Animāciju veidošana, itemu pievienošana un kaulu vadība spēlē

Doties atpakaļ
Ielogoties Lai atbildētu tēmā, ielogojies !

Šoreiz pastāstīšu par characteru modeļiem, animācijām, kauliem un itemu pievienošanai (ielikt zobenu rokās, cepuri galvā etc). Jau atkal pieminēšu, ka neesmu nekad agrāk neko tādu taisījis vai darījis (ne veidojis animāciju, ne modelējis characteri). Laigan modeli jau biju izveidojis sākumā, lai būtu characters ko vadīt, kaulus un animācijas izveidoju vēlāk.

Attēla apraksts

Sākumā par 3D charactera izveidi, kur nav īsti daudz ko runāt, vienkārši parasts stickmens ar cilvēka iezīmēm. Veidoju Blenderī ar mirror palīdzību, t.i. man bija nepieciešams izveidot modeļa kreiso pusi un labā puse simetriski pati izveidojās. Ar tekstūrām pagaidām daudz nemēģināju ņemties, tāpēc uzliku pliku solid krāsu bez ambient occlusion, kas testiem un izstrādes laikā ir pilnīgi pietiekami un basicly that's it. Characters gatavs.

Attēla apraksts

Tad nāca kaulu izveidošana šim modelim. Kas ir kauli un kāpēc tie vajadzīgi ? Ļoti vienkārši, kauli ir vajadzīgi lai varētu deformēt modeli. Kaulus var veidot kā vien pats vēlas. Augstāk esošajā attēlā ir redzams 3D modelis un kaulu uzbūve modelim. Taisīju pēc iespējas tuvāk cilvēku paskatam, bet daudz detaļas iekļaut nevarēju, jo nu tas ir stickmens, nav nekas baigi detalizēts modelī pagaidām. Ir kauls ar ko kustināt galvu, ir kauli ar ko kustināt rokas, kājas, pēdas un tā saucamais mugurkauls.

Attēla apraksts

Pēc tam kauli ir actually jāpiesaista pašam modelim ar weight mapping. Tas nozīmē, ka uz modeļa var iezīmēt laukumu, kuru kustinās attiecīgais kauls, tas izskatās tā, kā augstāk esošajā attēlā. To visu darīju tajā pašā Blenderī. Kad tas ir izdarīts, tad var sākt veidot animācijas.

Attēla apraksts

Animāciju atkal veidoju iekš Blender. To veidoju, kustinot katru kaulu atsevišķi un liekot keyfreimus iekš laika joslas. T.i. ik pa 1 sekundei pakustināju kaulus un saglabāju pozīciju, kas kopumā veido animāciju. Sākumā izveidoju tikai idle animāciju (let's be honest, kura nemaz neizskatās tik smuki pagaidām). Visbeidzot modeli importēju spēles dzinējā un tālāk jau no dzinēja palaidu animācijas.Ar pre-made animācijām nebija gana un vēlējos uztaisīt, lai character galva iekš spēles pagriežas līdzi kameras skata virzienam. Sākumā mēģināju taisīt skriptu, kas rēķina kameras virzienu un pielāgot galvu tās virzienam, tas variants izgāzās, jo manam modelim kaulu uzbūve ir savādāka nekā unity to gribētu, tāpēc paņēmu unity izstrādātu skriptu, kas kustina kaulus. Protams atkal tas pats, jo kauli bija savādāki. Pēc stundām ilgas mocīšanās, izlaidu cauri visus kaulus funkcijai, kas apgriež kaulus otrādi un magic, it works. Tātad mans sākotnējais skripts arī darbojās. Izveidoju sev vēlamo rezultātu un papildināju vēl kodu ar iespēju skatīties uz kādu noteiktu 3d objektu dzinējā, kas būs ļoti noderīgi.

Attēla apraksts

Tātad izveidoju pre-made animāciju, kuru varu pats deformēt iekš dzinēja, ļoti perfekti. Tālāk vēlējos izveidot sistēmu, lai var ielikt characterim rokās itemu, piemēram, zobenu, vai šajā brīdī vienkāršu 3d objektu, kas izskatās kā koks. Un piemēram, cepuri uzlikt uz galvas. Problēma sākas tur, ka characters ir animēts jau un pievienojot itemu character root objektā, rodas effekts, ka items staigā līdzi characterim, bet lokāli stāv uz vietas, t.i. roka kustās, bet items nekustās līdzi rokai. Izeja no tā ir tāda, ka itemu gluži vienkārši pievieno rokas kaulam un viss maģiski darbojas.Nezinu cik tas ir labi, labot kaula struktūru, lai pievienotu itemu, bet nu tas darbojas. Tad nu arī viss ir izveidots. Tagad atlika izveidot pašu skriptu, kurā var easy pievienot itemus attiecīgajās vietās charactera ķermenim.

Attēla apraksts

Šādā veidā atliek vienkārši ielikt itemu attiecīgajā mainīgajā un tas automātiski tiks pievienots ķermeņa kauliem. Tas aptuveni viss par šo. Turpmāk animācijas plānoju veidot ar kinect kameras palīdzību, tādejādi radot realistiskas animācijas, tādejādi spēli padarot dzīvāku. Tas šajā postā arī viss. Next plānos ir izveidot +/- skatāmu gabaliņu no kartes, kuru plānoju veidot un protams veidot animāciajs ar kinect.

Cheers!

Ierakstu labojaEdgarsdesign7.Augusts 2015 07:35

Mans mazais signature ^^

Ļoti skaisti viss iet uz priekšu, cik ilgi jau strādā pie šitā projekta? Kā arī, ja nav noslēpums, tad kāda vispār ir ideja spēlei?

Ar lielu interesi gaidu spēles izlaišanu.

Ļoti skaisti zīmē, ceru, ka tev viss izdosies un kautkad redzēsim, kā izskatās!

Pie šī projekta līdz esošajam līmenim veidoju aptuveni mēnesi, tai skaitā izstrādāto domu, bet tagad labu laiku neesmu tam visam ķēries klāt, jo bija jāsāk strike izstrāde un spēli sanāca iepauzēt, tagad vēl pāris nedēļas būs pauze, jo jāpabeidz kārtot papīri ar strike lietām un tā, lai viss iekustās, tad jau arī turpināšu un šeit rakstīšu progresu Paldies par atsauksmēm Jūs esiet forši !

Mans mazais signature ^^

Ielogoties Lai atbildētu tēmā, ielogojies !
Atpakaļ uz augšu Tēmai ir 4 atbildes  •  Kopumā lasīta 1275 reizes