The Bard's Tale IV: Barrows Deep apskats

The Bard's Tale spēļu sērija ir atgriezusies. Vai tā ir tikpat laba, kā tās "priekšteči?"

14.Oktobris 2018 10:21
Homērs

RPG spēļu fani sarosās!

RPG vai lomu spēļu žanrs ir kļuvis par vienu no visstraujāk augošiem žanriem mūsdienu video spēļu industrijā. Sen zudušas ir tās dienas, kad ar šāda tipa spēlēm saistīja vien +1 punkta pieskaitīšanu savam veselības vai maģijas līmenim. Mūsdienās, šī žanra cienītāji gaida ko daudz vairāk - kārtīgu sižets, pašam sava personāža attīstību un "ekšenu". Iznākot sen gaidītajam turpinājumam The Bard's Tale spēļu sērijā - The Bard’s Tale 4: Barrows Deep, no izstrādātājiem inXile entertainment, ir pienācis laiks uzzināt - vai šī spēle satur sevī visas jau pieminētās lietas?

Lai saprastu šo spēļu būtību, mums vispirms ir jāsaprot, kas padara RPG spēli labu. Tiem, kas nav tik pazīstami ar šī žanra spēlēm - iedomājaties filmu, kurai raksta sižetu, vienlaicīgi to uzņemot. RPG spēles paņem kādu stāstu un padara to par tavu personīgo stāstu, apvienojot sižetu un kaušanos tādā veidā, kādā filmas nekad nespētu. Ar šo žanru parasti tiek saistīti tādi elementi kā fantāzija, burvji, un labā cīņa pret ļauno.

Un nekur citur šīs tēmas nav izmantotas vairāk, un vietām arī labāk, kā The Bard’s Tale 4.

Priekš daudziem šis būs pirmais piegājiens Bard's Tale sāgā. Lai gan TBT4 sižets risinās tajā pašā pasaulē, kurā risinājās pirmo trīs spēļu notikumi, iepriekšējās daļas nav nepieciešams izspēlēt, lai šo stāstu izbaudītu. Turklāt mūsu piedzīvojuma sākumā tiks parādīta neliela īsfilma, kura apkopo visus pagātnes notikumus. Spēles sākumā spēlētājs var izvēlēties, vai izmantot iepriekš izveidotu varoni, vai arī izveidot pašam savu, izmantojot lielisko personāžu redaktoru. Jāsaka, ka spēles sižets ir vienkāršs un diezgan lineārs, ar dažiem sānu uzdevumiem, kas lielākajā daļā gadījumu velk spēlētāju sev līdzi aiz rokas. TBT4 galvenais varonis ir īpašas ģildes loceklis, kuras uzdevums ir aizsargāt Skara Breas pilsētu no ļaunuma spēkiem. Šai pilsētai ir pieklīduši klāt reliģiskie fanātiķi, kas nežēlīgi nogalina ikvienu, kas apsūdzēts ķecerībā. Negaidītā pavērsienā, inkvizitoru dēļ mēs tiekam netaisnīgi apsūdzēti ķecerībā un izraidīti. No šī brīža arī sākas mūsu piedzīvojumi, kuru laikā mums būs nepieciešams kauties, risināt mīklas un izjaukt ļaunuma plānus.

Veidojot savu personāžu, spēlētājam tiek dota iespēja izvēlēties vienu no četrām iespējamām klasēm - dziesminieks, (dzied dziesmas, kuras uzlabo komandas biedru spējas un vājina pretiniekus), burvis (pašsaprotami - izmanto burvestības, kuras patērē manu), kaujinieks (spēcīgi fiziskie uzbrukumi) un nelietis (veic nāvējošus uzbrukumus no ēnām). Tālāk seko rases izvēle un kultūra, kas nodrošina dažādas pasīvās spējas un aizsardzību pret noteiktām briesmām. Kā pēdējo, spēlētājam liek izvēlēties sava personāža vārdu un balsi. Pārvaldot mūsu grupu, kurā var būt līdz pat 6 personāžiem, spēlētājam būs nepieciešams izpētīt pasauli, kura ir pilna dažnedažādu mošķu. Šajā spēlē nepastāv nekādas morālas neskaidrības un tamlīdzīgas tēmas, kuras RPG žanrā ir kļuvušas populāras. TBT4 ir fantāzija šī vārda visīstākajā nozīmē, kas vietām ir "atšķaidīta" ar patiesi labu humoru.

Katrai klasei ir savas stiprās un vājās puses, kuras šajā spēlē noteikti būs jāņem vērā.

Viens no neapšaubāmi labākajiem Bard's Tale IV komponentiem ir cīņas sistēma. Cīņas notiek pēc turn-based principa (soli pa solim). Komandas biedru izvietošana cīņu laikā ir ļoti svarīga, jo katra prasme, gan mūsu, gan pretinieku komandā ietekmē kādu noteiktu kaujas lauciņu. Piemēram, fiziskie uzbrukumi lielākoties skar tos personāžus, kuri kaujas lauka kvadrātiņos ir izvietoti pirmie. Tieši šī iemesla dēļ stiprākajiem kaujiniekiem būtu ieteicams stāvēt priekšā, tādā veidā pasargājot tos, kuri stāv aizmugurē, un tos, kuri ir trauslāki. Mūsu komandas biedri ir ierobežoti ar kopīgu kustības punktu skaitu, vai arī burvju gadījumā - ar enerģijas jeb manas daudzumu. Katrs mūsu sabiedroto uzbrukums, atkarībā no šī uzbrukuma stipruma, patērē noteiktu kustības punktu skaitu, tādēļ spēlētājam ir pienācīgi jāplāno savi uzbrukumi. Piemēram, iztērējot visus savus kustības punktus uzbrūkot, mums to var nepietikt biedru ārstēšanai, utt.

Spēja brīvi pārvaldīt savu biedru kustības punktus un manu ļauj spēlētājam izveidot patiesi unikālas un nāvējošas uzbrukumu kombinācijas. Tāpēc ir svarīgi līdzsvarot savas komandas sastāvu, lai optimizētu tās efektivitāti. Jebkurā gadījumā, lai uzvarētu kādu grūtu kauju, spēlētājam būs nepieciešama vien pareiza stratēģija un šķipsniņa radošuma.

Spēlētājs pārvietosies pa pasauli, izmantojot pirmās personas perspektīvu. Lokācijas ir ļoti dažādas un diezgan plašas, tomēr par atklātu pasauli šeit nevar būt ne runas, jo pat atrodoties svaigā gaisā, TBT4 faktiski ir viens liels koridors, kurš vietām pārvēršas par visīstāko labirintu. Citiem vārdiem, Skyrim, un citu atvērto pasauļu faniem šeit, būtībā, nav ko darīt.

Jāsaka, ka šī spēle man likās negaidīti grūta. TBT4 pastāv trīs sarežģītības līmeņi, tomēr tas nenozīmē, ka pats vieglākais no tiem būs... pats vieglākais. Spēles agrīnajā stadijā dažas lokācijas nemaz nebūs vērts izpētīt, jo pretinieki, maigi sakot, bez problēmām mūs nokaus nost un noslaucīs ap mums kājas. Katras cīņas grūtības pakāpe ir apzīmēta ar atbilstošām grūtības krāsām, tādēļ pirms katras kaujas spēlētājam būs rūpīgi jāpārbauda, kādā krāsā ir iezīmēti pretimstāvošie ienaidnieki. Mūsu komandas biedri dos mums ziņu, ja kāds pretinieks ir pārāk spēcīga, un ka tam nedrīkst tuvoties, tomēr dažreiz, spēles laikā es uzkūlos virsū neiespējami spēcīgiem ienaidniekiem, kuri nemaz nelikās balansēti.

Kaujas ir sarežģītas, taču tajā pašā brīdī - ļoti jautras.

Līmeņu izpēte šeit ir ļoti svarīga. Spēles garumā galvenais varonis atklās visdažādākās dziesmas, kas uzlabos viņa spējas un ļauj piekļūt iepriekš nepieejamām vietām. Šī iemesla dēļ atgriezties jau apmeklētajās teritorijās, lai iegūtu vērtīgu laupījumu būs ļoti noderīgi. Protams, dziesmas nedarbojas visur - tās var aktivizēt tos tikai noteiktās vietās. Šīs vietas ir atbilstoši marķētas ar konkrēto dziesmu simboliem, kuras tajā vietā var atskaņot.

Vēl viens, negaidīts priekš manis, pavērsiens šajā spēlē bija mīklas, kuras spēlētājam ir jāatrisina. Kopumā mīklas ir ļoti daudzas un dažādas, un tās piedāvā lielisku atpūtu no daudzajām kaujām. Piemēram, spēlētājam vajadzēs sastādīt simbolus pareizā secībā, atrast pazudušu vārtu sviru, savienot jaudas avotu ar pareizo mehānismu, utt. Par laimi, lielākā daļa šo mīklu, sarežģītības pakāpes ziņā, man likās diezgan adekvātas, un pat ļoti interesantas. Tomēr, ja šis spēles aspekts kādu uztrauc, tad sev palīgā var ņemt izstrādātāju piedāvāto rokasgrāmatu, kura tiek piedāvāta bez maksas katram spēles īpašniekam.

Kā jau daudzās citās RPG spēlēs, TBT4 pastāv arī personāžu uzlabošanas sistēma. Par katru uzvaru kaujā un par katru pabeigto kvesta uzdevumu, spēlētājs saņems noteiktu pieredzes punktu skaitu. To daudzums ir atkarīgs no kaujas grūtības pakāpes un kvesta garuma. Kad spēlētājs ir uzkrājis pietiekami daudz pieredzes punktu, viņa varoņa līmenis tiks paaugstināts, tādā veidā uzlabojot tā spējas. Personāžu progresu līdz nākamajam līmenim var redzēt pēc cīņas beigām, kad tiek piešķirti pieredzes punkti.

TBT4 ir ļoti svarīgi iegūt jaunus komandas biedrus, un to var izdarīt divos veidos. Pirmais, ir to rekrutēšana sižeta misiju laikā. Noteikti personāži tiks automātiski pievienoti potenciālo komandas biedru sarakstam, no kura sev var izvēlēties visatbilstošāko palīgu. Un otrais veids ir izmantot algotņu žetonus. Šie žetoniņi tiek piešķirti spēlētājam, kad tas pabeidz kvestus. Protams, šeit nevarat iegūt bezgalīgu biedru skaitu, jo, kā jau pieminēju, spēlētāja komandā var atrasties tikai seši kaujinieki.

Īpašo spēju šajā spēlē ir ļoti daudz, un katra no tām izpalīdz dažādos veidos.

Unreal Engine 4 dzinējs rada ļoti jaukus un skaistus efektus, it īpaši, ja stāvi blakus kādam degošam koka gabalam vai kaut kam tamlīdzīgam. Tekstūras savukārt, vietām ir izplūdušas un nemaz neizskatījās pēc kaut kā tāda, ko nāktos gaidīt no 2018. gada spēles. Optimizācijas ziņā es nekādas problēmas nesaskatīju - TBT4 gludi spēlējās arī pie augstākajiem grafikas uzstādījumiem. Es biju sastapies ar pāris kukaiņiem, kuru dēļ es kādu brīdi nespēju progresēt tālāk, tomēr es ceru, ka tie tiks izlaboti tuvākajā laikā. Skaņas efekti un mūzika ir ļoti kvalitatīvi. Personāži ir pietiekami labi ieskaņoti, tomēr cik autentisks ir spēlē attēlotais skotu akcents - to es gan nezinu.

8/10

The Bard's Tale IV: Barrows Deep ir ļoti krietna spēle, tomēr visiem tā pie sirds noteikti neies. Tiem, kas ir pieraduši pie ātrām Call of Duty apšaudēm un spēlēm, kas balstītas uz ātriem refleksiem, būs grūti izbaudīt šo spēli. Tomēr ar lielu prieku varu teikt, ka RPG žanra cienītājiem TBT4 pat ļoti iepatiksies. Ja joprojām neesi pārliecināts, es ieteiktu pagaidīt pāris mēnešus, pirms visas spēles nepilnības tiek izlabotas, un iegādāties spēli tad.

The Bard's Tale IV: Barrows Deep uz šo brīdi ir pieejama tikai uz PC, taču Mac, Linux, Xbox One un PS4 versijas arī drīz būs pieejamas. Spēli var iegādāties iekš Steam vai GOG.

149 skatījumi 0 komenti kudos

Raksta autors

3 komentāri Īsi: Life is Strange 2 sākums
10.Oktobris 2018 21:07
genotsiid

0 Komentāri

Nav pievienots vēl neviens komentārs, bet Tu vari būt pirmais!

Pievienot Komentāru

Lai pievienotu komentāru, lūdzu ielogojies!