Cuphead apskats

Sen gaidītā run & gun spēle beidzot ir klāt!

4.Oktobris 2017 13:17
Homērs

Nokārtot parādu ar Velnu nemaz nav tik viegli!

Gaidīta ar lielām cerībām, ellišķīgi grūtā Cuphead, no kanādiešu izstrādātājiem Studio MDHR, beidzot ir tikusi spēlētāju rokās. Tie, kuri seko Indie un platforming spēļu žanram, par šo spēli būs dzirdējuši ne reizi vien. Viena no pēdējā laika visapspriestākajām spēlēm, Cuphead radīja milzīgu interesi spēlētāju vidū jau gadiem pirms tās relīzes sava unikāla grafikas stila dēļ, kurš atgādina vecās, 30. gadu brāļu Fleišeru un Volta Disneja multenes. Es pats šo spēli gaidīju ar lielu nepacietību, un šajā rakstā arī izklāstīšu, vai to ir vērts uzspēlēt, vai nē.

Jāsaka, ka Cuphead ceļš līdz spēlētāju rokām bija ļoti grūts. Pasaule spēli pirmo reizi ieraudzīja 2014. gadā, kad divu brāļu nodibinātā studija ar nosaukumu Studio MDHR paziņoja par savas pirmās spēles izstrādi un izplatīja īsu spēles rullīti E3 preses konferences laikā. Tolaik izstrādātāji solīja diezgan parastu, boss-rush spēli veco multeņu stilā, un, kas zin, varbūt tā tas arī paliktu, ja brāļiem palīgā neatnāktu Microsoft Studios. Apmaiņā pret savas Xbox konsoles ekskluzivitāti, Microsoft izpalīdzēja izstrādātājiem financiāli, un pēc 2015. gada E3 preses konferences, Cuphead tika pilnībā pārstrādāta, ļaujot tās izstrādātājiem izveidot tieši to spēli, kuru viņi bija iecerējuši izveidot no paša sākuma.

Cuphead darbība notiek vietā ar nosaukumu Inkvelas Sala (Inkwell Isle), uz kuras dzīvo divi brāļi, rezgaļi vārdā "Cuphead" un "Mugman". Rakstot šīs spēles apskatu, konstatēju, ka īsti nevaru iztulkot divu galveno varoņu vārdus. Viena doma bija iztulkot tos kā "Tasīšgalvu" un "Krūžvīru", taču tad nonācu pie secinājuma, ka šādi vārdi latviešu valodā skan visai nejēdzīgi. Beigu beigās, es nolēmu tos vienkārši nosaukt par Tasīti un Krūzīti.

Kādu dienu, Tasīte un Krūzīte aizklīda pārāk tālu no mājam, un nokļuva Velna Kazino. Tā iekšienē, abi brāļi, Kauliņu Karaļa iedrošināti, nokļūst uz pamatīgas uzvaras svītras, līdz ko parādās pats kazino īpašnieks, Velns. Viņš piedāvā Tasītei un Krūzītei jaunu likmi - mest metamos kauliņus, un ja brāļi uzvarēs, viņi dabūs sev visus Velna Kazino dārgumus, bet ja zaudēs, Velns sagrābs viņu dvēseles. Nav grūti iedomāties, kas notiek tālāk. Tasīte un Krūzīte zaudē Velna likmi, tomēr Velns piekrīt brāļus apžēlot, ja viņi savāks iepriekšējo kazino parādnieku dvēseles, un atnesīs tās Velnam. Tā arī sākas mūsu klaviatūru lauzošie piedzīvojumi. No šī brīža, Cuphead ir iespējams spēlet gan vienatnē, gan kopā ar draugu lokālā kooperatīva režīmā.

Šeit ar burvju stabulītes palīdzību Velnu uzveikt gan neizdosies!

Kas no pirmā acu uzmetiena var likties par vienkāršu bērnu spēli, jau drīzumā pārtaps par visīstāko elli, kurā spēlētājam būs nepieciešams lekt šurp un turp, manevrēt starp platformām, izvairīties no kārtējā uzbrukuma, un kuras laikā noteikti tiks izteikti vairāki lamuvārdi. Spēlē pastāv nedaudz vairāk ka piecpadsmit neizteicami grūti bosi - viss, sākot no psihiska burkāna un milzīgām boksa vardēm, līdz ugunsbumbas spļāvošam pūķim un daudziem citiem mošķiem.

Katram spēles bosam ir savi nosacījumi, vairāki posmi, cīņas stili un spējas, un katrs no tiem piedāvā savu unikālu izaicinājumu, kas spēlētājam būs jāpārvar. Piekļūt šiem bosiem var izmantojot spēles karti, kura ir sadalīta trijās pasaulēs + finālā. Katrā pasaulē ir uzveicami pieci bosi, un lai spēlētājs neiekristu rutīnā, spēlē ir iekļauti arī platforming līmeņi, kuros galvenais uzdevums ir tikt no punkta A līz punktam B. Šajos līmeņos spēlētajs var savākt vairākas zelta monētas, kas dod iespēju iegādāties lielu daudzumu spēju un uzlabojumu. Dažviet šie platforming līmeņi liekas pat grūtāki, nekā bosu ienaidnieki, tomēr Cuphead galvenais iedvesmojums ir klasiskās, 16/32-bitu laikmeta 2D spēles, konkrētāk - Contra un Gunstar Heroes, kas vairāk vai mazāk izskaidro spēles augsto grūtības pakāpi.

Spēlētajam tiek dots neierobežots mēģinājumu skaits pārspēlēt kādu līmeni, kas ļauj iegaumēt slazdu izvietojumus, kā arī bosu uzbrukumu veidus un to vājās vietas.

Cuphead ir viena no visskaistākajām un vislabāk animētājam spēlēm, kuru es jebkad esmu spēlējis. Atdarinot pagājušā gadsimta 30. gadu animācijas filmas, Studio MDHR ir paveikuši kaut ko pavisam grandiozu un līdz šim neredzētu. Spēlē tiek izmanti vairāki efekti, lai tai piedotu vēl varāk tā laika estētikas, kā piemēram, akvareļu fons līmeņos, tradicionālā, rokām darinātā animācija, oriģinālie džeza ieraksti, kā arī projektora mirgošanas efekts, kas liek spēlei izskatīties, it kā šī tikko esot noņemta no veco laiku projektora lentes. Grafikas un animāciju ziņā šeit noteikti ir liekams apaļš desmitnieks.

Savukārt spēles soundtreks ir ļoti profesionāls, un, nebaidos šī vārda, lielisks. Mums tiek piedāvātas divarpus stundas klasiskās džeza mūzikas, kas izveidota speciāli priekš Cuphead, izmantojot trīspadsmit cilvēku lielu bigbendu, sinkopētas mūzikas ansambli, solo pianistu, un pāris dziedātājus. Kopumā, soundtreks lieliski iekļaujas spēles atmosfērā, un pastiprina tās valdošo noskaņu.

Ar dažiem no bosiem spēlētājs cīnīsies lūk šādos mazos aeroplānos, kuri vadāmi pavisam citādāk, nekā brāļi krūzītes.

Protams, atskaitot spēles vizuālo izpildījumu, izstrādātāji ir parūpējušies arī par spēles procesa kvalitāti. Tasīte un Krūzīte vienā reizē var izmantot divus dažāda veida ieročus, veselu loku perku (Charms), kas uzlabo krūzīšu spējas, kā arī vienu īpašo spēka paņēmienu (Super Art). Ieroču veidi ir ļoti daudzveidīgi - ir piemēram, tāds, kas nodara lielu bojājumu, tomēr tam ir ļoti zema diapazona, vai arī tāds, kurš nodara nelielu bojājuma daudzumu, bet kuru savukārt var izmantot no liela attāluma. Perku jeb Charms spēlē ir ļoti daudz, taču vienīgā problēma ir tāda, ka Tasīte un Krūzīte var izvēlēties tikai vienu no perkiem, nevis visus uzreiz. Nodarot ienaidniekiem bojājumus, pamazām piepildās spēlētāja īpašo paņēmienu "skaitītājs", kurš ir attēlots spēļu kāršu veidā.

Parry jeb atsišanas pļauka, kuru veic atlecot no līmeņos atrodamiem rozā objektiem, arī papildina spēlētāja īpašo spēju skaitītāju, kas bosu cīņu laikā var pat ļoti noderēt. Šo paņēmienu būs nepieciešams veikt arī tad, ja spēlētājs grib dabūt perfektu vērtējumu katra līmeņa beigās, turklāt tas ir ļoti noderīgs aizsardzības manvers, ļaujot izvairīties no kāda pretīmnākoša pretinieka.

Dažās vietās var būt grūti pamanīt Parry objektus, tādēļ acis vienmēr ir jātur vaļā!

10/10

Cuphead izstrādātāji savā debija projektā, liekas, paveica neiespējamo - viņi apvienoja visus šīs spēles noslīpētos aspektus vienā, gandrīz ideālā produktā. Šeit pastāv dažas minimālas nepilnības saistībā ar grūtības pakāpi, taču tas nespēj izbojāt iespaidu par šo brīnišķīgo Studio MDHR veikumu. Ja plānojat iegādāties kādu kvalitatīvu un aizraujošu spēli, tad Cuphead ir viens no labākajiem variantiem. To var pārspēlēt vairākas reizes, un jautrums, liekas, nebeidzas nekad. Taču, kā jau pieminēju, šī spēle ir ļoti grūta, tāpēc labi padomājiet, vai Cuphead ir tā spēle, kura ir domāta tieši jums.

Cuphead var iegādāties šeit.

970 skatījumi 3 komenti kudos

Raksta autors

Atstāt komentāru Publiskoti Switch programmatūras 3.0.0 haki
2.Oktobris 2017 15:20
genotsiid

3 Komentāri

4.Oktobris 2017 16:10
genotsiid Redaktors

Šis ir 300. Strike.lv galvenajā lapā publicētais raksts. Apsveicu! Njā, vizuāli iespaidīga spēle, bet tikai cilvēkiem ar stipriem nerviem.

5.Oktobris 2017 21:33
Skhen Redaktors

Esi 'uzcepis' diezgan labu apskatu! Paldies! Personīgi par šo spēli vispār neesmu dzirdējis, līdz šim brīdim. Kas mani ļoti interesē ir tās bosu cīņas, kuras izskatās izaicinošas un prasa prasmes, lai tās pieveiktu .

Ieraksts tika labots, 5.Oktobris 2017 21:33
6.Oktobris 2017 10:42
nice1 Resnis

@Skhen cik skatīju tad bosu cīņās lielāko lomu spēlē atmiņa jo nāksies pāris reizes pamirt lai saprastu kā boss tevi piebeigs.

Pievienot Komentāru

Lai pievienotu komentāru, lūdzu ielogojies!