Apskats: Dark Souls Remastered

Tu mirsi. Daudz. Un katra nāve Tev kaut ko iemācīs.

27.Maijs 2018 13:23
kornivskis

Daudzi šīs spēļu sērijas fani sagaidīja ziņu par Dark Souls Remastered iznākšanu ar ovācijām un prieku, jo beidzot būs iespēja uzspēlēt pirmo šīs spēļu sērijas daļu arī uz jaunākās paaudzes konsolēm, bet PC īpašnieki cerēja uz uzlabotu grafiku, izlabotiem bagiem un varbūt pat kādu pārsteigumu Remastered versijā. Jāsaka gan, tomēr daudzu cerības netika attaisnotas un spēle nesniedza visu to, ko fani bija cerējuši sagaidīt. Apskatu centos rakstīt tā it kā spēlētu Dark Souls pirmo reizi un cenšos paskatīties uz visu ar svaigu skatienu.

Kas tad ir Dark Souls? Gan jau lielākā daļa ir vismaz pa ausu galam dzirdējusi par šo spēļu sēriju, bet pārējiem, kas nav dzirdējuši, pasniegšu īso vēstures kursu. Spēļu izstrādātājs ir FromSoftware un aizsākās, tā saucamā Souls spēļu sērija, 2009.gadā Japānā ar spēli Demons Souls. Līdz Eiropai gan šī spēle nonāca tikai 2010., bet galvenais ir, ka vispār nonāca. Hidetaka Miyazaki vadībā ir tapušas visas Souls spēļu sērijas daļas, izņemot Dark Souls 2, kurā viņš tikai uzraudzīja spēles izstrādes procesu, jo pats bija aizņemts ar Bloodborne veidošanu. Dark Souls spēle dienasgaismu ieraudzīja 2011.gada 22.septembrī uz PS3 un Xbox 360 konsolēm. Savukārt, ar PC versijas izlaišanu FromSoftware nesteidzās, jo Japānā PC spēlēm tirgus bija ļoti mazs. Tādēļ, tikai pēc ļoti uzstājīgiem pieprasījumiem no Ziemeļamerikas un Eiropas spēlētājiem, PC versija parādījās 2012.gada 24.augustā. Tā gan bija stipri sasteigta un pilna ar visdažādākajām kļūdām, vienvārdsakot, ļoti slikts ports. Remastered versija tika izlaista 24.maijā uz PS4, Xbox One un PC, bet Switch versiju tiek plānots izlaist šī gada trešajā ceturksnī.

Spēles stāsts ir ļoti miglains un grūti izprotams, kas ir raksturīgi Souls sērijas spēlēm. Tam ir sarežģīti izsekot līdzi, jo pati spēle sniedz ļoti maz skaidrojumu videoielaidumu veidā. Spēlētājam pašam ir jāmēģina salikt kopā spēles stāstu vadoties pēc dialogiem ar NPC vai no aprakstiem katrai jocīgajai lietai, kas nonāk spēlētāja inventārā. Spēles ievada videorullītis parāda laikus, kad pār zemi valdīja pūķi un pasaule bija ietīta pelēkā miglā. No zemes izšaujas mistiska uguns, dēvēta par Pirmo Liesmu, nesot sev līdzi dvēseles. Stiprākās no dvēselēm tiek zemes lordiem, kuri izmanto to spēku, lai uzveiktu pūķus un uzbūvētu varenas karaļvalstis, tā aizsākot Uguns laikmetu. Cilvēkiem saceļoties pret lordiem liesmas sāk nodzist un viens no lordiem upurē sevi un savu dvēseli, lai pagarinātu Uguns laikmetu. Tomēr šis upuris atnes cilvēcei Dzīvo miroņu lāstu, liekot daļai cilvēku pēc nāves augšāmcelties dzīvo miroņu veidā. Tāds pats dzīvais mironis ir arī spēlētāja kontrolētais tēls, kurš pamostas ieslodzījuma vietā, kas domāta tieši tādiem miroņiem. Tālākais uzdevums ir pavisam "vienkāršs", atgūt visas lordu dvēseles un atgriezt tās atpakaļ.

Pūķis

Dark Souls ir trešās personas lomu spēle, kuras galvenā iezīme ir pasaules izpēte. Un spēles pasaule slēpj sevī ļoti daudz interesantu lietu un vietu. Spēles izstrādātaji ir pacentušies, lai katrā vietā ko apciemojam būtu kaut kas interesants. Spēles līmeņu dizains ir daudzslāņains un, pavadot spēlē arvien lielāku stundu skaitu mēs pamazām atklājam vienu slāni pēc otras. Durvis, kuras pirmajā reizē bija ciet, otrajā reizē tiek veiksmīgi atvērtas, atklājot jaunu un daudz īsāku maršrutu līdz ugunskuram pie kura ir iespēja atvilkt elpu, saglabāt spēli un uzasināt zobenu. Spēlētājam ir jāņem vērā, ka Dark Souls pasaule nesagaida tevi atplestām rokām un skaistu mūziku. Šīs spēles pasaule izstaro bezcerību un aiz katra stūra mūs var sagaidīt jaunas briesmas, kuras var uzglūnēt gan no apakšas, ar lamatu palīdzību, gan no augšas glumu tārpu veidolā. Tāpat katrs koridors slēpj sevī ienaidniekus, kuri ir gatavi mūs uzšķērst un likt bailē griezties atpakaļ, kā arī aiz durvīm mēdz slēpties asinskāri slepkavas, mēģinot pārsteigt Tevi nesagatavotu. Šī spēle jebkuru spēlētāju padarīs paranoisku un pesimistisku. Jau pēc dažām spēles stundām par manu otro dabu kļuva ar kameras palīdzību uzmanīgi izpētīt katru koridoru, taku vai alu, meklējot norādes uz iespējamajām briesmām un, apdomājot iespējamos risinājumus, samazināt tās līdz minimumam. Izstrādātāji ir veiksmīgi sabalansējuši draudus, kurus rada ienaidnieki, ar iespējamo guvumu un atlīdzību, kuru iegūst spēlētājs, ja veiksmīgi tos uzveic. Spēles pasaule mūs var dāsni atalgot, ja novirzamies no galvenā ceļa, lai izpētītu kādu taciņu, jo tās galā var slēpties jauns bruņu komplekts vai pat ierocis. Šī spēle neved spēlētāju pie rociņas saglabājot progresu pēc katra nosista pretinieka, bet gan izaicina uz metodisku un racionālu pieeju, mēģinot uzveikt kārtējo pretinieku un cenšoties nokļūt līdz ugunskuram. Spēlē nav grūtības līmeņu un iespējas saglabāt spēli var tikai īpaši tam paredzētās vietās, pie ugunskura. Tāpat spēli nav iespējams iepauzēt un kā odziņa pa virsu ir tas, ka, nomirstot, zaudējam visu iegūto pieredzi. To gan ir iespējams atgūt nākamajā reizē, bet, ja nomirstam vēlreiz, tad tā ir zudusi uz visiem laikiem. Pieredzi mēs iegūstam dvēseļu veidā un šīs dvēseles ir arī valūta spēles pasaulē. Ar šīs valūtas palīdzību ir iespējams iegādāties visdažādākās lietas no sastaptajiem tirgotājiem, kā arī izmantot šo valūtu, lai uzturētu ieročus un bruņas labā stāvoklī. Šī spēle konkrēti neizskaidro nevienas atrastās lietas pielietojumu un atstāj spēlētāja ziņā izvēli, ko darīt ar iegūto lietu. Katru sastapto tēlu ir iespējams nogalināt un spēle atstāj spēlētāja ziņā izvēli mēģināt nogalināt tirgotāju un iegūt viņa zobenu, iegādāties to par attiecīgo summu vai varbūt palīdzēt tam un saņemt par to atalgojumu. Tomēr nedrīkst aizmirst, ka arī tirgotājs var izrādīties veiksmīgs divcīņas pretinieks un var uzveikt spēlētāju, liekot tam nākamajā reizē pārdomāt savu izvēli.

Spēlē ir pieejami daudz un dažādu ieroču, sākot ar vienkāršiem zobeniem līdz pat milzīgiem veseriem.Tradicionāli sākumā ir iespēja izvelēties kādu mēs vēlamies veidot savu tēlu. Ir iespējas gan doties cīņā ar zobenu un vairogu, liekot uzsvaru uz fizisku spēku, gan arī izvēlēties loku vai burvestības, dodot priekšroku izveicībai un maģijai. Dark Souls atstāj spēlētāja ziņā kāda veida cīņas stilā specializēties. Tāpat būs situācijas, kurās būs daudz noderīgāk šaut ar loku nevis skriet un mēģināt uzveikt pretinieku tuvcīņā. Galu galā, ja arī kāds pretinieks sākumā var likties neuzveicams, tad pēc neskaitāmām nāvēm jau sapratīsim kādu taktiku pielietot, lai to uzveiktu. Dark Souls veidotāji ir parūpējušies arī par daudz un dažādiem bruņu veidiem. Pie tam ir ļoti noderīgi tos mainīt, jo kāds no bosiem var vairāk uzbrukt ar maģiju, bet cits, savukārt, var mēģināt mūs iznīcināt ar fizisku spēku. Viens no vairogiem var nodrošināt lielisku aizsardzību pret uguns uzbrukumiem, bet cits vairogs būs noderīgāks pret indes uzbrukumiem. Spēlētājs nevar savam tēlam uzvilkt visstiprākās bruņas un cerēt, ka neviens pretinieks viņam nebūs par šķērsli. Ļoti svarīgi ir zināt cik konkrētās bruņas sver un cik lielu svaru spēlētāja veidotais tēls spēj panest. Piemēram, ja uzvilksim tēlam pārāk smagas bruņas, tad viņš kustēsies gliemeža ātrumā un nebūs spējīgs izvairīties no pretinieku uzbrukumiem, kas neizbēgami novedīs pie zemāk esošā attēla.

You died

Diemžēl padalīties ar iespaidiem par Online un PVP nevarēšu, jo šo spēli spēlēju viens un dodu priekšroku visu paveikt vienatnē. Bet spēles izstrādātāji norāda, ka ir iespējams spēlēt līdz pat 6 cilvēkiem kopā un, cik zinu, ir pieejamas cīņas arēnā, kā arī ir iespējams iekļūt citu spēlētāju online sesijā, kur tad ir iespēja uzsākt divcīņu ar citu spēlētāju.

Tagad nonākam pie maniem mazāk pozitīvajiem iespaidiem jeb pie grafiskā izpildījuma. Salīdzinot ar PS3 versiju jāsaka, ka uzlabojumu nav daudz. Es teiktu, ka tika paņemtas spēles tekstūras, palielināta to izšķirtspēja, šur tur kādas ēnas un apgaismojums pielikts klāt un Remastered versija ir gatava. Spēlējot spēli pamatīgi duras acīs, ka tā ir iepriekšējās paaudzes spēle. Jā, tā ir laba spēle, bet nu grafiskais izpildījums ir salīdzinoši zems. It īpaši pēc tam, kad ir spēlēts Dark Souls 3, Bloodborne un Nioh. Lielākais bonuss PS4 versijai ir tas, ka šo spēli var uzspēlēt ar 60 kadriem sekundē. Tas stipri atvieglo visas cīņas un vispār spēli padara daudz patīkamāku un baudāmāku.

Savelkot visus savus iespaidus kopā, šai spēlei man jāliek divas atzīmes. Pirmā atzīme būtu 9 no 10 ballēm par pašu spēli kā tādu un izstrādātāju ieguldīto darbu, izveidojot interesantu, aizraujošu un grūtu spēli, kura sniedz lielu gandarījumu pēc tam kad tā tiek izieta. Mana otrā atzīme attiecas tieši uz Remastered versijas sniegtajiem uzlabojumiem salīdzinājumā ar oriģinālu un es tur liktu 7 balles no 10. Manuprāt, ieguldītā darba nav pārāk daudz un FromSoftware varēja tomēr pacensties vairāk un pārveidot spēli daudz nopietnāk. Tātad vidējais aritmētiskais ir godīgi nopelnītas 8 no 10 ballēm. Labi, jālec atpakaļ Blighttown un jācenšas atrast izeju no tās labirintiem. Līdz nākamajai reizei!

Blighttown

435 skatījumi 6 komenti kudos

Raksta autors

3 komentāri Iespaidi: Until Dawn
23.Maijs 2018 10:51
genotsiid

6 Komentāri

27.Maijs 2018 14:07

Lielākā problēma ir tāda, ka šo remastered nemaz netaisija pats Form Software, bet gan The remaster was ported by the Polish studio QLOC, whereas the Nintendo Switch version is being developed by Virtuos.

27.Maijs 2018 16:24

Laža no manas puses, ka palaidu garām šo faktu. Paldies par precizējumu

27.Maijs 2018 18:24

Vai šim ("remasteram") vispār bija jāeksistē? Vai gadījumā Demon's Souls nebūtu bijusi jēdzīgāka spēle, ko "remasterot"? Mans minējums būtu - pārāk daudz darba jāiegulda, lai to restaurētu; nav tāds cash grab.

Ieraksts tika labots, 27.Maijs 2018 18:27
27.Maijs 2018 19:12
genotsiid Redaktors

Paldies par apskatu! Šis ir 400. galvenajā lapā publicētais raksts.

Pirms dažiem gadiem uzspēlēju Demon's Souls, tad satiku pūķus un sapratu, ka FromSoftware izstrādātais seriāls nav domāts man.

@fenfen Kāpēc gan ne? Lielāka spēļu izvēle ir patērētājiem laba lieta. Protams, žēl, ka nav tik daudz uzlabojumu, cik mēs gribētu redzēt. Vai Demon's Souls skaitās labāka par Dark Souls? Man šķiet, ka lielākie Remastered ieguvēji ir Switch lietotāji. Tagad varēs skaļi lamāties (un, iespējams, piesaistīt likumsargu uzmanību, tad tikt piekautam), kā ākstam lūrot ekrānā publiskās vietās.

27.Maijs 2018 19:38

@fenfen es liktu uz PR. Dark Souls tika pie remāstera, jo ir atpazīstamāks zīmols ar 3 daļām un stāsts caurvij visas trīs daļas. Savā veidā viņi tā popularizē arī pārējās daļas.

28.Maijs 2018 08:31

Demon's Souls ir vnk vecāka un visai nepieejama lielākajai daļai cilvēku.

Pievienot Komentāru

Lai pievienotu komentāru, lūdzu ielogojies!