Apskats: For Honor

Galvas ripo godam.

18.Februāris 2017 12:05
genotsiid

Apskatītā versija: PC (Uplay)

Karš ir augstākās pakāpes idiotisms, kura ieguvēji ir tikai nelietīgi baņķieri, kas aizdod naudu tā finansēšanai, lai vēlāk desmitkārtīgi investīciju atpelnītu dārgmetālu, zemes, dabas resursu u. c. formās. Atņemt citam dzīvību savas valsts vai reliģiskās piederības vārdā? Mākslīgi veidotas institūcijas, kas vēl vairāk sadala cilvēkus un pazemo viņus ar nodokļiem un likumiem, vārdā? Absolūts stulbums. Kara pluss gan ir tāds, ka tas iedvesmo radīt izklaidējošas spēles, piemēram, For Honor (turpmāk – FH).

FH ir pavisam jauns un oriģināls produkts no izdevēja Ubisoft. Lai gan šoreiz netiek piedāvāta atvērta pasaule ar tūkstoš simboliem, ko notīrīt no kartes, spēle pieprasa pastāvīgu pieslēgumu internetam – pat stāsta režīmā! –, kas ir diezgan muļķīgi. Tāpat arī uzņēmums piedāvā iegādāties Season Pass, kas nodrošina ļoti apšaubāmus labumus, par 2/3 spēles cenas. Lai gan tas viss šķiet kā recepte katastrofai, FH izdevēja vājprātu kompensē ar saviem plusiem.

Spēle nelīdzinās nevienam plaši zināmam un nesen iznākušam produktam. Pirmajā skatienā FH varētu šķist kā kārtējā Hack ’n’ Slash žanra pārstāve ar skatu no trešās personas un viduslaiku tēmu, bet tas ir maldīgs iespaids. Jā, bieži jāskrien pa drūpošām pilīm, un vājākos kareivjus var nosist ar vienu ieroča vēzienu, taču lietas mainās, kad satiek pretiniekus ar redzamu veselības stabiņu. Kolīdz velta uzmanību vienam ienaidniekam, ieņemot cīņas stāju, FH vairāk atgādina Soul Calibur nekā Ryse: Son of Rome.

1. attēls

FH atgādina Fighting žanra spēles

Ir redzamas brutālas ainas, kur kareivji tiek uzšķērsti un ripo galvas, taču šeit bez tā visa ir arī ļoti tehniska divkauju sistēma. Pamatus apgūt ir viegli, bet sasniegt meistarību – grūti. Tiek piedāvāti divu veidu uzbrukumi (viegls un ātrs, smags un lēns), no kā veido kombinācijas, dažādi izvairīšanās manevri un bloķēšana. Droši vien vislielākās grūtības jaunpienācējiem sagādās tieši pēdējais no minētajiem sistēmas elementiem.

Uzbrukumu un bloķēšanas virzienu nosaka kustības ar labo analogo sviru vai peli (silti ieteicams lietot kontrolleri). Iespējams izvēlēties augšu, kreiso un labo pusi. Mulsinošs varētu šķist fakts, ka atsevišķas bloķēšanas pogas nav – viss tiek darīts ar labo īkšķi. Sviras kustināšana nav tik precīza un ātra kā taustiņu spiešana, tātad spēlētājam ir jābūt īpaši veiklam refleksu ziņā, lai atsvērtu zaudētās milisekundes.

Kad sarkanais gaidāmā uzbrukuma indikators mirgo, ir iespējams atvairīt pretinieka sitienu, padarot viņu uz brīdi ievainojamu. Savukārt bloku var salauzt ar pogas spiedienu, kamēr atkārtots spiediens ļauj ienaidnieku grūst. Ja pretinieks lieto Block Breaker, tad labākā stratēģija tajā brīdī ir sist. Galu galā sanāk tāds kā akmens, šķēres, papīrītis trijstūris. Apgūstiet to refleksu līmenī un precīzi bloķējiet, tad būsiet neuzvarams tiešsaistes mačos. Pirms tam gan zēnus no vīriem atšķirt palīdzēs FH stāsta režīms.

2. attēls

Cietsirdīgā karavadone parūpējas, lai stāsta režīms būtu labs

Ņemot vērā, ka tā pamatuzdevums ir sagatavot spēlētājus cīņām ar citiem cilvēkiem tiešsaistes kaujās, sižets šķiet pārsteidzoši labs, piedāvā apmeklēt daudzveidīgas vietas un nodrošina interesantus uzdevumus. Uzmanības centrā ir psihopātiska karavadone Apollijona (Apollyon), kuras motivācija nogalināt tūkstošus ir «atrast vilkus aitu barā» katrā no pazemotajām ienaidnieku grupām. Tieši tā sākas stāsta 2. daļa, kurā iejūtamies vikingu ādā, kad ļaundares vadītie bruņinieki, iznīcinot viņu ēdiena krājumus, ir sarīdījuši bārdainos kaujiniekus citu pret citu (ticiet man – tas nav nekāds «spoileris»). Līdzīgi ir ar samurajiem, kuru rindās cīnāmies 3. daļā. Galu galā visi sižeta pavedieni savienojas.

Stāsta pabeigšana var aizņemt no aptuveni 7 līdz 10 stundām. Milzīgā starpība ir tādēļ, ka FH var būt ļoti grūta vai viegla atkarībā no katra prasmēm un spējas pielāgoties neierastajai vadībai. Ja jums vienmēr ir bijušas grūtības ar Fighting žanra spēlēm (Tekken, Mortal Kombat), tad pat stāsta pabeigšana var būt ļoti mokoša padarīšana, jo FH ir ļoti prasīga pret lietotāju. Sižeta gaitā izmēģinām vairākus varoņu veidus un cīnāmies pret dažādiem pretiniekiem. Galvenās atšķirības ir viņu ātrumā – arī lēnie tipi var sagādāt galvas sāpes. FH cīņu sistēma ir barga, bet godīga. Vienīgie izņēmumi ir daži stāsta režīma bosi, kas vienlaikus liek atkauties no vairākiem ienaidniekiem, saucot palīgā, piemēram, vilkus vai to kopijas, kas var likt šad un tad iekliegties aiz dusmām.

3. attēls

Kad sižets ir pabeigts, visticamāk, būsiet gatavi cīnīties ar citiem cilvēkiem tiešsaistes kaujās. Ja nu gadījumā riebjas divkājainie radījumi, tiek piedāvāts arī visu darīt kopā ar un pret mākslīgā intelekta vadītiem «botiem». Ir vairāki cīņu paveidi, no kuriem pats vienkāršākais ir duelis, kur uzvarētājs tiek noteikts 5 raundu laikā. Atšķirībā no sižeta uzdevumiem šeit nav iespējams lietot papildspējas, piemēram, veselības atjaunošanas līdzekļus, tāpēc ir jābūt īpaši uzmanīgam.

Nākamais režīms ir Brawl, kas ir kā duelis, bet jau 2 pret 2 formātā. Arī to var spēlēt pret mākslīgo intelektu, bet parasti tad kā komandas biedru iedala citu cilvēku. Žēl, ka netiek piedāvāta dalītā ekrāna divu spēlētāju iespēja, kas būtu ideāla šajā gadījumā. Runājot par 4 pret 4 režīmiem, piemēram, Team Deathmatch (uzvar komanda, kura izdzīvo biežāk) vai Dominion (jāieņem teritorijas un jākrāj punkti), nereti katrā pusē ieliek arī pa «botam», kas ir savādi, ņemot vērā, ka šiem paveidiem parasti ir norādīta liela aktivitāte.

Droši vien iemesls ir palielinātā slodze, ko radītu 8 tiešsaistes spēlētāji. Tomēr šajos 4v4 režīmos parādās problēmas arī tad, kad cilvēku ir 6. FH iznākšanas nedēļā, pieslēdzoties mačiem no rīta un vakarā, atrast cīņu biedrus var aptuveni minūtes laikā, kamēr tiek automātiski nomainīti vairāki meklēšanas filtri (nekad nebija sava reģiona lietotāju). Pēc tam dueļa un Brawl mačos viss notiek gludi. Diemžēl astoņu cīnītāju kaujās redzamas biežas pauzes, kas var ilgt pat vairākas sekundes, kuru laikā tiek sinhronizēti dati starp visiem lietotājiem. Jebkurā brīdī pēkšņi spēle var apstāties ar paziņojumu «Atjauno tīkla savienojumu. Lūdzu, uzgaidiet!», kas var būtiski ietekmēt mača iznākumu. Cerams, ka problēmas tiks mazinātas ar kādu gaidāmu atjauninājumu.

4. attēls

8 cīnītāju mačos novērojamas biežas savienojuma problēmas

Par cīņu pabeigšanu spēlētājus apbalvo ar pieredzes punktiem, kas palielina līmeni, un dažādu aprīkojumu, ko uzvilkt varoņiem. Tiek maksāta arī valūta, kuru tērēt jaunu tēlu iegādei (piemēram, izveicīgās, bet vājās valkīras cena ir 500 vienības). Visus daudzspēlētāju režīmus savieno Factions minispēle, kurā bruņinieki, vikingi un samuraji cīnās par teritoriju. Tās mērķis ir dot notiekošajam kaut kādu kontekstu, attēlojot frakciju ietekmes reģionus kartē. Par labiem panākumiem Factions var iegūt dažādus bonusus, piemēram, palielinātu XP skaitu. Jauka ideja, bet frakciju konflikts nešķiet īpaši saistošs.

Kopumā For Honor ir oriģināla cīņu spēle, kas pārbaudīs katra prasmes. Divkauju sistēma ir viegli saprotama, taču meistarība tajā prasa laiku. Stāsta režīms ne tikai labi sagatavo tiešsaistes mačiem, bet ir arī pārsteidzoši izklaidējošs, kaut dažiem varbūt pārāk prasīgs. Diemžēl šī brīža savienojuma problēmas 4 pret 4 interneta paveidos ir ļoti traucējošas, tāpēc, cerams, nākotnē tiks labotas. For Honor nav spēle, kas patiks visiem, taču tā noteikti atradīs savu piekritēju loku, kas vienmēr alks pēc jauniem cīņu biedriem.

Apskats sadarbībā ar:

Gamestar.ee


Žanri: Action, Fighting

Platformas: Windows, PlayStation 4, Xbox One

Izstrādātājs: Ubisoft Montreal

Izdevējs: Ubisoft

Iznākšanas datums: 14.02.2017.

834 skatījumi 3 komenti kudos

Raksta autors

2 komentāri Apskats: Kingdom Hearts HD 2.8 Final Chapter Prologue
11.Februāris 2017 14:48
genotsiid

3 Komentāri

18.Februāris 2017 17:45
NecroBob Redaktors

Šodien uz PS4 ieķēru Tagad velkās

20.Februāris 2017 09:33
genotsiid Redaktors

@NecroBob Paņēmi digitālo versiju? Pie atkara Deluxe Edition uz diska varēja dabūt par € 48. Labprāt dzirdētu tavu viedokli par spēli.

20.Februāris 2017 11:46
NecroBob Redaktors

@genotsiid digitālo, "vienmēr online" spēles nemīlu pirkt diskā Nu pirmie iespaidi ir labi. Vienīgais 4 vs 4 dominition ir baigais bardaks "minioni" bieži minās pa kājām un traucē. Un cīņa 1vs2 vai vairāk ir gandrīz 99 % nāves spriedums, nekāds tur revange mode nelīdz

Pievienot Komentāru

Lai pievienotu komentāru, lūdzu ielogojies!