Iespaidi: Pokémon - Let's Go, Pikachu!

Ir OK, bet negribas noķert visus

26.Novembris 2018 15:46
genotsiid

Viens no manas bērnības spilgtākajiem notikumiem ir diena, kad atbrauca attāli radinieki no vēl tālākas zemes un uzdāvināja pārnēsājamo konsoli Game Boy Color ar spēli Pokémon Gold. Kaut arī ierīce sen kā nav manās rokās, zeltu atgādinošas nokrāsas plastmasā atlietais kārtridžs vēl aizvien stāv skapī. Beigusies baterija neļauj vairs saglabāt datus, taču atmiņas no vienkāršākas ēras nav pavisam izdzisušas. Gadu gaitā izmēģinot arī daļas Red, Blue un Yellow, bija pilnīgi skaidrs, ka Pokémon ir viena no platformas labākajām sērijām.

Nu arī jaunākajai Nintendo sistēmai ir izdoti savi "Pokemoni" Let's Go, Pikachu/Eevee! (turpmāk – PLG). Runa gan ir par t. s. rīmeiku, kas balstīts uz dzeltenā kārtridžā pārdoto Game Boy daļu un kurā iesaistītas viedtālruņu hita Pokémon GO idejas, nevis turpinājumu sērijas 3DS spēlēm. Proti, atgriežamies pie pirmsākumiem – Kanto reģions, 151 briesmonis, nevar iedot priekšmetu turēšanai, mūžīgi viens dienas laiks –, varonim vienmēr seko nosaukumā minētais radījums, bet zvēru ķeršana ir mobilās lietotnes stilā. Šis un tas ir būtiski mainīts, bet par to vēlāk.

Tad, kad bija skaidrs, ka apskata eksemplāru no Baltijas izplatītāja neizdosies dabūt (vēl aizvien nav atbildēts uz e-pasta vēstuli), PLG Pikačū variantu iegādājos tā iznākšanas dienā (šeit). Žēl, ka lietas tā parasti notiek, tomēr pienākuma rakstīt recenziju trūkums nozīmē iespēju par produktu izteikties brīvāk un nepārbaudīt katru elementu. Tas labi, jo priekšgājēju GO spēlēju tikai nedaudz, pat līdz galam neapgūstot tās mehānismus, un turpinājumā neizmantoju zvēru pārnešanas iespēju no mobilā tālruņa lietotnes.

1. attēls

Ķeršana ir visbūtiskāk mainītais elements


Īsais kurss tiem, kuri nav pazīstami ar Pokémon:

  • pasaulē līdzās dzīvo cilvēki un radījumi, kurus dēvē par pokemoniem (no angļu val. pocket monsters);
  • galvenais varonis ir bērns, kurš ar mātes atļauju un vietējā profesora atbalstu dodas garā piedzīvojumā;
  • pirmo zvēru (šoreiz Pikačū vai Īviju, latviski atveidotie nosaukumi šeit) viņš saņem par brīvu;
  • pārējie pret pašu gribu ir jāsagūsta, metot tiem ar īpašu ietaisi, ko sauc par pokebumbu;
  • dresējot dzīvniekus cīņās pret konkurentu radījumiem, tiek uzlaboti viņu rādītāji;
  • pirmais mērķis ir iegūt visus astoņus treneru žetonus, tad pieveikt Pokemonu līgas biedrus,
  • otrais – kļūt par saimnieku katram pasaulē sastopamajam zvēram. Gotta Catch 'Em All!

Laikam bērnam to ir grūti aptvert, bet garīgi attīstītam cilvēkam drīz vien ir skaidrs, cik varmācīga ir Pokémon atainotā ideoloģija. Tā asi kontrastē ar jautrajām krāsām un piemīlīgo zvēriņu, kas galvenajam varonim vienmēr sēž uz pleca (Pikačū) vai uz galvas (Īvijs), bet atkārtoti tiek sūtīts cietsirdīgos dueļos sporta un pieredzes punktu pēc. Jāatzīst gan, ka vardarbība ir jautra (tādēļ laikam liela daļa bauda videospēles). PLG vismaz vairs nav pokemoni jānosit gandrīz līdz bezsamaņai, lai tos sagūstītu.

2. attēls

Skrienot cauri biezai zālei vai citam segumam, tagad vairs nav nejaušu konfliktu ar zvēriem. Ja kādu ieraugāt pasaulē un tad ar to saduraties, sākas ķeršana. Process ir paņemts no GO – notēmē, met un ceri, ka dzīvnieks no pokebumbas neizspruks. Ja sagūstīšana ir neveiksmīga, nākamajā reizē var kārotajam pokemonam iebarot ogas, lai nomierinās. Pozitīva iznākuma (mums, ne zvēram) gadījumā PLG visi līdz pat 6 dresūrā izvēlētie briesmoņi saņem vienādu pieredzes punktu, kā apjomu nosaka daži kritēriji, skaitu.

Tā kā pa pasauli skrienošos zvērus var tikai ķert, bet valūtu EXP komandas izaugsmei vajag, spēle iedrošina lietotāju notvert arvien vairāk un vairāk to pašu mošķu. Sagūstot vienu un to pašu pēc kārtas, PLG pat dod bonusus. Ko darīt ar desmit liekiem Pidžejiem? Samalt konfektēs, protams! GO iepazīstināto jaunumu tad var izmantot, lai stiprinātu pirmo noķerto pokemonu (atgādina zivjaudzētavās piekopto praksi). Piedzīvojuma gaitā pasaulē atradīsiet arī tādas konfektes, kas der visiem dzīvniekiem konkrētu raksturlielumu paaugstināšanai.

Ķeršanas nošķiršanu no kaušanās atzīstu par labu lēmumu, jo vairs nav jātērē savu pokemonu kustības un veselība, sagūstot citus, tā vietā resursus pataupot vienmēr paredzamajām cīņām ar citiem treneriem. To pašu gan nevar teikt par ieslodzīšanas procesu, kas tagad piespiedu kārtā liek izmantot kustību vadību. Agrākās sērijas daļās vien nospiedām pogu, lai mestu pokebumbu. Turpretī PLG prasa atvēzēties un strauji iztaisnot roku. Ikviens, kurš ir saskāries ar kontroliera vicināšanu, zina, cik neprecīza tā mēdz būt.

3. attēls

Leģendārie pokemoni pirms ķeršanas ir jāpiekauj – rets izņēmums

Lai gan PLG nav pastāvīgas kalibrācijas problēmu, kaitina tas, ka nevar trāpīt nevienam pokemonam, kad viņš ir palēcis pa labi vai kreisi. Varbūt arī nemāku spēlēt, tāpēc izdodas iemest tikai tiem mošķiem, kuri atrodas ekrāna centrā. Mēģināju visādi vicināt, bet bumba netiek pareizi raidīta uz vienu vai otru pusi. Turklāt ir jūtama pamatīga aizture, kamēr dators saprot komandu un atveido kustību ekrānā. Tas kaitina, jo optimāli ir jāspēj izdarīt metiens attēlotā apļa vidū.

Mazināt galvassāpes var tad, kad pultis uzsprauž atpakaļ konsolē un to izņem no dokstacijas. Portatīvajā režīmā tēmēt iespējams ar kreiso analogo sviru, bet arī tad nevar izslēgt kustību vadību, jo tā tiek lietota precīzākai kontrolei, pagriežot konsoles korpusu. Splatoon 2 un jaunākā "Zelda" pierādīja, ka šī ir patīkama funkcija... ja spējat noturēt rokas vienā vietā. Cilvēkiem ar kustību traucējumiem PLG nepatiks.

Neparasti ir tas, ka spēli ir pilnībā paredzēts vadīt ar vienu Joy-Con gareniskā stāvoklī (vai atsevišķu pokebumbas aksesuāru). Pakratot otru pulti, pieslēdzas vēl viens cilvēks, kurš ekrānā tiek attēlots kā galvenajam varonim pretēja dzimuma tēls. Viņš var skraidīt apkārt, taču ne mijiedarboties ar pasauli – piemēram, nevar atvērt durvis. Funkcija ir jautra tiem, kuri vēlas PLG baudīt kopā ar bērnu vai draugu/draudzeni, tomēr otrais varonis – galu galā – ir vien palīglīdzeklis, kuram atsevišķi netiek skaitīti pieredzes punkti. Cīņas un ķeršanu viennozīmīgi tas padara vieglāku, ļaujot diviem pokemoniem stāties pret vienu un sinhroni mest divas bumbas vienlaikus, palielinot iespējas notvert citādi piņķerīgi sagūstāmos zvērus.

4. attēls

Pakratot otru Joy-Con, ekrānā parādās vēl viens varonis, no pirmā atkarīgs

Ir vēl šādi tādi uzlabojumi, kas 20 gadus veco spēles procesu padara mūsdienām ciešamāku, piemēram, vairs nepastāv HM kustības. Visus paņēmienus, kas nepieciešami šķēršļu pievarēšanai, PLG apgūst Pikačū vai Īvijs, neliekot lietotājam komandā īpaši turēt zvērus ar noteiktām prasmēm. Mainīt viņus gan nebūtu problēma, jo ārpus cīņas sastāvu tagad iespējams pielāgot caur izvēlni – vairs nekādas datora meklēšanas. Tāpat pieredzes punktus pēc pretinieka piekaušanas, kaut mazāk, saņem arī pārējie komandas locekļi.

Citādi gājienu kaujas nav mainījušās – vēl joprojām pastāv 4 kustību ierobežojums katram zvēram un neparādās nekāda tabula, kurā ātri paskatīties, kas ir pretinieka vājības, liekot galvā iekalt izplatītāko pokemonu īpašības. Pokémon tālu netiksiet, ja nelietosiet, piemēram, ūdens uzbrukumus pret uguns tipa briesmoņiem. Šoreiz vismaz var ērti atgādināt, ko dara savas kustības, nospiežot "Y". PLG ir samērā vienkārša lomu spēle jeb RPG, kas noteikti liksies saistošāka tiem, kuri sēriju iepazina ar GO, tomēr seniem piekritējiem varētu drīz apnikt.

Lai gan bērnībā ļoti aizrāvos, tagad Pokémon nespēj ilgi noturēt manu uzmanību, it īpaši, kad gadās šādas kaitinošas cīņas (ilgi nevar ne trāpīt, ne iesist):

PLG līdzīgi kā Yellow satur visādus interesantus labirintus un dažādas pilsētas, kas izskatās īpaši patīkami ar jauno grafiku (ja piever acis uz "trepēm" – malu nogludināšanas nav), taču vienveidīgās cīņas un nostalģiskā mūzika, ko sen esmu atklausījies, apnīk. Aptuveni 25 stundu laikā ir noķerti visi 3 leģendārie pokemoni un pieveikti elites treneri, taču vēl ir daudz, ko darīt – vairāk nekā Game Boy daļā. Var, piemēram, izaicināt kāda konkrēta briesmoņa meistaru, lai pēc uzvaras iegūtu viņa titulu, taču vai ir vērts tādēļ dresēt savu Pikačū līdz vismaz 75. līmenim? Nē, paldies!

Īsi sakot, Pokémon: Let's Go, Pikachu/Eevee! ir laba, vienkārša lomu spēle ar uzsvaru uz zvēru ķeršanu. Salīdzinot ar 20 gadus veco sērijas daļu, kas tagad pārtaisīta no jauna, ir daudz uzlabojumu, kas atvieglo dzīvi, un grafika ir acīm tīkama, tomēr pamata problēmas ar cīņām paliek. Turklāt ir parādījušās jaunas – piespiedu kustību vadība ir galīgi garām. Seniem sērijas faniem Let's Go droši vien nepatiks, bet Pokémon GO entuziastiem tai vajadzētu būt labam sākumpunktam "īstajos Pokemonos".


Žanrs: RPG

Platforma: Switch

Izstrādātājs: Game Freak

Izdevējs: Nintendo

Iznākšanas datums: 16.11.2018.

124 skatījumi 0 komenti kudos

Raksta autors

2 komentāri Euro Truck Simulator 2 Baltijas DLC pieejams jau nākošnedēļ
25.Novembris 2018 15:02
Vito

0 Komentāri

Nav pievienots vēl neviens komentārs, bet Tu vari būt pirmais!

Pievienot Komentāru

Lai pievienotu komentāru, lūdzu ielogojies!