Apskats: RiME

Neparasti skaista spēle

30.Decembris 2017 16:05
genotsiid

Apskatītā versija: Switch

Piezīme: apskatā izteiktais viedoklis ir ļoti atšķirīgs no daudzviet citur rakstītā.

Nakts debess, kas pilna zvaigznēm, senas civilizācijas veidotas celtnes, kas pamazām drūp, zili zaļas zemūdens teritorijas, kurās ir nogrimušas ēkas – gandrīz jebkurš RiME uzburtais skats ir ekrānuzņēmuma vērts. Šī ir viena no tām piedzīvojumu spēlēm, kas, nepasakot ne vārda, tās lietotājā izraisa emocijas, ko nespēj ierosināt lielbudžeta grāvēji ar savām grafiski iespaidīgajām ainām, horeogrāfiju, augstākā plaukta balss aktieriem un sarežģītajām sižeta līnijām. Ja esat pazīstami ar, piemēram, Ico, sapratīsiet, par ko šeit ir runa.

Kāds jauns zēns tiek izskalots neapdzīvotas salas krastā. Starp augstajām klintīm, zilajām debesīm un okeāna viļņu šalkoņu pamanījis acīmredzami saprātīgu būtņu veidotu torni, puisis dodas civilizācijas pazīmju virzienā. Lai gan citus divkājainos radījumus viņš nesastop, tā vietā ir savāda lapsas statuja – mīkla, kuras atrisināšanai ir bļaujot jāiedarbina vairāki uz podestiem izvietoti slēdži. Paveicis pirmo uzdevumu, zēns ierauga, kā piemineklis pārvēršanas mazā lapsā, kas top par bērna turpmākā piedzīvojuma pavadoni, un no tukša gaisa uzbur spirālveida kāpnes.

1. attēls

RiME satur daudz līdzīgu mīklu, vēlāk iepazīstinot arī tādas, kur jābīda smagi bluķi, lai izveidotu īpašu siluetu vai ēnu, kas atslēdz nākamo eju. Lai gan palīdzība atrisināšanā tiek sniegta vien kā sīki mājieni, diez vai jums vajadzēs meklēt padomus internetā, jo nekā grūta šeit nav. Šad un tad ir nepieciešams mainīt dienas laiku, ko citu cilvēku neapdzīvotajā pasaulē var paveikt ar senās civilizācijas atstātajiem rīkiem, kas iet roku rokā ar spēles dinamisko diennakts sistēmu. No gaiši zila uz zvaigžņotu apvārsni var pārvērst sekunžu laikā.

Lai gan spēlētājs stāsta nolūkos tiek vests pa nospraustu taciņu, līmeņi ir plaši, ar iespēju brīvi izpētīt pasauli, atrodot dažādus savācamus priekšmetus. Kaut patiesībā tās ir nošķirtas sekcijas, ļoti pārliecinoši tiek radīta ilūzija, ka atrodaties uz milzīga salu arhipelāga, skatam paveroties vairāk nekā puskilometru uz priekšu. Lai gan grafika diez vai liks kāda žoklim atkārties, RiME vizuālais stils un izcilais muzikālais pavadījums ir tās lielākie trumpji salīdzinājumā ar citām piedzīvojumu spēlēm. Baltās, drūpošās celtnes kontrastē ar faunu un floru, kas tās pamazām pārņem, radot skaistu vienumu.

2. attēls

RiME ir arī viena no retajām mūsdienu spēlēm, kas iztiek bez vardarbības (vismaz tādas, ko veic galvenais varonis). Pirmo šķēršļu starpā ir bariņš dzeloņcūku, kas traucē piekļūt slēdzim. Tā vietā lai urkšķošo dzīvnieku ģimeni nogalinātu, tādējādi atbrīvojot ceļu, saņemot gaļu un ādas (jaunās The Legend of Zelda pieeja), zēns no koka noplūc augli, ar ko radījumus izvilina no viņu ieņemtajām pozīcijām. Lai gan ne tik izteiktā līmenī kā Journey vai Abzu, spēle tās pirmajā pusē rada ļoti miermīlīgu un relaksējošu atmosfēru, ļaujot ieslīgt dīvānā un baudīt ekrānā redzamo.

Protams, kā jau adventure žanra pārstāvei ierasts, kādā brīdī RiME parādās arī nelabvēlīgi noskaņoti radījumi. Kad zēnu sāk vajāt ērglis, spēles procesu, kas iepriekš sastāvēja vien no skriešanas, lēkšanas, mīklu risināšanas un peldēšanas, papildina arī bēgšana un patvēruma meklēšana ēnā, taču arī tad neviens nav jāsit. Ja zēnu notver vai viņš iekrīt kādā aizā, biezais kontrolpunktu izvietojums nozīmē ātru atgūšanos. Pretinieku parādīšanās stāstā iezīmē sižeta pagriezienu uz tumšo pusi, un iepriekš tik viegli baudāmā izklaide jūs var sākt ietekmēt emocionāli, beigās atklājot, par ko tad RiME patiesībā ir.

3. attēls

Ir grūti spēlē atrast trūkumus, kas nebūtu gaumes jautājums. Kāds varbūt vēlētos piedzīvojumu, kas ilgst vairāk nekā četrarpus stundas, cits gribētu vicināties ar zobenu vai redzēt izdzīvošanas simulācijas elementus. Ja nu vajag piekasīties, RiME varētu mazliet vairāk turēt lietotāju «aiz rociņas», dodot skaidrākus mājienus, kur jāiet tālāk vai kuram priekšmetam mīklā jāpievērš uzmanība, jo dažviet apmaldīties ir pavisam viegli. Viss ir labi, bet tikai tad, ja spēlējat jebkuru versiju, izņemot Switch.

Ar vairāku mēnešu aizturi arī Nintendo portatīvās konsoles īpašnieki var baudīt brīnišķīgo piedzīvojumu, taču diemžēl ne bez pamatīgām tehniskām problēmām. Unreal Engine 4 grafiskais dzinējs RiME der kā cimds rokai, kā iluzionists uzburot iespaidīgus trikus reālajā laikā. Diemžēl Switch versijai ir problēmas ar datu straumēšanu, kas nozīmē biežu žagām līdzīgu defektu, kas brīžiem ir ļoti jūtams. Kadru skaits kā tāds nav pārāk slikts, bet izšķirtspēja planšetes režīmā ir ārkārtīgi zema. Par laimi, spēles beigās, kur asa sižeta segmentu ir vairāk, portatīvā versija darbojas gludāk. Katra cilvēka tolerance pret «raustīšanos» ir citādāka, tā ka varbūt jums nemaz neliksies tik traki. Jebkurā gadījumā – spēlēt var.

4. attēls

Kopumā RiME ir skaists, atslābinošs piedzīvojums, ko var iziet mazāk nekā 5 stundu laikā. Vienīgā nopietnā kritika ir izsakāma par Switch versijas tehniskajām problēmām. Silti ieteicama tiem, kam patīk Ico, Journey un citas līdzīgas spēles.


Žanri: adventure, puzzle

Platformas: PS4, Xbox One, Windows, Switch

Izstrādātājs: Tequila Works

Izdevējs: Grey Box, Six Foot

Iznākšanas datums: 26.05.2017. (Switch – 17.11.2017.)

417 skatījumi 3 komenti kudos

Raksta autors

5 komentāri VLL 02 – Road Rash 64 (N64)
26.Decembris 2017 19:28
genotsiid

3 Komentāri

30.Decembris 2017 17:20
goodman2576 Redaktors

Ieliku MUST HAVE sarakstā

30.Decembris 2017 22:30
Skhen Redaktors

Interesants apskats! Pēdējā laikā es arī metu acis uz indie tipa spēlēm, jo ir apnicis neskaitāmā šaudīšanās, cīkstēšanās un tā tālāk. Vēlos ko svaigu, un to man ir piedāvājuši tādas spēles kā Firewatch, Journey un Bound. Pasakoties šim apskatam uzzinu arī par spēli RiME, kuram uzmetīšu aci.

2.Janvāris 2018 09:44

Šī spēle izskatās visai piemerota arī man. Ievietoju sarakstā.

Pievienot Komentāru

Lai pievienotu komentāru, lūdzu ielogojies!