Assassin`s Creed ORIGINS apskata 3.daļa noslēdzošā

Vēl daži labāki un ne tik labi novērojumi spēlējot, kā arī nedaudz par spēles vizuālo izpildījumu.

20.Novembris 2017 16:01
goodman2576

Sveiciens visiem vēlreiz. Turpinu gandrīz ik dienas iegrimt dziļāk un dziļāk plašajā AC Origins pasaulē. Jāatzīst ka joprojām ir gana interesanti, lai arī esmu jau spēlē pavadījis ~46 stundas un sasniedzis varoņa 37. līmeni, joprojām 10 reģioni nav atklāti. Ir viedoklis ka ap 20h var izskriet cauri galvenajai sižeta līnijai, bet nu es tā vienkārši nemāku spēlēt open world spēles. Esmu vairāk pētnieks, jo gribas pa ceļam no viena primārā stāsta notikuma līdz otram izpētīt kārtīgi konkrēto reģionu un vietu. Un Ubisoft šoreiz parūpējušies lai būtu gana daudz interesantu blakus stāstu, dārgumu slēptuvju, papirusu mīklas, notikumu izmeklēšanas un citu pārsteigumu. Ļoti laba ideja ir dienas uzdevums, kuru katru dienu varat saņemt pie zēna-tirgotāja, kurš klejo pa visu zemi. Uzdevumi ir grūtāki un vieglāki, bet vienmēr ar gana labu atalgojumu kāda reta ieroča formā. Bija jau arī pirmais community challenge, kurā piedāvāja cīkstēties ar dievu Anubissu, bet tā kā ieteicamais varoņa līmenis bija 40 un Helix glitch, kurš deva šādu iespēju, atradās reģionā kurš nebija vēl apgūts, nolēmu šo izlaist un sākumā uzpumpēt savu varoni atbilstoši un tad mesties cīņā, tā ka jāgaida nākošais God challenge . Iepriekš vēl nepieminēju tādu lietu kā autopilots - jūs kartē ieliekat atzīmi uz kurieni vēlaties doties un tad esot zirgam vai kamielim mugurā nospiediet attiecīgo pogu kas izved uz ceļa (klaviatūras gadījumā tas būs "x") un tad parādās piedāvājums nospiežot citu pogu iestatīt auto nokļūšanu jūsu izvēlētajā vietā. Parādās balta līnija, kas iezīmē jūsu kustības virzienu un varat mierīgi nodoties apkārtnes krāšņumu aplūkošanai, kamēr nokļūstat norādītajā vietā. Lai arī katrā atklātajā pilsētā un sinhronizācijas punktā varat nokļūt ar ātro metodi, bieži vien ceļojot uz neiepazītiem reģioniem attālumi ir pietiekami lieli lai izmantotu autopilotu. Eh te jāatdzīst, ka Witcher 3 tāds arī būtu lieti noderējis.

Attēla apraksts

Tagad nedaudz par spēles grafisko izpildījumu. Ar sava datora konfigurāciju iepazīstināju spēles apskata 1.daļā, lai iegūtu maksimālos FPS, variēju ar grafiskajiem uzstādījumiem un izdevās panākt ka 1080p izšķirtspējā gandrīz visu spēles laiku FPS turējās uz vismaz 70, bet ar izslēgtu AntiAliasing un V-sync funkcijām. Par to liecina arī ekrānšāviņi attēlu galerijā. Spēle piedāvā adaptīvās V-Sync funkcijas iespējas, bet tas prasa lielākus grafiskās kartes resursus, iespējams arī nofiksēt FPS uz 30 vai 60 un attiecīgi kvalitātes prasības pielāgojas automātiski. Tomēr iestatot AA uz maximāli kvalitatīvo, bet atstājos V-sync funkciju atslēgtu FPS nodrošināja vidēji virs 40 kadriem sekundē, kas ir pilnīgi pietiekami lai baudītu plūstošu spēles ritumu un arī visā krāšņumā priecētu acis ar skaitiem skatiem. Šis raksts top dienās, kurās veicu datora uzlabošanu un konkrēti videokarte GTX970 tiek nomainīta uz GTX1080, kā arī 1080p monitors uz 2160p pseidoHDR monitoru un zemāk jau ir iespaidi no jaunās konfigurācijas. Šeit vietā pieminēt, ka smeļoties papildinformāciju ārzemju portālos, noskaidroju ka spēle radīta ar noklusēto izšķirtspēju 2160p ar to saprotot ka grafiskais izpildījums tam speciāli veidots. AC Origins izmanto grafisko dzini AnvilNext 2.0, kas jau pārbaudīts uz Unity, Syndicate, TC Rainbow Six Siege, Steep, For Honor un TC Ghost Recon Wildlands. Droši vien tāpēc par revolūciju grafiskajā izpildījumā šoreiz nav vērts runāt. Tālāk nedaudz pastāstīšu, kas man patika un kas nē.

Attēla apraksts

  1. Ainavas un dabas skati ir ļoti krāšņi, vienmuļās tuksnešu ainavas mijas ar oāžu krāsainumu un pat klinšainie kalni izskatās ļoti skaisti un protams pilsētas un villas kur apvijas ēģiptiešu, romiešu un grieķu civilizācijas ir gana dažādas un interesantas. Ceļojot zirga mugurā un vērojot tālumā redzamās skaistās kalnu grēdas atcerējos jaunību, kad spēlēs sapņojām, eh cik forši būtu, ja varēt tos kalnus tālumā arī sasniegt kādreiz, bet toreiz tie palika tāli un neaizsniedzami. Bet šodien AC Origins mēs to mierīgi varam, spēles laukums, ja tā var izteikties, ir tik plašs, ka mēroga sajūtu ko iegūstam vislabāk iemiesojoties Senu-ērgļa tēlā un paceļoties augstu virs Ēģiptes zemes, nepazaudējam arī klejojot ar Bayeku pa zemes un ūdens virsu.
  2. Ūdens ir īpaši jāizceļ, vēl nebiju redzējis tik krāšņu zemūdens algoritmu un lauztās gaismas spēli. Īpaši to var izjust kad tuvojaties ūdens virsmai uznirstot un redzat piemēram kuģa apakšējo daļu. Arī pārvietojoties ar laivu sajūtas ir patīkamas un viss izskatās krāšņi.
  3. Fauna un flora ir bagātīgas. dzīvnieki atsevišķos brīžos gan uzvedas dīvaini un bēgot lauvas bieži iesprūst klintīs, taču te vairāk jārunā par AI spējām nevis grafisko izpildījumu, kas ir patiešām iepriecinoši skaists.
  4. Apģērbu algoritms liek vēlēties daudz, daudz uzlabojumus. Diemžēl iedzīvotāju apģērba uzvedība ir bēdīgi novecojusi un neseko nekādiem fizikas modeļiem brīžos kad personāži apsēžas vai apguļas, un tas rada nepatīkamu haltūras iespaidu. No sērijas "ai nav vairs te laika čakarēties ņemam to veco algoritmu un liekam pie visiem fona aktieriem un miers". Nekur nav pazuduši arī glichi kad apģērbs pēkšņi iziet cauri miesai vai otrādi, bet tas jau visticamāk ir paša dziņa saknes problēma.
  5. Sejas - Te nu rodas iespaids, ka ir pamatīgi piestrādāts lai unikalizētu vismaz tos NPC ar kuriem veidojas kaut kāda komunikācija. Citās spēlēs uzreiz krīt acīs personāžu pilnīgā klonēšana, tad šoreiz vismaz tuvplānu ainās ir gana plaša dažādība un nerodas iespaids, ka ap tevi darbojas milzīga dažu oriģinālu klonēta armija. Skaidrs ka iznīcībai paredzētie zaldātiņi savā pamatbūtībā ir gana viendabīgi, tomēr tas kaut kā ļoti netraucē baudīt dažādās iespējas tos nožmiegt.

Attēla apraksts

Kopumā var teikt ka 2160p izšķirtspējā spēle tiešām izskatās daudz labāk un protams ir daudz prasīgāka pret datora dzelžiem. Skaidrs ka 1080p nav gatava vienatnē nodrošināt stabilus 60fps ar maksimālās kvalitātes iestatījumiem šajā spēlē, tomēr nedaudz piekoriģējot uzstādījumus starp very high un high un protams bez AA kas 4K izšķirtspējā praktiski nav nepieciešami īpaši tikai uz 27 collu monitora, izdevās iegūt stabilus 40fps un attēla krāšņums nav īpaši mazinājies. Pamata novērojumi baudot spēli ar jauno monitoru (salīdzinājumam paspēlēju vairākas spēles attēlu vienlaikus novērojot arī uz abiem monitoriem) ir sekojoši:

  1. Melnās krāsas toņi ir melnāki - to vislabāk var pamanīt. Protams kontrasts un krāsu spektrs kopumā ir izteiktāks uz IPS LG paneļa nekā uz Viewsonic TN.
  2. 4K režīmā uzreiz var pamanīt to ka detalizācija ļoti būtiski uzlabojas tieši objektiem tālumā. Kaut kādā mērā tas krietni uzlabo vizuālo baudījumu un nodrošina dziļāku iegrimšanas sajūtu spēles pasaulē.
  3. Tuvplānos tekstūras ir daudz detalizētākas, bet ne visos gadījumos. Krāsu bagātības un lielāka kontrasta dēļ spēles pasaule tagad šķiet vēl krāsaināka un krāšņāka.

PS. Mana pieredze ar monitoriem ir samērā ierobežota, tāpēc nepretendēju uz kaut kādu īpašu patiesību, bet vairāk vados no sajūtam kad esmu ielecis pavisam citā, kvalitatīvi daudz augstākā pakāpē un emocionāli sajūtu atšķirības ne vienmēr protot izskaidrot tieši tehniskās nianses. Pievienoju arī vairākus ekrānšāviņus attēlu galerijā dažādās izšķirtspējās no jaunā monitora.

Attēla apraksts

Gala secinājums: Spēle ir ļoti apjomīga. Kaut ko no Assassins Creed izsmalcinātības tā ir pazaudējusi, tomēr manā skatījumā spēlētājs vairāk iegūst no RPG elementiem un atvērtās pasaules iespējām. Uzskatu ka Ubisoft spērusi platu soli pareizajā virzienā un aicināšu nekautrēties un nākamajā sērijā vēl drosmīgāk virzīties RPG virzienā. Izsmalcinātības vārdā nemaz nebūtu slikti izveidot arī alternatīvu Asassin`s Creed spēles modeli, kurš būtu vairāk piemērots multiplayer cienītājiem un, līdzīgi kā Cod un BF seriāli, vienspēlētājam atstātu īsu, lineāru, dinamisku un nepieklājīgi skaistu stāstu ar izsmalcinātām slepkavību ainām AC stilā. Vēl es novēlu piestrādāt pie jaunākas dziņa versijas, jo gan jau ka jaunās paaudzes konsoles to atļauj. Velns slēpjas detaļās un geimeri to ļoti labi pamana, tāpēc es pavisam noteikti varētu paciesties pusgadu ilgāk, ja zinātu ka tas nepieciešams visu šo smalkumu nostrādāšanai līdz perfektam rezultātam. Ļoti gribētos turpinājumu senās Romas Impērijā.

Attēla apraksts

193 skatījumi 4 komenti kudos

Raksta autors

1 komentārs 12 minūtes ar: DOOM (Switch)
14.Novembris 2017 19:24
genotsiid

4 Komentāri

20.Novembris 2017 18:10
genotsiid Redaktors

Paldies par rakstiem! Pats būtu licis kadru skaita ierobežotāju uz 30, ja jau PC pilnos sešdesmit nenodrošina. 40 vai 70 FPS šķiet diezgan saraustīti.

Jautājums ne par ACO – vai ārpus spēlēm arī redzi kādu ieguvumu 4K ekrānam? Vai tas darbvirsmu, tavuprāt, paplašina, ja uzliek tādu mērogu, kas neliek miegt acis, lai varētu kaut ko saskatīt?

21.Novembris 2017 08:05
goodman2576 Redaktors

@genotsiid jā var likt arī kadru ierobežotāju protams tas vēl jāizmēģina, bet tad jau jāliek 60 un jāvērtē kā notiek adaptīvais kvalitātes downscalings. Par ekrānu ir tā ka 27 collas manuprāt ir drusku par maz 4K, diemžēl 28 collu ips matrica par man pieņemamu cenu nebija pieejam un TN vairs negribējās pirkt. Desktopa scaling level tagad uz 175%. Par redzi nesūdzos līdz ar to acis nav jāmiedz. Tomēr piekrītu ka prātīgāk 4K izšķirtspēju monitoriem baudīt būtu sākot no 28 collām. Nopietnam darbam (attēlu un video apstrāde, projektēšana ar CAD tūļiem un tml.) šodienas apstākļos tāpat vajag divus monitorus vai vienu ļoti liela izmēra 40 collu 4K tad var sadalīt 4 daļās. Pats darbā izmantoju divus ekrānus MS Surface + HP FHD monitors uz pirmā e-pasti uz otrā excel un word pamatā un ļoti ērti. Vēlreiz paldies par spēli un ceru ka varēšu nākotnē pretendēt uz vēl kādu ar šiem pašiem nosacījumiem. Gan jau apskatu kvalitātei arī jāaug ar katru nākamo reizi.

Ieraksts tika labots, 21.Novembris 2017 08:07
21.Novembris 2017 08:24

@goodman2576 Paldies par lielo AC Orgins apskatu, izlasīju visas trīs daļas. Labi uzrakstīts un izanalizēts. Pats spēlēju AC Orgins nesteidzīgi un izbaudu masīvo atvērto pasauli. Jaunās spēles izmaiņas un tiekšanos uz RPG pusi vērtējamas pozitīvi.

21.Novembris 2017 10:11

Brīnišķīgs apskats. Lai arī 3 daļās, bet tomēr. Tas tikai dod iespēju lasītājiem iepazīties ar spēli sīkak.

Paldies par apskatu. Gaidu nākamo šedevru!

Pievienot Komentāru

Lai pievienotu komentāru, lūdzu ielogojies!