Apskats: Kingdom Hearts HD 2.8 Final Chapter Prologue

Sapnis vai murgs? Abi…

11.Februāris 2017 14:48
genotsiid

«Nespried par spēli pēc tās nosaukuma» vispārīgi ir labs padoms. Metal Gear Rising: Revengeance un Ridge Racer Unbounded ir piemēri ar dumju nosaukumu, bet lielisku saturu. Diemžēl Kingdom Hearts HD 2.8 Final Chapter Prologue (turpmāk – KH 2.8) gadījumā nevar ignorēt spēles ārkārtīgi garo vārdu, jo tas rada vairākus jautājumus.

Pirmkārt, decimālskaitlis. Ko nozīmē 2.8? Vai Square Enix vēlējās uztaisīt 3. daļu, bet nepietika laika, tāpēc bija jāraksta par 0,2 mazāk? Otrkārt, pēdējās nodaļas prologs – ne mazāk mulsinoša lieta kā decimālskaitlis. KH 2.8 ir pilnas cenas produkts, kamēr «prologs» asociējas ar kaut ko nelielu un cenas ziņā lētāku – piemēri ir Grand Turismo 5 Prologue un Metal Gear Solid V: Ground Zeroes.

Redziet, KH 2.8 neietver tikai vienu spēli – galvenajā izvēlnē ir trīs dažādas seriāla daļas. Satura ziņā apjomīgākā lieta šeit ir KH Dream Drop Distance HD (turpmāk – DDD) – portatīvās 3DS spēles remāsters. Nākamā izvēle ir KH 0.2: Birth by Sleep – A Fragmentary Passage, kas piedāvā nelielu ieskatu seriāla nākotnē. Visbeidzot var ņemt KH X Back Cover – 3D animācijas filmu.

Tie, kas nekad agrāk nav mēģinājuši KH, drīz vien sapratīs, ka nosaukums ir vismazāk mulsinošais produkta elements. Galvenie varoņi Sora un Riku, kas ir tipiski JRPG tēli, tiek atdalīti viens no otra, katrs nonākot paralēlās sapņu pasaulēs. Izmantojot savus atslēgām līdzīgos zobenus un sirds spēku, viņiem ir jāpamostas no miega, kurā ļaunie spēki mēģina pārliecināt zēnus pievērsties tumšajai pusei. Iespējams, rakstītajā ir kļūdas, bet tas ir viss, ko apskata autors spēja no notiekošā saprast.

1. attēls

Burvis un Diznija simbolika ir baisa lieta

Jau no pirmajām DDD spēles minūtēm tiek rādīta sižeta aina pēc sižeta ainas. Tiek mēģināts izskaidrot notiekošā kontekstu, piedāvājot noskatīties vēl vairāk filmiņas, bet tās padara lietas arvien nesaprotamākas. Ņemot vērā, ka KH sērija sapulcina Square Enix un Disney tēlus vienuviet, māc šaubas, vai nav jābūt ezoteriski izglītotam, lai aptvertu stāstu. Kā nekā Volta Diznija (Walt Disney) daiļrade ir pilna ar simboliku, kas paredzēta tikai iniciētajiem sabiedrības locekļiem (kuri domā, ka ir pārāki par citiem).

Kopā ar daudzajām sižeta ainām saņemam regulāras pamācības. Atšķirībā no klasiskām japāņu lomu spēlēm DDD un citās KH daļās cīņas nenotiek gājienos (vismaz ne tādos, kā ierasts). Konflikti ar t. s. sapņu ēdājiem jeb dēmoniem ir gludi integrēti pasaulē – briesmoņi pēkšņi parādās un tad tiem var uzbrukt vai paskriet garām, brīvi pārvietojoties pa teritoriju. Lai atšķirtos no citiem produktiem, DDD bez klasiskās pieredzes punktu krāšanas, līmeņu celšanas, jaunu prasmju apguves piedāvā visādas netradicionālas spēles procesa idejas.

Iespējams, interesantākā lieta ir Flowmotion paņēmienu grupa. Piemēram, var griezties ap stabu un tad aizšauties kā bultai pretinieka virzienā, vai arī kā peldētājam pret baseina malu atlēkt no sienas un uzbrukt. Sākotnēji paņēmieni varbūt šķitīs mulsinoši, bet ar laiku tos cīņās iesaistīsiet pavisam dabīgi, jo kustības ir ne tikai vizuāli iespaidīgas, bet arī ļoti efektīvas. Tāpat ir dažādi Reality Shift elementi, ko oriģinālajā versijā izpilda uz pieskārienekrāna. Lielākoties tie ir kaitinoši, bet ciešami, piešķirot katrai no pasaulēm kaut ko unikālu. Piemēram, vienā ir primitīva ritma minispēle, bet citā – hakošana.

2. attēls

Vēl viena lieta, pie kā ir jāpierod, ir dīvainais pogu izkārtojums. Parasti PS4 spēlēs uzbrūk ar «kvadrātu», lec ar «krustu» un izpilda manevrus ar «apli». Diemžēl šeit darbības ir izkārtotas visai ačgārni, bet iestatījumos tās mainīt nevar. Tāpat neērta un pārlieku lēna šķiet komandu izvēle, ko veic ar virzienu pogām. Problēmu var apiet, spēju sarakstā ieliekot tikai dažas svarīgākās.

Aizņemoties un stipri pārveidojot ideju no Shin Megami Tensei seriāla, DDD varoņus pavada pašu pieradināti sapņu ēdāji, kurus veido, savienojot vairākus elementus. Viņus nevar precīzi komandēt, jo vadību uzņemas mākslīgais intelekts, taču parasti tie ļoti noder cīņās. Izvēlnē briesmoņus var visādi izklaidēt un mīļot, stiprinot saites. Uztaisot gana daudz sitienus kopā ar viņiem, tiek piepildīts stabiņš, kas ļauj veikt uzbrukumus, kas nodara īpaši lielu kaitējumu pretiniekiem un reizēm nodrošina īslaicīgu neievainojamību. Kad viss strādā, kā vajag, DDD ir ļoti baudāma.

Izmantojot īpatnējo un bieži baiso Disney repertuāru, spēle piedāvā apmeklēt dažādas tā iedvesmotas pasaules. Vienā no pirmajām varoņi apciemo Viduslaiku pilsētu, kurā satiek Kvazimodo, Esmeraldu un valdnieku, kurš grib iznīcināt visus čigānus. Citā apmeklējam Trona pasauli vai, piemēram, tādu, kurā ir stāsts par trīs muskatieriem, ar Donaldu Daku, Gūfiju un Mikipeli galvenajās lomās. Katrā no sapņu valstībām ir jāiegriežas vismaz divas reizes, ko arī apzīmē vārds Drop DDD nosaukumā.

3. attēls

Trona pasaule ir viena no interesantākajām, ko piedāvā DDD

Kolīdz Drop stabiņš iztukšojas, ir jāmaina tēli. Katrā pasaulē viņi sāk dažādās vietās un redz atšķirīgu stāstu. Bieži arī gadās, ka Sora ir vienā sapņu valstībā, bet Riku – citā. Ideja ir interesanta, bet reizēm maiņa notiek pavisam neadekvātā laikā. Stabiņa ritējumu var palēnināt, izmantojot iepriekšējā «dropā» nopelnītos punktus, bet pirmajā spēlēšanas reizē diez vai jums izdosies paspēt pabeigt kādu no pasaulēm, nemainot tēlus.

Sākotnēji priecē, ka DDD standarta grūtības pakāpē «graindot» vispār nav nepieciešams. Dažas bosu cīņas, kas sagādā grūtības, vairāk ir jocīgā pogu izkārtojuma dēļ nekā tāpēc, ka varoņu līmenis būtu pārāk zems. Tomēr pēc 15 DDD veltītām stundām, kuru laikā likās, ka spēle ir pārsteidzoši laba, un viss gāja gludi, pēdējās divās pasaulēs pēkšņi manāmi pieaug grūtības līmenis, un parādās ārkārtīgi negodīgas un pavirši izveidotas bosu cīņas, kas jūs pavisam noteikti izvedīs no pacietības. Pat bagātajā krievu valodā trūkst lamuvārdu, ar ko precīzi pateikt, ko recenzijas autors domā par tām.

Kad beidzot izdodas nosist vienu no pēdējiem bosiem, «spamojot» to pašu vienu Flowmotion uzbrukumu (jo viss pārējais ir maz efektīvs), izrādās, ka pēc viņa ir vēl viens. Savukārt tas ir salīdzinoši loģiski izveidots, ar skaidri saprotamu stratēģiju. Tomēr pēc sakarīgas cīņas uzreiz ir nākamā – atkal absolūti stulbi izveidota. Diemžēl starp šiem bosiem nav iespējas saglabāties vai nomainīt savas prasmes. Kad ar 20. mēģinājumu gandrīz ir uzveikts trešais pretinieks, beidzas nolāpītais Drop stabiņš. Tas savā ziņā glābj, jo beidzot ar otru varoni var saglabāt datus, bet nākamreiz cīņa sāksies no jauna.

4. attēls

Bosu cīņas DDD beigās pārbauda katra spēlētāja garīgo veselību

Šajā brīdī noteikti radīsies jautājums, vai ir vērts bojāt savus nervus un izšķiest vēl vairāk laika DDD. Pēc nelielas nomierināšanās, visticamāk, spēlētāji ķersies klāt KH 0.2: Birth by Sleep (turpmāk – BS), kas ir divarpus stundās pabeidzams – kā jau nosaukums saka priekšā – fragments ar zilmatainu meiteni vārdā Akva (Aqua) galvenajā lomā.

Pati pirmā lieta, kas pārsteidz pēc padsmit ar DDD rīmeiku pavadītām stundām ir satriecošā grafika, ko nodrošina Unreal Engine 4. Apgaismojums, detalizācija un efekti ir pavisam citā līmenī. Diemžēl cieš kadru skaits. DDD nodrošina izcilus 60 kadrus sekundē, kamēr BS ir 30. Vadība ne tuvu nav tik atsaucīga. Var arī redzēt, ka standarta PS4 konsole netiek galā ar lielo slodzi, jo spēlē un sižeta ainās ir jūtamas pamatīgas «žagas».

Krāsainās pasaules ir nomainītas pret salīdzinoši nelielām teritorijām tumšos toņos. Šeit nav arī nekādu sapņu ēdāju, kas Akvai skrien līdzi, un pretinieki ir tumsas radījumi. Spēles procesa ziņā BS satur daudz mazāk visādu īpatnēju ideju, taču ir uzlabota spēju izvēlne, un maģijas uzbrukumi šķiet daudz efektīvāki. Pašos pamatos gan lielu atšķirību nav. Kad īsā laika posmā ir veikts liels skaits uzbrukumu, var aktivizēt īpašas spējas, kas maina cīņu stilu un pretiniekus iznīcina pavisam viegli. Līdz ar to BS grūtības ziņā liekas daudz ciešamāka par DDD.

5. attēls

Divas kolekcijā iekļautās daļas darbina Unreal Engine 4

Ir uzteicamas iekļautās mīklas, kas gudri izmanto apkārtējo vidi, piemēram, spoguļus. Nevienā brīdī gan nepamet sajūta, ka mazais daudzums satura, kas ir ietverts BS, ir ļoti izstiepts. Piemēram, uzdevumi, kur prasa sameklēt visus zobratus, lai pagrieztu pulksteni, vai sasist visus spoguļus, izpildot to nosacījumus, nozīmē skraidīt šurpu turpu mazo teritoriju ietvaros. Tāpat izvēlnes pirmā sadaļa parāda sarakstu ar visādiem papildu mērķiem, ko izdarīt, piemēram, iesist 20 lampām, par to saņemot jaunus aksesuārus, ko Akvai uzvilkt. Sižeta ainās gan apģērbs nemainās, kas liek domāt, ka tās ir tikai video faili.

Visbeidzot pēdējā kolekcijā iekļautā KH daļa ir X Back Cover. Tāpat kā BS tā parādās pirmoreiz un darbojas uz Unreal Engine 4 dzinēja. Tā ir stundu gara animācijas filma, kas noris kādā mazā pilsētiņā. Lai gan atšķirībā no iepriekšējām divām kolekcijas daļām šeit visi tēli tiek skaidri iepazīstināti, konteksts vienalga nav īsti saprotams tiem, kas neorientējas KH seriālā. Ņemot to vērā, stāsts neliekas saistošs neizglītotajiem. Nevar saprast, vai ainas tiek renderētas uz dzinēja vai tās ir tikai video, bet izskatās līmenī ar vecākām Pixar filmām.

Kopumā Kingdom Hearts HD 2.8 Final Chapter Prologue ir kolekcija seriāla faniem un nevienam citam. Remāsterētā Dream Drop Distance ir ļoti baudāma spēle līdz mirklim, kad tā paliek neciešami grūta. Birth by Sleep izskatās satriecoši un piedāvā pavisam citu noskaņu, bet tā ir kā demo versija, kas izstiepta divreiz par garu. Savukārt X Back Cover, šķiet, izbaudīs tikai seriāla cienītāji, kas saprot tā stāstu.

Apskats sadarbībā ar:

Gamestar.ee


Žanrs: Action-RPG

Platforma: PlayStation 4

Izstrādātājs: Square Enix 1st Production Department

Izdevējs: Square Enix

Iznākšanas datums: 24.01.2017.

752 skatījumi 2 komenti kudos

Raksta autors

2 komentāri Pirmskats: Ghost Recon Wildlands
7.Februāris 2017 09:33
genotsiid

2 Komentāri

11.Februāris 2017 17:42

Šis komplekts ir manā buy listē tuvākajā mēnesī Labs apraksts. Cepums no manis

12.Februāris 2017 19:33
genotsiid Redaktors

@TrancaMaans Paldies! Ceru, ka tev ir tērauda nervi, titāna pacietība un spēja koncentrēties kā mūkam, jo pēdējie bosi Dream Drop Distance ir vājprātīgi. Protams, var jau būt, ka nemāku spēlēt, un patiesībā spēles beigas citiem ir kā pastaiga parkā.

Pievienot Komentāru

Lai pievienotu komentāru, lūdzu ielogojies!