Apskats: Just Cause 4

Labāk ir nespridzināt

10.Decembris 2018 20:43
genotsiid

Apskatītā versija: Windows

Spēlēta ar Xbox 360 pulti un 30 kadros sekundē (stabilus 60 nekādi neizdevās iegūt).

Sākot ar šamaņu lietus rituāliem un beidzot ar jonosfēras sildīšanu, tajā raidot jaudīgus augstfrekvenču radioviļņus, cilvēka centieni ietekmēt laikapstākļus nav nekas jauns vai neiespējams. Daudzu valstu atbildīgie pat ir parakstījuši miera līgumu nemodificēt vidi militāros nolūkos. Savukārt atvērtās pasaules spēle ar uzsvaru uz spridzināšanu Just Cause 4 (turpmāk – JC4) piedāvā pabūt zemē, kuras vadonis aktīvi attīsta laikapstākļu ieročus. Tam ir jāpieliek punkts.

Uzzinājis, ka viņa sen mirušais tēvs slepenā projektā sadarbojās ar The Black Hand – diktatoru iecienīto privāto armiju –, no iepriekšējām Just Cause pazīstamais varonis Riko dodas uz izdomāto Dienvidamerikas valsti Solīsu rast atbildes. Pēc neveiksmīga mēģinājuma vienam dabūt rokās siltās zemes vadītāju vīrietis personīgi pārliecinās par laikapstākļu modifikācijas spēku, zaudējot savas superspējas. Drīz sākas viņa un vietējās pretošanās kustības kopīgā cīņa, soli pa solim pārņemot varu pār valsti.

1. attēls

Tie, kuri ir pazīstami ar Just Cause 3 un vecākām daļām, gan jau zina, ka sērija ar lielisku sižetu neizceļas, stāstam neesot nekam daudz vairāk par iemeslu spridzināt ienaidnieku bāzes. Lai gan JC4 ievads ir daudzsološs, pilns ar asa sižeta filmu cienīgiem mirkļiem, galvenais ļaundaris, kurš šķiet garīgi stabils un nešņauc balto pulveri, vēlāk parādās tikai spēles beigās. Tas pats sakāms par The Black Hand komandieri. Liekas, stāsts tagad ir vēl mazāk svarīgs (un ne tik komisks).

No Just Cause 2 ir atgriezies haosa stabiņš, kas jāpiepilda, iznīcinot pretinieku resursus, lai tiktu uz priekšu. Solīsas atbrīvošana ir pakāpenisks process, taču šoreiz Riko nav vienīgais darītājs, jo viens no JC4 jaunumiem ir pretošanās kustības, ko sauc par Haosa armiju, vienību norīkošana atkarot reģionus. Tam tiek patērēti īpaši punkti, ko iegūst, piepildot minēto indikatoru. Kaut arī sākumā varētu šķist, ka tas ir vienīgais veids, kā tikt uz priekšu, patiesībā liela daļa teritoriju ir atslēdzamas tikai tad, kad izpilda atbrīvošanas uzdevumu tajās, par ko pat samaksā ar vienību punktiem.

Tas nozīmē to, ka JC4 brīvprātīgai ienaidnieku objektu spridzināšanai – tātad arī stabiņa pabeigšanai – vairs nav jēgas. Turklāt pat pēc reģiona atbrīvošanas iznīcinātās benzīna tvertnes un radioantenas vēlāk atkal parādās no jauna (Just Cause 3 destrukcija bija paliekoša). Šo rindu autoram, kurš bieži izmantoja iespēju kaut ko uzlaist gaisā, pēc Solīsas pārņemšanas bija 9. haosa līmenis un 17 lieki punkti, ko nevarēja izmantot. Draudzīgs padoms: netērējiet savu laiku haotiskai iznīcināšanai – tā tagad ir lieka! Šķiet, ieteikums galīgi nesaskan ar sērijas savdabīgo filozofiju. Vai varbūt tā cenšas kaut ko pateikt?

2. attēls

Spridzināt lietas tāpat vien nav jēgas

Kad JC4 acīmredzamie mīnusi, sižets un jocīgā antimotivācija iznīcināt, ir apskatīti, varam ķerties pie labā. Un tā šeit ir daudz. Pārvietošanās ar āķi, izpletni un lidošanas tērpu ir nemainīgi jautra, taču arī sauszemes transportu beidzot ir baudāmi vadīt, ko iedrošina arī daudzās radiostacijas (dziesmu gan katrā maz). Turklāt šaušana ir krietni uzlabota, pults gadījumā ļaujot precīzāk notēmēt, kad tur kreiso "trigeri". Šaujamos var pārnēsāt tikai divus, taču katram ir papildfunkcija, piemēram, raķešmetējs mašīnpistolei, padarot tos krietni daudzpusīgākus. Lai gan aizsegu ieņemt nevaram, to beidzot izmanto pretinieki – mākslīgais intelekts ir daudzkārt attīstītāks.

Neskaitot visvisādus mazus labojumus, kas atvieglo dzīvi, ir ievērojami paplašināta āķa funkcionalitāte un parādījies tā lietojums elementārās mīklās. JC4 iespējas nodoties trakiem Havok fizikas paraugdemonstrējumiem ir vēl plašākas, jo nu var ne tikai saāķēt lietas kopā, bet arī izmantot divas jaunas prasmes. Lai gan parasti ir efektīvāki veidi, kā atrisināt problēmas, ir nenoliedzami jautri ar āķi iešaut priekšmetā nelielus balonus, kas objektu ceļ gaisā, vai pievienot tam mazas raķetes, kas darbojas kā dzinēji. Pildot neobligātos darbiņus kādam no trīs tēliem (komandierim, režisorei un pētniekam), tiek atslēgti āķa uzlabojumi, ko var pielāgot pēc savas gaumes.

Runājot par uzdevumiem, JC4 priekšteces vājāko sastāvdaļu, ar prieku var paziņot, ka tagad viss ir kārtībā. Kaut gan vēl aizvien parādās bēdīgi slavenās eskorta misijas, tās ir krietni pārdomātākas, neliekot pastāvīgi lamāties, kad kārtējo reizi pieskatāmais priekšmets vai cilvēks tiek iznīcināts. Nu tas vairs nenotiek, jo ir saprātīgāki veselības stabiņi un labāk izstrādātas situācijas. Spēle grūta paliek tikai sižeta beigās, tāpēc tiek saudzēti lietotāja nervi.

3. attēls

Auklēšanas uzdevumi vairs nesagādā galvassāpes

Vēl viena JC4 priekšrocība pār iepriekšējo daļu ir palielinātā uzdevumu daudzveidība. To nodrošina kaut vai apskatītā laikapstākļu manipulācijas tēma, piedāvājot izvairīties no zibens šāvieniem, cīnīties ar virpuļviesuļa radītajām brāzmām un nemanāmi paskriet ienaidniekiem garām smilšu vētras laikā. Ja jums patīk šaut no visādiem stobriem pa visādiem transportlīdzekļiem un kareivjiem, tad aptuveni 15 stundas garais stāsts (ja nešķiežat laiku, bezjēdzīgi spridzinot lietas) negarlaikos. Žēl tikai, ka sižets pats par sevi ir tik nesaistošs.

Rutīna JC4 var iestāties laikam tikai tad, ja pildāt visus pa lielo atvērto pasauli izkaisītos neobligātos uzdevumus pēc kārtas. Atkarībā no to apzīmējuma kartē vairums ir saistīts ar Haosa armijas jauno biedru apmācīšanu (pieskatot viņus), kaskadiera cienīgu lietu veikšanu vai senu tekstu atklāšanu, risinot tempļu mīklas. Diemžēl apskata autoram neradās vēlme sekot šīm sižeta līnijām. Atbrīvojot pēdējos reģionus, var just, ka daļa uzdevumu ir izstrādāti pēc tā paša šablona.

Protams, JC4 nebūtu savas sērijas baudāmākā daļa, ja tiem, kuri spēlē uz konsolēm, vēl aizvien būtu jāmokās ar nožēlojamu veiktspēju. Kā ziņo ārzemju speciālisti, produkts darbojas gludi arī uz PS4 un Xbox One (vājākajai platformai gan ir šādas tādas aizķeršanās). Grafika pati par sevi ir diezgan neizteiksmīga, it īpaši uz šī gada grāvēju fona (tiem gan noteikti bija lielāks budžets nekā JC4). Nevar iztikt arī bez atvērtās pasaules spēļu problēmām, kas saistītas ar datu ielādi. Uz PC ar maksimālo LOD zīmēšanas iestatījumu bieži manāmas automašīnas, kas veic manevrus atpakaļgaitā, un šad tad arī kāds helikopters, kas piezemējies augšpēdus.

4. attēls

Grafika nav līmenī ar gada skaļākajām spēlēm

Pat ar vājo sižetu un savādo brīvprātīgās spridzināšanas bezjēdzību Just Cause 4 ir savas sērijas izklaidējošākā un daudzveidīgākā daļa. Mazie uzlabojumi padara to krietni baudāmāku par priekštecēm, kamēr ekstrēmo laikapstākļu tēma nodrošina interesantas situācijas. Tā kā šī gada konkurence atvērtās pasaules spēļu ziņā ir spēcīga, Just Cause 4 diemžēl nevar ierindot starp labākajām. Haosa un iznīcības faniem drīzāk ieteicama ir Far Cry 5.

Apskats sadarbībā ar:

Gamestar.ee Gamestar.ee


Žanrs: action-adventure

Platformas: Xbox One, PS4, Windows

Izstrādātājs: Avalanche Studios

Izdevējs: Square Enix

Iznākšanas datums: 04.12.2018.

213 skatījumi 3 komenti kudos

Raksta autors

11 komentāri Arī Epic Games būs savs veikals
4.Decembris 2018 17:15
genotsiid

3 Komentāri

10.Decembris 2018 21:34
KristapsSuliņš キリスト

*Apskats: Just Cause 3 ar jaunu mapi un grafikas modu jeb Just Cause 3.5

Ieraksts tika labots, 11.Decembris 2018 06:47
11.Decembris 2018 06:44

@KristapsSuliņš drīzāk Just Cause 1.3.

11.Decembris 2018 06:48
KristapsSuliņš キリスト

@fenfen To jautāsim Genam!

@genotsiid Vai šī spēle ir Just Cause 1.3?

Pievienot Komentāru

Lai pievienotu komentāru, lūdzu ielogojies!