maziem ciematiem, kuru iedzīvotāji nodarbojas ar savām lietām.

Tomēr ilūzija salūst, kad uz pasauli paskatās tuvāk. Jā, detalizācija ir iespaidīga, var ieiet lielā daļā ēku, visapkārt ir izkaisīti uzlabojumu punkti un ienaidnieku resursi, ko aplikt ar izsekošanas ierīcēm (par to apbalvo ar dažādu valūtu prasmju iegādei), bet patiesībā teritorija ir visai tukša. GRW šajā ziņā nevar konkurēt ar Grand Theft Auto. Pasaule ir milzīga, bet satura ziņā liekas šķidra. Tāpat kā sižets laikam šis ir vēl viens kompromitēts spēles elements, kas būtu mazsvarīgs tiem, kas vēlas tikai ar draugiem kārtīgi izšaudīties.

«Gana labi» ir vērtējums, kuru pagaidām var piemērot Tom Clancy’s Ghost Recon Wildlands. Līdz iznākšanai ir palicis vien mēnesis, kas šķiet par maz, lai izlabotu tās daudzās tehniskās problēmas. Tā kā prioritāte ir saspēle tiešsaistē ar draugiem, cieš stāsts un citi elementi, kas būtu svarīgāki tiem, kas cīnās vieni. Pasaule ir skaista, bet liekas patukša. Jācer, ka gala produkts daudzos trūkumus kompensēs ar aizraujošiem uzdevumiem un teritorijām, ko vēlēsimies iepazīt tuvāk.

1200 skatījumi 2 komenti kudos

Raksta autors

6 komentāri PS4 sistēmas versijā 4.50 gaidāmais
4.Februāris 2017 10:56
genotsiid

2 Komentāri

7.Februāris 2017 18:53
goodman2576 Redaktors

Mans lielākais testētājs bija mans mazais puika kurš pat pamanījās ierakstīt 4h gameplay (atliek tik parādīt kā darbojas ieraksta funkcija un še tev )) aizmirsu pateikt ka var arī izslēgt )).. pirmajā rullīti redzams gļuks, kur no helīša krīt ārā nebeidzams skaits kareivju.....

2.Maijs 2017 12:00

Tādas piruetes ar motociklu..

Pievienot Komentāru

Lai pievienotu komentāru, lūdzu ielogojies!