Secret Of Mana apskats

Vecie vēži jaunā kulītē.

28.Februāris 2018 11:20
kornivskis

Jūsu uzmanībai šoreiz piedāvāju Secret Of Mana apskatu. Iespējams, kāds par šo spēli jau ir dzirdējis vai pat spēlējis, jo īstenībā tā nepavisam nav jauna. Izdota tālajā 1993. gadā SNES konsolei, pateicoties Square (tagadējais Square Enix) studijai. Šodien gan mēs apskatīsim šīs spēles rīmeiku, kurš iznāca pavisam nesen, 15. februārī. Spēlēju es viņu uz PS4 konsoles, bet jums ir iespēja to uzspēlēt arī uz PSVita konsoles vai arī PC, izmantojot Steam.

Spēles stāsts ir par kādu puiku Rendiju (spēlē jūs varat viņam iedot arī sevis izdomātu vārdu), kurš neveiksmīgas apstākļu sakritības pēc izdara kaut ko aizliegtu, tādā veidā pakļaujot briesmām savu ciemu un visu pasauli. Nedaudz vēlāk galvenajam varonim piebiedrojas arī meitene Prima un feja Popoi. Tālākie notikumi ir vairāk vai mazāk klišejiski, kas sevī iekļauj pasaules glābšanu un visu pārējo. Neko vairāk man negribētos atklāt, lai nesabojātu kādam Secret Of Mana stāstu. Spēli iespējams arī spēlēt vairākiem spēlētājiem kopā. Tā kā spēlē ir 3 varoņi, tad var divatā vai trijatā iziet šo spēli lokālajā daudzspēlētāju režīmā.

Randi

Katrs no spēles varoņiem ir ar kaut ko īpašs un noderīgs kādā no situācijām. Rendijs, kā jau vīriešu kārtas pārstāvis, ir fiziski spēcīgākais un ar vislielāko dzīvības stabiņu, toties viņam nav iespējas lietot maģiju. Gan Prima, gan Popoi spēj lietot maģiju, tomēr viņām atšķiras pieejamie maģijas veidi un burvestības. Piemēram, Prima bija manas komandas daktere un atbalsts, toties Popoi ar savu cīņas maģiju palīdzēja pieveikt spēcīgākos un grūtākos pretiniekus. Varoņiem ir atšķirīgi raksturi un iemesli, kāpēc viņi devās šajā ceļojumā, tādēļ bieži vien tie savā starpā strīdas par vienu vai otru lietu. Šī komunikācija varoņu starpā ļoti palīdz just viņiem līdzi un saprast viņu motivāciju. Man šie dialogi likās interesanti un humora pilni, kas tikai palīdzēja atdzīvināt stāstu. Spēlei ieejot nobeiguma fāzē, var novērot, kā ir attīstījušies varoņu raksturi, viņi ir kļuvuši gudrāki, nosvērtāki un pieredzējušāki. Tie vairs nav tie kaprīzie un naivie bērni, kuri šo ceļojumu uzsāka.

Saruna ar ļauno Thanatos

Cīņas notiek reālajā laikā. Katram varonim ir pieejams izturības stabiņš, kurš pēc katra sitiena nokrītas uz nulli. Pēc katra sitiena ir jāsagaida, kad izturības stabiņš atkal uzpildīsies, un tad var veikt nākamo sitienu. Īstenībā ir iespējams sitienu veikt arī, kad izturības stabiņš vēl nav līdz galam uzlādējies, bet šie sitieni ir ļoti vāji un lielākoties arī neprecīzi, kas noved pie tā, ka, lai cīņai būtu veiksmīgs iznākums, mums nākas katru reizi gaidīt, kad izturības stabiņš piepildīsies. Secret Of Mana piedāvā dažādus ieroču veidus – zobens, cirvis, pletne, šķēps, bumerangs, loks utt. Pēc būtības nav nozīmes, kuru ieroci kurš no varoņiem izmanto, līdz ar to es parasti izvēlējos tos ieročus, kuriem uz to brīdi ir visaugstākais līmenis. Katrs no varoņiem, izmantojot kādu no ieročiem, gūst pieredzi tieši šī ieroča izmantošanā. Tas pats arī ar maģiju, jo vairāk izmanto konkrēto maģijas veidu, jo stiprāka maģija kļūst. Dažiem no ieročiem ir arī vēl papildu lietojums, piemēram, ar pletni ir iespējams šķērsot aizas vai grāvjus speciāli tam paredzētās vietās, toties cirvi var izmantot, lai sacirstu stalagmītus, kuri bloķē ceļu. Diemžēl šeit es uzreiz minēšu, manuprāt, vienu no spēles mīnusiem – spēlē neviens no šiem papildu lietojumiem netiek izskaidrots. Spēle vispār maz ko izskaidro. Atzīšos, ka pēc pusstundas mocībām un nesaprašanas, kādēļ es netieku tālāk, man nācās ņemt palīgā internetu. Kurš gan var iedomāties, ka, izmantojot pletni, ir iespējams pārlēkt pāri aizai, vai arī, ka ar cirvi ir iespējams cirst stalagmītus, bet kokus ne. Vēl viena kaitinoša lieta, kurai es neredzēju loģisku izskaidrojumu, ir, ka pēc katra veiksmīga sitiena pretiniekam, tas nokrīt un, kamēr nav piecēlies kājās, citi sitieni to nespēj ievainot. Manuprāt, tā ir tāda mākslīga spēles laika vilkšana garumā.

Boss

Daļu no spēles laika būs jāpavada arī, pārvaldot spēles inventāru un menedžējot varoņu aprīkojumu. Šeit es minēšu vēl vienu mīnusu, kuru jau nu gan Square Enix varēja pacensties uzlabot. Spēles menu ir izveidots apļa formā, kuram pašam par sevi nav ne vainas, bet problēmas rodas tad, kad tev ir jāsaprot, kura varoņa inventāru tu pašlaik apskati. Tā vietā, lai izveidotu, piemēram, vizuālu varoņa portretu, kas nepārprotami norādītu, kura varoņa inventārā atrodies, vienīgā pieejamā vizuālā norāde ir izvēles kursora krāsas izmaiņas. Rendijam ir zilā krāsa, Primai – rozā un Popoi – zaļā. To nepavisam nevar nosaukt par intuitīvu izkārtojumu. Kā arī nekur netiek paskaidrots, kura krāsa atbilst kuram no varoņiem. Man to nācās noskaidrot ar izslēgšanas metodi.

Secret Of Mana grafiski ir patīkami nostrādāta un cenšas iet līdzi laikam, nomainot 2D grafiku pret 3D un pievienojot arī nelielus videoielaidumus ar svarīgākajiem notikumiem. Spēle ir ļoti krāsaina, ar daudz spilgtām krāsām, kas gan pēc ilgāka laika nogurdina acis. Arī audio celiņš man tīri labi patika, melodijas ir lipīgas un pašas uzprasās, lai tām dungotu līdzi.

Nobeigumā gribētos pieminēt vēl dažas lietas, kas nespēlē Secret Of Mana par labu. Pirmkārt, jau tā ir cena – PSN veikalā tā maksā 32,99 GBP, bet uzspēlēt to uz PC jūs varat, iegādājoties Steam par 39,99 EUR. Manuprāt, neadekvātas cenas par spēles rīmeiku, kuru iziet aizņems ne vairāk par 20 h. Otrkārt, šī bija viena no retajām spēlēm, kur spēlējot sastapos ar kļūdām un zilo ekrānu. Par laimi, spēlē eksistē automātiskās saglabāšanas funkcija, līdz ar to daudz progresa nepazaudēju. Lai arī sākumā es biju pozitīvi noskaņots un gatavs izbaudīt Secret Of Mana, tad spēles vidū manas domas jau bija mainījušās, un beigās jau vairs nevarēju sagaidīt spēles titrus. Mīnusus un lietas, kas mani kaitināja, jau minēju rakstā, tādēļ es šai spēlei piešķiršu 6 no 10 ballēm. Šo spēli pērciet tad, kad tā būs vismaz uz pusi lētāka nekā pašreiz.

Apskats sadarbībā ar:

Gamestar.ee Gamestar.ee

407 skatījumi 2 komenti kudos

Raksta autors

Atstāt komentāru GOEXANIMO CS:GO 2x2 #7
19.Februāris 2018 13:28
GOEXANIMO

2 Komentāri

28.Februāris 2018 11:39
genotsiid Redaktors

"Cīņas notiek reālajā laikā" – tas izpaužas kā jaunāko FF daļu Active Time Battle? Man sistēma liekas pārāk stresaina, tāpēc dodu priekšroku cīņām pa gājieniem.

28.Februāris 2018 11:49

Līdzīgi, tikai daudz vienkāršāk. Izdaram sitienu, skrienam uz riņķi gaidot, kad izturības stabiņš līdz 100%, tad atkal izdaram sitienu. Maģiju gan var lietot nepārtraukti un vismaz atverot inventāru spēle apstājas. Es arī dodu priekšroku gājieniem, kad ir laiks padomāt un apsvērt visas iespējas.

Pievienot Komentāru

Lai pievienotu komentāru, lūdzu ielogojies!