Apskats: Project CARS 2

Project CARS – skaļi vārdi, neievērojami darbi

24.Septembris 2017 07:32
fenfen

Pasaulē, kurā ir biezs ar autosacīkšu spēlēm, pircējs ir laimīgs redzēt kaut ko svaigu un jaunu.

Kad 2015.gada maijā iznāca pirmā Project CARS, mēs tikām pārsteigti ar opcijām, ko šī spēle piedāvāja, proti, spēju pārslēgties no pilna sacīkšu simulatora ar gandrīz dzīvei atbilstošu braukšanas fiziku uz parastu un ikdienišķu arkādi, kurā izslīdēt nebūtu iespējams, pat to sirsnīgi mēģinot.

Citiem vārdiem sakot, Project CARS par spīti tās nopietnajai fasādei bija spēle par automašīnām, kas pieejama visiem interesentiem.

Neskatoties uz skaistajām deklamācijām “uz papīra”, Project CARS spēja sniegt, ko solīja, un tika atzinīgi novērtēta, un kopumā tā arī ir uzskatāma par vienu no retajiem dārgakmeņiem autosacīkšu simulatoru pasaulē, ar kuru šim žanram būtu iespēja pievērst svaigus klientus.

Šogad, 2017.gadā, mazliet vairāk nekā divus gadus pēc savas pirmās spēles, Slightly Mad Studios – studija aiz Project CARS – savus fanus iepriecina ar jaunu iterāciju, proti, Project CARS 2.

Es gan neesmu profesionāls sacīkšu braucējs vai pat autosacīkšu simulāciju spēlētājs, kas varētu likt apšaubīt mana apskata objektivitāti, bet es esmu spēlējis pirmo Project CARS spēli un ikdienā pārvietojos ar automašīnu, tādēļ varētu uzskatīt, ka esmu vismaz daļēji kvalificēts, lai apskatītu Project CARS 2 vismaz, “cik es par to saprotu”.

1. attēls

Negribu saniknot Bandai Namco PR cilvēkus un, godīgi sakot, neizlasīju ne vārda no tā, kā, viņuprāt, man būtu jāraksta šis apskats, bet, ja es kaut ko tomēr ļoti pārkāpšu, tad labāk vienkārši pārkopēt anotāciju, kas atrodama uz šīs spēles iepakojuma. Ja man tāds būtu iedots.

Kādēļ bija nepieciešams šāds iesākums? Lūk, es ļoti apšaubu, ka divi gadi ir pietiekošs laiks, lai jebkura studija, neskatoties, cik tā liela, varētu izgatavot pilnvērtīgu spēli un nosaukt to par otro daļu un ne, teiksim, vien par papildinājumu pirmajai.

Un Slightly Mad Studios vai, precīzāk, Bandai Namco, nosaucot Project CARS 2 par Project CARS 2 un piestiprinot tai cenu EUR 59,99 ir krietni vien pārcentušies.

Kas pirmais uzskatāmi krīt acīs, ir tas, ka Project CARS 2 ir beidzot piesaistījis vairāk automašīnu ražotājus, līdz ar ko varam redzēt un braukt ar vairāk automašīnām, proti, daudz vairāk automašīnām, ja noapaļojam, tad jaunajā spēlē ir TRĪS reizes vairāk automašīnu. Vien žēl, ka cilvēkiem, kuri “neizkāpj” no vienspēlētāja režīma, nekad nebrauks ar šīm automašīnām, jo karjeras režīmā vienkārši tās netiek izmantotas.

Tāpat Project CARS 2 ir vairāk trašu un to konfigurācijas. Par tām man gan nav, ko daudz bilst, jo tās, kā apgalvo izstrādātājs, ir skenētas ar lāzeriem, līdz ar ko, tā kā neesmu dzīvē braucis ne pa vienu no tām, nevaru strīdēties, cik tās ir akurātas. Vien varētu piebilst, ka gribētos redzēt arī “fantastiskākus scenārijus”, piemēram, slēgtus serpentīnus klintīs.

2. attēls

Spēlē ir absolūti neprātīgs skaits ar automašīnām

Kas man patika jaunajā CARS spēlē. Man ļoti patika absolūti neprātīgais skaits ar automašīnām. Kā jau minēju, tās ir ļoti daudz un dažādas, sākot ar Ford Escort un Nissan Fairlady un beidzot ar nejēdzīgi jaudīgām McLaren un Mercedes-AMG GT klases automašīnām.

Tāpat man patika laikapstākļu ietekme, peļķes un šķidrumi uz trases mijiedarbībā ar automašīnu izklausās un liek sajusties, kā tam būtu jānotiek uz īstas trases, braucot ar 200 kilometriem stundā.

Vairāk par patīkamo es nevaru runāt tieši šīs spēles kontekstā, jo lietas, kas man bez jau minētajām patīk Project CARS 2, bija atrodamas arī pirmajā spēlē, proti, organiskā sacīkšu pasaule, pitstopi, kā tiek nomainītas riepas, uzpildīta degviela, noteikumi, kuri jāievēro uz trases, atņemot vēlmi uzvesties uz trases kā idiotam, kā arī iespēja atslēgt un ieslēgt saķeres kontroli, riepu nodilumu un uzsilšanu un atdzišanu, dzinēja pārkaršana, citiem vārdiem sakot, šaurā robeža starp simulāciju un arkādi un iespēja šo robežu pārkāpt jebkurā brīdī uz vienu vai otru pusi.

Jaunā spēle cenšas ieviest jaunas lietas, piemēram, jaunas disciplīnas un lokācijas, jeb uzlabot visu sīkos veidos un arī ne tik sīkos veidos, bet, neskatoties uz to visu, Project CARS 2 nešķiet kā pilna spēle. Es nejūtos, ka spēlētu Project CARS 2, bet gan Project CARS, kas pārpumpēts ar DLC. Vizuāli tā ir tieši tā pati spēle – tā pati mehānika, dinamika, iespējas atslēgt un ieslēgt lietas, lielākoties pat tās pašas trases – viss tas, ko būtu iespējams ieviest ar papildinājumiem pirmajai spēlei.

3. attēls

“Karjera” ir skaļš termins tam, kas tiek piedāvāts Project CARS 2

Karjeras režīms, manuprāt, ir tieši tikpat akurāts sacīkšu braucēja karjeras atspoguļojums kā GRID 2. Ar to es gribu pateikt, ka “karjera” ir skaļš termins tam, kam jāiet cauri. Precīzāk to varētu nosaukt vienkārši par vienspēlētāja režīma sacīkstēm, kurām ir kaut kāds mērķis. Ja spēlētājs to grib. Ja negrib, tad viņš var palikt savā kategorijā, kamēr viņam apnīk Project CARS 2.

Lai kā gribētos CARS 2 apskatīt kā atsevišķu spēli, nesalīdzinot to ar savu priekšgājēju, es vienmēr nonāku pats sev nemanot pie fakta, ka to kaut kādā veidā salīdzinu ar pirmo spēli. Es nespēju to nedarīt, jo atšķirībā no tādām spēlēm kā FIFA, NBA un līdzīgām, kā arī to vienā no intervijām minēja viens no šīs spēles izstrādātājiem, Project CARS nav ikgadēja frančīze, bet godīgi sakot, lielākas no gada uz gadu izmaiņas ir Call of Duty spēlēm un principiāli tā jāsalīdzina ar “anualizētajām” frančīzēm. Es ceru, ka Slightly Mad Studios neies šo ceļu.

Saprotams, nav iespējams izgudrot jaunu velosipēdu, bet vienmēr pieredzi braukt ar to var padziļināt. Piemēram, tas pats karjeras režīms ir tik ļoti neizmantots potenciāls, ir tik daudz veidu, kā padarīt vienspēlētāja režīmu daudz nozīmīgāku. Tā vietā mēs esam atstāti ar kaut ko līdzīgu Battlefield, kur vienspēlētāja režīms ir tikai ķekša pēc.

4. attēls

Neparasti, bet saķere ar trasi ir labāka lietus laikā

Project CARS 2 bez jau minētajām subjektīvajām problēmām nomoka arī visai daudz tehnisku problēmu, piemēram, pēc kvalifikācijas, kurā esmu atdevis sirdi uz dvēseli, atgriežoties boksos, un paātrinot tā noriti līdz galam, jo gan jau ātrāku apļa rezultātu nesasniegšu, konstatēju, ka AI kaut kādā veidā ir pamanījies apli nobraukt par 50 sekundēm ātrāk. Tāpat, braucot iesildīšanās apli GT klasē, es tieku apveltīts ar -5 sekunžu handikapu, jo pretinieks man pieskārās. Pat izslēdzot nepieciešamību pēc iesildīšanās apļa, to automātiski nobeidzot ar “rolling” startu, brīdī, kad man tiek atgriezta kontrole pār automašīnu, tā pēkšņi veic 90 grādu manevru uz jebkuru pusi, it kā tā būtu tikko nosēdusies uz zemes. Neparastākais man likās fakts, ka saķere ar trasi ir labāka lietus laikā.

Un šīs ir tikai maza daļa no problēmām, ar kurām saskāros, spēlējot Project CARS 2, un viegli saprotams, ka tās ir mantotas no priekšgājējas, jo vismaz daļu no tām atceros no pirmās spēles.

Protams, es negribu teikt, ka, abstrahējoties no visa, Project CARS 2 ir slikta spēle, tāpat es to noteikti ieteiktu kādam autosacīkšu simulāciju fanam, bet, manuprāt, šis ir 60 eiro DLC. Vai es uzskatu, ka tā būtu vērta 60 eiro? Nē. Noteikti nē. Vai šī spēle ir nopelnījusi 80+ reitingus Metacritic? Jā, bet ar nosacījumu, ka Slightly Mad Studios to grasās kaut kādā veidā uzlabot vai papildināt.

5. attēls

Visu koncentrējot, jāatzīst, ka Slightly Mad Studios ir centušies, bet kaut kāda iemesla dēļ plāni nav realizējušies pilnībā. Project CARS 2 ir “sirds”, bet gribētos redzēt daudz, daudz vairāk, it īpaši – no pilnas spēles.

385 skatījumi 6 komenti kudos
1 komentārs GOEXANIMO pusgada jubilejas pasākums
22.Septembris 2017 14:35
GOEXANIMO

6 Komentāri

24.Septembris 2017 11:02

Project cars 1 bija tīrākā arcade, Project cars 2 (pc2) bija patīkam progress, bet ir vēl daudz nepilnību, fizikas trūkumu. Patika tas, ka pc2 ir diezgan labi optimizēts un laikapstākļu dažādība, bet braukšana ar stūri bija ļoti nebaudāma. Ar stūri nevar izjust, kas notiek uz ceļa, nejūt nevienu bedrīti vai saķeres robežu. FFB ir vienkārši pa vāju, kā arī bija mazlietiņ input lag, kas traucēja braukt precīzi. Uztādījumi arī nav nekādi iekļauti priekš FBB, tikai spēku stiprumu regulējums, kas man bija uz maksimālo. Rallycross sacīkstēs var jūst ļoti fizikas nepilnības, it īpaši braucot pa tramplīniem, viņš lec tik nedabiski un stulbi, ka grūti saprast, kā labāk braukt, varbūt pie vainas bija trases izveida (RX Hell). Rx 600hp vispār nav nekādas saķeres un ar šī brīža fbb bija nebraucama. Simulācijas spēlētājiem neiesaku šo spēli, nav to vērts. Kad viņi salabos ffb, lai var kārtīgāk izbaudīt spēles fizikas, tad iespējams domas mainīšu, tad kad salabos ffb. Visu esmu braucis ar (thrustmaster t500rs).

P.s. Atvainojiet par neloģiskiem teikumiem, rakstīju uz ātro.

24.Septembris 2017 17:33

Paldies par apskatu, tomēr, manuprāt, tas ir diezgan neprecīzs un taisnības labad ierakstīšu savu viedokli. Komentāri ir par PC versiju un braucu ar Thrustmaster TX stūri un pedāļiem.

Būtu ļoti noderīgi jau pašā sākumā minēt vai tiek apskatīta PS4, Xbox vai PC versija, kā arī kāds kontrolieris tiek izmantots, kas šāda veida spēlēm ir ļoti svarīga informācija.

Par to, ka spēlē būtu "neprātīgs" daudzums automašīnu negribētos piekrist. Piemēram, Forza Motorsport 6 pie iznākšanas bija pieejamas 460 automašīnas. Project Cars 2 ar savām 197 automašīnām var tikai klusi nopūsties. Jebkurā gadījumā, automašīnu skaits ir pilnīgi pietiekams.

Nesaprotu kāpēc laika apstākļi tiek minēti tikai tā garāmejot, bet iespēja izvēlēties gadalaikus vispār netiek pieminēta, jo, manuprāt, tas ir šai spēlē viens no lielākajiem plusiem. Lietus, peļķes, migla, pērkona negaiss, vētra un sniegs, ir pieejami praktiski visi iespējamie scenāriji laika apstākļiem. Un tas, ka lietus laikā saķere būtu labāka nekā sausā trasē liekas pilnīgas muļķības. Varbūt tas bija kāds bugs. Braucu 9 apļu sacīkstes ar Clio, kuras sākās lietus laikā. Sacīkstes vidū lietus mitējās un trase pamazām sāka žūt un mani apļa laiki kļuva aizvien labāki. Kā arī pieminēšu, ka var ļoti labi izjust saķeres izmaiņas, ja veic trasi saulainā dienā vai arī tad kad ir apmācies.

24.Septembris 2017 17:34

Nepiemini arī audio noformējumu, kurš ir ļoti labā līmenī. Gan automašīnas izklausās ļoti pietuvinātas realitātei, gan arī var ļoti labi dzirdēt kad iebrauc peļķē vai arī kad pret automašīnas metāla korpusu sitas akmentiņi, kurus tikko esi savācis vizinoties ārpus trases robežām.

Karjera kā jau jebkurā driving tipa spēlē. Brauc neskaitāmu daudzumu ar sacensībām, kur nav nekāda sižeta. Un es neuzskatu, ka spēles veidotājiem būtu pienākums veidot karjeru tādu, kur tev obligāti būtu jāizbrauc ar katru automašīnu. Gribi brauc, ja negribi tad nebrauc. Pozitīvais moments, salīdzinot, kaut vai ar to pašu Forzu, ka tev uzreiz ir pieejamas visas automašīnas un nav obligāti jābrauc karjera, jāpelna virtuālā valūta, lai iegādātos iemīļoto spēkratu ar kuru varētu piedalīties multiplayer sacensībās.

Online režīms arī netiek pieminēts uz, kuru šajā daļā tiek likts diezgan liels uzsvars, jo Project Cars 2 centīsies atņemt daļu auditorijas no citiem simulātoriem (Raceroom, iRacing) un tādā veidā ieiet esportā. Ir izstrādāta braucēja virtuālā reitinga sistēma, balstoties uz kuru noteiks braucēju sadalījumu pa klasēm, lai top braucējiem nebūtu jābrauc kopā ar iesācējiem. Ir pieejami Community Challenge, kur iespēja sacensties par ātrāko apļa laiku (žēl, ka pašlaik nav nekādu balvu, bet varbūt būs nākotnē).

Par tehniskajām problēmām un bugiem pilnībā piekrītu. Man arī bija lielas acis, kad, uzrādot ātrāko apļa laiku pirmajās 15 kvalifikācijas minūtēs un pēc tam izlaižot pārējo kvalifikācijas daļu, nācās startēt no pēdējās vietas, jo mans apļa laiks bija pārspēts par 8 sekundēm.

Mans kopsavilkums:

  • automašīnu un trašu skaits
  • laikapstākļi (Livetrack 3.0)
  • vadības modelis un FFB (man perosnīgi patīk)
  • audio noformējums
  • ļoti labi izskaidroti auto regulējumi

  • bugi un tehniskās problēmiņas

  • standarta regulējumi automašīnām (gandrīz katrs auto ir nebraucams, vajag veikt regulējumus, lai padarītu auto kaut cik patīkamu braukšanā)
  • AI

8/10

24.Septembris 2017 17:35

@epL. FFB taču var izvēlēties Raw, Immersive, Informative, Custom. Un tev tiešām liekas FFB par vāju??? Man ir kādi 40% nogriezti nost, jo tikai tad jūtos komfortabli. Par tiem lēcieniem gan taisnība, kaut kas tur nav īsti kārtībā. Es gan neiegādājos šo spēli RX dēļ, bet vairāk asfalta sacensību dēļ. Ceru, ka Tu tās arī pamēģināji.

24.Septembris 2017 18:27

Spēlēju kā ar palienētu G920, tā arī ar veco labo XB360 kontrolieri uz PC. Vairāk koncentrējos uz to, ko Slightly Mad Studios mums nedeva, kā to, kas tika dots ar PC2. Protams, ir daudz uzlabojumu, kas sīkos veidos uzlabo simulācijas elementus, bet kopumā es biju diezgan vīlies, ka single player cilvēki - kā es - tiekam atstāti novārtā, jo Career Mode praktiski ir neskarts, salīdzinot ar PC, līdz ar ko ir visai maz iemesla atgriezties pie spēles, ja vien negribi spēlēt MP. Kā jau minēju, šajā punktā ir maz, ko vispār tehniski varētu uzlabot - ūdeņi, varbūt, laika pstākļi, jā, noteikti, audiovizuālais, noteikti ir uzlabojams, bet bez tā visa PC2 ir visai plika spēle un, ņemot vērā, ka parasti nākošie ieraksti spēļu sērijās parasti tiek asociēti ar tuvu pilnīgai visa uzlabošanai vai pārveidošanai, tad esmu atstāts vīlies.

25.Septembris 2017 05:16

@fenfen jāgaida Gran Turismo Sport, jo tur single player vajadzētu būt aizraujošākam

Pievienot Komentāru

Lai pievienotu komentāru, lūdzu ielogojies!