Iespaidi: Gran Turismo Sport

Atgriešanās pie pilnīgākas spēles, turklāt ārkārtīgi baudāmas

13.Augusts 2018 19:10
genotsiid

Piezīme piekasīgākajiem: nevienā brīdī neizmantoju stūres kontrolieri ar pedāļiem, viss spēlēts ar pulti Nacon Revolution Pro.

Ar katru aizvadītu mēnesi arvien vairāk šķiet, ka sava automašīna ir nu vairs tikai privilēģija turīgajam vidusslānim, kas vēl ir spējīgs paciest pamazām pieaugošās degvielas un apdrošināšanas cenas. Tikmēr braukt ar patiesu baudu, tas ir, izspiežot no transportlīdzekļa un savām spējām maksimumu, ir prieks, ko var atļauties vien augstākā šķira, kas turpina izplesties savā bagātībā un alkatībā.

Par spīti būtiskajiem trūkumiem daudzi lielpilsētu iemītnieki turpina ticēt reklāmu un sabiedrības normu, kas stāsta, ka sava automašīna ir viens no veiksmīga cilvēka dzīves balstiem, radītajām ilūzijām. Liela daļa pat ņem no augļotājiem aizdevumu mērķa īstenošanai. Nevaru noliegt, ka arī mani ik pa laikam māc šie dziļi apziņā iesakņotie sapņi, tomēr šovasar tos savaldīt palīdz divas visai atšķirīgas autosacīkšu spēles PS4 platformai – Gran Turismo Sport (turpmāk – GTS) un Driveclub. Šoreiz piedāvāju izlasīt manas domas par pirmo no tām.

1. attēls

Lai gan iznākšanas brīdī pamatīgi kritizēju GTS un tās disku drīz pārdevu, nolēmu spēli iegādāties vēlreiz, šoreiz gan digitālā formātā. Pirkumu galvenokārt apstiprināja daudzie atjauninājumi, kas tika izlaisti pusgada laikā, pievienojot papildu saturu un sen gaidītu režīmu. PSN kontā bija lieks uzkrājums, piedāvātā cena – laba (aptuveni € 20), un nekas cits tā brīža akcijā mani neuzrunāja, tāpēc lēmums bija viennozīmīgs.

Pagājušā gada oktobrī nopēlu GTS par tās trūcīgo vienspēlētāja saturu, mazo transportlīdzekļu klāstu un piespiedu interneta savienojumu ar izstrādātāju serveriem. Diemžēl par pēdējo uzskaitīto trūkumu pārliecinājos atkārtoti, kad, gaidot apjomīgās lejupielādes beigas, palaidu t. s. PlayGo daļu (ļauj darbināt produktu, pirms tas ir pilnībā uzinstalēts).

Tā kā bez svaigākā atjauninājuma spēle atsakās sinhronizēt informāciju ar mākoni, kur atrodas saglabātie dati, atkal un atkal braucu pa tām pašām dažām trasēm tajā pašā pusducī četrriteņu spēkratu. Nebūtu tik slikti, ja vien tad, kad tika lejupielādēti visi aptuveni 78 GB, nesecinātu, ka nepilnajā versijā sakrātie punkti un valūta netiek pieskaitīti jau iepriekš izveidotajam GTS kontam.

2. attēls

Vēl aizvien nav nopietnas bojājumu atveides

Bezjēdzības piegarša turpinās ar spēles lielāko jaunumu GT League, uz ko liku visai augstas cerības. Režīms atgādina iepriekšējo sērijas daļu karjeras sekciju, piedāvājot brīvi iesaistīties dažādās sacīkšu līgās, kam katrai ir īpaši dalības nosacījumi, piemēram, konkrēts dzinēja novietojums, virsbūves tips un ieteicamais jaudas līmenis. Diemžēl nav GT4 piedzīvotā satura bagātības, no režīma atstājot vien bezdvēselisku zelta kausu iegūšanu, uzvarot sacīkstēs.

Kaut arī GTS ir ļoti laba un ērta tūninga sistēma, to nevar salīdzināt ar vecajiem labajiem laikiem, kad pēc lietotas automašīnas iegādes devāmies uz servisu nomainīt eļļu un tad pie dīlera pirkt svara samazināšanas komplektu un jaunu dzinēja vadības bloku. Turklāt par uzvaru līgās vairs nedāvina jaunus spēkratus, padarot GT League līdzīgu darbam birojā – var labi nopelnīt valūtu, taču vienveidība drīz vien liek par sevi manīt.

Automašīnu skaits GTS ir ticis palielināts ar daudziem atjauninājumiem, tomēr vēl aizvien ir tāls ceļš ejams līdz iepriekšējo sērijas daļu raksturiezīmes, ka sortimentā iespējams sameklēt teju jebkuru pasaulē populāru kaut cik sportisku spēkratu, sasniegšanai. Ierobežotajā transportlīdzekļu klāstā gan var atrast dažus patīkamus pārsteigumus, piemēram, piemīlīgā izskata mazauto prototipa Toyota S-FR sacīkšu variantu. Tas sava zemā svara, pakaļējās piedziņas, atsaucīgā četrcilindru turbo dzinēja un izcilās vadāmības dēļ drīz kļuva par manu favorītu, kad ar to konsekventi pārspēju tādus "zvērus" kā, piemēram, BMW M4 un Chevrolet Corvette C7 Stingray.

3. attēls

GTS piedāvā izbraukt arī ar prototipiem

Lai arī GTS vienspēlētāja saturs vēl aizvien atstāj iespaidu, it kā tā mērķis būtu sagatavot lietotājus tiešsaistes mačiem, tas nemaina faktu, ka pati braukšana ir ārkārtīgi dziļa un baudāma. Turklāt jaunākā Gran Turismo atšķirībā no citām simulācijas tipa konkurentēm ir lieliski vadāma ar parastu pulti pēc tam, kad katrs atrod sev piemērotāko taustiņu un sviru funkciju izkārtojumu. Vibrācija skaidri ziņo, kurā brīdī zūd saķere, ļaujot refleksīvi veikt smalkas stūrēšanas, paātrināšanās un bremzēšanas komandas. Ja arī tas labi nepadodas, GTS var pielāgot katra prasmju līmenim.

Tiem, kuri apgalvo, ka virtuālā braukšanā trūkst atdeves un adrenalīna, ieteiktu sacīkstēm spēlē izvēlēties automašīnu, kam ir aizmugurējā piedziņa un liels svars, tad pilnībā atslēgt saķeres kontroli. Pastāvīgi svīstošām plaukstām un pierēm cīnīsieties, lai noturētu spēkratu uz ceļa, kamēr kaut kur dziļi galvā skanēs grupas "Pērkons" slavenā dziesma par slidotavu. Ja ar to nav gana, ieguldot labā stūrē un krēslā, varat vēl vairāk pietuvoties īstai braukšanai pa trasi. Protams, ir tālu no realitātes, bet iztiekat bez ārprātīgi izlietotiem resursiem.

4. attēls

Runājot par nodeldētām riepām un desmitu desmitiem patērētu benzīna litru, GTS, manuprāt, spīd izturības sacīkstēs GT League beigās. Tur stundu vai 30 apļus garos braucienos papildus ir jāseko līdzi gumijas un degvielas stāvoklim, ik pa laikam apmeklējot pitstopu, lai situāciju labotu un varētu turpināt cīņu par vietu uz pjedestāla. Ir interesanti ne tikai braukt ar trasei gatavu Porsche 911 GT3 RS, bet arī regulēt degmaisījumu un izvēlēties riepu mīkstumu par labu veiktspējai vai ekonomijai.

Protams, aprakstītais nav nekas jauns, taču nevienai citai spēlei nav izdevies mani pārliecināt vairākkārt apsēsties un stundu no vietas braukt vienu sacīksti, turklāt procesu izbaudot. Konkurējoši produkti daudzas lietas dara labāk – piemēram, nodrošina jēdzīgu bojājumu sistēmu, mainīgus laikapstākļus, interesantākas trases –, tomēr GTS izdodas noturēt uzmanību. Tā ir nopelnījusi vietu manā nereti aizņemtajā grafikā kā viena no spēlēm, ko šad un tad prieka pēc ieslēgt, kaut arī "īstās braukšanas simulatoram", manuprāt, ir daudz trūkumu.


5. attēls

#PlayStation #4thePayers

Neliela piezīme par neseno atjauninājumu 1.23: GTS tas pievienoja ne tikai mazās Kei klases automašīnas, papildu trasi un pasākumus režīmam GT League, bet diemžēl arī mikromaksājumus. Tie ļauj agrāk tikt pie dārgiem un jaudīgiem spēkratiem. Iespēja parādās kā otrs norēķinu veids Brand Central sadaļā, kad izvēlaties pirkt kādu no transportlīdzekļiem. Lai gan man tie īpaši netraucē, jo nav grūtību sakrāt spēles valūtu un katru dienu GTS kaut ko uzdāvina, brīnos par kārtējo izdevēju, kas ir izdomājis "uzvārīties" uz nepacietīgo un ne tik zinošo lietotāju rēķina. Publisks "fuj" Sony (vai kurš nu ir atbildīgs) virzienā.

377 skatījumi 6 komenti kudos

Raksta autors

9 komentāri Ko spēlēsim septembrī un oktobrī?
11.Augusts 2018 15:06
kornivskis

6 Komentāri

13.Augusts 2018 19:44

Spēles opcijās varot atslēgt mikromaksājumu attēlošanu. Un Driveclub, manuprāt, arī forša sacīkšu spēle.

13.Augusts 2018 19:56
genotsiid Redaktors

@kornivskis Jā, bet tik un tā liekas muļķīgi laikā, kad publiskā neapmierinātība pret mikromaksājumiem ir īpaši augsta un iespēju griež ārā, tos pievienot spēlei. Par Driveclub nolēmu rakstīt atsevišķi kaut kad vēlāk, bet kopumā nav slikta.

14.Augusts 2018 12:03

Esmu šo spēli spēlējis jau no playstation 1 pirmsākumiem un pakāpeniski spēlējis nākamās, well jāsaka daudz kas pārsteidz , un daudz kur jāviļas. Daudzi jau ir sūdzējušies par māšīnu plašumu un to izvēli, tā nemaz nav liela... tā vietā viņi liek ik mēnesi kādus c klases vai zemākus japāņu mēslus vai arī super mašīnas kas ir aii. online racing ir ņemts ļoti nopietni tas man patika. Nostaļģiski dzirdēt menu fonā tās dziesmas kas bija iepriekšējās daļās. lielākā sāpe man par tām mašīnām.

14.Augusts 2018 14:52

labākā racing spēle ever. iesaku izmēģināt six axis motion kontrol, tas labi emulē stūŗi. ir daudz lielāka input izšķirtspēja nekā analog stik. gt sport fokusējas tīri uz braukšanas procesu, kas ir ļoti labi. nekāda bullshita, tikai real deal stufs.

14.Augusts 2018 17:02

Aizmirsi pieminēt par turnīriem , kuros labākie tiek uz lan sacensībām dažādās valstīs. Here, you’ve got a little more leeway: in June, July, and August, the top 12 Nissan drivers across Europe will all qualify. That’s 36 spots available, and all 36 will head to the final round of the Blancpain GT Series Endurance Cup in Barcelona in September. Raksts

Ieraksts tika labots, 14.Augusts 2018 17:04
14.Augusts 2018 19:47
genotsiid Redaktors

@DJkikisa Neminēju tāpēc, ka tiešsaistē nespēlēju, līdz ar to nesekoju līdzi aktualitātēm šajā jomā. Cik atceros, piedalīties jebkurā gadījumā var tikai noteiktu valstu pārstāvji (vismaz tā bija ar GT Academy). Latvija, visticamāk, sarakstā nav.

Pievienot Komentāru

Lai pievienotu komentāru, lūdzu ielogojies!