Monster Hunter: World apskats

Monstru mednieka memuāri.

10.Februāris 2018 12:31
kornivskis

Sadarbībā ar lietotāju genotsiid man tika tas gods veikt apskatu Monster Hunter: World spēlei (turpmāk MHW) uz PS4 konsoles. Spēle iznāca 26. janvārī uz PS4 un Xbox One konsolēm, un ir zināms, ka tai vajadzētu iznākt uz PC šī gada otrajā pusē. Lai arī spēlē jau esmu pavadījis 50 h, apskata tapšanas laikā es vēl aizvien turpinu to spēlēt, jo spēle ir tiešām apjomīga un paņem daudz laika.

Monster Hunter ir fantāzijas action rpg tipa spēļu sērija, kura aizsākās tālajā 2004. gadā, kad uz PS2 konsoles tika izlaista pirmā šīs spēļu sērijas daļa. Spēļu izstrādātājs un izdevējs ir mums visiem labi zināmā kompānija Capcom. Kopš tā laika Monster Hunter spēles ir tikušas izlaistas uz daudz un dažādām platformām (PSP, PS3, PS Vita, Wii, Wii U, 3DS, Windows). Šī spēļu sērija vienmēr ir bijusi daudz populārāka Japānā nekā pārējos reģionos, par ko liecina gan tas, ka ir vairākas Monster Hunter spēles, kuras izlaida tikai Japānas tirgum, kā arī tas, ka šīs spēles Japānā tikai izlaistas vairākus mēnešus pirms to parādīšanās Eiropā un Ziemeļamerikā. MHW iezīmē diezgan svarīgu pagrieziena punktu šai spēļu frančīzei, jo ir pirmā Monster Hunter spēle, kura tiek izlaista Japānā, Eiropā un Ziemeļamerikā vienlaicīgi, kā arī tajā ir iespējama tiešsaistes spēlēšana starp dažādiem reģioniem.

Spēles stāsts norisinās kādā izdomātā fantāzijas pasaulē, kura tiek saukta par Jauno Pasauli. Tas ir jaunatklāts kontinents, uz kuru ir devušies tirgotāji, pētnieki un mednieki, lai mēģinātu to iekarot un izpētīt, tādā veidā gūstot slavu un atpazīstamību. Mēs esam daļa no Piektās Flotes, kas ir jau piektā ekspedīcija uz Jauno Pasauli un tikusi nosūtīta uz turieni, lai atbalstītu iepriekšējās ekspedīcijas. Tomēr, kad kuģis jau gandrīz ir sasniedzis savu galamērķi, tam uzbrūk milzīgs pūķis Zorah Magdaros, kurš iznīcina kuģi, bet mums, par laimi, izdodas izglābties. Veiksmīgi nonākuši krastā, dodamies uz galveno bāzi Jaunajā Pasaulē – Astera. Tur mēs uzzinām, ka visi ir pārsteigti par Zorah Magdaros parādīšanos, un mums tiek piedāvāta iespēja piedalīties tālākajos notikumos.

Astera

Astera

Kā jau liecina nosaukums MHW, spēlē pārstāvēsim mednieku/ci, un mūsu galvenais uzdevums būs nodarboties ar monstru populācijas izpēti un to skaita samazināšanu Jaunajā Pasaulē. Spēles process savā būtībā ir vienkāršs – saņemam uzdevumu, dodamies uz lokāciju, dzenam pēdas monstram un tad viņu nobeidzam vai sagūstām. Tomēr spēļu izstrādātāji ir šo procesu veiksmīgi sarežģījuši ar visdažādākajām mehānikām un ierobežojumiem. Spēlē ir pieejami vairāku veidu uzdevumi jeb kvesti – assigned jeb uzdevumi, kuri risina spēles stāstu, optional jeb sānu uzdevumi, kuri nav obligāti, bet, pildot šos uzdevumus, mēs attīstām savu bāzi un saņemam kā atlīdzību lietas, kuras nekur citur nevar dabūt, event jeb speciāli uzdevumi, kuri būs pieejami tikai noteiktu laiku ar īpašiem atalgojumiem. Piemēram, pašlaik aktīvais ir uzdevums, kur atlīdzībā var saņemt speciālus materiālus, no kuriem var izgatavot sev un kaķim bruņas, kas ļauj izskatīties kā Aloy, galvenajai varonei no Horizon: Zero Dawn. Visos šajos uzdevumos darbojas standarta laika ierobežojums 50 minūtes, kā arī nedrīkst ļaut savam dzīvības stabiņam nokrist līdz nullei, jo tad mūsu varonis noģībst, vairāk nekā 3 reizes. Pārkāpjot šos ierobežojumus, mūsu misija cieš neveiksmi un tā ir jāsāk no jauna. Vēl ir pieejami investigations uzdevumi, kurus var pildīt noteiktu skaitu reižu un saņemt atlīdzībā papildu materiālus. Tomēr šajos uzdevumos bieži ir daudz nopietnāki ierobežojumi, piemēram, laika ierobežojums 30 vai tikai 15 minūtes un nedrīkst noģībt vairāk kā 1 reizi. Papildus šiem visiem uzdevumiem ir iespēja doties vienkāršā ekspedīcijā, kurā nav nekādu ierobežojumu. Būtībā tas ir free roam jeb dodamies uz lokāciju, skraidām un darām tur, ko vien mūsu sirds kāro. Tad ir vēl bounty jeb mazi uzdevumi no pētniekiem, kurus varam pildīt paralēli visam pārējam, atalgojumā saņemot materiālus, ar kuru palīdzību celt savu bruņu aizsardzības līmeni. Nav aizmirsti arī tie, kas vēlas savā starpā sacensties. Atsevišķā lokācijā ir pieejami arēnas uzdevumi un izaicinājumi, kur spēlētāji sacenšas uz laiku, mēģinot nogalināt monstrus pēc iespējas ātrāk. Spēļu izstrādātāji rūpējas par to, lai arēnā viss būtu atkarīgs tikai no tavām prasmēm, līdz ar to ekipējums un ieroči jau ir iepriekš atlasīti. Šajos arēnas uzdevumos atlīdzībā tiek doti materiāli, kurus nekur citur nevar iegūt, tādā veidā, ja acīs ir iekritušas kādas īpašas bruņas, kuru izgatavošanai ir nepieciešami tieši šie materiāli, tad nekas cits neatliks kā pievērsties arēnai. Es, personīgi, visus šos uzdevumus sadalītu trijās kategorijās – monstrs jānogalina, monstrs jāsagūsta un uzdevumi, kur jāsavāc konkrēts skaits kaut kādu materiālu.

2. attēls

Makšķerējam!

MHW spēle ir sadalīta lokācijās. Ir pieejama galvenā nometne Astera, kurā mēs nodarbojamies ar ekipējuma uzlabošanu un izgatavošanu, kā arī gatavojamies nākamajiem uzdevumiem. Pēc tam dodamies uz kādu no lokācijām veikt uzdevumu. Lokāciju nav pārāk daudz, bet tās visas ir ar kaut ko īpašas un atmiņā paliekošas. Ir pieejams gan milzīgs mežs, gan tuksnesis, tad ir kaut kas līdzīgs milzīgam koraļļu rifam un arī pazemes alas ar indīgām gāzēm. Gribētos uzslavēt izstrādātājus par lokāciju dizainu un ieguldīto darbu tajās. Pat pēc neskaitāmām tajās pavadītajām stundām es vēl aizvien atrodu kādu neizpētītu alu vai slēptu vietu, kura atklāj kaut ko interesantu. Visas šīs lokācijas ir radītas ar izdomu un ne tikai horizontālā plaknē, bet arī vertikālā. Tāpat arī tajās mītošie monstri ir visdažādākie un katrs izceļas ar kaut ko. Var nojaust, ka izstrādātāji ir smēlušies iedvesmu no dinozauriem, tomēr viņi nav vienkārši tos kopējuši, bet gan pamatīgi uzlabojuši. Piemēram, spēlē ir tiranozauram līdzīgs monstrs Ajanath, kurš bija pirmais monstrs, kas man sagādāja nelielas grūtības tā pieveikšanā. Tas ne tikai spēja uzbrukt ar saviem milzīgajiem žokļiem un asti, bet tam piemita spēja arī spļaut uguni. Tāpat MHW ir monstri, kas tevi var saindēt ar mēli, nagiem vai asti, monstri, kas spēj ierakties smiltīs un pārvietoties zem zemes, lidojoši monstri, kuri sagādā grūtības, jo ik pa laikam atrodas gaisā un tur viņus aizsniegt ir grūtāk. Tomēr katram monstram ir savas vājās vietas un uzbrukumi, kuri pret konkrēto monstru ir efektīvāki nekā visi citi. Tieši tāpēc ir svarīgi regulāri dzīt pēdas un pētīt apkārtējo vidi, jo tas papildina tavas zināšanas par konkrēto monstru un jau nākamajā tikšanās reizē tu vairs negaidīsi, kad monstrs nolaidīsies uz zemes, bet gan šausi pa viņu ar apžilbinošām vabolēm, tādā veidā notriecot viņu uz zemes un radot iespēju savam pretuzbrukumam. Monstriem ir iespējams arī nocirst astes vai kādas citas ķermeņa daļas, kuras ir īpaši bīstamas. Cīņas laikā ir arī vizuāli redzams, uz kurām vietām esam vairāk koncentrējuši uzbrukumus, jo tur sāk parādīties nobrāzumi un ievainojumi. Viena kaitinoša lieta ir tas, ka monstriem nekur netiek atspoguļots, cik dzīvības tam vēl palicis. Es varu dzīties monstram pa pusi kartes apkārt, lai beigās atklātu, ka bija vajadzīgs viens sitiens, lai to nobeigtu. Ja es to zinātu, tad jau laikus būtu viņam uzbrucis no attāluma, tādā veidā aiztaupot bezjēdzīgu pakaļdzīšanos.

3. attēls

Kas gan tas būtu par mednieku bez kārtīga ieroču arsenāla? MHW to ir 14 dažādu veidu un tie nosedz visus iespējamos spēles stilus. Varam izvēlēties gan dubultos zobenus ātriem uzbrukumiem, gan zobenu ar vairogu ar spēju bloķēt uzbrukumus. Ja esam pieredzējušāki spēlētāji, tad ir pieejams zobens, kuru iespējams pārvērst par milzīgu cirvi, tādā veidā variējot sitienu kombinācijas. Komandas spēlētājiem noteikti jāizvēlas medību rags, uz kura iespējams spēlēt dažādas melodijas, tādā veidā sniedzot atbalstu visai grupai. Tie, kam patīk uzbrukt no attāluma, arī nav aizmirsti, jo var izvēlēties loku vai vienu no diviem arbaletiem. Katram ieroču veidam ir individuālas sitienu kombinācijas, un katrs ieroču veids ar kaut ko izceļas. Mans favorīts pašlaik ir zobens ar vairogu, kurš, izpildot sitienus, uzkrāj sevī enerģiju, pēc tam ir iespēja pārvērst to par milzīgu cirvi un, trāpot monstram, tas atdod enerģiju, tādā veidā padarot sitienus īpaši spēcīgus. Katram ieroču veidam ir atsevišķs uzlabojumu koks, kurš paver visdažādākās spēju un ieroču kombinācijas.

4. attēls

Lai spētu veiksmīgi izturēt monstru uzbrukumus, nedrīkst aizmirst arī par bruņām. Pašā sākumā mums ir pieejams tikai visvienkāršākais apģērbs, kurš ir izgatavots no parastas ādas. Jau pēc pirmā monstra nogalināšanas un jaunu materiālu iegūšanas paveras jaunas iespējas bruņu izgatavošanā. Katrs vēl nenogalinātais monstrs slēpj jaunus materiālus, ar kuru palīdzību mēs varēsim izgatavot aizvien labākas un efektīvākas bruņas. Bruņas ir vēlams miksēt, jo katram apģērba gabalam ir kāda sava īpaša prasme un, miksējot šīs prasmes, mēs iegūstam savam spēles stilam atbilstošu personību. Var būt pat gadījumi, kad nāksies mainīt savu apģērbu un taktiku, lai piemērotos konkrētajam monstram un padarītu tā nomedīšanu vieglāku.

5. attēls

Bruņas

Grafiski, manuprāt, spēle ir izdevusies skaista. Spēles pasaule ir skaista un dzīvības pilna. Tajā mīt gan milzīgi monstri, gan arī pavisam nekaitīgas radības. Mēs varam doties ekspedīcijā un vienkārši makšķerēt zivis vai ar tīkliņu ķert lidojošas spāres savai kolekcijai. Cīņās ar monstriem ir redzamas ievainojumu pēdas uz monstru ādas, tāpat cīņas karstumā monstrs var pārraut dambi vai sagraut tuvējo klinti, atklājot jaunu alu. Visas šīs nianses prasa resursus, tādēļ mani neizbrīna, ka spēle nodrošina knapus 30 fps. Ja esat PS4 Pro īpašnieks, tad jums būs iespēja izvēlēties starp trijiem grafikas iestatījumiem – prioritāte izšķirtspējai, prioritāte kadru skaitam vai prioritāte grafikai. Noskatoties salīdzinošos video, piebildīšu, ka atšķirība ir redzama, tomēr man izraisīja vilšanos iestatījums, kur tiek dota prioritāte kadru skaitam. Lai arī šis iestatījums nodrošina PS4 Pro augstāku kadru skaitu (vidēji 40-45 fps) nekā parastajam PS4, tomēr izstrādātāji nav spējuši sasniegt 60 fps standartu.

Par audio noformējumu man nebūs, ko daudz pateikt. Galvenais ir tas, ka mani nekaitina fona mūzika. Toties nesaprotu, kādēļ izstrādātāji nevarēja pacensties un ierakstīt galvenā varoņa audio. Žēl skatīties, kā galvenā varone spēj tikai stulbi māt ar galvu un smaidīt, kamēr viņas vietā runā kāds cits.

Kopumā MHW viennozīmīgi atstāja ļoti pozitīvu iespaidu uz mani, un šī ir pirmā Monster Hunter sērijas spēle, kuru spēlēju. Mans vērtējums ir stabilas 9 balles no 10. Vienu balli noņēmu par neieskaņotu galveno varoni un neesošo monstru dzīvības stabiņu. Citādāk šī spēle man tiešām patika, un es to vēl aizvien izbaudu. Tiekamies Jaunajā Pasaulē, kopā dzenot pēdas kādam retam monstram.

Apskats sadarbībā ar:

Gamestar.ee Gamestar.ee

773 skatījumi 1 komenti kudos
2 komentāri Iespaidi: Street Fighter V Arcade Edition
23.Janvāris 2018 19:37
genotsiid

1 Komentārs

11.Februāris 2018 12:55

Ļoti labs raksts! Autors ir labi pacenties.

Pievienot Komentāru

Lai pievienotu komentāru, lūdzu ielogojies!