Iespaidi: XCOM 2 uz PS4

Vai datorspēļu analogs mazohismam?

19.Maijs 2018 10:41
genotsiid

Gandrīz neticami, bet drīz pēc XCOM 2 iznākšanas (2016. gada 5. februāris) lietotājs Vafele jau bija paspējis publicēt spēles apskatu šajā pašā lapā, divu gadu laikā savācot vairāk nekā 1 800 skatījumu. Viņš skaidri izstāstīja par jaunievedumiem un izmaiņām, kā arī, protams, pauda savu viedokli par studijas Firaxis Games jaunāko gājienu stratēģijas žanra grāvēju. Šogad beidzot arī saņēmos to iziet, tiesa gan uz PS4, tātad bez "modiem" un ar krietni zemāku veiktspēju. Tālāk mani iespaidi par konsoļu versiju.

Kādā aukstā ziemas dienā vienā sadzīves tehnikas veikala filiālē parādījās iespēja iegādāties jaunu XCOM 2 eksemplāru Sony platformai par nieka € 9,00. Jāatzīst, ka 12 km garais riteņbrauciens -17 grādos nebija nekas salīdzinājumā ar ciešanām, kurām sevi pakļāvu pēc diska ievietošanas konsolē. Turpinājums 2012. gada Enemy Unknown, pirmās X-COM "rībūtam", ir nežēlīgs jau standarta grūtības pakāpē. Pat pamācības misijā spēle ļauj dažiem jūsu kontrolētiem cilvēku kareivjiem mirt, droši vien tādējādi pamazām pieradinot pie gaidāmā.

Kā jau apskatā minēts, šoreiz pastāvīgi tiekam spiesti visu darīt ātri un agresīvi, jo ekrāna stūrī parasti vienmēr vīd skaitītājs. Piemēram, nepabeidzot mērķi norādītajā gājienu daudzumā, uzdevums tiek uzskatīts par neizdevušos. Tas pats attiecināms uz virspasaules skata un bāzes pārvaldības sekcijām starp cīņām – jebkuras istabas būvniecībai, izpētes projekta veikšanai, kareivju ārstēšanai, kontaktu veidošanai un resursu ievākšanai ir nepieciešams laiks, kura ir ļoti maz. Uz vietas stāvēt nedrīkst.

1. attēls

Mūžīgi ir par maz laika un resursu

Ja jums dažādi termiņi un visa kā trūkums uzdzen stresu, tad XCOM 2 var būt mokošs piedzīvojums. Planētas skata režīmā tagad ekrāna augšpusē ir stabiņš, kas norāda, cik tālu attīstīts ir citplanētiešu projekts. Ja tas paspēj pilnībā piepildīties, jums tiek dotas dažas virtuālās nedēļas, kuru laikā ir jānovērš cilvēces bojāeja (kad ar situāciju saskāros, biju gatavs padoties, bet kaut kā izdevās izķepuroties). Stabiņš ir vēl viens skaitītājs. Vienīgais veids, kā tā iedaļas samazināt, ir iznīcināt citplanētiešu okupantu perēkļus.

Diemžēl piekļūt tiem parasti var tikai pēc tam, kad ir izveidoti kontakti ar citiem reģioniem. Vispirms jūsu lidojošajā bāzē jāizrok vieta jaunas istabas celtniecībai (dažas dienas līdz mēnesis), tad telpa jāuzbūvē (piemēram, radio komunikācijas). Viegli nav, jo nepieciešami resursi, kuru parasti trūkst, piemēram, valūta un elektrība. Lielākā daļa laika virspasaules skata pārvaldes režīmā paiet, mēģinot "sakasīt" pēdējo naudiņu. XCOM 2 ir pastāvīga cīņa par izdzīvošanu, ne mazākā mērā arī uz zemes.

Tikai tad, kad beidzot ir iegūta kontrole pār vairākiem reģioniem un pabeigti ilgie izpētes projekti, jūtams spēcīgs grūdiens no pretošanās kustības puses. Pēc smaga darba, pieveicot dažādus citplanētiešus un analizējot viņu līķus, pieejamas uzlabotas bruņas un ieroči, kas liek svaru kausiem pazemināties cilvēces pusē. Tajā brīdī uz vieglāko samazinātā grūtības pakāpe ir jūtama, tomēr XCOM 2 tik un tā nav pastaiga gar jūru (ja vien nedomājat: vētras laikā un bez biksēm).

2. attēls

Ja nespējat samierināties, ka aiziet bojā jūsu visvairāk lolotie kareivji, noteikti bieži ielādēsiet automātiski saglabātos datus, lai citādāk izpildītu gājienus. Diemžēl PS4 versijā tas nozīmē ikreiz gaidīt divas trīs minūtes. Jā, ielādes laiki arī ir nežēlīgi! Varētu teikt, ka tas ir sods par neuzmanīgu rīcību, bet gribētu iebilst, sakot, ka modernajās XCOM daļās noteicošā lielā mērā ir ne tikai stratēģija, bet arī veiksme un nejaušība.

Cik reižu esmu manījis, ka iespējamība trāpīt ir norādīta kā 97 %, bet šāviens aiziet garām, nezinu. Jebkurā gadījumā skaļi nolamāties tāda iznākuma dēļ ir sanācis vairākkārt. Lai arī krietni vienkāršāka savos mehānismos, pagājušā gada Switch spēle Mario + Rabbids Kingdom Battle, manuprāt, daudz labāk piegāja šim elementam. Tur, ja pretinieks nav aizsegā, trāpījums ir garantēts (tāpat arī ar Overwatch iespēju), kamēr daļēji noslēpies – 50:50, bet pilns vairoga simbols nozīmē 0 %.

Par spīti mocībām un īkšķa turēšanai XCOM 2 var būt ārkārtīgi atalgojoša un viennozīmīgi aizraujoša, it īpaši bāzes un planētas pārvaldības sekcijās. Kad beidzot ar pēdējiem spēkiem pieveicat milzīgo autonomo citplanētiešu robotu vai uzceļat ilgi gaidīto telpu savā lidojošajā štābā, gandarījums ir garantēts. Ja vēlaties aizpildīt brīvo laiku, tad XCOM 2 ir laba izvēle, jo, spēlējot tikai darbdienu vakaros, iziešanai vajadzēs aptuveni divas nedēļas. Turklāt stundas paiet nemanot.

3. attēls

Kadrs no PC varianta. PS4 versija neizskatās ne tuvu tik labi

Runājot par PS4 versijas veiktspēju, to vislabāk raksturo lietotāja fenfen iecienītais izteiciens – darbojas kā degoša miskaste. Nevienā citā Sony konsoles spēlē neesmu redzējis tik smagus kadru skaita kritumus un tik garas "pauzes". Šķiet, "bremzē" viss – no videoklipiem līdz vienkāršai kartes pārlūkošanai. Rezultāti ir aptuveni vienā līmenī ar XCOM: Enemy Unknown uz PS3. Var redzēt, ka iekārta nespēj viegli apstrādāt ekrānā redzamo, tā ka labākā izvēle droši vien būtu Windows versija (kam sekotu OS X un Linux).

Īsi sakot, XCOM 2 ir gājienu stratēģijas spēle ar augstu grūtības pakāpi, kur liela loma ir veiksmei, tomēr sūri gūtās uzvaras sniedz gandarījumu, bet stundas paiet nemanot. Jāatzīst, ka zināma līdzība ar mazohismu ir.


Žanrs: turn-based strategy

Platformas: Windows, OS X, Linux, PS4, Xbox One

Izstrādātājs: Firaxis Games

Izdevējs: 2K Games

Iznākšanas datums: 30.09.2018. (konsoļu versijas)

201 skatījumi 2 komenti kudos

Raksta autors

1 komentārs Apmeklē urbānās kultūras un eSporta festivālu HyperTown
14.Maijs 2018 09:03
GOEXANIMO

2 Komentāri

19.Maijs 2018 14:03

Pro strādā labāk.

22.Maijs 2018 13:22

Šī spēle izskatās vilinoša, bet laiks spēlēm ir tik cik ir, līdz ar to iespējams nākotnē. Cik esmu redzējis video, tad grafiski skaista.

Pievienot Komentāru

Lai pievienotu komentāru, lūdzu ielogojies!