Civilization VI un tās DLC Rise and Fall apskats

Sida Maijersa fenomens atkal un atkal izdodot praktiski vienu un to pašu spēli jau vairāk kā 25 gadus

8.Marts 2018 17:42
goodman2576

Spēles apskats jāsāk ar lirisku atkāpi gandrīz 25 gadu vēsturē, kas raksturo manu iepazīšanos ar Sida Maijersa radīto Civilizācijas spēles seriālu. Kāds mans draugs uzreiz pēc skolas bija iekārtojies darbā par apsargu kādā firmā, kura atradās kādā Stabu ielas pagrabstāvā. Šajā birojā bija IBM datori un draugs bija atklājis ka pa nakti var mierīgu uzspēlēt kādu datorspēli. Tā nu mēs trijatā mēdzām pavadīt naktis šajā birojā ciemojoties pie drauga un protams spēlējot visu nakti tieši Civilizācijas pirmo versiju, kas likās tiem laikiem ļoti interesanta un aizraujoša. Cauri gadiem esmu spēlējis visas civilizācijas versijas un joprojām uzdodu sev jautājumu, kas ir tas fenomens, kas liek atkal un atkal spiest podziņu "next turn". Fenomenāls ir arī tas fakts, ka spēles būtība īpaši nav mainījusies, tā ir apaudzēta ar skaistu vizuālo noformējumu, audio arī ir ļoti labā līmenī, tomēr pats algoritms šķiet tik pat kā nav mainījies.

Attēla apraksts

Manuprāt tas ir gan labi, gan slikti. Labi tāpēc, ka sajūtas ir nemainīgi patīkamas veicot pasaules kolonizēšanu, attīstot savu Civilizāciju un mijiedarbojoties ar pārējām. Laika gaitā spēle protams ir apaudzēta ar vairākiem papildus elementiem, tomēr algoritma kodols manuprāt ir diezgan nemainīgs. Attīstām savas pilsētas, sekojam lai pietiek pārtikas populācijas pieaugumam un būtu pastāvīgs ražošanas jaudu pieaugums, lai ar vien ātrāk varētu veikt nākamo attīstības soli. Nodrošināmies ar modernu un pietiekamu bruņojumu, lai kaimiņiem nebūtu vēlme mums uzmākties un pakļaut. Globāli attīstām zinātni un tagad arī sociālās pārvaldes jeb CIVIC funkcijas, kas ļauj ik pa laikam iegūt kādas priekšrocības kārtis pārvaldes formai un arī pamainīt pašu pārvaldes formu. Un tomēr lai cik pazīstama neliktos visa šī spēles mehānika, es atkal un atkal spiedu "next turn" un pats brīnījos cik grūti ir sevi piespiest pārtraukt šo ciklu. Pat iegūstot ilgi kāroto Victory, es turpinu spēlēt. Kad ar savu Civilizāciju esi sasniedzis kādu no virsuzdevumiem, kas nepieciešami nosacītai uzvarai spēlē, tā piedāvā turpināt. Kā ierasts varam nodrošināt sev uzvaru attīstot visas zinātnes un palaižot trīs Marsa kolonizēšanas projektus, varam iegūt uzvaru ar kultūras dominanci vai tūrisma piesaisti, varam protams arī visus iznīcināt un militāri pakļaut.

Attēla apraksts

Bet tagad nedaudz arī par slikto pusi, kas man personīgi gadu no gada šķiet apnicīgi garlaicīga un kas jau sen būtu jāuzlabo un jāmaina. Un pirmkārt tā ir diplomātija. Mani tik daudz nesatrauc kolorītie personāži, kuri nemirstīgi darbojas kā konkurējošo civilizāciju vadoņi, cik absolūti vienveidīgā un pat idiotiskā to rīcība. Šeit prasās pēc nopietna algoritma pārveides, jo es nesaskatu gandrīz nekādas izmaiņas kopš 4. un 5. spēles versijām. Diezgan nožēlojami vienveidīgas sarunas starp līderiem, nekādu nopietnu intrigu, īsāk sakot totāls primitīvisms. Saprotams, ka ir spēlētāji kam politiskie manevri spēlē vispār neinteresē, bet var taču paredzēt padomdevējus, kā tas ir citās stratēģijās, kas šo funkciju veic automātiski. Vēl viena slikta nianse šajā instalācijā ir vienību pārvalde. Tādas vienkārši nav, jūs nevarat pārvaldīt uz viena kopēja ekrāna visus jūsu "Unitus", tas var radīt zināmu haosu nopietnu militāru batāliju laikā. Joprojām nesaprotami liekas nespēja spēli padarīt patiešām trīsdimensionālu, ir tikai pietuvināšanas funkcija, bet pagriezt spēles laukumu nevarat. Līdz ar to arī nav iespējams attālināt spēli un iegūt zemeslodes veidolu no sešstūru laukumiņiem. Varbūt tas nav svarīgi, tomēr šāda iespēja būtu intriģējoša un vizuāli pievilcīga. Ir gan paredzēta taktiskā karte, kas ir pilnīga 2D, ļoti krāsaina un samērā nepārskatāma.

Attēla apraksts

Tagad nedaudz vairāk par pašu DLC Rise and Fall, kuru ieguvu ar Igauņu kolēģu no portāla gamestar.ee atbalstu un pateicoties @genotsiid. Ko tad jaunais saturs maina spēles kodolā? Jāsaka godīgi ka neko daudz. Jā protams iespēja pilsētā iecelt pārvaldnieku ar vienu no sešām pamatprasmēm un tālāk tās papildināt ir forši, bet tas jau ir bijis. Dark Age jeb Tumsas laikmets, kas iestājas pie ēru nomaiņas ja jūs pietiekami aktīvi neesat attīstījis savu impēriju, ir interesants papildinājums un sniedz jūsu pārvaldes formai īpašas priekšrocību kārtis, tomēr arī šo es jau kaut kur esmu spēlējis. Formējot alianses ar citiem spēlētājiem tagad var izvēlēties vai tai būs militārs raksturs vai kultūras vai zinātnes vai reliģijas ietekme. Tomēr kopumā diplomātija joprojām ir samērā primitīva un brīžiem pat kaitinoši stulba.

Attēla apraksts

Uzsākot Rise and Fall spēles versiju izvēlējos Acteku civilizāciju, milzīgu spēles laukumu, kas sastāv no viena superkontinenta un nelielām salām ap to, kā arī lēno spēles versiju, kas faktiski nozīmē vairāk gājienus un lēnāku attīstību. Manuprāt kaut kas tomēr ir jāmaina spēles dinamikā, pašā ekonomikas algoritma kodolā, jo jāpārvar garlaicīga "next turn" spiešana neskaitāmas reizes līdz vispār sākas kāda jēdzīga darbība, kurai var pievērst jau pastiprinātu uzmanību un sākt baudīt spēles procesu. Līdz ar to rodas daži ieteikumi spēles izstrādātājiem. Kas traucētu paredzēt versiju atļaut vienlaicīgi pilsētai būvēt vienu konstrukcijas jeb ēkas vienību un vienu militāro jeb civilo vienību? Manuprāt tas nodrošinātu dinamiskāku spēles attīstību. Protams diplomātija un spiegošana būtu jāpaceļ daudz sarežģītākā līmenī ar manāmāku ietekmi uz kopējo spēles attīstību. Diemžēl nav arī mainīgas dabas ietekmes, kāds neparedzētas kataklizmas kas varētu ietekmēt būtiski spēles notikumus. Un statistika ir vāja un tai praktiskas jēgas nav.

Attēla apraksts

Kopumā spēle nav ne par kapeiku sliktāka savā dziļākajā būtībā, kā jebkura no iepriekšējām daļām, bet nav arī īpaši ko izcelt. Taču neskatoties uz to es joprojām dedzīgi spiežu "next turn" un atrauties no šīs imperiālās varas simulātora man joprojām ir grūti. Tātad ir sasniegts vismaz iepriekšējo spēļu kvalitātes līmenis un varbūt tāpēc arī revolucionāri nekas nav mainīts, jo Sida Cilvilizācijas veiksmes formula joprojām šarmanti darbojas un ienes labu naudiņu. Esmu pārliecināts, ka pavisam drīz gaismu ieraudzīs arī Sida Maijersa Alfa Centauris kārtējā versija nu var jau būt, ka šoreiz tā sauksies kā savādāk, bet faktiski būs kārtējā futūristiskā Civilizācijas versija. Tikpat droši apgalvošu, ka dedzīgi vēlēšos to uzspēlēt pat pieņemot, ka arī tai nebūs nekādu revolucionāru jauninājumu un turpināšu spiest uz "next turn" podziņas atkal un atkal.

Attēla apraksts

657 skatījumi 0 komenti kudos

Raksta autors

2 komentāri Secret Of Mana apskats
28.Februāris 2018 11:20
kornivskis

0 Komentāri

Nav pievienots vēl neviens komentārs, bet Tu vari būt pirmais!

Pievienot Komentāru

Lai pievienotu komentāru, lūdzu ielogojies!