Ghostbusters: The Video Game Remastered apskats

Ghostbusters: The Video Game Remastered apskats

20. oktobris, 2019 • Autors: Eking • 0 komentāri

Ievads

Sākotnēji spoku mednieku spēle iznāca pirms 10 gadiem platformām Xbox 360, PS3 un PC. Nepagāja ne dekāde, līdz tā tika atkārtoti izdota ar vēl garāku nosaukumu Ghostbusters: The Video Game Remastered. Tā kā neesmu spēlējis oriģinālo versiju, taču esmu spoku mednieku filmu cienītājs, devu iespēju remāsterētajam variantam.

Filmai Ghostbusters jau aprit jau 35 gadu jubileja. Spēlē sastopam tās galveno zvaigzni Billu Mareju (Bill Murray) un pārējos spoku mednieku komandas locekļus no oriģinālas filmas. Mēs spēlējam jauna praktikanta ādā, ko apmāca rūdītie spoku mednieki.

Bills Marejs pozē

Par remāsterēto versiju

Īsumā: ja esat spēlējuši oriģinālu, varat nepirkt remasterēto variantu. Būtībā, palaižot darbu, jūtams, ka esam izkāpuši no laika mašīnas un mēģinām to pašu versiju ar nedaudz uzlabotām sejas animācijām un nelieliem grafiskiem uzlabojumiem. Satura vecuma dēļ tā darbojas gandrīz kā laika kapsula, atspoguļojot periodu, kurā varēja, teiksim, smēķēt pie durvīm, baudīt arkādes automātus vai padzerties no izlietnes gaitenī.

Remāsterētās versijas izdevēji nav pat pacentušies izskaust vecās kļūdas, kas ļauj, piemēram, apiet sasniegumu iegūšanu par Ghostbusters iziešanu augstākajā grūtības pakāpē, izspēlējot tikai pēdējās nodaļas.

Spoku mednieku caurstrāvojošais haoss

Spēle rada nostalģijas sajūtas un atspoguļo unikālo spoku mednieku koncepciju. Komanda ķer spokus Ņujorkā un izbrauc dažādos izsaukumos, savā ceļā izpostot kārtējo spoku ķeršanas vietu, lai tikai tos likvidētu. Notveršanas mehānismi, lietojot ieročus, sniedz patīkamu gandarījuma sajūtu pēc kārtējā rēga sagūstīšanas. Spēlē ir daudz dažādu joku, kas ir diezgan organiski iekļāvušies, un nav jūtama tāda kā humora uzspiešana. Varu atzīt, ka spoku mednieku tēli kopumā ir atbilstoši pieskaņoti mūsdienu grafiskajiem standartiem.

Ghostbusters remāsterētā versija darbojas plūstoši – ar 60 kadriem sekundē. Taču galvenās atšķirības ir jūtamas tieši sižeta ainu laikā. Oriģinālā spēle darbojas 720 punktu vertikālajā izšķirtspējā, un ir redzams: video ir izstiepti jaunajā variantā. Tas rada tādu kā atšķirīgu sajūtu par Ghostbusters notikumu gaitu.

Cutscene ar megaspoku Ņujorkas ielās

Būtībā remāsterā ir uzlabota izšķirtspēja un modeļu kustības, bet kopumā ne pietiekošā apmērā. Tā nav pilnībā pārveidota vai lieliski pārstrādāta spēle, kas liek mums atkārties žoklim. Remāsterētie ekselences piemēri nav tālu jāmeklē: Heavy Rain un The Last of Us Remastered uz PlayStation 4.

Pat spēles ielādes laiki ir neizskaidrojami gari, nav optimizēti. Tāpat saskāros ar pāris zilajiem Sony kļūdas ekrāniem, lādējot kārtējo līmeni. Spēle dažreiz neizskaidrojami uzkārās, un tikai tās pārlādēšana palīdzēja tikt galā ar šīm problēmām.

Oriģinālais spēles stāsts

Runājot par stāstu un līmeņiem, ir jūtams oriģinālās Ghostbusters šarms. Līmeņu dizains ir pārdomāts, un bieži atklājam jaunus spoku paveidus dažādos līmeņos. Ar speciālu spoku meklētāju radaru atrodam arī dažādus vides artefaktus, kā spoku mednieku mašīnu vai spoku mednieku komandas DVD disku.

Kopumā ir iespējams izmantot četrus spoku mednieku ieroču režīmus, kas tiek pakāpeniski atklāti spēles gaitā. To skaitā ir protona ierocis, saldēšanas protona ierocis, plazmas un bioloģiskais. Katru no četriem ieroču režīmiem visā kampaņas laikā neizmantojam pārāk bieži. Sākumā spoks ir jāizseko ar meklēšanas radaru un, ja iespējams, jāskenē, lai iegūtu datus par tā vājajām vietām un labākajiem ieročiem, ar ko cīnīties pret to.

Spoku meklēšana un artefaktu skenēšana

Tādējādi varam pielāgot stratēģiju, lai lamatās noķertu spoku. Piebildīšu, ka ieročus var uzlabot par nopelnīto naudu, ko iegūstat, izpildot uzdevumus un atrodot artefaktus.

Bosu cīņās arī ir stratēģiski jāstrādā komandā un jālieto noteikti ieroču tipi, kā arī itin bieži jāceļ biedri no nokdauna. Īsti nomirt nevar, bet, ja seko daudzas neveiksmes pēc kārtas un biežāk esat uz zemes, gaidot biedru palīdzību, parādās pārlādes ekrāna iespēja.

Ķeram spoku kapličā!

Līmeņi ir lineāri, ar dažādām mīklām kārtējo durvju vai barjeras atvēršanai. Dažās vietās ir loģiski jāizsecina risinājums. Kopumā stāsta ilgums ir ap 6 līdz 8 stundām.

Kopumā

Galvenais jautājum: vai Ghostbusters uzlaboto versiju ir vērts spēlēt? Mūsdienās var atrast daudz un dažādus darbus ar izcilu grafiku un dziļu stāstu. Mani personīgi spoku mednieku spēle aizrāva. Tā bija atsvaidzinošs piedzīvojums ar lineāru sižetu, jauku humoru un no filmas zināmiem varoņiem. Billa Marija šarms ir caurstrāvojošs un acīmredzams.

Spēli var viennozīmīgi pieskaitīt klasikai. Es ar prieku atceros mūziku no filmas. Ja nav spēlēta sākotnējā versija, noteikti ieteiktu izmēģināt Ghostbusters: The Video Game Remastered. Tās cena ir draudzīga – maksā ap 25–30 euro –, var nopirkt arī diska formā.

Taču. Galvenās pretenzijas man ir pret “slinko” remāsterēto versiju. Tā vien šķiet, ka oriģināla īpašnieki ieguva vairāk satura, jo ir nogriezts daudzspēlētāju režīms. Remāstera veidotāji varēja sniegt kādu pievienoto vērtību, piemēram, kooperatīvo režīmu, lai būtu iespējams medīt spokus komandā līdz četriem draugiem. Būtu jauki tādi papildinājumi kā galerijas no spēles tapšanas, iespējams, filmai veltīti kadri vai apraksti par godu tās 35 gadu jubilejai.

Remāsterētajā versijā ir tikai uzlabota izšķirtspēja, nogludināti tēli un palielināta veiktspēja līdz 60 kadriem sekundē. Pat sasniegumi jeb trofejas ir atstātas viens pret vienu kā agrāk, kā arī zināmās kļūdas nav izlabotas. No remāstrētas versijas, ko testēju uz konsoles PlayStation 4, gaidīju vairāk, taču esmu kopumā gandarīts par oriģinālo spoku mednieku spēli.

Izdošanas datums: 2019. gada 4. oktobris
Izstrādātājs: Saber Interactive (remāstrētajai versijai)
Izdevējs: Mad Dog Games
Žanrs: Action-adventure
Režīmi: Vienspēlētāja
Platformas: PC, PlayStation 4, Xbox One, Switch


Secured By miniOrange