Apskats: V-Rally 4

Haoss un automobiļu nevienlīdzība

10.Septembris 2018 19:24
genotsiid

Apskatītā versija: PS4

Testēta tikai vienspēlētāja režīmos.

Saņemot kārtējo produktu ar it kā pazīstamu nosaukumu, taču pilnīgi atšķirīgu saturu, nevilšus rodas jautājums, vai izstrādātāji Kylotonn Racing Games cenšas pārrakstīt vēsturi. WRC gadījumā sērijas jaunākā daļa atstāj pozitīvu iespaidu, kamēr svaigākā FlatOut šķiet pamatīga izgāšanās (autora domas varat dzirdēt “Bezcerīgajā podkāstā Nr. 8”). Pēc 16 gadu pārtraukuma atgriežoties sērijai V-Rally, rezultāts ir kaut kas pa vidu starp iepriekšējiem diviem piemēriem.

V-Rally 3, kas veikalu plauktos pirmoreiz parādījās 2002. gadā, vispārīgi runājot, tika uzņemta divējādi. Braukšanas ziņā tā nebija līmenī ar tā laika lielāko konkurenti Colin McRae Rally 3, jo fizika un vadība ir spēļu automātu līmenī. Toties Eden Studios izstrādātais darbs izcēlās ar neparasti interesantu karjeras režīmu, ļaujot parakstīt līgumus ar dažādām komandām, lai celtu savu un ražotāju reputāciju, un sacensties pret laiku visādās pasaules malās. Arī jaunākā sērijas daļa izceļas ar “interesantu” karjeras režīmu, taču vienmēr paredzamā un viegli apgūstamā vadība ir nomainīta pret kaut ko simulācijas virzienā orientētu.

1. attēls

Rallijs vairs nav vienīgais sacīkšu paveids

Turklāt V-Rally 4 no priekšgājējām vēl vairāk attālinās, bez nosaukumā minētā rallija iekļaujot arī 4 citus sacīkšu veidus. Tikmēr autoparkā aizdomīgs ir Subaru Impreza trūkums. Ar visām izmaiņām jaunā spēle nonāk tiešā konkurencē ar pagājušā gada Dirt 4, kas – pavisam noteikti neticēsiet – ir pārāka teju visās jomās un, jā, iekļauj parasti zili krāsoto sedanu! Izstrādātāji savu jaunāko darbu ir nolikuši nelabvēlīgā situācijā, ne visai veiksmīgi sekojot citu piemēram.

Pēc ievada brauciena droši vien ieraudzīsiet pirmo akmeni V-Rally 4 dārziņā – neskaidri veidoto karjeras režīmu V-Rally Mode. Dirt 4 radītāji Codemasters ir stilīga un saprotama vizuālā noformējuma meistari, turpretī Kylotonn sniegums šoreiz ir visai bēdīgs. Izvēlne sastāv no mūsu planētas kartes, uz kuras ir izvietoti simboli, kas apzīmē sacīkstes... vai lietotāja komandu, vai dīlerus, vai tiešsaistes pasākumus. Katra no minētajām lietu kategorijām atrodas savā cilnē. Starp tām pārslēdzoties, mainās punkti uz kartes, bet ne fona attēls, līdz ar to nav sevišķi pārskatāmi. Savukārt, piemēram, piekļūt savai garāžai var no sadaļas Dealers, nospiežot “trijstūri”, kamēr pastkaste atrodas pasākumu lapā zem simbola, kas novietots kaut kur Ziemeļamerikas teritorijā.

2. attēls

Karjeras režīma galvenā izvēlne ir mulsinoša

Mulsums turpinās ar V-Rally Mode sacīkšu kārtību. Mērķis ir iegūt pjedestāla vietu gala turnīrā Grand Championship, kas top pieejams pēc tam, kad esat pieveikuši katras disciplīnas čempionātu un tā World variantu. Diemžēl ieraudzīt kartē kaut vienu no tiem ir grūti izdibināms noslēpums – lielākā varbūtība ir piedalīties katrā no nejaušajiem vienas braukšanas nozares pasākumiem, kas pilnīgi neparedzami parādās, tad cerēt, ka beidzot čempionāts taps pieejams. Piedevām dažiem ir kvalifikācijas brauciens un pusfināls, taču citiem – uzreiz fināls. Vai izveidot secīgu struktūru ar progresīvi pieaugošas grūtības pakāpes sacīkstēm un jauniem posmiem nebūtu bijis prātīgāk?

Protams, ka ne – tas būtu pārāk loģiski. Tāpat kā vairāk nekā virspusēji izskaidrot spēlētājam noteikumus. Līdzīgi kā WRC 7 gadījumā nav padomāts par žanra jaunpienācējiem. Karjeras sākumā kādas sievietes patīkamā balss iepazīstina mūs ar V-Rally 4, lai drīz vien pazustu uz neatgriešanos.

Uzsākot kādas disciplīnas sacīksti pirmo reizi vai atverot neredzētu izvēlnes sadaļu, tiek rakstiski īsi paskaidroti pamati. Vienreiz. Ja kaut ko palaidāt garām – neko darīt. Piemēram, raksta autors šajā jomā ierobežoto zināšanu dēļ nesaprata, kāpēc V-Rally Cross posmi pieprasa veikt t. s. Joker Lap.

3. attēls

Nakts laikā veidotie putekļi atgādina Latvijas tipisko Volvo

Neskatoties uz neprātu izvēlnēs, braukšana kā tāda V-Rally 4 ir laba tāpat kā četrriteņu transportlīdzekļu klāsts, kas ietver gan klasiskus, gan mūsdienīgus – un nereti eksotiskus – spēkratus. Protams, tirgū ir pārliecinošāki produkti (ieskaitot WRC 7), taču šeit piedāvātais saturs ir vismaz standartiem atbilstošs. Kādam pat Kylotonn versija par bagijiem varētu patikt vairāk par Dirt 4 redzēto, ja pie sirds iet lieli lēcieni un mežonīgas trases.

Runājot par pasauli, kuras galvenokārt dubļainos, slidenos un netīros ceļus ir jāmēro, tā bieži izskatās burvīgi (tas nenozīmē, ka reālistiski) plašās krāsu paletes un iespaidīgā apgaismojuma dēļ. Tas gan ir panākts ar 30 kadru sekundē ierobežojumu uz konsolēm, kamēr Dirt 4 ekrānu atjauno divreiz ātrāk, uzreiz nodrošinot pārāku vadību.

Lai gan acīm tīkamas, trases lielākoties neizceļas ar izdomu, ja neskaita pāris izņēmumus Extreme-Khana disciplīnā, kur ir vienam pašam jābrauc pa galvenokārt šauriem industriāliem ātrumposmiem (par laimi, drifta punkti nav jākrāj, uzvar labākais laiks). Savāds ir deformācijas trūkums, kas novērojams, piemēram, ietriecoties metāla apmalē, tai saglabājot savu formu, it kā nekas nebūtu noticis.

4. attēls

Sacensībās Hillclimb cīņa par labāko laiku notiek tikai uz asfalta

Tiem, kurus kaitina pastāvīgi komentāri sacīkstes laikā, patiks fakts, ka V-Rally 4 to nav. Tas ļauj novērtēt skaņu, vienu no spēles stiprajām pusēm. Var dzirdēt, kā akmeņi sitas pret mašīnas apakšpusi, riepas cīnās par saķeri uz dažādiem segumiem, bremzes kauc un vējš šalc, priekšmetiem ceļa malās to šķeļot. It kā nekas īpašs, bet labāk nekā Codemasters jaunākajā darbā, un prieks, ka audio nav atstāts novārtā, nekoncentrējoties vien uz vizuālo pusi.

Par mūziku runājot, tā gan ir galīgi garām – ne kvalitātes, bet mazā skaņdarbu skaita dēļ. Katram režīmam ir sava dziesma, taču tikai viena. Tas nozīmē, ka V-Rally Mode izvēlnēs pastāvīgi dzirdēsiet to pašu repa gabalu, kas kritizē pastāvošo kārtību un vēstī par indivīda vēlmi būt brīvam. Atkal un atkal. Nevajag obligāti maksāt par Wolfmother un The Hives skaņdarbu izmantošanu – pietiktu ar salīdzinoši nezināmu izpildītāju daiļradi, taču normālā daudzumā.

Ik pa laikam V-Rally 4 liekas pat tīri forša spēle, bet tad tā atsāk kaitināt. Vislielākās galvassāpes sagādā nekonsekventā grūtības pakāpe. To ir iespējams ļoti smalki regulēt, taču noteikti būs sacīkstes, kur jūs ar savu līdz galam uzlaboto spēkratu netiksiet līdzi, lai cik arī prasmīgi nebrauktu. Visskaidrāk tas novērojams rallijkrosā un bagiju braucienos, kur, šķiet, pārējie pretinieki ir skata pēc. Piemērs: pabeidzat pusfinālu, šķērsojot līniju pirmais, bet kopvērtējumā jūsu laiks ir 12. vietā (no 16); savukārt finālā sāncenši jums “palido” garām pēc pirmā līkuma, bet gala rezultātos esat nu jau septītais. Tas nekas, ka sniegums ir 32. vietā starp spēlētājiem visā pasaulē un ka grūtības stabiņš ir nogriezts līdz minimumam. Kas tas par murgu!? Gan jau kaut kāda sakarība visā ir, taču zināma vien izstrādātājiem.

5. attēls

Kaut kur starp neloģiskām izvēlnēm un neskaidriem noteikumiem var atrast labu autosacīkšu spēli ar smukām trasēm un lielisku skaņu, tomēr V-Rally 4 ir ieteicama tikai tiem, kuri jau ir izspēlējuši visas alternatīvas, taču vēl nepietiek.

Apskats sadarbībā ar:

Gamestar.ee Gamestar.ee


Žanrs: racing

Platformas: Xbox One, PS4, Windows, Switch (kaut kad vēlāk)

Izstrādātājs: Kylotonn Racing Games

Izdevējs: Bigben Interactive

Iznākšanas datums: 06.09.2018.

156 skatījumi 3 komenti kudos

Raksta autors

1 komentārs Dead Cells apskats
9.Septembris 2018 09:20
Homērs

3 Komentāri

10.Septembris 2018 19:49
SuicideChrist キリスト

Kāds gala vērtējums? 5/10?

10.Septembris 2018 21:57
genotsiid Redaktors

@SuicideChrist 3 kvasi no 2 morsiem. Nezinu, atzīmes nelieku. Ja gribi kaut ko līdzīgu, bet sakarīgu, tad vērts uzspēlēt Dirt 4. Ja vēlies pasvīst pie spraiga rallija un ir pieejama stūre, tad labāk izmēģini WRC 7 vai Dirt Rally!

11.Septembris 2018 19:32
SuicideChrist キリスト

@genotsiid Dirt 4 uz doto brīdi tiek spēlēts. WRC 7 ir pārāk arkādiska kaka! Dirt Rally ar stūri tika spēlēts!

Pievienot Komentāru

Lai pievienotu komentāru, lūdzu ielogojies!