Apskats: Fast RMX

Antigravitācijas sacīkstes jaunajai Nintendo konsolei.

27.Marts 2017 12:20
genotsiid

Kuras valstis jums asociējas ar lieliskām spēlēm? Anglija, Japāna, ASV, Francija, Somija? Domājams, reti kurš atbildēs «Vācija», ja vien viņš nav liels t. s. simulatoru cienītājs. Vērā ņemami piemēri ir Crysis un Ryse: Son of Rome, taču tie ir vairāk pazīstami ar savu tehnisko virtuozitāti nekā saistošo spēles procesu. Līdzīgus vārdus var teikt par izstrādātāja Shin'en Multimedia GmbH produkciju, kas sastāv no duča vizuāli iespaidīgu, taču ne visai dziļu spēļu vairākām Nintendo platformām. Switch paredzētā Fast RMX, šķiet, ir labākais, ko studija līdz šim radījusi.

Fast RMX pārstāv futūristisko antigravitācijas sacīkšu žanru, kura zināmākie pārstāvji ir WipEout un F-Zero seriāli. Lai gan agrāk ļoti iecienīts, šis īpaši ātrais braukšanas spēļu paveids mūsdienās ir vairāk vai mazāk beigts. Daudzu skatījumā F-Zero GX, kas iznāca 2003. gadā GameCube konsolei, ir žanra zenīts, kamēr citiem vairāk patīk Sony spēļu stacijām paredzētās WipEout daļas, kas ietver vairāk Vehicular Combat elementu, proti, piedāvā arī ieročus.

Lai gan viena no nedaudzajām, kas šobrīd pieejamas Switch, Fast RMX nav jauna spēle. Ir paņemta 2015. gadā īpaši Wii U izdotā Fast Racing Neo, pievienots viss tās DLC saturs un uzlabota grafika. Ir saglabāta elpu aizraujošā ātruma ilūzija, kad ar vairāk nekā 1000 km/h traucas cauri kolorītajām trasēm, taču tagad gandrīz vienmēr tiek saglabāti stabili 60 kadri sekundē – arī, kad lieto dalītā ekrāna daudzspēlētāju režīmu. Ja vēlaties parādīt, uz ko 2017. gadā ir spējīga portatīvā konsole, tad Fast RMX ir lielisks paraugdemonstrējums.

1. attēls

Runājot par spēles procesu, Shin'en ir izdevies radīt kaut ko patiesi baudāmu, tomēr ar pāris «bet». Fast RMX izvēlnes ir ļoti līdzīgas WipEout tādā ziņā, ka tās ir pasniegtas minimālistiskā stilā – izvēlies režīmu, ātruma klasi, turnīru, mašīnu un brauc. Viss notiek īpaši veikli – ielādes ir ļoti īsas, nav nekādu ievada logo ekrānu vai video. Vienīgās reizes, kad kaut kas jāgaida, ir tiešsaistes mačos, kad pirms nākamā brauciena sākuma jāvēro tā brīža sacīkstes gaita (kamera gan nekad īsti netiek līdzi notiekošajam).

Fast RMX vispārējais veiklums attiecas arī uz pašu lidošanu (gan burtiskā, gan pārnestā nozīmē), kas vairāk līdzinās F-Zero, tomēr manāmi atšķiras no Nintendo seriāla. Braucēju ir tikai 10 (nevis 30), bet «būsta» stabiņš nav saistīts ar veselību. Trasēs ir izvietoti divu krāsu Boost paneļi. Lai tos varētu izmantot, mašīnai tajā brīdī ir jābūt attiecīgi oranžā vai zilā krāsā, citādi tā tiek bremzēta. Šis elements braukšanu padara krietni saistošāku, jo sacīkstes iznākumu bieži nosaka tas, cik labi protat reaģēt un pārslēgties. Citādi «būstu» var lietot jebkurā laikā tik ilgi, kamēr jums kaut kas vēl ir palicis tam atvēlētajā stabiņā, kuru piepilda, vācot trasēs izvietotās lodes.

Tā kā mašīnas nepieskaras zemei, Fast RMX vadība manāmi atšķiras no tradicionālām autobraukšanas spēlēm. Nav jādomā par bremzēšanu, pārnesumiem un risku izslīdēt. Aptuveni 95% laika īkšķis tur nospiestu paātrinājuma pogu, ko ir jāatlaiž tikai retu reizi, lai izņemtu kādu asāku līkumu, bet tikpat labi var atsisties pret margām un lidot tālāk, jo par mašīnas bojāšanu nav jāuztraucas. Vairāk piedomāt pie trajektorijas nepieciešams augstāka ātruma klasēs, kas tiek atslēgtas, progresējot iepriekšējās. Daudzviet ceļa vispār nav, tāpēc daļu sacīkšu laika pavada, stūrējot transportlīdzekli gaisā.

2. attēls

Vienīgās reizes, kad kaut kas jāgaida, ir tiešsaistes režīmā

Runājot par trasēm, tiek piedāvāta liela dažādība. Ir tādas, kas iet cauri futūristiskām pilsētām, citas vijas cauri mežiem, tuksnešiem vai kalniem, bet reizēm darbība notiek kosmosā. Asāku līkumu par 45 grādiem nav, taču dažādība tiek panākta, piemēram, ar ceļiem, kas dalās, citādāku «būsta» paneļu izvietojumu, vairāk lēcieniem, braukšanu ap caurulēm. Tāpat mēdz būt dažādi šķēršļi, piemēram, lāzera stari, roboti, kustīgi paneļi vai krītoši akmeņi, kas vai nu kavē braucējus, vai arī izraisa avāriju, liekot atkal uzņemt ātrumu no 0 km/h, tātad zaudēt pāris pozīcijas.

Ir viegli noslīdēt no 1. uz 5. vietu dažu sekunžu laikā, ja nepievērš uzmanību trasei. Kā jau īpaši ātrām sacīkstēm pienākas, ir nepieciešami veikli refleksi un attīstīta roku acu koordinācija. Cilvēki, kas ar video spēlēm ir uz «jūs», konsekventi būs pēdējā vietā. Savukārt žanra veterāni tiks kārtīgi pārbaudīti katras ātruma klases pēdējos posmos – ne tāpēc, ka trases kļūst sarežģītākas, bet gan nedaudz negodīgo mākslīgā intelekta pretinieku dēļ, kurus paliek grūti panākt, bet ne neiespējami. Kaitina arī mašīnas reakcija, kad kāds ar iedarbinātu «būstu» ietriecas aizmugurē, liekot tai griezties uz riņķi, kas drīz apnīk.

Daudz patīkamāk tāpēc ir izmantot plašās daudzspēlētāju režīma iespējas, kas iekļautas Fast RMX. Pats vienkāršākais ir nolikt Switch uz galda, noņemt abas Joy-Con pultis un diviem kopā braukt dalītā ekrāna jeb Split-Screen formātā. Pieslēdzot vēl vienu vai divus kontrollerus, iespējams kopā cīnīties pat 3 vai 4 biedriem. Patīkami, ka tiek saglabāti mākslīgā intelekta braucēji pilnā skaitā (tos var arī atslēgt). Nekādu manāmu kompromisu formātā nav, ja neskaita samazināto ekrāna platību. Tāpat var bez vadiem savienot vairākas konsoles.

3. attēls

Katrai mašīnai ir savas priekšrocības

Diemžēl nelielu vilšanos sagādā tiešsaistes mači. Tā var būt arī apskata autora Wi-Fi savienojuma izraisīta problēma, taču pārējo spēlētāju pozīcijas trasē neatjaunojas vienā ātrumā ar ekrānu, drīzāk reizes četras lēnāk par to. Gadās situācijas, kad izskatās, ka sasniedz finiša vārtus pirmais, tomēr spēle uzrāda 2. vietu, kaut arī vizuāli tas nekādi nebija redzams. Par piedalīšanos interneta sacīkstēs tiek doti punkti, taču pagaidām ar tiem neko iesākt nevar – tikai salīdzināt, kuram ir vairāk pieredzes. Neskaidra ir arī trašu izvēle, kad Fast RMX tās ņem «uz dullo», neskatoties balsu skaitu.

Jaunums, kas nebija sākotnējā Wii U versijā, ir Hero Mode. Šajā režīmā tiek paņemtas visas 30 trases, parādītas spoguļskatā un iedota viena dzīvība (tātad avārija nozīmē atsākt posmu). Interesantākais ir tas, ka «būsta» stabiņš šeit vienlaikus ir arī veselības indikators līdzīgi kā F-Zero sērijā. Izstrādātāji sola nākotnē palaist atjauninājumu, kas pievienos arī klasisko Time Attack, kā arī iespēju tiešsaistē sacensties tikai ar cilvēkiem draugu sarakstā.

Runājot par spēlēšanu Switch portatīvajā režīmā, to ir grūti darīt grabošā mikroautobusā, kas noripojis pusmiljonu, taču vilcienā nav ne vainas (protams, atkarīgs no maršruta). Vislabāko sniegumu gan nenoliedzami iegūst, baudot procesu uz lielāka ekrāna mājās, turklāt 1080p izšķirtspējā, kad dinamiskā sistēma to atļauj. Nekādi nespēju pievarēt pēdējos turnīrus, spēlējot pa ceļam uz darbu, bet mājās uz lielāka displeja rezultāti bija krietni labāki.

4. attēls

Režīms Hero Mode aizņemas veselības stabiņa ideju no F-Zero

Kopumā dažu vāciešu radītā Fast RMX ir vizuāli iespaidīga antigravitācijas sacīkšu spēle, kas paņem idejas no žanra labākajām pārstāvēm, taču pievieno tām savu aizraujošo divkrāsu Boost sistēmu. No lieliskuma gan to attur pāris sīkas ķibeles, piemēram, mākslīgā intelekta braucēji, kaitinošās sadursmes un tiešsaistes maču dīvainības. Šobrīd nav daudz labāku Switch spēļu par Fast RMX, tā ka konsoles īpašniekiem noteikti ir vērts apsvērt tās iegādi.


Žanrs: Racing

Platformas: Switch

Izstrādātājs: Shin'en Multimedia

Izdevējs: Shin'en

Iznākšanas datums: 03.03.2017.

501 skatījumi 0 komenti kudos

Raksta autors

11 komentāri Horizon Zero Dawn apskats
15.Marts 2017 13:44
Mikonens

0 Komentāri

Nav pievienots vēl neviens komentārs, bet Tu vari būt pirmais!

Pievienot Komentāru

Lai pievienotu komentāru, lūdzu ielogojies!