Apskats: Soulcalibur VI

Veiksmīga atgriešanās pie pazīstamā

20.Oktobris 2018 13:13
genotsiid

Apskatītā versija: PS4

Ir pagājuši vairāk nekā 6 ilgi gadi kopš pretrunīgi vērtētās 5. Soulcalibur daļas izlaišanas. Tagad izdevējs Bandai Namco ir atgriezies ar kaut ko, kas patiks gan seniem iecienītās 3D fighting sērijas faniem, gan cilvēkiem, kuri nekad nav virtuālā divkaujā vicinājuši zobenu. Nu ir īstais laiks kā atgriezties, tā iesaistīties, ja vien jums nav pretenziju pret vienu jaunu sistēmu.

Vairs nekādu sižetisku eksperimentu – Soulcalibur VI (turpmāk – SC6) atgriežas 16. gs., pēc 1997. gada PlayStation spēles Soul Blade redzētajiem notikumiem. Proti, no visas pasaules prasmīgi auksto ieroču pārvaldītāji, kuru vairākumu jau droši vien zināt, tiecas atrast to pašu zobenu labiem vai ļauniem mērķiem. Nav arī aizmirsts par stāstītāju, kurš Holivudas reklāmas video balsī runā par tādiem jēdzieniem kā dvēseli, likteni un vēsturi.

Tomēr SC6 izstrādātāji ne visu ir atstājuši tādu, kāds tas bija agrāk. Kaut arī baudāmais spēles process pamatos mainījies nav – horizontālie, vertikālie sitieni ar mietiem, nažiem, cirvjiem utt., spēriens, bloks, skriešana 8 virzienos –, ir veiktas nelielas izmaiņas, kas būtiski atvieglo dzīvi jaunpienācējiem un tiem, kuri nav gatavi padziļināti apgūt cīņu mehānismus. Tagad, kad īpašais stabiņš ir piepildījies, katra tēla Soul Edge paņēmienu var iedarbināt, nospiežot vienu pogu (R2), kamēr Soul Charge ieslēgšanai jāpievieno kustība atpakaļ. Vairs nekādu piņķerīgu ceturtdaļapļa manevru ar kreiso īkšķi. Lieliski.

1. attēls

Viedokļi gan nebūs viennozīmīgi saistībā ar SC6 jauno sistēmu Reversal Edge, ko arī ir viegli iedarbināt (jānospiež vien "R1"). Ja sarkani iekrāsotais sitiens netiek nobloķēts vai no tā neizvairās, tiek ieslēgts palēnināta laika stāvoklis, kam seko "akmens, šķēres, papīrīts" tipa duelis. Interesants jaunievedums, kas varētu nepatikt daudziem, jo izjauc iesākto plūsmu un pievieno nejaušības elementu, tomēr eksperti mācēs ar to tikt galā. Cīņās pret mākslīgo intelektu paņēmiens jūtami tiek izmantots tikai augstākās grūtības pakāpēs. Būtu jauki, ja spēles iestatījumos Reversal Edge tomēr varētu izslēgt.

Tiem, kuri fighting žanrā novērtē apjomīgu vienspēlētāja saturu, patiks, ka SC6 piedāvā veselus divus sižeta režīmus. Šķiet, ka prātīgāk būtu sākt (gan iepazīties, gan spēlēt) ar otro no tiem Soul Chronicle, kā uzmanības centrā ir izstrādātāju izveidotie tēli, galvenokārt Kilik un Maxi. Sižets nekādas godalgas neiegūs, jo tā pasniegšanas veids ir ārkārtīgi vienkāršs salīdzinājumā ar žanra labākajiem piemēriem (Mortal Kombat, Injustice). Uz statiska fona ir redzamas varoņu ilustrācijas un teksts, kas, par laimi, ir ieskaņots. Ik pa laikam to pārtrauc kāda cīņa vai animēta aina (reta parādība). Nav brīnums, ka SC6 uz cietā diska aizņem tikai nepilnus 11 GB.

Stāsta režīms neiemāca spēlēt, taču tā grūtības pakāpe ir tik zema, ka tiksiet cauri, arī nejauši spaidot pogas. Līdzīgā garā zem galvenās sižeta līnijas ir pieejami īsāki un prasmju ziņā prasīgāki fragmenti, kas pievērš uzmanību atsevišķiem tēliem, ieskaitot viesim. Sena sērijas tradīcija ir varoņu klāstā ievietot arī citās spēlēs redzētas personas. Spilgtākie piemēri būtu galvenie varoņi no Legend of Zelda un God of War, kā arī Joda no "Zvaigžņu kariem". Šoreiz zvaigzne ir Geralts no sērijas The Witcher.

2. attēls

Kaut arī briesmoņu kāvējs uz pārējo fona izceļas kā visai atšķirīga personība, viņš SC6 nebūt neatstāj 2. šķiras cīnītāja iespaidu. Tas lieto ne vien savu uzticamo zobenu, bet arī maģiju interesantiem uzbrukumiem. Tāpat kā visiem pārējiem arī Geraltam ir jebkurā duelī atverama lietošanas pamācība teksta formātā, sākot no vienkāršām kustībām un beidzot ar sarežģītām paņēmienu kombinācijām. Tikmēr tēlam veltītā sadaļa režīmā Soul Chronicle paskaidro, kā viņš nokļuva Soulcalibur pasaulē.

Ja lietot jau gatavus cīnītājus jums nešķiet gana interesanti, uzmanību noteikti piesaistīs Libra of Soul – stāsts par to, kā jūsu radīts briesmonis vai skaistule cenšas atrast kāroto ieroci Soul Edge. Tēlu izveides iespējas ir ļoti līdzīgas Soulcalibur V redzētajām – izvēlieties, kura varoņa stils ir jūsējā pamatā, tad radiet savējo. Plašajā piedāvājumā ir visādas rases, sejas, apģērbs, jebkāda ādas un matu krāsa, miesas būve utt. Kad ķēms ir gatavs (vēlāk var arī labot), laiks doties garā ceļojumā pa Eirāzijas kontinentu.

Libra of Soul ir sižeta režīms ar RPG elementiem, tostarp pieredzes punktiem, līmeņiem, valūtu, maināmiem ieročiem, blakusuzdevumiem, izvēlēm u. tml. Ir iespējas novirzīties no savas galvenās misijas, lai par atsevišķu samaksu ceļotu, iepazītu jaunus tēlus un pildītu neobligātus pasākumus. Pa ceļam saskaramies arī ar nejaušām cīņām. Parasti katrai no tām ir savi nosacījumi, no samazināta veselības stabiņa līdz slidenai grīdai. Ceļošanas izmaksas ietekmē tas, vai šķērsojat kalnus, sauszemi vai ūdeni. Piedāvāts tiek arī dodžo, kur apgūt pamatus.

3. attēls

Arvien pieaugošās grūtības pakāpes dēļ bez iesaistīšanās papildu saturā neiztikt, ja vien neesat SC6 meistari. Visticamāk, kādā brīdī sasniegsiet punktu, kad tikt tālāk liksies teju neiespējami. Nelielu palīdzību sniedz nomājamie algotņi, kuri piešķir jūtamu priekšrocību, mazinot pretinieka veselības stabiņu, lai pēc viņu krišanas spēlētājam būtu mazāk darba. Stāsts šeit tiek pasniegts vēl vienkāršāk nekā Soul Chronicle – palicis tikai teksts un ne tik glītas ilustrācijas. Jautājums, cik drīz jums tas apniks un kad sāksiet rakstīto izlaist. Citādi režīms ir aizraujošs.

Runājot par pārējo SC6 vienspēlētāja saturu, tas ir pārsteidzoši trūcīgs. Protams, ir Arcade (jāuzvar 3 raundi 8 reizes) un Versus, bet kur Survival, kur Team Battle? Versus ir vienīgais režīms, kur tiek piedāvātas kaut kādas variācijas. Nevarētu īpaši sūdzēties, ja vien trūkstošais saturs nebūtu bijis standarts senākās sērijas daļās. Labi, ka vismaz nav aizmirsts par muzeju, kur papildināt savas Soulcalibur zināšanas, iegādāties ilustrācijas utt. Žēl, ka šobrīd režīma Arcade labākais lietojums ir sagaidīt, kamēr tiek atrasts nākamais Ranked Match sāncensis.

To izdarīt dienu pēc SC6 iznākšanas, neaiztiekot noklusētos iestatījumus, nav ne mazāko problēmu (atšķirībā no Network Test). Spēlētāju ir tik daudz, ka nereti nākamais tiek sameklēts sekunžu laikā, turklāt tajā pašā reģionā. Tiešsaistes ranga mači ir pilnīgs žanra standarts, ja neskaita to, ka iespējams lietot arī sevis radīto mošķi (atsevišķs no Libra of Soul). Kā parasti, prasmju līmenis ir ļoti dažāds, tāpēc gandrīz visiem ir iespējas uzvarēt. Interesanti, ka tiešsaistē aizraušanās ar Reversal Edge neliekas izplatīta.

4. attēls

Soulcalibur spēles vienmēr ir izcēlušās ar savam laikam iespaidīgu grafiku, un SC6 nav izņēmums. Mūsdienīgam sniegumam šoreiz tiek izmantots izdevēja iecienītais dzinējs Unreal Engine 4, bet atšķirībā no Tekken 7 ir saglabāta sērijas vizuālā identitāte, ko raksturo košas krāsas, pārspīlētas fiziskās aprises tēliem un krāšņi sitienu radīti efekti. Arī cīnīšanās sniedz baudījumu, jo kustībām ir patīkams svars. Protams, spēle darbojas gludos 60 kadros sekundē, kas gan uz standarta PS4 tiek iegūti, bieži dinamiski mazinot izšķirtspēju.

Kopumā Soulcalibur VI ir ļoti baudāma 3D kaušanās spēle, kas atvieglo dzīvi jaunpienācējiem un kam vajadzētu patikt arī vecajiem sērijas piekritējiem. Pievienotais paņēmiens Reversal Edge ir vērtējams dažādi. Lai gan stāsta režīmi ir lielākoties izklaidējoši, pārējais vienspēlētāja saturs liek vilties. Savukārt atrast pretiniekus tiešsaistes mačiem var ļoti ātri.


Žanrs: fighting

Platformas: Xbox One, PS4, Windows

Izstrādātājs: Project Soul

Izdevējs: BANDAI NAMCO Entertainment Inc.

Iznākšanas datums: 19.10.2018.

165 skatījumi 8 komenti kudos

Raksta autors

18 komentāri Oktobra spēļu izloze ir klāt
19.Oktobris 2018 13:09
goodman2576

8 Komentāri

21.Oktobris 2018 00:48

pirms apskata izlasiishanas, domaaju, ka tekken7 ir populaaraaka speele, bet izraadaas, ka nee. atrast tekken7 online oponentu naakas gaidiit stabilas 10min.

21.Oktobris 2018 06:55
genotsiid Redaktors

@TV_MASKAVA Tekken ir populārāka, tāpēc jocīgi, ka tik ilgi jāgaida pretinieks. Varbūt, ka ar SC notiks tas pats. Vai spēlē uz PC? Kādu laiku pats uz datora neesmu Tekken 7 ieslēdzis, bet atceros, ka neilgi pēc iznākšanas bieži kāvos pret tiem pašiem cilvēkiem. FighterZ arī nebija viegli atrast sāncensi. Street Fighter V nav šīs problēmas, jo tur ir Cross-Play iespēja starp PC un PS4.

21.Oktobris 2018 21:04

tekken7 speeleeju uz ps4 un sanaak taa, ka tieshi sliktaas konekteeshanas peec speeli praktiski vairs nespeeleeju. noveeroju, ka ar kaushanaas speeleem parasti ir konekcijas probleemas. standarta versijas street fighter v arii slikti konekteeja. mortal kombat x savukaart cieshami konektee, bet tur speeleetaaji netiek daliiti peec ranka punktiem.

22.Oktobris 2018 05:09
genotsiid Redaktors

@TV_MASKAVA Hm, interesanti. Varbūt pie vainas tavs interneta savienojums, bet jebkurā gadījumā nevar gaidīt Call of Duty līmeņa spēlētāju skaitu tiešsaistes mačos. Laikam fighting gluži vienkārši nav tik populārs žanrs. Esmu pārsteigts, ka tev pat Street Fighter V ir grūtības citus atrast. Parasti ar meklēšanas kritēriju paplašināšanu vismaz kāds drīz uzķeras.

22.Oktobris 2018 06:43

visu laiku ātrāk0 spēlēs savienojuma titulu saņem starcraft2. max trīs sekundes gaidīšanas laiks, bet bieži vien ātrāk. call of duty varēti būt otrajā vietā ar vidēji piecām sekundēm . es domāju, ka ir tā kā tu saki, tas, ka žanrs nav populārs un līdz ar to reģionā maz spēlētaju, visu laiku jāpaplašina meklēšanas uzstādījums, un tad beigās kāda zivs ar 2000ms pingu no štatiem pieķeras.

22.Oktobris 2018 07:48

Paldies par aprakstu. Neesmu pazīstams ar Soulcalibur franšīzi, pēc apskata liekas tuva spēlei PlayStation All-Stars Battle Royale (PS3/Vita), kurā varēja izvēlēties ap 20mit populāros Sony varoņus kā Natanu Dreiku, Kratosu, Danti u.c. All-Stars Battle Royale bija laba kaušanās spēle tīklā, žēl, bet Sony aizvērs šonedēļ serverus (vajadzēja aizvērt 15.oktobrī, pārlika aizvēršanu uz 25.oktobri).

22.Oktobris 2018 09:09
genotsiid Redaktors

@Eking Tad apskats tev rada maldīgu iespaidu, jo spēles ne tuvu nav līdzīgas. SC6 laikam ir jāredz darbībā. PlayStation All-Stars ir viegla izklaide draugu lokā, sēžot pie viena ekrāna, kamēr apskatītajā spēlē ir diezgan daudz sistēmu, paņēmienu un tēlu, ko apgūt, pirms ir kādas izredzes uzvarēt. Protams, jākaujas ir abos piemēros.

22.Oktobris 2018 10:47

@genotsiid Paldies par precizējumu, ka SC6 ir daudzslāņaina ar daudz sistēmām un paņēmieniem!

Pievienot Komentāru

Lai pievienotu komentāru, lūdzu ielogojies!