Apskats: Far Cry 5

Tēvs ir pārnācis mājās

26.Marts 2018 10:00
genotsiid

Apskatītā versija: PlayStation 4

Testēta tikai vienspēlētāja režīmā.

Šķiet, nekas tik skaidri neliecina par 2018. gadu, kā ekrāns bez jebkāda apraksta, kurā jāizvēlas starp diviem humanoīdiem, no kuriem vienam krūšu reģionā ir nedaudz lielāks izcilnis. Jā, Far Cry 5 (turpmāk – FC5) ir pirmā seriāla daļa, kas kaitinoša galvenā varoņa vietā katram piedāvā izveidot pašam savu tēlu, turklāt mēmu! Neskatoties uz ārkārtīgi politkorekto dzimuma izvēlni, ir radīta spēle, kas līdz šim vispārliecinošāk turas pie Far Cry vardarbīgās filozofijas.

Vienalga, vai slepkavojis algotņus Klusā okeāna salās, izraisījis meža ugunsgrēkus Āfrikas džungļos vai savaldījis plēsīgus zvērus augstu kalnos, galvenais varonis vienmēr ir bijis amerikānisks svešinieks, kas gribot negribot iesaistās citu zemju konfliktos. Turpretī FC5 liekas kā pārnākšana mājās, jo notikumi risinās Montanā. ASV štatam ir visai vardarbīga vēsture un savdabīga reputācija, tā ka tas ir perfekts rotaļu laukums seriāla "lodes atrisina visu" dogmai.

1. attēls

Tēvs Džozefs – FC5 galvenais nelietis

Runājot par reliģisku mācību pamattēzēm, varu Amerikas ziemeļu reģionā ir uzurpējis fanātiskais Eden's Gate kults, kas agresīvi sludina pasaules galu. Pēc neveiksmīga mēģinājuma aizturēt tā harismātisko līderi Joseph Seed, kārtībsargu komanda tiek sagūstīta un nodota "apstrādei" trīs Džozefa padoto rīcībā. Protams, galvenajam varonim vienīgajam izdodas izbēgt. Kā šerifa vietniekam viņa uzdevums ir pabeigt iesākto darbu.

Ubisoft FC5 ir izvēlējušies ļoti aktuālu tēmu. Tiek izmantotas mediju pastāvīgi saceltās bailes ap kodolieročiem un ekstrēmismu, kas atspoguļojas spēles pasaulē. Liela daļa nomaļā štata iemītnieku virtuālajā versijā ir t. s. preppers un sazvērestību teorētiķi ar pazemes bunkuriem, ieroču krājumiem un autonomu enerģijas apgādi. Lai gan sižets ir daudzviet paredzams un ne vienmēr nopietni uztverams humoristiskā "piesitiena" dēļ, tas spēj pārsteigt un pat likt aizdomāties. Var diskutēt, vai izstrādātāji smejas par konstitucionālo tiesību piekritējiem, taču viens ir skaidrs – lielisks pamats, uz kā celt pasauli, kurā jācīnās par izdzīvošanu.

Seriāla līdz šim lielākajā "smilšu kastē" tikpat kā jebkura nejauša situācija var pārvērsties pamatīgā slaktiņā. Piemērs: skrienat cauri mežam, tad pēkšņi uzbrūk vilks; cīnoties ar viņu, piesaistāt kulta pastāvīgi bruņoto sekotāju uzmanību, kuri sāk jūs šaut; tikmēr jūsu padotie (ja tādi ir izvēlēti) ātri vien krīt, lūdzot tikt atdzīvinātiem; skrienot pie sabiedrotajiem, atlido sasodītais helikopters, un nāve ir klāt. Neļaujiet skujkoku mežiem sevi piemānīt – Montana ir džungļi ne mazāk blīvi par 2. seriāla daļā redzētajiem!

2. attēls

Nejauši atgadījumi mēdz izvērsties šādi

Bieži vien gan citādi jautrais, Far Cry raksturīgais haoss sāk krist uz nerviem – it īpaši tad, kad esat ieplānojuši darīt ko konkrētu, piemēram, pildīt uzdevumu, uzsākot sarunu ar kādu tēlu. Teiktais tiek pārtraukts pusvārdā, kad pie apvāršņa parādās pretinieki (tas ir normāli pēc nesen pārdzīvota konflikta). Vēl trakāk ir tad, ja kaut kas blakus sāk degt vai sarunu biedrs iekrīt ūdenī. Nav grūti viņu atdzīvināt vai pagaidīt, līdz tas izkāpj krastā, bet apnicīgi gan, ja situācija notiek atkārtoti.

Mākslīgais intelekts vispār ir daudzu galvassāpju cēlonis. Piemēram, suns Boomer ir lielisks sabiedrotais, automātiski atzīmējot pretinieku atrašanās vietas, kas ļoti noder, iezogoties kādā postenī. Diemžēl, kad viņu pamana, viss darbs tiek atmests, jo jāņem tomēr rokās ložmetējs (visuniversālākais ierocis, kā izrādās). Līdzīgi ir ar cilvēku padotajiem, kuri mēdz atklāt spēlētāja klātbūtni un ir pamatīgs apgrūtinājums, kad kārtējo reizi jāatdzīvina. Jautri gan ir, piemēram, aicināt lāci Cheeseburger palīgā, kurš pēc viena pogas spiediena saplosa ienaidnieku.

Minot vēl lietas, kas mēdz kaitināt, tad kopumā daudzveidīgo (pārsvarā iznīcināšanas) uzdevumu vidū ir tādi, kuros ir prasīts izdarīt lietas, kas aizņem nenoteiktu laiku. Kā daži no riebīgākajiem piemēriem būtu uzspridzināt 5 bruņotas laivas vai noplēst 3 grizlijlāča ādas. Var paiet pusstunda, skraidot apkārt un cerot, ka beidzot atradīsiet meklēto un nenomirsiet cīņas laikā. Par laimi, "obligāts" ir vārds, ar ko FC5 pārāk neaizraujas.

3. attēls

Spēle aizņemas dažas veiksmīgas idejas no pagājušā gada Tom Clancy's Ghost Recon Wildlands un tās attīsta. Galvenā – brīvā sižeta struktūra. Proti, drīkstat izvēlēties, kādā secībā pildīt stāsta uzdevumus. Turklāt pēc īsa ievada, kurā apgūstat seriālam tipisko lavīšanos, šaudīšanos un krāftošanu, jūsu priekam tiek nodota visa karte. Tās saturs ir lielākoties slēpts, ja neskaita pāris norādes. Tā kā vairs nav jākāpj torņos, aktivitātes tiek automātiski atklātas, ceļojot cauri teritorijām, kamēr daudzus mājienus var iegūt no nejauši sastaptiem svešiniekiem.

Runājot par FC5 atvērto pasauli, tā ir sadalīta trīs lielos reģionos, ko pārvalda kulta vadītāja "brāļi un māsa". Lai tajos progresētu, nepieciešams pelnīt punktus, kas tiek piešķirti ne tikai par stāsta uzdevumu izpildi. Jūs pat varat nesākt nevienu pašu story mission, krājot RP (Resistance Points) vienības ar jebkuru citu darbību, kas kaitē reliģiskajiem fanātiķiem, piemēram, iznīcinot kulta kravas transportu un atbrīvojot apsargātās apmetnes. Šķiet, šādu pieeju progresam vajadzētu ieviest katrā atvērtās pasaules tipa piedzīvojumā, kur sižets nav pirmajā vietā.

Izņēmums: sasniedzot noteiktu punktu daudzumu un tādējādi piesaistot Džozefa autoritāšu uzmanību, spēlētājs tiek nolaupīts un piespiests pildīt īpašus stāsta fragmentus. Tas ir interesants veids, kā atgādināt par sižeta līnijas esamību, lai gan atņem zināmu brīvību. Ja vēlaties netraucēti nodarboties ar daudzajām blakuslietām, ir vērts tomēr RP stabiņu piepildīt līdz galam, lai stipri mazinātu FC5 haosu, citādi nav pat iespējams pretinieku neievērotam braukt pa Montanas ceļiem.

4. attēls

Salīdzinot FC5 pasauli ar Wildlands redzēto, tā nevar sacensties ne izmēra, ne biodiversitātes ziņā. Aizlidot no viena kartes stūra uz pretējo var samērā ātri. Reģionos bioma ir viena, tomēr tie ir diezgan atšķirīgi. Lai gan nav tik saistoša izpētei, pasaule pārliecinoši uzvar detalizācijas aspektā. Protams, skats no pirmās personas pieprasa redzēt sīkākas lietas, bet grafika jebkurā gadījumā ir satriecoša un pieminēšanas vērta, tāpat arī audio.

Izstrādātāji ir paveikuši neticamu darbu ar apgaismojumu un šeideriem, liekot Montanas mežiem izskatīties īstiem. Arī skaņa rada ļoti ticamu ilūziju, piedevām īpaši FC5 rakstītās kompozīcijas ir lieliskas. PS4 versija spēj noturēt diezgan stabilus 30 kadrus sekundē un "resnajai" konsolei neliek griezt ventilatoru pilnā skaļumā (to nevarētu teikt par citu nesenu spēli).

Pieminot vēl patīkamas lietas, ir modernizēta transportlīdzekļu vadība un aizvākts sekcijās sadalītais veselības stabiņš – tagad tas ir daudz līdzīgāks mūsdienu standartiem (lai gan aptieciņas ir saglabātas, ja gribas ātrāk atgūties). Prasmes FC5 tiek sauktas par t. s. pērkiem un ir atslēdzamas jebkādā secībā, kamēr vien pietiek valūtas to iegādei. Tagad ir iespējams arī sēsties lidmašīnās, lai gan vadība var likties piņķerīga.

5. attēls

Droši vien daudzu nepacietīgi gaidītais jaunums ir Arcade Mode, kurā iespējams baudīt citu lietotāju un paša spēlētāja karšu redaktorā radītos darbus. To var veikt vienatnē, kopā ar draugiem vai pret kādu citu. Sakrātā valūta un iegādātie uzlabojumi tiek dalīti ar stāsta režīmu. Diemžēl Arcade Mode nav iespējams pat palaist, ja vien neabonējat PlayStation Plus pakalpojumu (PS4 gadījumā), tāpēc šajā apskatā par tā kvalitāti nekas rakstīts nav. Der vienīgi zināt, ka Ubisoft arī šeit izmanto neuzticamo P2P savienojumu, tātad varētu būt lielas problēmas.

Kopumā Far Cry 5 ir apjomīga šaujamspēle, kas piedāvā lielu brīvību draudīgā atvērtajā pasaulē un līdz šim vislabāk turas pie seriāla vērtībām. Ja nepatīk kāda aktivitāte, gandrīz vienmēr var darīt ko citu un vienalga progresēt stāstā. Spēle izskatās un izklausās lieliski. Būtisks trūkums var būt pārlieku lielais haoss, kamēr mākslīgais intelekts mēdz pievilt. Viss ir skaisti, bet, Ubisoft, kāpēc par Arcade Mode ir jāmaksā!?

Apskats sadarbībā ar:

Gamestar.ee Gamestar.ee


Žanrs: action-adventure, FPS

Platformas: Xbox One, PS4, Windows

Izstrādātājs: Ubisoft Montreal

Izdevējs: Ubisoft

Iznākšanas datums: 27.03.2018.

490 skatījumi 12 komenti kudos

Raksta autors

1 komentārs Ni no Kuni II: Revenant Kingdom apskats
24.Marts 2018 17:11
fenfen

12 Komentāri

26.Marts 2018 18:52
SuicideChrist キリスト

Nav pievienots vēl neviens komentārs, bet Tu vari būt pirmais!

[s-pizza]

27.Marts 2018 05:26

Vizuālais noformējums ir ļoti nostrādāts. Par to noteikti jāuzslavē izstrādātāji.

Runājot par mākslīgo intalektu, reti kurai spēlei ir saprātīgs, kas palīdz spēles procesā nevis traucē.

Bet visumā spēle izskatās visai iespaidīgi. Paldies par apskatu!

27.Marts 2018 08:05

@Surītis Tieši tas, ko nepieminēji, viduvējais, pat sliktais stāsts, kas vardarbīgi iesaista spēlētāju, pat ja tas to nevēlas, ir spēles lielākais mīnuss. Ubisoft bija visas iespējas izmantot lielisko norises vietu labam un interesantam sižetam, bet to viņi sadirsa. Mums ar @genotsiid ir doma veltīt vienu podkāsta sēriju vai vismaz tās daļu Far Cry 5 iztirzāšanai.

27.Marts 2018 08:32

@fenfen Izklausās laba doma par podkāstu!

27.Marts 2018 14:39

viduveeja speele skaistaa noformeejumaa

27.Marts 2018 14:48
genotsiid Redaktors

@TV_MASKAVA Labi, bet kur tava argumentācija? Vairums kritiķu un lietotāju nepiekrīt tavam apgalvojumam. Es teiktu, ka FC5 ir liels lēciens pār priekšgājēju tieši kā spēlei.

27.Marts 2018 17:01
SuicideChrist キリスト

@genotsiid @TV_MASKAVA Tika lejuplādēta pirātiskā versija un dators vairāk par 30FPS uz Medium grafikām nevelk.

27.Marts 2018 17:49

Paldies par operatīvo apskatu! Ja taisat podkāstu, jautājums par monetizāciju. Vai ieročus, transportu, patronas jāiegādājas par spēle naudiņu un cik daudz ir lockots kontents? Vai spēles naudiņu vai silver barus grūti dabūt vienkārši spēlējot FC5?

27.Marts 2018 17:57
goodman2576 Redaktors

Es tā arī neesmu ticis līdz FC4 beigām un nemaz neesmu pamēģinājis Primal, ļoti maz laika un daudz citu aizraujošāku spēļu. Gan jau iegādāšos arī FC5, bet vispirms noklausīšos podkāstu. Interesanti ka izvērtīsies @fenfen un @genotsiid diskusija par šo spēli....

27.Marts 2018 17:59

@Eking Par sudraba stieņiem var nopirkt īpašas ieroču vizuālas variācijas, apģērbu un transportlīdzekļus, taču par visām šīm lietām var norēķināties arī ar parasto in-game naudu. Sudraba stieņus ir visai grūti atrast, rēķini, izejot spēli, atradu kopumā tikai 120, bet lētākais priekšmets maksā 140 sudraba stieņus. Nekas nav noslēpts aiz stieņiem, tā kā vismaz līdz pirmajiem DLC par to var neuztraukties.

27.Marts 2018 19:18

@SuicideChrist netika lejupielaadeeta piraatiskaa versija un pavelk nedaudz virs 60fps

27.Marts 2018 19:29

@genotsiid ja speeli veertee far cry kategorijaas, tad droshi vien taa ir labaakaa seerijaa, bet kopumaa speelei ir vienkaarsha mehaanika un taa nemet izaicinaajumu speeleetaajam. visa speele ir videejais aritmeetiskais, lai patiktu visiem, atskaitot dazjus pjuuristus, kuri meklee inovaaciju un jaunus iespaidus. nu, tipa, ir ok, bet nekas vairaak. lai patiikams jums speeles laiks!

Pievienot Komentāru

Lai pievienotu komentāru, lūdzu ielogojies!