Borderlands 3 apskats

Borderlands 3 apskats

27. septembris, 2019 • Autors: Marex.K • 0 komentāri

Beidzot, pēc 7 gadu pārtraukuma, Gearbox Software un 2K Games izdod ilgi gaidīto turpinājumu spēļu sērijā Borderlands. Tā ir jau pēc skaita trešā daļa, un raksta tapšanas brīdī tika sasniegti vairāki 2K Games pārdošanas rekordi, ja ticam tam, ko ziņo pats izdevējs. Pēc viņu vārdiem, šī ir visvairāk pārdotā PC spēle uzņēmuma vēsturē, turklāt vairāk nekā 5 miljoni kopiju tika notirgoti pirmajās piecās dienās, no kurām 70% bija digitālas, tādā veidā padarot to par visātrāk pārdoto spēli 2K vēsturē. Un tas viss par spīti tam, ka Borderlands 3 tika izlaista un ir pieejama platformai PC tikai ekskluzīvi Epic Store, par ko daudzi spļaudījās. Izskatās tomēr, ka tas nav nekādā veidā tai traucējis sasniegt ļoti labus rādītājus un, iespējams, būt par vienu no gada pārdotākajām spēlēm. Vai visai šai jezgai ir pamats un vai Borderlands 3 vispār ir vērts izmēģināt? Centīsimies to noskaidrot.

Izņemot Tales from the Borderlands, sižets nekad nav bijis sērijas stiprā puse. Ja neesat spēlējuši iepriekšējās daļas un gribas iedziļināties stāstā, tad varat video formātā iepazīties ar notikumiem līdz trešajai daļai, bet tikpat labi to var arī nedarīt, jo tas ir tikai fons. Borderlands 3 sižets ne ar ko neizceļas vai pat zaudē, salīdzinot ar otro daļu. Atkal mūsu tēls ir tas pats vecais slēptuvju mednieks, kura dzīves aicinājums ir atrast šīs mistiskās vietas un tās atvērt, cerot tur atrast nenovērtējamus un unikālus dārgumus, kas lielākoties ir kāds jauns ierocis vai artefakts. Satiekam arī labi pazīstamos un vecos varoņus no iepriekšējās daļas, kuri tad pamazām mums pievienojas, lai glābtu pasauli no ļaunajiem dvīņiem, kuri arī medī dārgumus, tikai daudz egoistiskāku mērķu vadīti.

Ceļojuma laikā apciemojam dažādas planētas, kuras cita no citas atšķiras vizuāli un veicina vismaz kādas pārmaiņas spēles procesā. Mani īpaši kaitināja divas lietas – pirmkārt, paši Borderlands 3 antivaroņi, dvīņi, kuri visu laiku filmē savas ļaunās darbības un pēc tam regulāri ar īsām pārraidēm atgādina par sevi. Otrkārt, par jebkāda veida pārsteigumiem spēles stāstā jau laikus tiek doti tik nepārprotami mājieni, ka būtībā jebkurš cilvēks ar adekvātu IQ nebūs pārsteigts. Manuprāt, pavisam nevajadzīgi – bez tiem varēja iztikt, tādā veidā radot interesantāku un aizraujošāku sižetu.

Pozitīvi un interesanti ir dažādie sānu uzdevumi, kuri liek nodarboties ar visādām absurdām lietām, piemēram, kūkas ēšanu dzimšanas dienas svinībās vai apšaubāmas kvalitātes burgeru gaļas sagādi unikālai receptei. Daži no tiem arī atklāj kādu interesantu papildu informāciju par spēlē sastaptajiem varoņiem, palīdzot izprast viņu motīvus.

Spēles process ir palicis lielākoties nemainīgs, jo Borderlands vēl aizvien ir šaujamais gabals no pirmās personas skatu punkta ar lomu spēles elementiem. Man patika, ka izstrādātāji ir ieviesuši iespēju tik ļoti nepieciešamās ieroču patronas un naudu savākt automātiski. Spēlētājam atliek tikai izvēlēties un manuāli pacelt pašus ieročus vai artefaktus, jo vietas inventārā ir tik, cik ir. Salīdzinoši, piemēram, Borderlands 2 patronas un nauda bija jāsavāc pašam spēlētājam, kas nozīmēja to, ka pusi spēles laika pavadīju, kā maniaks spiežot nepieciešamo tastatūras pogu. It kā sīkums, bet šis jaunievedums ļoti atvieglo spēles procesu un ļauj ietaupīt gan laiku, gan klaviatūras nolietojumu.

Otra patīkamā lieta, kas man iekrita acīs – lietotāja vadītājam tēlam tagad ir iespēja rāpties uz māju jumtiem, konteineriem un citām konstrukcijām. Tas uzreiz pasauli padara plašāku, jo tādā veidā ir interesanti un aizraujoši to izpētīt arī vertikālajā plaknē. Un ļoti bieži spēlētāja pūles tiek atalgotas ar kādu dārgumu kasti, kura bija viltīgi noslēpta kaut kur uz māju jumtiem.

Uzsākot ceļojumu Borderlands 3 pasaulē, jau pašā sākumā ir jāizvēlas starp divām iespējām, kuras ietekmēs turpmāko gaitu, ja spēlēsim ar kādu kopā tiešsaistē. Lēmums tieši ietekmē laupījuma sadali. Viena iespēja – katram spēlētājam ir individuāls laupījums, un pēc tam tad nevajadzīgo var piedāvāt otram. Otra iespēja – iegūtās mantas ir kopīgas, un spēle atstāj laupījuma sadali pašu ziņā. Vai tas notiks pēc principa “kurš pirmais brauc, tas pirmais maļ”, vai arī pēc kaut kādas vienošanās pašu lietotāju starpā – tas atstāts mūsu ziņā.

Tālāk jau ir jāizvēlas, kurš spēles tēls mums ir tuvāks. Kopā to ir četri, un katram ir savas īpašās spējas. Amara ir sirēna, tāpat kā Maja (Maya) no Borderlands 2. Es izvēlējos spēlēt tieši ar viņu, jo varones spējas ir orientētas uz tuvcīņu un man patīk atrasties konflikta vidū, nevis to vērot no malas. Sirēnas prasmes ļauj Amarai padarīt pretiniekus nekustīgus un bezspēcīgus uz neilgu laiku vai arī sēt iznīcību kaujas laukā ar mistisku spēju palīdzību, izmantojot uguns, elektrības vai skābes elementus.

Otrs tēls ir Mouza (Moze). Viņa ir īsta kareive un spēj cīņas vidū izsaukt palīgā Dzelzs lāci, kas ir milzīgs robots, kuru varone pilotē, ar iespēju arī otram spēlētājam tajā iesēsties un palīdzēt iznīcināt pretiniekus pēc iespējas ātrāk. Mašīnu ir iespējams aprīkot ar dažādiem ieročiem, piemēram, ugunsmetēju, granātmetēju, raķešu palaidēju vai mehānisku dūri, ar kuru doties tuvcīņā.

Trešais tēls ir FL4K. Tas ir robots ar mākslīgo intelektu, kurš spēj izsaukt kādu no saviem uzticīgajiem zvēriem. FL4K spēles stils ir turēties nomaļus un veikt letālus šāvienus no attāluma, kamēr kāds no viņa padotajiem iesaistās tuvcīņā un novērš pretinieka uzmanību. Ceturtais tēls ir Zeins (Zane), kurš ir nāvējošs slepkava un katras komandas “Šveices nazis”. Viņš spēj gan radīt ap sevi un komandas biedriem necauršaujamu lauku, gan izsaukt automatizētu dronu, gan arī radīt digitālu klonu, kurš novērš pretinieku uzmanību.

Šis nebūtu kārtīgs Borderlands apskats, ja neveltītu vismaz rindkopu vienai no spēles galvenajām sastāvdaļām – ieročiem. Tos pat varētu nosaukt par spēles varoņiem: tik liela ir to daudzveidība, un retākajiem eksemplāriem piemīt arī savas īpašās personības. Jāsāk ar to, ka ieroči ir sadalīti pa ražotājiem un katrs no tiem izceļas ar kaut ko īpašu. Kāds izgatavotājs piedāvā ļoti jaudīgus ieročus, bet ar maz lodēm aptverē, savukārt cits saviem rīkiem ļauj pārslēgties starp uguns un skābes elementiem. Šie elementi spēlē ļoti nozīmīgu lomu, jo katrs no tiem ir efektīvs konkrētā situācijā.

Uguns ir iedarbīga pret dzīvu miesu, elektrība ir vislabākā pret pretinieku vairogiem, skābe saēd ienaidnieku bruņas vai arī metālu, bet radiācija ietekmē ne tikai konkrētu pretinieku, bet arī tos, kas ir blakus. Aukstuma elements palēnina ienaidnieku un beigās pat sasaldē. Visi šie efekti var tikt lietoti arī pret pašu spēlētāju, tādēļ tiem ir jāpievērš uzmanība un attiecīgi jāpiemērojas katrai situācijai. Tālāk, kā jau ierasts, ieroči iedalās pistolēs, automātos, automātiskajās šautenēs, bisēs, snaiperu šautenēs un raķešmetējos. Jāsaka gan: šī kārtība ir visai nosacīta, jo man bija pagadījusies pistole, kas šāva kā automāts, un automātiskā šautene, kas bija vairāk kā bise.

Aprīkot savu tēlu var ar maksimums 4 ieročiem, vēlams dažādu veidu, jo ložu krājums katram tipam ir atsevišķs. Pēc tam jau tikai atliek dzīties pēc leģendārajiem ieročiem ar pēc iespējas labākiem statistiskajiem rādītājiem vai vienkārši tādiem, kuri visefektīvāk papildina katra izvēlēto spēles stilu un tēlu. Leģendārie ieroči Borderlands 3 ir īpaši, un katram no tiem ir klāt pierakstīts kāds moto. Spēles izstrādātāji nevienam no leģendārajiem ieročiem nav norādījuši tā speciālās spējas, bet tikai šo īso domu, tādā veidā iedrošinot izmēģināt visus pašam, lai pēc tam katrs individuāli varētu noteikt, kurš ir vispiemērotākais. Man šī pieeja patīk, un, atrodot jaunu leģendāro ieroci, vienmēr ir interesanti to izmēģināt un pārbaudīt, cik tas būs noderīgs cīņas laukā. Viss augstāk minētais attiecas ne tikai uz ieročiem, bet arī uz granātām, tēla spēju modifikatoriem, vairogiem un artefaktiem. Leģendārais bruņojums ir tiešām leģendārs un īpašs.

Kad esam veiksmīgi pabeiguši Borderlands 3 stāstu, tad rodas jautājums – ko darīt tālāk? Par to Gearbox Software ir parūpējušies. Pabeidzot sižetu, atveras paaugstinātas grūtības stāsta režīms – True Vault Hunter Mode. Un arī vēl papildus 3 grūtības režīmi (Mayhem I, Mayhem II, Mayhem III), kur piepūles pakāpe ir paceļama vēl augstāk. Priekšrocības, ceļot grūtības līmeni, ir lielāka iespēja iegūt leģendāros ieročus un ekipējumu, savākt vairāk pieredzes punktu par pretinieku likvidēšanu un vienkārši mest izaicinājumu spēles visgrūtākajiem ienaidniekiem.

Lai arī vizuāli, no pirmā acu uzmetiena, liekas, ka trešā daļa ir tāda pati kā otrā, palaižot Borderlands 2 un salīdzinot to ar trešo daļu, var redzēt nopietnus grafiskos uzlabojumus. Izstrādātāji ar Borderlands 3 ir saglabājuši sērijas identitāti un palikuši uzticīgi vizuālajam noformējumam komiksu stilā, tikai šajā daļā izmantojot jau Unreal Engine 4. Rezultāts ir krāsains un daudz pievilcīgāks acīm, salīdzinot ar otro daļu. 1440p izšķirtspējā ar ieslēgtu HDR krāsas ir sulīgas un kontrasts starp gaišajiem, tumšajiem toņiem tiešām izceļas. Izstrādātāji spēles iestatījumos piedāvā izvēli starp DirectX 11 un DirectX 12, kas gan vēl ir bēta stadijā, līdz ar to ir iespējamas arī kādas kļūdas. Tā kā mana videokarte ir visai jaudīga, tad Borderlands 3 man gludāk gāja, izvēloties jaunāko opciju. Ja Jums ierobežojošais faktors ir tieši sistēmas grafiskā jauda, tad labāk izvēlēties DirectX 11.

Man ļoti patika piedāvātais audio celiņš “bosu” cīņu laikā. Tas bija tieši manā gaumē, un pārņēma nožēla, kad kauja ātri beidzās, jo tad arī muzikālais pavadījums uzreiz pazuda. Tēli ir ierunāti labi, un, kā jau šajā spēļu sērijā ierasts un sagaidāms, jēlo joku ir tik daudz, ka uz beigām tie jau kļūst par fonu, kurā nemaz neklausos. Kaut arī Borderlands 3 skaņas noformējums ir atbilstošā līmenī, neiztiekam arī bez dažām darvas karotēm medus mucā.

Piemēram, regulāri video ielaidumu laikā ierunātais dialogs bija daudz klusāks par pašiem audio efektiem vai mūziku. Kā arī, kad kāds no spēles tēliem sarunājās ar mani, skatoties viņam tieši virsū, praktiski nebija iespējams dzirdēt varoņa teikto, bet, lūkojoties sāņus, ar skaņu viss bija kārtībā. Ņemot talkā internetu, atklājās, ka es neesmu vienīgais, kurš saskārās ar šo problēmu, un daži cilvēki pat bija atraduši risinājumu. Veicot dažas viltīgas manipulācijas ar iestatījumiem, audio kļūdas tika atrisinātas, bet spēles izstrādātājiem jau nu gan vajadzēja testēšanas laikā šādu globālu problēmu identificēt un atrisināt.

Izdevējam nosūtot spēles kodu apskatam, bieži tiek pievienots fails ar norādēm un padomiem no izstrādātāja. Dokumentā, kas nāca līdzi Borderlands 3, Gearbox Software raksta, ka “pats svarīgākais jautājums, kas Jums ir jāuzdod sev pašiem: vai man bija jautri, spēlējot šo spēli?”. Par spīti dažiem sīkumiem, kas kaitināja, pēc 50+ pavadītām stundām es varu mierīgu sirdi teikt: “Hell Yeah!” Ja Tu sagaidi kaut kādas inovācijas no šīs spēles, tad tā Tev liks vilties. Bet, ja esi Borderlands fans un gribi to pašu veco labo dzīšanos pēc pārāka ekipējuma, iepakotu krāsainā haosā un pārkaisītu ar melno humoru, tad Borderlands 3 ir tieši Tev.

Par apskata kodu, kā parasti, dziļi paklanos gamestar.ee priekšā.

Izdevējs: 2K
Izstrādātājs: Gearbox Software
Platformas: PS4, Xbox One, PC (Epic Games Store)
Iznākšanas datums: 13.09.2019.


Secured By miniOrange