Iespaidi: Super Smash Bros. Ultimate

Kopā jautrāk

23.Decembris 2018 18:38
genotsiid

Videospēles ir visai dārgs prieks, īpaši pēc Latvijas algu standartiem, tāpēc tām ir nepieciešama kritika, lai patērētāji zinātu, kam tērēt savus eiro. Lai gan man ir laba pieredze ar sērijas Super Smash Bros. pirmo daļu, nākamās divas palaidu garām, savukārt platformai 3DS izdotā versija neaizrāva. Tomēr, saņemot neticamu piedāvājumu kādu laiku izmēģināt Nintendo jaunāko spēli, nedomājot teicu "jā".

Drīz diemžēl sapratu, ka neesmu īstais cilvēks, kurš varētu lasītājiem sniegt pietiekami objektīvu un emocionāli neiekrāsotu rakstu, kas pelnījis nosaukumu "apskats". Tā vietā piedāvāju Super Smash Bros. Ultimate (turpmāk – SSBU) veltītu tekstu ar divām daļām – vispārēju aprakstu un subjektīviem iespaidiem. Cerams, ka tas tik un tā palīdzēs saprast, vai spēle jums varētu patikt.

Kas ir SSBU?

Kaušanās 1–8 dalībniekiem, kas var būt dzīvas būtnes vai mākslīgais intelekts. SSBU ir lieliska kā pretimnākoša alternatīva ierastajām fighting žanra pārstāvēm, piejaucot pamatīgu devu elementu no t. s. 2D platformeriem. Svarīgi ir ne tikai kauties, bet arī lēkāt apkārt, vienlaikus cenšoties neiekrist bezdibenī vai citādi izkļūt no līmeņu robežām. Standarta mačā uzvar tas, kurš vismazāk reižu ir izlidojis no arēnas. Katram dalībniekam ir nevis veselības stabiņš, bet gan saņemto triecienu procenti – jo tie augstāki, jo lielāka varbūtība tikt izsistam no līmeņa. Ir arī spēles veids, kur pretinieku rādītājs jānodauza līdz nullei.

1. attēls

Cīnīties var katrs pats par sevi vai komandā (ērti, kad baudāt kopā ar bērniem vai iesācējiem), uz viena ekrāna vai diviem (savienojot divas Switch konsoles), ar cilvēkiem vienā istabā vai/un jebkur citur pasaulē (ar interneta starpniecību). Sociāli ne tik aktīvajiem ir arī daudz darāmā vieniem pašiem. Var, piemēram, censties pabeigt Classic Mode ar katru atslēgto varoni, pieveicot konkrētus pretiniekus noteiktās arēnās, kas ietver arī bonusa līmeni un bosu. Beigu titri tam ir neparasti aizraujoši – pelniet papildu punktus, lidojot un šaujot citus kosmosa kuģus, kamēr fonā uz leju slīd izstrādātāju un autortiesību turētāju vārdi!

Ja klasiskais režīms šķiet pārāk prasīgs vai viegls, pirms tā sākšanas iespējams noregulēt sākotnējo grūtības pakāpi, kas pakāpeniski aug. Lielāka pārbaudījuma pievarēšana nozīmē vairāk iegūtu zelta monētu (lietojamas, piemēram, neveiksmīga mača turpināšanai) un visādu labumu jaunajam vienspēlētāja režīmam, tāpēc ir vērts pacensties. Sākotnēji SSBU ir pieejami izvēlei 8 pamata tēli, kuri pazīstami no pirmās Smash Bros., taču pārējie teju septiņdesmit ir jāatslēdz pašam, iesaistoties cīņās. Tad, atgriežoties izvēlnē, šad un tad saņemsiet izaicinājumu no kāda cīnītāja – uzvariet un viņš/viņa/tas taps pieejams spēlēšanai!

Jūsu rīcībā ir galvenokārt varoņi no populārākajām un ne tik zināmajām Nintendo sērijām, sākot no Mario un Donkey Kong, beidzot ar Isabelle un Ice Climbers. Tikmēr daļu izlases pārstāv citu lielo japāņu izdevēju tēli, piemēram, Pac-Man, Solid Snake, Simon (no Castlevania) un pat Sonic. Lielākoties cīnītāji ir visai atšķirīgi cits no cita gan ātrumā, gan spēkā, gan īpašajos uzbrukumos, ko taisa, spiežot pogu "B" un pavēršot sviru kādā virzienā. Katrs atradīs savu favorītu.

2. attēls

Turpinot ar cīņu veidiem, iepriekšējās Smash Bros. daļas bez Classic Mode analoga saturēja nelielu vienspēlētāja režīmu (vai vairākus), taču SSBU ideju paceļ nākamajā līmenī ar World of Light. Pasauli ir pārņēmis liels ļaunums, kas sagūstījis visu varoņu, izņemot viena, dvēseli. Rozā radījuma Kirby – kā vienīgā izdzīvotāja – mērķis ir atbrīvot viņus no ļaunuma ķetnām... piekaujot, protams. Piedāvājumā ir vairāk nekā 10 stundas ilgs piedzīvojums ar apjomīgu pasaules karti, kurā ir daudz šķēršļu, un RPG žanra elementiem.

Uzmanības centrā ir gari (spirits). Kaujoties tiek uzkrāta pieredze un ar nākamajiem līmeņiem uzlabotas raksturīpašības, taču ne izvēlētajam cīnītājam. Viņa spēku (parādīts punktos) nosaka izvēlētie gari. Galvenie tiek iedalīti 3 tipos, kas savstarpēji veido trijstūra attiecību, kur viens ir stiprāks pret otru, bet vājāks pret trešo. Tikmēr atbalsta gari varenumu ietekmē nedaudz, taču nosaka citas īpašības, piemēram, mača sākumā iedod ieroci, mazina kaitējumu no īpašā veida grīdām vai vienkārši spēcina uzbrukumus ar rokām.

Gandrīz pirms katras World of Light cīņas redzēsiet, pret ko stāsieties un kādi īpašie nosacījumi ir uzstādīti. Tur manīsiet arī pretinieka gara tipu, optimāli izvēloties pretējo veidu un atbalsta gariņu, kas, piemēram, neitralizē ekrāna apgriešanu kājām gaisā (jā, ir arī tāds efekts!). Uzvarot maču, saņemsiet pieveikto garu, valūtu (ne zelta vienības), lodītes varoņa uzlabojumu atslēgšanai un atbrīvosiet ceļu, lai tiktu tālāk kartē. Katra cīņa ir īpaša.

3. attēls

Vārds Ultimate nosaukumā apzīmē ne tikai faktu, ka Switch daļa satur līdz šim visvairāk varoņu, arēnu un režīmu, bet ir saderīga arī ar visdažādākajām vadības iespējām. Divi cilvēki var spēlēt kopā, izmantojot katrs savu Joy-Con pulti vai to pāri, kamēr nopietnāki lietotāji noteikti izvēlēsies Pro Controller. Tomēr nav aizmirsts arī par lielākajiem Smash Bros. entuziastiem, caur īpašu adapteri piedāvājot pieslēgt veco labo GameCube kontrolieri (vai četrus).

Manas domas par SSBU

Atceros, kā trijatā cīnījāmies pirmajā Super Smash Bros. daļā uz konsoles Nintendo 64: bija ļoti jautri, lai gan bieži baudījumu mazināja pulšu nolietotā analogā svira, skrāpējoties plastmasai pret plastmasu. Atminos arī, ka vienatā nebija ne tuvu ne tik saistoši spēlēt. Droši vien tas arī ir iemesls, kāpēc atbrīvojos no 3DS kārtridža – jākaujas taču kopā, uz lielā ekrāna! Jāatzīst, ka domas mainījās, jo beigās portatīvajā režīmā SSBU spēlēju tikpat bieži, cik uz TV.

Daudzum daudzas stundas ar tādiem kaušanās žanra darbiem kā Dead or Alive 5, Tekken 7 un Soulcalibur VI pirmos iespaidus par SSBU neradīja īpaši patīkamus. Nav brīnums, ka Smash Bros. viena daļa tās entuziastu pat nepieskaita fighting virzienam, jo sērija ir ļoti atšķirīga no iepriekšējā teikumā minētajām spēlēm. Man pie pastāvīgās lēkāšanas apkārt, triekšanas tālu gaisā, mainīgajām arēnām un biežās krišanas bezdibenī vajadzēja pāris stundas, lai atkal pierastu. SSBU liekas tik haotiska salīdzinājumā ar tipisko dueli populārajos "faitingos".

4. attēls

Esmu ar spēli pavadījis vairāk nekā 10 stundas un labi cīnīties padodas tikai ar diviem varoņiem. It kā tās process ir vienkāršs, bet bloķēt vēl aizvien prasmīgi nemāku. Visvairāk laika esmu veltījis režīmam World of Light. Tas izklausās superīgi, bet ļoti viegli izved no pacietības, jo nosacījumi daudzās cīņās, pat ar 1 zvaigzni apzīmētajās (grūtības pakāpe), mēdz būt ārkārtīgi mulsinoši. Viens piemērs: pretinieki ir vāji, bet viņi pievelk priekšmetus, kas konkrētajā situācijā ir viens līdzeklis, kas spēlētāju ātri izlidina ārā no arēnas, nozīmējot tūlītēju izgāšanos. Cita kaitinoša cīņa: pretējās komandas dalībnieks ir neredzams, par viņa atrašanās vietu liecinot tikai uzbrukumiem un nelielai aprisei.

Šaubos, ka iziešu lielo vienspēlētāja režīmu, kamēr SSBU apskata kopija ir manā rīcībā, jo tas pēc gandrīz 9 pavadītām stundām vairs lielu prieku neizraisa. Par laimi, iesaistoties standarta mačos kopā ar vēl vienu cilvēku (kurš sēž blakus) savā komandā pret 2 CPU pretiniekiem, atkal ir jautri – daudzo arēnu dinamiskums aizrauj, riskantās situācijas izraisa sajūsmu, un rezultātu paziņošana ikreiz tiek gaidīta ar nepacietību. Protams, "jākapā" ir uz lielā ekrāna, jo, skatoties Switch displejā, nav viegli sekot tracim līdzi.

Kaut gan jaunā varoņu atslēgšanas kārtība ir pretrunīga, man tā patīk. SSBU iedrošina bieži cīnīties, jo nākamais tēls izaicina uz divkauju ik pēc dažiem aizvadītiem mačiem. Ir daudz darāmā un atklājamā, arī spēlējot vienam, taču ir nesalīdzināmi jautrāk kopā ar vēl vismaz vienu divkājaino radījumu. Pamata process, cik mana ierobežotā pieredze liecina, nav ļoti atšķirīgs no vecākām sērijas daļām – ja jums nepatika iepriekšējās Smash Bros., diez vai Ultimate mainīs viedokli. Rekordaugstie pārdošanas apjomi tomēr liek noprast, ka tādu cilvēku, kuriem kaušanās Nintendo gaumē neiet pie sirds, ir mazākums.

Par iespēju izmēģināt jauno Smash Bros. pateicamies Nintendo izplatītājam Baltijas valstīs.

Spēli var iegādāties PSX, Euronics un Lattelecom veikalos.


Žanrs: fighting

Platforma: Switch

Izstrādātājs: Bandai Namco Studios, Sora Ltd.

Izdevējs: Nintendo

Iznākšanas datums: 07.12.2018.

122 skatījumi 0 komenti kudos

Raksta autors

14 komentāri Decembra spēles izloze !!!
20.Decembris 2018 12:14
goodman2576

0 Komentāri

Nav pievienots vēl neviens komentārs, bet Tu vari būt pirmais!

Pievienot Komentāru

Lai pievienotu komentāru, lūdzu ielogojies!