Apskats: WRC 7

Šaurā taciņa starp diviem grāvjiem

26.Septembris 2017 15:45
genotsiid

Apskatītā versija: Windows

Kādreizējam sacīkšu braucējam Steve Gailis no Štatiem (Texas born and raised, son!) ļoti pietrūkst Black Angus Beef Jerky dehidrētās govs miesas, Skoal zelējamās tabakas ar ķiršu garšu un AR15 triecienšautenes, tomēr vislielāko caurumu sirdī dedzina viņa modificētā Ford V8 pikapa neesamība garāžā. Ar to diemžēl ir jāsamierinās, kad apprecas ar latvieti un pārceļas uz valsti, kuras kultūru, viņaprāt, ir iznīcinājuši marksisti ebreji. Iepriekš jau paniekojies un ieguvis atzinību nelegālajās ielu sacīkstēs, vīrietis saņem piedāvājumu piedalīties 2017. gada World Rally Championship čempionātā, kuram negribīgi piekrīt.

Ar līdzīgu entuziasma trūkumu sacīkšu virtuālajā variantā iesaistās arī izdomātā tēla un šī apskata autors. Tā kā Latvijas, iespējams, lielākais WRC seriāla piekritējs (pavadījis 64 h ar WRC 6), kā arī citu braukšanas spēļu fans, nebija gatavs uzrakstīt recenziju Strike.lv, darbs jādara kādam citam. Tātad tālāk domas no cilvēka, kas nepavisam nav speciālists rallija žanrā, toties spēj formulēt viedokli par piedzīvoto.

1. attēls

Uzvarai ne vienmēr vajag 4 veselas riepas

Pirmoreiz palaižot WRC 7 un noskatoties obligātos logo un ievada video, spēlētājs tiek uzreiz pēc īsas runas nosēdināts pie rallija automašīnas stūres, lai pārbaudītu viņa, viņas vai tā (ja nu identificē sevi kā galdu) prasmes. «5... 4... Ups! False Start!» un aizlidojat pa grants ceļu, tikko nopelnījuši 10 sekunžu sodu, tāpēc ka vēlējāties uzcelt apgriezienus, bet spēle «ielika robā». Left 4, 100, unto right 3, 40, over crest, square left, don't cut skan kaut kur fonā, kamēr ar visiem spēkiem cenšaties kārtējo reizi nenobraukt no ceļa. Labi, ka vismaz pasaka, ar kuru pogu pašam atgriezt auto trasē, jo 2. pārbaudes posmā, ja izvēlaties pārnesumus slēgt manuāli, netiek paskaidrots, ka Xbox 360 pults gadījumā Downshift funkcija – dīvainā kārtā – ir nozīmēta «A» taustiņam. Pirmais iespaids nav spīdošs.

Ja WRC 7 būtu ziemas peldēšanas instruktors, tad sanāktu, ka viņš interesentu bez mēnešiem ilgas sagatavošanas iemestu āliņģī. Kaut arī nosaukums ir līdzīgs, šī nav tā pati vieglā «arkādes» braukšana, ko atceraties no PlayStation 2 laikiem, kad seriālu izdeva Sony. Izstrādātāja Kylotonn rīcībā FIA oficiāli licenzētā WRC ir pavisam nopietna lieta. Pēc biedējošā testa brauciena šī gada standartiem atbilstošā automašīnā, kam ir 380 ZS un 500 Nm grieze, tiek piedāvāts ieslēgt palīgfunkcijas un samazināt grūtības pakāpi. Diemžēl «asistenti» ir tikai 2 – viens, kas palīdz uzsākt, un otrs, kas spiež bremzes jūsu vietā. Atšķirībā no konkurentu spēlēm WRC 7 nekādu starpvariantu, piemēram, pretslīdēšanas kontroles, nav.

Steve Gailis vārdā parakstot savu pirmo WRC Junior kategorijas līgumu vienspēlētāja karjeras režīmā, biju gatavs tikt iekļautam rallija vēsturē, taču nespēju savaldīt pat 180 ZS jaudīgo Ford Fiesta versiju. Risinājums izrādījās nomest balto kontrolieri malā un no skapja apakšas izvilkt divdomīgi nosaukto Logitech Driving Force EX stūri, kuru pirms daudziem gadiem vēl grozīju Gran Turismo 4. Pat ar pieticīgo manipulatoru starpība ir ievērojama – jūtu, kad zūd saķere un ātri to atgūstu, bez sevišķām grūtībām izbraucu 90 grādu līkumus un konsekventi iegūstu 1. vietu (vismaz Easy iestatījumā).

2. attēls

Jā, WRC 7 ir simulācijas sacīkšu spēle ar daudzām no tā izrietošajām sekām. Ir absolūti svarīgi precīzi modulēt akseleratora pedāli, jo pat mazāk jaudīgās auto modifikācijas ir spējīgas ar «gāzi grīdā» pieeju pirmajos 3 pārnesumos spolēt riteņus dienām ilgi. Tas nozīmē, ka spēlēt ar standarta konsoles pulti var būt problemātiski. Uz asfalta, grants vai sniega saķere ir citādāka, tāpēc ir jājūt segums. Šeit savukārt ļoti noder stūre ar iebūvētu Force Feedback iespēju. Pieeja, ko lietojat, piemēram, Polijas asfaltētajā rallijā, nederēs uz Zviedrijas sniegotajiem ceļiem. Turklāt, lai sniegtu konkurētspējīgu rezultātu, ir jāprot sekot stūrmaņa norādēm (tās var izvēlēties gan detalizētas, gan vienkāršas), kas ne vienmēr ir viegli izdarāms, kad cīnāties ar braucamā vadību.

Galvā nedrīkst būt «vate» – pēc slikti gulētas nakts vai dekadences pilnas ballītes labāk pie stūres nesēsties. WRC 7 no spēlētāja prasa daudz, piedāvājot ļoti spraigu piedzīvojumu, taču sūri izcīnīta vieta uz pjedestāla sniedz lielu gandarījumu. Beidzot tiekot pie jaudīgās World Rally Car klases automašīnas stūres un braucot pa, piemēram, Montekarlo sniegotajiem posmiem, brīžiem var nonākt zen līmenī, kad rokas un kājas strādā pilnīgi autonomi, kamēr prāts bez domāšanas apstrādā stūrmaņa doto informāciju. Uztraukums, ka ar 120 km/h traucaties pa šauru taciņu, kuras abās pusēs ir grāvis, kamēr cīnāties par labāko laiku, aizvirzās kaut kur tālu domās. Esat tikai jūs, mašīna un ceļš. Protams, paaugstinātais apziņas stāvoklis beidzas, kad nobraucat no trases un izbļaujat trīsstāvīgus lamuvārdus.

Rallija burvība ir tāda, ka nav fiziski jāgrūstās ar sāncenšiem un ka savu pozīciju uzzināt tikai pēc pabeigta posma. Jebkura kļūda ir jūsu pašu. Braucot pa 13 dažādās valstīs izvietoto ralliju trasēm, bieži var sajust patīkamu vientulību, kad, piemēram, nakts vidū traucaties caur Austrālijas putekļainajiem biezokņiem. Turpretī Argentīnas klinšainajos kalnos emocijas ir pavisam pretējas, milzu bluķiem un skatītājiem pildot ceļa malas (centieties gan viņos neiebraukt – 9 sekunžu sods!). Pa vidu visam ir īsi īpašie posmi slēgtās trasēs. Šķiet, reti kurš cits autosacīkšu žanrs kopumā piedāvā ko līdzvērtīgu.

3. attēls

Šīs komandas prioritāte ir drošība

Atšķirībā no WRC 7 daudzveidīgajām vietām tajā iekļauto braucamo un spēles režīmu skaits ir ļoti ierobežots. Komandu izvēlaties pēc piedāvātajiem bonusiem, nevis tā, kā izskatās to reprezentējošais spēkrats – ja gribat traukties ar zilu «subāru», ieslēdziet Dirt Rally! Ja vēlaties izmēģināt kaut ko ārpus klasiskajām sacīkstēm pret laiku, WRC 7 arī liks vilties. Spēle cieši turas pie savas FIA licences, taču necenšas citos modināt interesi par tās pārstāvēto tematu.

Trūkst ne tikai dažādu atslēdzamu labumu, piemēram, aprakstu, attēlu un video, bet arī vienkārša apmācības režīma. Ielādes ekrānu apakšējā stūrī ir nelieli teksta fragmenti, kas saistīti ar WRC vēsturi, un pauzes izvēlnē – īsas pamācības. Extra sadaļā var iepazīties ar oficiālo komandu dalībniekiem un apskatīt to automašīnas. Tas arī viss – pārējo lasiet internetā! Rodas iespaids, ka WRC 7 ir paredzēta tikai esošajiem autosporta veida faniem. Ja jūs tas neuztrauc, tad noteikti pretenzijas radīs citas lietas.

Spēles Windows versijas ieteicamās prasības pret aparatūru ir šķietami ļoti pieticīgas, tomēr uz datora ar Intel i5 procesoru (5 gadus vecs, bet vēl aizvien konkurētspējīgs) un Nvidia GTX 970 videokarti bieži neizdevās iegūt stabilu kadru skaitu, kaut tika mazināta specefektu un ēnu kvalitāte. Pat tad, kad indikators rādīja nemainīgus 60 FPS, bija problēmas ar kadenci, proti, t. s. stuttering, kas šeit ļoti traucē. Lai gan daba un apgaismojums WRC 7 bieži izskatās burvīgi, grafika citās jomās atpaliek no žanra labākajiem piemēriem.

4. attēls

Kad apnicis sacensties pret mākslīgā intelekta pretiniekiem, tiek piedāvāts mēroties prasmēm ar cilvēkiem no visas pasaules vai draugiem, kas sēž blakus. Piemēram, iknedēļas tiešsaistes pārbaudījumā jāmēģina pārspēt kādas konkrētas trases labākais laiks. Tas strādā perfekti. Diemžēl pārējie interneta režīmi ir diezgan bezcerīgi. Lai beidzot atrastu kādu, pret ko sacensties, bija jāizveido savs rallijs un jāgaida 10 minūtes, līdz kāds pievienojās. Jebkurš mēģinājums pieslēgties kādam citam gan bija velts. Kad tiekat pie mača, jābrauc kā parasti, taču uz trases ir redzama sāncenšu auto kontūra. Pārsteidzošā kārtā bezsaistē tiek piedāvāts dalītā ekrāna režīms (to notestēt iespējas nebija), kas mūsdienās ir reta parādība. Ja tas nepatīk, katrs var gaidīt savu kārtu un skatīties pilna izmēra kadrā.

Kopumā WRC 7 ir oficiāli licenzēta rallija spēle, kas paredzēta pieredzējušiem autosporta piekritējiem, taču nav sevišķi pretimnākoša citai publikai. Tomēr, ja prāts jums ir skaidrs, ir pieejams stūres kontrolieris un vēlaties izmēģināt ko ļoti spraigu, tad daudzveidīgo trašu pieveikšana var sniegt lielu gandarījumu. Rēķinieties gan, ka tiešsaistes daudzspēlētāju režīms var būt tukšs kā veikalu plaukti pēc ekonomiskā sabrukuma.

Apskats sadarbībā ar:

Gamestar.ee


Žanrs: Racing

Platformas: PS4, Xbox One, Windows

Izstrādātājs: Kylotonn Racing Games

Izdevējs: Bigben Interactive

Iznākšanas datums: 15.09.2017.

468 skatījumi 3 komenti kudos

Raksta autors

2 komentāri NBA 2K18 spēles apskats
25.Septembris 2017 16:11
goodman2576

3 Komentāri

26.Septembris 2017 16:49

Par daiļrunību un apskatu cepums Bet šīs spēles, tāpat kā WRC 6, vienīgie plusi ir oficiālās trases un automašīnas. Kad maksās padsmit eiro, tad arī uzspēlēšu.

26.Septembris 2017 17:59
genotsiid Redaktors

@kornivskis Paldies! Centos rakstīt tā, lai ir izklaidējoši arī tiem, kam rallijs neinteresē. Var jau būt, ka WRC nestāv līdzi konkurentiem, bet vismaz paviršā salīdzinājumā ar Dirt Rally fizika un auto vadība nešķiet sliktāka – pirmais pat patīk labāk. Tāpat arī Montekarlo posmi likās interesantāki WRC, tomēr pa tiem nevarēja slidināties ar sarkanu BMW E30 M3 Evo, jo oficiālā FIA licence pamatīgi ierobežo . Katrā ziņā izbaudīju spēli, bet lielās devās ir par traku – pēc katra rallija jāņem pusstundas pauze atpūtai .

27.Septembris 2017 09:15

Paldies par apskatu un daiļrunību! Skatos kopš WRC5 nekas īpaši nav mainījies WRC7. Es spēlēju WRC5 uz Vitas un man bija game braking glitch divās trasēs (Zviedrija, Meksika), kad karjera jāsāk no sākuma, jo spēle vienkarši nokrasho un nav iespējams tālāks progress. Vēl joprojām šī kļūda nav izlabota. Pēc trašu apraksta liekas 1:1 trases no WRC5, tur arī bija jācīnās ar sevi un laiku. Rodas iespaids, ka līdzīgi kā dažās moto spēles, tiek nomainīts nosaukums un izdota jauna spēle.

Pievienot Komentāru

Lai pievienotu komentāru, lūdzu ielogojies!