Call of Duty: Modern Warfare apskats

Call of Duty: Modern Warfare apskats

9. decembris, 2019 • Autors: Eking • 1 komentārs

Ievads

Call of Duty: Modern Warfare (COD MW) ir pirmās personas šūteris, kuru izstrādājusi Infinity Ward un izdevusi Activision. Tā ir sešpadsmit daļa savā sērijā. Modern Warfare ir apakšsērijas atkārtoti pārstrādātā spēle. Nav īsti saprotams, vai COD MW ir pilnīgs Modern Warfare restarts vai arī tikai daļējs.

Par COD MW bēta iespaidiem jau ziņojām. Notikumi risinās reālistiskā un modernā vidē. Vienspēlētāja stāsts seko ASV CIP un Lielbritānijas SAS spēkiem, kas cīnās pret nemierniekiem izdomātajā valstī Urzikstānā. Vienspēlētāja kampaņā ir jācīnās arī pret Krievijas kareivjiem, kas iebrukuši šajā valstī. Sastopam arī mums tik zināmo kapteini Praisu. Vienspēlētāja stāsts arī ir balstīts uz reālās dzīves konfliktiem, piemēram, Sīrijas pilsoņu karu un notikušo terora aktu Londonā.

Jaunumi daudzspēlētāju režīmā 

Savukārt daudzspēlētāju režīmā jaunums ir atbalsts spēlēšanai kopā cilvēkiem uz dažādām platformām. COD MW ir kļuvusi taktiskāka un ievieš svaigas funkcijas, piemēram, reālisma režīmu, kas noņem HUD. Tāpat spēle iesoļo Battlefield teritorijā – režīmā Ground War tiek atbalstīti 64 spēlētāji.

Tāpat kā Infinite Warfare tiek izmantots uzlabots dzinis, kas ļauj COD MW izskatīties grafiski mūsdienīgākai – ar detalizētāku vidi un reālistiskāku fiziku nekā iepriekšējās sērijas daļās. Pēc spēlētāju lūguma tika noņemta tradicionālā sezonas caurlaide (season pass) un laupījuma kastes (lootbox).

Tā vietā var iegādāties Call of Duty punktus, par ko ir iespējams izvēlēties kosmētiskos priekšmetus režīmos Multiplayer un Special Ops. Tāpat dārgākās versijas Call of Duty®: Modern Warfare® Battle Pass Ed. īpašnieki var iegūt šo valūtu, spēlējot COD MW.

Tagad izdotais jaunais saturs ir pieejams bez maksas ar dažādiem sezonāliem uzlabojumiem. Decembrī ir izlaists pirmais šāda veida papildinājums.

COD MW kampaņa

Nianses par COD MW

Apskatā koncentrējos uz vienspēlētāja kampaņu. Tradicionāli katru gadu COD spēlēju tieši tās dēļ. Parasti spēlēju to daru grūtības pakāpē Veteran. Daudzspēlētāju režīmu ieslēdzu tā, garām ejot. COD MW vienspēlētāja kampaņa cenšas piedāvāt taktiski pamatotas morālās izvēles.

Piemēram, reāllaikā ir jāpārliecinās, vai tiešām pretinieks ir kaujinieks, kas velk ārā no azotes ieroci, vai vienkāršs civiliedzīvotājs, kas paņem, teiksim, bērnu no gultiņas. Tāpat tiek piedāvātas taktiskās izvēles, vai lietot snaipera šauteni vai tomēr lietot nakts redzamības brilles nakts laikā. Teorētiski izvēle ir brīva, taču pēc personīgajām sajūtām COD MW ir kļuvusi vēl lineārāka, kā arī vairs nav tik lieli plašumi. Dažās misijās var izmantot dronus.

Pārsvarā kampaņa ved aiz rokas, spēlē ir bieži saglabāšanās punkti. COD MW nav vairs tās sajūtas, ka tiekat pastāvīgi aplenkts un nāk lieli pretinieku pulki. Ir tikai pāris misijas ar masīvu spēku uzbrukumu, kad jāspēj nosargāt pozīcijas. Taču, spēlējot pat veterāna grūtības pakāpē, ir ļoti vienkārši, bez īpašiem sarežģījumiem. Viennozīmīgi COD MW ir vieglākā no COD kampaņām pat uz Veteran.

COD MW sižets

Spēles galvenais varonis ir CIP virsnieks Alekss, kas saņem pavēli no priekšniecības atrast ķīmisku gāzi izdomātajā valstī Urzikstānā (mēs jau tāpat visi saprotam, ka tā, visticamāk, ir Sīrija). Pirmā misija tiek izgāzta, un ļaundari aizlaižas ar visu gāzi. Tālāk pēdas ved uz Londonu, kur galveno varoni pirms misijas pabrīdina: “Tikai nesāciet šaut un atrisiniet situāciju miermīlīgi!” Pievienojas arī slavenais kapteinis Praiss. Tad tik sākas īsta asinspirts Londonas centrā – tieši Pikadilli laukumā, kas vizuāli izskatās kā dzīvē. Sprādzieni, šāvieni un teroristu viļņi mijas ar civiliedzīvotāju masām.

Tālāk Alekss tiek nosūtīts tieši uz Urzikstānu, lai pievienotos nemiernieku grupai un satiktu pretošanās vadītāju Farahu (Farah Karim). Mērķis ir viens – sagūstīt Al-Qatala līderi sauktu par Vilku (The Wolf), atbildīgu par noziegumiem un terora aktiem, kas saistīti ar gāzu noplūdēm. Lielāko misijas laiku cīnāmies, vajājot līderi, kā arī ar dažādām tā radītām sekām. Norisinās konflikts arī ar vienu no rokaspuišiem, kas zināms kā Miesnieks (The Butcher).

Kādā no misijām iepazīstam kara briesmas, ko pārdzīvoja mazā Faraha ar brāli Hadiru pirms 20 gadiem, kad gāzu uzbrukuma laikā bērni bēga no pilsētas un satika vienu no galvenajiem spēles ļaundariem ģenerāli Barkovu. Spēlē ir attēlotas kara briesmas, gāzu uzbrukums un zvērības pret civiliedzīvotājiem, ko veica krievu armija. Šādā veidā tiek iepazītas kara šausmas un motivācija, kas Farahu mudina stāties pretī Krievijas armijai un Al-Qatala notikumos 2009. gadā.

COD spēlēšanās ar pelēko zonu

Spēles fokuss ir attēlot tā saukto pelēko pusi, kad ne krievu armijnieki, ne Al-Qatala, ne arī ASV un britu spēki nav pasniegti kā balti vai arī no tumšās puses. Ir mēģināts graut šīs šķautnes. Taču man liekas, ka krievu puse ir attēlota kā īsti genocīda sējēji, tomēr amerikāņi – korektāki un ne tik tumši. Vienīgā ļaunā ASV spēku puse – taktisko operāciju laikā var sajaukt civiliedzīvotājus, kas var aiziet bojā, veicot ne īsti pareizās taktiskās izvēles, ar ļaundariem.

Varu teikt, ka COD MW dzinis ir krietni uzlabots un grafiski spēle izskatās lieliski un darbojas pietiekami dinamiski. Jaunums ir nakts misijas, kuru laikā vairāk rīkojamies kā Rainbow Six Siege speciālās SWAT vienības kaujinieki, ejot lēnām un taktiski tīrot ārā mājas vai jau lielākas teritorijas. Spēles pabeigšana sniedz gandarījumu, un, kā jau pierasts seriālā COD, aizrauj ar savu procesu. Savukārt, ja papētām sižetu dziļāk, tad ir daudz un dažādas pretrunas, neloģiski sižeta attīstības posmi.

Daudzspēlētāju režīms

Runājot par COD MW daudzspēlētāju režīmu, tad tas, kā jau minēju, ir kļuvis taktiskāks. Var, teiksim, izlauzt durvis, un mini kartē nav redzamas pretinieku atrašanās vietas kā citās COD. Tāpat killstreakvietā vairāk ir fokuss uz tā saucamo punktu vākšanu jeb scorestreaks. Pazīstami spēlētāji ir ļoti apmierināti ar jauno COD MW daudzspēlētāju režīmu.

Pateicoties viņiem, saņemu informāciju, kad ir parādījies kārtējais atjauninājums, kad uzlabota vai arīdzan pasliktināta kāda ieroča statistika. Attiecīgi, COD MW slīpēšanas process notiek pastāvīgi. Atjauninājumi parasti ir apjomīgi – piemēram, pēdējais ielāps 1.12, kas iznāca 5. decembrī, aizņem ap 25 GB uz PlayStation 4.

Piemēram, pirmajā mēnesī bija cīņa ar kemperiem, kas sēž ēkās, kā arī bieži izmanto priekšrocības, ar snaiperšauteni raidot lodes no attāluma. Izskaidrojums ir, ka pārlādēšanās ir samērā ilga un, iesēžoties kādā ēkā vai vietā, priekšrocība ir kemperim, kas perfekti pārvalda situāciju. Personīgi, paspēlējot pāris režīmus, sajutu, cik labi rokās šķiet ieroči. Katram, turot to rokās, ir unikāla sajūta, jūtams atsitiens un atbilstošas skaņas.

Tā vien liekas, ka COD MW cenšas izpatikt visu tipu spēlētājiem – ir gan mazās kartes par Gunfight sauktajā režīmā, gan taktiskākas, kā Cyber Attack vai Headquarters, un jau Battlefield apjomos – režīms Ground War ar 64 spēlētājiem. Savukārt kooperatīvajā režīmā var spēlēt Spec Ops, kurā ir pieejamas četras operācijas Verdanskā. Tātad tiem, kuri aizraujas ar daudzspēlētāju režīmiem un seko aktuālajiem šūteriem, COD MW ir viens no labākajiem gada piedāvājumiem.

Kopumā

COD MW vienspēlēja kampaņa ir visīsākā Call of Duty vēsturē. Pavisam ir 14 misijas, kuru iziešana kopā aizņems ap 4 līdz 5 stundām. Taču varu paslavēt Infinity Ward par uzdevumu oriģinalitāti un dinamisko notikumu attīstību ar nu jau uzlaboto dzini. Personīgi nepatika visa tā ņemšanās ar pelēko robežu attaisnošanu un nepamatoti zvērīgu kadru atainošanu, it sevišķi no krievu puses.

Tādas COD MW dislokācijas vietas kā Londona un Sanktpēterburga ir pavisam līdzīgas reālajām pilsētām, sniedzot papildu ticamību. Vispārīgi vienspēlētāja kampaņa piedāvā ko nebijušu un COD MW izskatās no grafiskā viedokļa lieliski. Taču stāsts ir ar daudziem sižeta caurumiem. Piedāvātās action scēnas paliek atmiņā un ir oriģinālas, piemēram, ielaužoties mājā kā speciālajai vienībai ar nakts redzamības brillēm vai arī ieņemot ASV konsulātu.

Savukārt COD MW daudzspēlētāju režīms ir izveidots pietiekami jaudīgs un daudzpusīgs, pielāgots dažādām gaumēm. Nav aizmirsts par spēles taktiskumu – temps ir lēnāks salīdzinājumā ar citām COD daļām. Ja esat PS4 īpašnieks, tad ekskluzīvi uz gadu ir iespējams spēlēt Survival Mode, kas ir daļa no režīma Spec Ops. Nav mazsvarīgi, ka sezonālie atjauninājumi ir bezmaksas.

Izdošanas datums: 2019. gada 25. oktobris
Izstrādātājs: Infinity Ward
Izdevējs: Activision
Žanrs: First-person shooter
Režīmi: Vienspēlētāja, daudzspēlētāju
Platformas: PC, PlayStation 4, Xbox One


Secured By miniOrange