L.A. Noire PS4/Switch/PS3 salīdzinājums

Kā spēle izklausās un izskatās uz dažādām platformām

19.Novembris 2017 22:39
genotsiid

L.A. Noire ir īpaša ar to, ka tai Strike.lv ir veseli divi apskati – viens no Svena un otrs no lietotāja goodman2576. Saņemot piedāvājumu apskatīt remāsterēto PS4 versiju un iegādājoties Switch eksemplāru, nolēmu trešā viedokļa vietā izveidot salīdzinājuma video. Tajā spēkiem mērojas divas Sony konsoles no dažādām paaudzēm un Nintendo portatīvā ierīce savā dokstacijā. Lai redzētu atšķirību, ieteicams skatīties 1080p izšķirtspējā.

Skaņas kvalitāte

Kaut arī klipā tiek salīdzināti vien 3 dažādi dialogu fragmenti, secinājumi ir attiecināmi arī uz muzikālo pavadījumu. Izklausās, ka visas versijas izmanto tos pašus skaņas failus, proti, tādus, kam ir jūtama datu kompresija. Rezultāts ir pielīdzināms MP3 datnei ar 64 Kb/s (uz katru kanālu) bitu pārraides ātrumu. Ir saprotams, kāpēc tika izlemts lietot tik lielu kompresiju – runas L.A. Noire ir ļoti daudz, turklāt vairākās valodās. Jāatceras, ka Xbox 360 variants tika izdots uz 3 DVD diskiem.

Skumji, ka PS4 remāsterētajā versijā nav uzlabojumu skaņas kvalitātes ziņā, jo tagad 50 GB spēles ir norma, tāpēc izstrādātāji varētu atļauties izmantot papildu vietu uz diska mazāk saspiestam audio. Interesanti, ka PS3 variantā daudzās ainās, piemēram, video paraugā Nr. 3, dialogiem ir pievienota reverberācija, kamēr PS4 un Switch vienmēr ir sauss skanējums. No vienas puses skatoties, tā sarunas padara ticamākas, labāk iekļaujot teikto telpā, bet vairākkārt efekts ir pārspīlēts, piemēram, mazā istabā esot neadekvātai atbalsij.

Grafika

Izšķirtspēja – PS4 versiju testēju uz pirmās paaudzes konsoles, tā ka par 4K neko teikt nevaru, bet standarta aparāts L.A. Noire renderē 1920 x 1080 pikseļu izšķirtspējā. 1080p nodrošina arī Switch, kad to liek dokstacijā (portatīvais režīms izzīmē 1280 x 720). Tikmēr PS3 (un arī X360) darbojas 720p.

Tekstūras – jo lielāka izšķirtspēja, jo asākas tekstūras ir vajadzīgas. PS4 versijā ļoti reti redzamas izplūdušas virsmas, kamēr uz Switch daudzas ir saglabātas no pagājušās paaudzes L.A. Noire varianta. Viss gan nav slikti, jo arī Nintendo aparāts daudzviet saņem remāsterētās versijas uzlabojumus (skatīt video piemērus Nr. 2 un 3), taču bieži var manīt, kur satiekas divas konsoļu paaudzes.

Ēnas – PS4 ir visaugstākā ēnu izzīmēšanas izšķirtspēja, kamēr Switch tā ir tikpat zema kā PS3 versijā, bet ar citādāku (ne tik asu) malu nogludināšanas metodi, kas vietām izskatās ļoti nepatīkami.

Atspīdumi – PS4 versija atkal ir pārējām divām priekšā, piedāvājot gan augstāku izšķirtspēju, gan lielāku atjaunošanas ātrumu.

Ambient occlusion – šis jocīgais efekts 10 gadu laikā ir kļuvis par normu, kopš tas pirmoreiz parādījās Crysis. PS4 versijā rezultāts ir ļoti izteikts, kamēr PS3 tas ir vieglāks, bet Switch vietām gandrīz nav redzams. Par šo var teikt – gaumes lieta.

Kadru skaits – visas versijas ir ierobežotas uz 30 FPS, taču tikai PS4 un Switch portatīvajā režīmā stabili turas pie mērķa. Nintendo planšete dokstacijā un it īpaši PS3 mokās, kad jābrauc caur Losandželosas centrālajai daļai, kur katrā pusē ir pa debesskrāpim. Kadru skaita kritumi šajās situācijās apgrūtina spēju precīzi veikt manevrus ar automašīnu.

Ir lietas, kas video netika apskatītas, piemēram, izzīmēšanas attālums. Tas izskatās vairāk vai mazāk vienāds starp PS3 un Switch, bet uz Sony jaunākās konsoles objektus var redzēt tālāk. Kopumā par grafiku var teikt, ka tā ir ļoti līdzīga uz visām ierīcēm, kas nav pārsteidzoši, jo L.A. Noire iznāca 2011. gadā. Poligonu skaita ziņā uzlabojumus nemanu. Sejas kustības vēl aizvien izskatās neticami labi.

Sākotnēji aizmirsu pieminēt, bet PS4 versijā kaitina biežie paziņojumi ekrāna augšējā kreisajā malā, ka ainai ir atslēgta ierakstīšanas iespēja, tad atkal parādās teksts, ka tā ir ieslēgta, kad beidzas kāda sižeta aina. Bieži vien izlecošais logs aizklāj spēles tekstu, piemēram, atrašanās vietu un laiku.

Ielādes laiki

Video salīdzināju tikai vienu no ielādes ekrāniem – situāciju, kad no galvenās izvēlnes paņem uzdevumu Buyer Beware. Starpība ir nebūtiska. Atkal uzvar PS4, kam īsi pēc tam seko pārējās versijas.

Aizņemtās atmiņas apjoms uz datu nesēja

L.A. Noire Eiropas varianti pēc instalācijas cietajam diskam/atmiņas modulim atņem:

  • 31,42 GB PS4 gadījumā (ar atjauninājumu 1.01);
  • 13,1 GB uz Switch pēc papildu 6,45 GB lejupielādes;
  • 1 315 MB PS3 gadījumā (tas ir ar Complete Edition).

Citas atšķirības

Visas trīs versijas galvenokārt atšķiras cenas ziņā. PS4 versija, piemēram, Gamestar.ee veikalā, maksā € 44,99, Switch – € 49,99, bet PS3 disku jaunu var iegādāties par aptuveni 15 eiro (vairāk, ja Complete Edition). Abi jaunākās paaudzes varianti satur visu iepriekš kā DLC tirgoto saturu, bet Sony 4. mājas konsoles versijā ir iekļauts arī fotografēšanas režīms (ko nevar lietot, ja spēlējat ar ieslēgtu HDR efektu).

Vēl viens jauninājums ir izmainītie nosaukumi iztaujāšanas sekciju izvēlēm. Truth, Doubt un Lie ir pārdēvētas par Good Cop, Bad Cop un Accuse respektīvi. Turklāt Switch šie uzraksti ir attēloti lielāka izmēra fontā, lai tiem būtu vieglāk trāpīt, kad bakstāt ar pirkstu pieskārienjutīgajā ekrānā. Varbūt tā ir kļūda, bet Switch spēlē ar pogas spiedienu var izlaist jebkuru sižeta ainu, PS3 ļauj to izdarīt vairumā filmiņu, bet PS4 vispār nepiedāvā tādu iespēju, kas ir kaitinoši, kad atkārtojat situācijas.


Kopumā L.A. Noire ir savdabīga spēle, kas var patikt vai riebties. Ja jums liekas interesanti apmeklēt 40. gadu Losandželosu, izmeklēt vardarbīgus noziegumus un lasīt aizdomās turamo sejas izteiksmes, tad noteikti apsveriet domu izmēģināt Rockstar Games izdoto produktu. Jebkura no platformām nodrošina baudāmu piedzīvojumu, lai gan dažas ir labākas par citām.

Pateicamies par atbalstu:

Gamestar.ee

149 skatījumi 1 komenti kudos

Raksta autors

3 komentāri NFS Payback ir mēsls
16.Novembris 2017 18:03
genotsiid

1 Komentārs

25.Novembris 2017 12:21
genotsiid Redaktors

Digital Foundry beidzot arī uztaisīja rakstu un video par L.A. Noire: http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2017-la-noire-switch-port-tested. Izrādās, ka uz Switch izšķirtspēja tiek mainīta dinamiski un izzīmēšanas attālums mēdz būt zemāks nekā uz PS3. Nebiju pārliecināts, bet DF raksts apstiprināja aizdomas, ka Switch versija strādā lēnāk brīžos, kad samazinās kadru skaits. Tik un tā portatīvajai versijai dodu priekšroku.

Pievienot Komentāru

Lai pievienotu komentāru, lūdzu ielogojies!