Nier: Automata apskats

24.Decembris 2017 11:55
6 komentāri 8 kudos kornivskis

Nier:Automata

Tā kā genotsiid mani piekukuļoja uztaisīt apskatu, tad saturieties. Es mēģināšu atrast pie kā piesieties šai spēlei, bet lielākoties šis apskats būs viena vienīga slavas dziesma Yoko Taro meistardarbam sauktam par Nier: Automata. Mani iespaidi nebūs paši svaigākie, jo es viņu spēlēju šī gada martā uz PS4 konsoles. Spēli izgāju aptuveni nedēļas laikā (spēles stundu skaitu neatceros) un veiksmīgi ieguvu Platīna trofeju.

Šo spēli ir izstrādājuši PlatinumGames, sadarbojoties ar visiem labi pazīstamo Square Enix. PlatinumGames studija nav pati atpazīstamākā studija un vismaz man viņa asociējas ar Bayonetta un Metal Gear Rising: Revengeance no, kuras Nier: Automata ir aizguvusi cīņu sistēmu. Šis ir sīkvels spēlei Nier, kuru izstrādāja tas pats Yoko Taro tikai tai laikā strādājot citā studijā. Parasto Nier es neesmu spēlējis un cik ievācu informāciju turpinājumam ir ļoti maz saistības ar pirmo daļu, tik cik spēles pasaule ir tā pati, bet darbība norisinās tūkstošiem gadu tālā nākotnē.

2B, 9S and pod

Spēle norisinās post-apokaliptiskā pasaulē, kur Zemi ir pārņēmuši citplanētieši un roboti. Cilvēce ir pametusi Zemi un pārcēlusies uz Mēnesi. Spēli spēlēsim no sieviešu kārtas androīda 2B skatu punkta, kura pārstāv YoRHa, cilveces radītu speciālu androīdu vienību, kuras vienīgais uzdevums ir iznīcināt uz Zemes esošos citplanētiešus un robotus. Laužoties cauri robotu bariem un iznīcinot ļaunos citplanētiešus, mēs nebūsim vieni. 2B pievienosies un pavadīs 9S, vīriešu kārtas androīds ar spēju uzlauzt robotu operētājsistēmas. Augstāk redzamajā attēlā var redzēt, ka katram no YoRHa androīdiem pienākas arī drons (tāda četrstūrveida lidojoša uzparikte), kurš pavada androīdu un sniedz viņam visdažādākās atbalsta funkcijas.

Tipiska cīņa Nier: Automata

Boss battle

Šajā spēlē Jums būs iespēja uzspēlēt scrolling shooter, twin-stick shooter, third person action RPG un 2.5D platformeri. Iedziļināšos vairāk tieši action RPG aspektā, jo pārējie ir diezgan elementāri un īpašu iedziļināšanos neprasa. Cīņu sistēma ir noslīpēta un atstrādāta līdz perfektumam. Viss notiek plūdeni un bez mazākās aiztures līdz ar to iekaustīt ļaunos robotus sagādā vislielāko baudu. Jūsu arsenālā ir pieejami vieglie un smagie uzbrukumi, kurus var miksēt dažādā secībā. No pretinieku uzbrukumiem ir iespējams izvairīties ar supermodeles grāciju un androīda ātrumu. Visam pa vidu Jūs vēl arī kontrolējat dronu šaujot pretiniekiem no attāluma un ik pa laikam izdarat speciālos uzbrukumus ar dronu, kuriem ir dažādi papildus efekti. Izpētot spēles pasauli var atrast dažādus ieročus, kurus kombinējot savā starpā variējam savus uzbrukumus un spēles stilu. Ieročus ir iespējams uzlabot un ar katru uzlabojumu tiek atklāts stāsts par katru ieroci, kas ir viena no īpašajām Nier: Automata iezīmēm.

Inventory

Vēl kāda interesanti realizēta lieta ir tas kādā veidā Jūs aprīkojat, uzlabojat un pielāgojat androīdu savam spēles un cīņas stilam. Androīdam sākumā ir dots noteikts skaits slotu, kuros liek iekšā uzlabojumu čipus. Sitot pretiniekus un pildot spēles misijas mēs krājam pieredzi, kura ceļ androīda līmeni. Katrs jauns līmenis dod androīdam papildus slotu, līdz ar to augstāka līmeņa androīdam ir vairāk čipu vai arī tāds pats skaits čipu tikai augstākas kvalitātes. Augstākas kvalitātes čipi aizņem vairāk slotu, kā arī sakombinējot vienādus zemākas kvalitātes čipus savā starpā mēs iegūstam augstākas kvalitātes čipu ar uzlabotiem rādītājiem. Čipi ir pieejami vidažādākie, sākot ar tādiem, kas paaugstina androīda dzīvības stabiņu vai uzbrukuma spēku, beidzot ar tādiem, kas ļauj androīdam, izdarot sitienus pa pretinieku, atgūt kaut kādu procentu savu dzīvību.

Spēlē ir atvērtā tipa pasaule, kuru Jums būs iespēja izpētīt pildot gan galvenās stāsta misijas, gan arī sānu misijas. Ja man būtu jāpiesienas šai spēlei tad tas būtu par sānu misijām. Tās tomēr varēja būt nedaudz daudzveidīgākas, bet ir arī interesantas sānu misijas, kā, piemēram, sacensības ar robotu uz ātrumu caur čekpointiem. Ir pat iespēja jāt ar mežacūku un alni.

Nier: Automata ir trīs grūtības pakāpes un es aicinu neizmantot visvieglāko grūtības pakāpi, jo tur ir iespēja aprīkot androīdu ar čipiem, kuri ļauj automātiski izvairīties no pretinieku uzbrukumiem, uzbrukt un atgūt dzīvības. Būtībā Jūs tikai norādat, kur androīdam iet, bet pārējo visu veic pati spēle, kas, manuprāt, atņem daudz ko no spēles šarma. Gadījumā, ja Jūsu dzīvības stabiņš izsīkst, tad visa pieredze, kas tika uzkrāta pēc iepriekšējās spēles saglabāšanas tiks pazaudēta un līdz ar viņu arī visi čipi ar kuriem bija aprīkots Jūsu androīds. Tādēļ ir jābūt uzmanīgam un bieži jāsaglabā spēles progress.

Un tagad par labāko. Nier: Automata ir 26 dažādi nobeigumi. Katram nobeigumam ir savs alfabēta burts. Īstie spēles nobeigumi ir 5 un pārējie ir joku nobeigumi, kuri ir domāti tikai lai spēlētajs pasmietos pats par sevi. Kurā vēl spēlē Jūs varat pašiznīcināties, ja savā inventārā izdarīsiet to ko nevajadzētu? Katram iesaku izspēlēt visus 5 galvenos nobeigumus. Izejot spēli līdz pirmajiem titriem spēle tikai tā īsti sākas.Izejot spēli otro, trešo utt. reizi Jūs atklājat jaunas iespējas spēles procesā, tos pašus vecos notikumus ieraugat citā gaismā un citā kontekstā, atklājat jaunus notikumus un noslēpumus. Ejot spēli trešo reizi mani uz priekšu virzīja tīra ziņkārība saprast notikumus un to cēloņus, nevis vēlme iegūt 100% izietu spēli kā tas bieži vien mēdz būt. Pačukstēšu arī mazu noslēpumu par trofejām - izejot spēli visas trūkstošās spēles trofejas var nopirkt iekš spēles par spēles kredītiem. Amizantākā trofeja ir "What are you doing?".

Grafiski spēle (un galvenā varone) ir patīkama acīm un pievilcīgi noformēta. Internetā cilvēki žēlojas par zemas kvalitātes spēles pasaules tekstūrām, bet man nekas īpaši acīs nedūrās. Man svarīgi bija tas, ka spēle lielākoties spēj uzturēt 60 fps, kuri tikai šad tad nokrītas zemāk kādās īpaši pārpildītās vietās.

Atsevišķu sadaļu ir pelnījusi Nier: Automata mūzika. Tas ir vienkārši jādzird. Ne velti spēle uzvarēja Game Awards 2017 nominācijā Labākā Mūzika. Nezinu, cik tur viss bija sarunāts visas pārējās nominācijās, bet šo uzvaru Nier: Automata ir pelnījusi.

Nier: Automata ir pilna pārsteigumiem un negaidītiem pavērsieniem, spēle kur roboti ir cilvēcīgāki par dažu labu cilvēku, tā raisa emocijas un liek aizdomāties par augstākām lietām. Šogad šī nebija spēle, kurā es pavadīju lielāko stundu skaitu, bet katra pavadītā stunda kvalitātes ziņā bija pārāka par visām pārējām stundām citās spēlēs. Mana gada spēle Nier: Automata.

Priecīgus Ziemassvētkus!

903 skatījumi 6 komenti kudos

Žurnāla ieraksta autors

2 komentāri Pirmie iespaidi par Red dead redemption 2
26.Oktobris 2018 09:01
Eking

6 Komentāri

26.Decembris 2017 21:50
genotsiid Redaktors

Paldies par apskatu! Mūzika ir patiesi burvīga. Mazliet gan mani tracina daudzu skaņdarbu vārdi – neizklausās ne pēc vienas valodas, ko būtu dzirdējis. Kaut kad nākamgad noteikti uzspēlēšu.

27.Decembris 2017 12:47
Eking Redaktors

Paldies par lielisko apskatu, diezgan precīzi visu izklāstīji. Nier: Automata arī mana gada spēle!

28.Decembris 2017 09:08

@genotsiid tā ir viņu pašu izdomāta Haosa valoda.

15.Februāris 2018 08:53
KristapsSuliņš キリスト

@kornivskis Soundtrack links miris!

Ieraksts tika labots, 15.Februāris 2018 08:53
15.Februāris 2018 10:27

@Suicide Christ Paldies. Izlaboju, lai darbotos. Tevis ieliktais links nav ar orģinālo spēles mūziku.

15.Februāris 2018 10:49
KristapsSuliņš キリスト

@kornivskis Kaut kādas dziesmas jau tur ir!

Pievienot Komentāru

Lai pievienotu komentāru, lūdzu ielogojies!