PROJECT CARS 3

29.Augusts 2020 21:52
4 komentāri 5 kudos Goodman2576

Pateicoties atbalstam no BANDAI NAMCO strike.lv radās iespēja notestēt jaunāko "Nedaudz Trakās Studijas" veikumu savā sacīkšu simulatora seriālā Project CARS. Teikšu uzreiz vienkārši - spēle ir nopietni mainījusies. Domas apskatnieku vidū dalās, vieni saka, ka simulators pārtapis daudz arkādiskākā braucamajā, citi to sauc par jaunu virzienu, bet manas pirmās domas pēc dažu dienu iedziļināšanās spēlē varat lasīt zemāk.

Attēla apraksts

Vispirms protams jāsaka, ka iepriekšējās spēles daļas kvalitātes latiņu bija uzlikušas ļoti augstu un līdz ar to arī es sagaidīju augstas kvalitātes produktu. Personīgā vēsture ar šo spēli man sākās ar nelielu investīciju pirmās spēlēs tapšanā, jo kā atceramies tas bija crowdfunded produkts, kurš solīja neticami kvalitatīvu autosacīkšu simulatoru tieši PC platformai. Ja nemaldos kādi 15 dolāri bija minimālā dalības maksa par kuru varēja iegūt spēles digitālo versiju tās iznākšanas dienā, kā arī pēc tās oficiālās tirdzniecības dabūt savu daļu no peļņas. Spēle izdevās pat ļoti veiksmīga, lai arī uz tā brīža dzelžiem es nespēju izbaudīt visus grafiskos skaistumus, no grūtības viedokļa tā lika pamatīgi pasvīst. Taču svarīgākais bija ka spēlē visi auto un visas trase bija pieejamas no pirmā brīža - totāla brīvība lietotājam kā spēlēt. Spēles otrā daļa šo šarmu un īpašo atšķirību vēl nedaudz noslīpēja.

Attēla apraksts

Bet tagad par to aizmirstiet, jo trešajā daļā nav nekā no iepriekšminētā. Lai arī man šķita pievilcīgi minimālie iestatījumi spēles sākumā, kas ļauj uzreiz iegrimt sacīkšu atmosfērā netērējot daudz laika veidojot savu tēlu, komandu un auto izskatu (to visu var paspēt vēlāk), uzsākot braukšanu uzreiz pārņēma tā arcade sajūta kāda ir spēlējot GRID un Forza Horizon spēlēs un zināmā mērā tā bija vilšanās, jo šī taču bija tā spēle kura atšķīrās no pārējām. "Nu labi" es padomāju "droši vien, ka iesildīšanās trasē sākumā ir atstāti visi braukšanas asistenti uz max un tāpēc sajūta ir kā Need For Speed, izbraukšu un pēc tam paspēlēšos ar iestatījumiem". Tas kas ir izcils un uzreiz pamanāms ir vizuālā kvalitāte, te bez šaubām lieku vērtējumu "izcili". Sākotnēji ap 40 kadriem turējās 4K izšķirtspējā, bet, lai sasniegtu noturīgus 60 kadrus nomainīju uz 1440p pie High vizuālajiem uzstādījumiem bet bez Supersampling. Acis priecē jebkura trase, jebkurš auto, tiesa gan mainoties laika apstākļiem uz lietu, spēle it kā nedaudz lago - kadru skaits nokrīt līdz 40, bet sajūta ir ka to nomaiņa nav pietiekami vienmērīga. Pieņemu, ka vēl jāpadarbojas ar uzstādījumiem, bet tas visticamāk ir optimizācijas jautājums - jāsaka ka tomēr traucējošs faktors pagaidām. Protams ar RTX kartēm gan jau viss būs labi, bet nu es joprojām izmantoju Nvidia GTX 1080 ar 8GB RAM un te nu laikam sāk parādīties nopietna atšķirība jaunāko spēļu apstrādes veiktspējā.

Attēla apraksts

Atgriežamies pie paša spēles procesa un pēc pirmās trases, kurā mūs apmāca kā braukt , mēs nonākam izvēlnē. Te jāpiemin, ka man tīri labi patika uz trases izvietotās brīdinājuma zīmes, kas nosaka kad vēlams uzmanīties un sākt bremzēt, kad var uzdot gāzi un kad var saslīdēt, pie kam grūtības pakāpes iestatījumos iespējams šīs zīmes novākt vai atstāt tikai zīmes bez trases ideālās līnijas. Izvēlne piedāvā mums uzsākt karjeru, sacensties ar citiem humanoīdu sāncenšiem On-line režīmā un Rival režīmos, pamēģināt citas trases vai doties uz garāžu. Un te nu sagaidāma vilšanās. Jūs vairs netiekat pie jebkura auto, visi ir jāpērk par spēles virtuālajām naudiņām, kuras var iegūt braucot sacīkstēs. Arī visas trases nav pieejamas, kamēr neesat izpildījuši noteiktu skaitu mērķu sākotnēji pieejamās trasēs. Viss šis tik ļoti atgādināja mobilās spēles attīstības koku - piemēram CSR2, ka es drusku sabijos, ka tik nav galīgi viss sačakarēts un tūlīt būs jāver maks vaļā un jāpērk spēles kredīti pa īstām naudiņām. Bet par laimi tik traki nav, tomēr zināma daļa brīvības ir zudusi. Individuālo sacīkšu režīmā tomēr visas 25 lokācijas ir pieejamas uzreiz un katrā lokācijā ir vairākas trašu modifikācijas. Bet karjerā sakožot zobus jādrillē ar zemākas klases auto zemāka līmeņa sacīkstes tik ilgi kamēr pamazām varat atvērt nākamo un nākamo utt. Tas protams pats par sevi nenozīmē, ka spēle ir nekvalitatīva, nē tieši otrādi visi šie procesi ir ļoti kvalitatīvi izstrādāti un proporcionāli saprotami. Te ir tāda sinerģija no pēdējām zināmām sacīkšu spēlēm kā GRID un Forza un GT Sport, tikai daudz krāšņāk nekā pirmajā, bet bez atvērtās pasaules kā otrajā un nu jau bez īpašā šarma kāds piemīt arī trešajai... Auto vizuālā pielāgošana man personīgi patīk, jā tu nav nekā ļoti jauna, bet uzreiz jūtams kvalitātes zīmogs. Viss ir pārdomāts un saprotams, kā arī vizuāli ļoti labi izskatās un nav pārspīlēts.

Attēla apraksts

Atgriežoties pie pašām sacīkstēm ir arī iespēja par spēles naudiņām ātrāk atvērt kādas trases. Izmēģināju īpašās sacīkstes ar vecu BMW modeli - 18 apļi pa nelielu ovālu, bet pirms tam noņēmu visus braukšanas palīgus, lai saprastu vai pazudīs arkādiskā sajūta. Jā braukšana palika baudāmāka un izaicinošāka, pretinieki ātrāki un gudrāki, tomēr kopumā sajūta ka ir vieglāk un intuitīvāk vadīt auto nepazūd. Un atkal jāsaka ka viss ir ļoti labi salāgots un pārdomāts, tomēr kaut kas ir citādi un pārāk atgādina vienkāršotus citu spēļu vadāmības modeļus. Iespējams tā ir cena kas jāmaksā lai spēle kopumā labāk pārdotos, jo skaidrs ka ne visai publikai ir vēlme tērēt daudz laika lai apgūtu braukšanas tehniku.

Attēla apraksts

On-line režīmā ir trīs iespējas. Varat pēc nejaušības principa,bet atbilstoši jūsu reitingam, ielēkt kādā no braucieniem nezinot ne trasi ne auto, tā teikt kas būs to brauksim. Otra izvēle ir noteiktā laikā notiekošas on-line sacīkstes, vispirms kvalifikācija un tad gaidām konkrēto starta laiku (GT Sport ir līdzīgi). Un trešais variants ir izvēlēties kādu no iepriekš lietotāju veidotām sacīkstēm, vai pašam izveidot savu. Izmēģināju otro variantu un izbraucu ar formulām 20 apļus. Viena interesanta lieta ir, ka ja tevi apdzen par apli tu vairs netraucē trasē, kļūstot caurspīdīgs - caurbraucams, bet tas protams ir 200% arcade stils. Pirmajā variantā mani iemeta NASCAR ovālā kopā ar tikai vienu spēlētāju, kurš atslēdzās pēc pirmā apļa. Ātruma sajūta ovālā bija lieliska, bet vadība krietni vieglāka par to pašu NASCAR HEAT spēli.

Attēla apraksts

Kopumā spēle ir ļoti kvalitatīvs produkts, lai arī jau pavisam savādāks nekā iepriekšējās daļas. Šķiet ka nokļūšanas Codemasters īpašumā ir nopietni ietekmējusi Slightly Mad Studios vīziju. Katrā ziņā manā vērtējumā noteikti labāk iegādāties šo, ja gribējāt ko GRID līdzīgu, bet vēl nepaspējāt nopirkt, tomēr neceriet uz ko izsmalcināti īpašu, ja vien tā nav vizuālā bauda - kas šai spēle ir visaugstākajā līmenī, tomēr par simulatoru šo spēli gan nosaukt laikam vairs nevar.

Īpašs paldies @genotsiid par iespēju apskatīt spēli.

361 skatījumi 4 komenti kudos

Žurnāla ieraksta autors

1 komentārs ko spēlējam vasaras brīvdienās jūlijs-augusts? #10
2.Augusts 2020 22:27
Goodman2576

4 Komentāri

29.Augusts 2020 22:49
Eking redaktors

Paldies par apskatu! Man kā GRID un Forza Horizon cienītājam varētu patikt auto arkāde Project Cars 3 veidolā.

30.Augusts 2020 00:11

@Eking domāju ka noteikti, man jau arī patīk, domāju ka šī ir vis simulatoristiskākā arkāde kāda ir radīta )).. Grafiski izcila, aizmirsu pierakstīt ka ir arī punktu vākšanas gamemode, kur jānotriec uz trases izvietotie šķēršļi ar noteiktu punktu skaitu, kaut ko līdzīgu atceros no senākas Dirt spēles...

Ieraksts tika labots, 30.Augusts 2020 00:11
30.Augusts 2020 18:24
genotsiid Redaktors

Paldies par apskatu! Jā, izklausās, ka Project CARS ir aizgājusi virzienā, ko labi pārstāv jau citas spēles. Protams, neiztiksim bez klasiskā jautājuma pie autosimulācijas žanra darbu rakstiem: ar ko vadīji mašīnas – stūri, tastatūru vai pulti?

31.Augusts 2020 09:00

@genotsiid jā aizmirsu piebilst, ka lietoju XBOX One X kontrolieri, un šajā ziņā viss bija saprotams un labi pielāgots. Arī force feedback darbojās atbilstoši.

Pievienot Komentāru

Lai pievienotu komentāru, lūdzu ielogojies!