Remāsterēts apskats: Bloodstained – Curse of the Moon

Remāsterēts apskats: Bloodstained – Curse of the Moon

1. jūlijs, 2019 • Autors: Genotsiid • 0 komentāri

Nē, šis nav jūnijā izdotās Bloodstained: Ritual of the Night apskats – tas gaidāms vēlāk, kad genotsiid beidzot izdosies pieveikt pēdējo bosu. Zemāk nedaudz pielabots raksts, kas Strike.lv pirmoreiz parādījās 2018. gada jūnijā.


Atskatoties uz slavenās sērijas Castlevania divdimensiju spēlēm, tās var skaidri iedalīt divās ērās – pirmajā, kas sākās 1986. gadā, un otrajā, ko ar blīkšķi startēja Symphony of the Night. Izbeidzis savas ilggadējās attiecības ar izdevēju Konami, tā, iespējams, zināmākais darbinieks Koji Igarashi nolēma pievērsties Kickstarter naudas vākšanas platformai, lai radītu “Nakts simfonijas” garīgo turpinājumu Bloodstained: Ritual of the Night.

Kamēr gaidām lielās spēles iznākšanu kaut kad šī gada beigās (visticamāk, tā tiks atkal atlikta (nākotnes genotsiid piezīme: tā arī notika)), mums tiek piedāvāts izmēģināt pirmās ēras stila brīnumu vārdā Curse of the Moon (turpmāk – CotM). Kaut gan tā bija tikai viens no Kickstarter projekta papildu mērķiem, nolīgtajiem izstrādātājiem Inti Creates ir izdevies radīt spēli, kas ir 8 bitu Castlevania visā, izņemot nosaukumā. Ja zināt, ko tas nozīmē, un jau ilgi esat ko tādu gaidījuši, iegādājieties produktu jau tagad! Pārējiem ieteicams lasīt tālāk.

Šoreiz stāsts ir par vīrieti, kuram dēmoni uzlikuši mēness lāstu. Mokoties ar nepatīkamo atklāsmi, viņš dodas uz visādām tumsas pārņemtām vietām, iznīcinot visus pretekļus, kas stājas ceļā, līdz beidzot vienā no tām sajūt kaut kā lielāka klātbūtni. Šeit sākas spēlētāja piedzīvojums. Kā jau Castlevania ierasts, mērķis ir izdzīvot, sitot briesmoņus, izvairoties no šķēršļiem un lēkājot pa platformām, kamēr grūtības pakāpe pieaug ar katru līmeni (pirmajā spēlēšanas reizē to ir astoņi), kā beigās ir cīņa ar bosu.

CotM sākas visai mierīgi, radot iespaidu, ka varbūt tā nav nemaz tik nežēlīga. Tomēr par vecajiem “labajiem” laikiem atcerēsieties, kad drīz saskarsieties ar kustīgām platformām un ātri lidojošiem ienaidniekiem, kas jūs kontakta gadījumā iegrūž bezdibenī un pamazām atņem t. s. dzīvības. Lai gan vadība un spēles process ir vienkāršs, nepieciešams aši apgūt šķēršļus un ātri uz tiem reaģēt. Reti kad kaut kas tiek pateikts priekšā – jāmācās no kļūdām.

Ja nu tomēr tas ir par daudz prasīts, CotM piedāvā izvēlēties grūtības pakāpi Casual, kas izslēdz atgrūšanas efektu un dzīvību skaitītāju. Protams, veselības stabiņš tik un tā tiek tukšots, liekot nāves gadījumā turpināt no agrākas vietas, bet vismaz nav viss jāsāk no pirmā līmeņa un tiekam garām kaitinošajām aizām, tajās neiekrītot atkal un atkal. Pat spēlējot pakāpē Veteran, CotM kļūdas piedod vairāk nekā pirmās Castlevania daļas tā iemesla dēļ, ka dati tiek automātiski saglabāti katra līmeņa sākumā.

Aizņemoties ideju no Konami sērijas 3. numurētās daļas, tiek piedāvāti vairāki spēlējami tēli, kurus var nomainīt jebkurā brīdī. Kopā to ir 4, un jaunus iegūstam CotM sākumā pēc katra pabeigta līmeņa. Viņi ļauj izmantot alternatīvus ceļus, reizēm palīdzot tikt pie papildu dzīvībām vai veselības un apiet grūtākus šķēršļus.

Pirmā sabiedrotā ir aprīkota ar pātagu, spēj pārlēkt lielākus attālumus un izslīdēt cauri šaurām spraugām. Tikmēr burvja maģija tiek galā ar pārējiem varoņiem nepārvaramiem priekšmetiem, bet apmetnī tērptais vīrietis prot lidot, pārvēršoties par sikspārni. Vēl viena priekšrocība ir dažādie uzbrukuma veidi un individuālie veselības stabiņi, proti, ja viens no tēliem drīz mirs, pārslēdzieties uz citu, lai, piemēram, sarežģīti pārvaramā telpa nebūtu jāsāk vēlreiz!

Runājot par CotM audiovizuālo pusi, izstrādātāji Inti Creates kārtējo reizi parāda savu meistarību, radot darbu, kas ir ļoti līdzīgs 8 bitu ēras spēlēm, taču necieš no tā laika aparatūras tehniskajām nepilnībām. Tātad attēls turas kopā vienā gabalā, spraiti nemirgo un sarežģītākas ainas nepavada procesora palēninājums. Pūristiem gan varbūt nepatiks 16:9 formāts, pārāk bagātā krāsu palete un foni, kas nebūtu iespējami uz NES vai MSX, tomēr viņi novērtēs citas nianses, piemēram, kāpjot pa trepēm, iespējams ieziet ārpus kadra – gluži kā Castlevania. Diez vai kāds arī spēs žēloties par teicamo muzikālo pavadījumu un skaņas efektiem.

Meklējot CotM trūkumus, droši vien acīmredzamākais daudziem varētu būt darba ilgums – pirmā iziešanas reize nesteidzoties prasa tikai 2 stundas. Atkārtotu spēlēšanu iedrošina augstākas grūtības pakāpes, ko entuziasti noteikti izmēģinās. Ja gaidāt no piedzīvojuma ko oriģinālu, diez vai šeit to atradīsiet. Pārējā kritika ir vēl subjektīvāka, piemēram, pārbaudījumi, kur vienlaikus precīzi jālec, jāsit un jāizvairās no krītošiem priekšmetiem, varētu nebūt katra gaumē, tāpat arī vecmodīgā grafika un skaņa, “turēšanas aiz rociņas” trūkums, taču viss ir daļa no žanra šarma.

Kopumā Bloodstained: Curse of the Moon ir pirmajām Castlevania daļām ārkārtīgi līdzīga spēle, kas nāk pretī arī žanra jaunpienācējiem. Tai ir meistarīgi atveidota audiovizuālā puse. Spēle ir īsa un nepiedāvā neko revolucionāru, taču jebkāda cita kritika ir vairāk subjektīva. Garantēt, ka jums darbs patiks, nevar, taču žanra piekritēji viennozīmīgi tiks iepriecināti.


Apskatītā versija: Switch
Žanrs: Platformer
Platformas: 3DS, PS4, PS Vita, Switch, Windows, Xbox One
Spēlētāju skaits: 1
Izstrādātājs: Inti Creates
Izdevējs: Inti Creates
Izdošanas datums:
24.05.2018.


Secured By miniOrange