Pirātu Kredo jeb Assassin`s Creed 4 Black Flag apskats

Doties atpakaļ
Ielogoties Lai atbildētu tēmā, ielogojies !

Ko iesākt kompānijai,kuras galvenās franšīzes triloģija ir beigusies, bet gribās taisīt vēl spēles, jo tās ir ienesīgas? Pagriezt spēli pa gandrīz 180 grādiem!

Attēla apraksts

AC 4 Melnais Karogs sekoEdvardam Kenvejam (Edward Kenway) kā viņš cenšas kļūt par bagātu pirātu. Jā, pirmo reizi mums ir AC spēlē galvenais varonis, kam nav nekāda sakara ar Slepkavām vai Templiešiem, viņš tikai grib kļūt bagāts. Tomēr savā ceļā pēc bagātībām viņš, protams, saskarsies ar abām grupām, izvērtējot katru un beigās nolemjot, ka labāk būt par Slepkavu nekā Templieti. Pārsteiguma kārtā AC 4 sižets ir ļoti...cilvēcisks. Edvarda ceļojums viņu padara par cilvēku, atšķirībā no pārējiem galvenajiem AC franšīzes varoņiem, kas tikai akli tic Slepkavu ideoloģijai. Spēlē nereti parādās prieks, satraukums, sāpes, dusmas, un citas emocijas, padarot Edvardu par tīkamu galveno varoni, kurš pārtop no mantkārīga un bezrūpīga pirāta uz atbildīgu un gudru cilvēku. Un ne tikai Edvards ir labi izstrādāts – arī visi viņa kompanjoni, ieskaitot Edvardu Teču, jeb Melnbārdi, Benu Hornigoldu, Džeimsu Kidu, ir dzīvelīgi, katrs ar savu personību un uzskatiem. Personāžu personībās svarīgu lomu spēlē arī aktieri, kas savu uzdevumu veic godam, parādot personāžu emocijas ne tikai tekstā. Spēle arī saņem atzinību par pirātu attēlošanu – parasti jau visur viņi ir attēloti kā sliktie zēni, kas nemazgājās un visus aplaupa, un tā tas ir, bet viņi ir attēloti arī kā sapņotāji, cilvēki, kuriem ir savas idejas un savas domas kā dzīvot dzīvi, vēlēdamies izveidot savu pirātu republiku, kur visi varētu būt brīvi. Sižeta beigas ir pārsteidzoši emocionālas ne tikai franšīzes faniem, bet geimeriem vispār. Ubisoft šoreiz pacentās sižeta ziņā un tas parādās visas spēles garumā.

Attēla apraksts

Ja jau seko kādu laiciņu AC sižetam, tad tas nav viens no tiem „no A līdz B” tipa. Lielāko daļu spēlētājs pavada 18. gadsimtā, bet tā ir tikai virtuālā realitāte no cilvēka ģenētiskās atmiņas, kuru parāda dators „Animus”. Visa šitā „Animus” lieta fanu starpā vienmēr ir iemesls atšķirīgiem iemesliem – daži saka, ka tas padara spēli unikālu, kamēr citi to nopeļ, uzskatot to kā šķērsli, lai izbaudītu vēsturisko sižetu. Protams, tas viss ir savienots, jo tas, kas ir paslēpts pagātnē, ir vajadzīgs nākotnē, un to visu vieno tā sauktā Pirmā Civilizācija, kuras dēļ spēlē arī pastāv visa „Animus” tehnoloģija un kas ir ietekmējusi visu mūsu vēsturi. Tam visam starpā, kā jau vienmēr, ir Slepkavas un Templieši, abi zinādami par Pirmo Civilizāciju un vēlās kontrolēt tās atstāto tehnoloģiju. Es labāk neieslīgšu detaļās par tiem notikumiem, jo tad man nāksies jau izveidot savu Wiki. Kā jau zināms, franšīzes galvenais varonis Desmonds, caur kura acīm mēs skatījāmies AC 1, AC 2, AC Brotherhood, AC Revelations un AC 3, ir miris, un tagad ir jauns galvenais varonis - tu! Ubisoft atzina, ka tas ir domāts, lai spēlētājs pats justos kā galvenais varonis, bet tas nav īpaši labi izdevies. Nevar arī nekur iztikt bez franšīzes sazvērestību teoriju elementa, kas man patīk, jo sazvērestības teorijas ir vienmēr fun, un arī jāatzīst, ka Ubisoft vienmēr izdomā veidus kā reālu vēsturi modificēt savām vajadzībām.

(topošais Strike.lv ofiss?) Attēla apraksts

Kā jau katrā spēlē beznormāla gameplay jebkurš sižets ir nekam nederīgs. Un AC 4 no gameplay laikam ir pats labākais no visiem. Kā jau parasti, parkūra elements ņem virsroku, kad spēles notikumi norisinās pilsētās vai džungļos (jā, ir džungļi, drupas, salas), un tas ir daudz labāk nostrādāts nekā AC 3. Joprojām pastāv neprecīzais auto-parkūrs, kur spēle automātiski spēlētāju parkūra leciena laikā novedīs pie kāda platformas, bet šoreiz tas ir mazākā apjomā. Šis tomēr nav Mario. Kaujas mehānika ir relatīvi tāda pati kā citās spēles, izņemot to, ka šoreiz var spēlēt ar diviem zobeniem, kas piestāv šai spēlei. Un ar četrām pirātu pistolēm, kas pat skan jau labi. Lielās izmaiņas šajā spēlē ir kuģošana un, ņemot vērā, ka tas ir šoreiz galvenais transportēšanās veids, tam ir vienkārši jābūt labam. AC 3 aizsāka ideju, bet AC 4 to uzlabo visos veidos. Vairāk vai mazāk, var kuģot pa visu Karību jūru un izkāpt uz gandrīz jebkuras salas, kas spēlē parādās. Spēlē ir vismaz 70 vietas, kurās var izkāpt, ieskaitot Havanu, Kingstonu, Nasau, un citas. Šī spēle ir liela un aktivitāšu daudzums arī nav mazs – meklēt bagātības, uzbrukt cietokšņiem, aplaupīt cukurfermas, nirt zem ūdens, spēlēt galda spēles (spēlē spēlēt spēles!), un citi laika nosišanas veidi. Tās lielums būtu bezjēdzīgs, ja nebūtu labu veidu kā tajā pārvietoties. Labi, ka kuģis ir labi vadāms, ar daudziem uzlabojumiem un ar ļoti lielu pielietojumu. Ne tikai ar to var ceļot pa pasauli, bet arī piedalīties kuģu kaujās, zvejot, uzbrukt nocietinājumiem, vākt resursus. Runājot par kuģu kaujām, tās ir fantastiskas, un ne jau tik tādēļ, ka pretinieks spēj uzbrukt arī, bet arī laikapstākļi spēlē var mainīties. Piemēram, sākas kauja ar lielu kuģi, kas var veikt nopietnus bojājumus spēlētāja kuģim, un jūra ir mierīga, bet vienā brīdī mākoņi apmācās, sāk veidoties vētra, virpuļviesuļi visur un augsti viļņi. Diemžēl mēdz gadīties, ka jūrā ir tikai vāji zema līmeņa kuģi, kuriem var uztaisīt viena šāviena KO. Pastāv arī daudzspēlētāju režīms (multiplayer), kurā mednieki medī medniekus (atkal) un starp visiem FPS nav ne vainas, bet tas ātri paliek garlaicīgs, ja vien to spēlē, kā arī iesācējiem tā mehānika var būt mazliet sarežģīta.

Attēla apraksts

Grafiski spēle izskatāslieliski. Esmu spēlējis gan X360, gan PS4 versiju, un pat vecā 360 versija tur līdzi. Par PC neko nezinu, jo nav man tāda zvēra, kas šo varētu palaist. Animācijas izskatās labi, pilsētas pildītas ar gaišām krāsām, kā arī pilsētas ir dažādas. Tomēr spēles zvaigzne ir pati jūra, kas ir uzprogrammēta, lai būtu reālas jūras simulācija. Arī visas saliņas uz kurām var uzkāpt, un neuzkāpt, ir detalizētas un džungļu atmosfēra ir jūtama it visur sauszemē. Mūzikas celiņš galvenokārt sastāv no pirātu tematikas, tomēr lielākais pārsteigums ir dziesmu krājums, kas sastāv no reālām pirātu dziesmām no 17. – 18. gadsimtam, kuras spēlētājs var savākt, lai jebkurā kuģošanas brīdī apkalpe sāktu dot meldiņu. Ir vairākas detaļas, piemēram, visi subtitri ir rakstīti jau gandrīz izzudušā ģermāņu valodu ortogrāfijā, kurā katrs lietvārds ir rakstīts ar lielo burtu, vai kuģa apkalpes rosīšanās atbilstoši apstākļiem, kas liek spēli mazliet vairāk novērtēt. Gadās, kad kuģa apkalpe sāk dziedāt pareizo dziesmu, spēlē ir saulriets, jūra ir mierīga un kuģis netraucēti dodās uz priekšu – tas ir viens no tiem maģiskajiem momentiem, kas pierāda videospēļu nenovērtēto spēju būt mākslai.

(Viens no ideālajiem spēļu momentiem) Attēla apraksts

Kā jau katrā aprakstā,visas detaļas nevar izklāstīt, jo citādāk tas jau būt pilns ar maitekļiem (maiteklis = spoiler. Un tas ir LVA apstiprināts vārds). Katrā spēlē pastāv sava problemātika un ne vienmēr visi būs starā par katru jauno mehāniku vai atjauninājumu, bet šeit viņi ir centušies to samazināt līdz minimumam, atstājot to, kas nostrādā un noņemot gandrīz visu lieko. Kopumā spēle ir lielisks AC gabals faniem, tomēr jaunpienācējiem sižets var šķist tik sarežģīts, ka pat Metal Gear Solid atzīst šo franšīzi, bet cilvēki galvenokārt šo spēli gan jau pirktu viena iemesla dēļ, kas ir arī patiess – visu laiku labākais pirātu simulators.

9/10

Ierakstu labojaEdgarsdesign7.Augusts 2015 08:54

kārtējais naisais apraksts

Labs apskats. Uz PC izskatās tāpat kā uz konsolēm nu varbūt maķenīt labāk... bet tā kā tas ir ports bez īpašas pielāgošanas PC iespējām tad nekādu privilēģiju.... Piekrītu ka AC 3 ir pilnīgs disasters salīdzinot ar visām iespējamajām AC seriāla spēlēm, bet nu kam negadās... Jāsaka, ka tieši kuģošana šo daļu padara īpašu, tāpēc esmu ieplānojis noteikti pievērsties arī Rogue daļai

Lai arī grafika ir Black flag līmenī tomēr tieši jūras braukšana it tā kas piesaista. Protams Unity visu AC sēriju pacēla jaunā līmenī, bet tas jau ir cits stāsts. Jācer ka Syndicate būs vēl mazs solīts pareizajā virzienā.

Ierakstu labojaEdgarsdesign15.Augusts 2015 06:00

Respect par apskatu. Black Flag stāv pie izietiem 6%. Būs laikam jāmeklē disks rokās...

kārtējais naisais apraksts

Ja pareizi atceros, prasīji kādu jaunākas spēles aprakstu.

Ierakstu labojaEdgarsdesign7.Augusts 2015 08:55

Labs apskats. Uz PC izskatās tāpat kā uz konsolēm nu varbūt maķenīt labāk... bet tā kā tas ir ports bez īpašas pielāgošanas PC iespējām tad nekādu privilēģiju.... Piekrītu ka AC 3 ir pilnīgs disasters salīdzinot ar visām iespējamajām AC seriāla spēlēm, bet nu kam negadās... Jāsaka, ka tieši kuģošana šo daļu padara īpašu, tāpēc esmu ieplānojis noteikti pievērsties arī Rogue daļai [video]3-Dv03la01Y[/video] Lai arī grafika ir Black flag līmenī tomēr tieši jūras braukšana it tā kas piesaista. Protams Unity visu AC sēriju pacēla jaunā līmenī, bet tas jau ir cits stāsts. Jācer ka Syndicate būs vēl mazs solīts pareizajā virzienā.

AC bija mana iecienītākā franšīze, tomēr, sākot ar Revelations, spēle sāka palikt mazliet garlaicīga. Black Flag to bišķīt pamainīja, bet es joprojām neesmu pamēģinājis Unity. Jāatzīst, ka pagaidām man Syndicate ir vienaldzīgs.

Ierakstu labojaEdgarsdesign7.Augusts 2015 08:55

Labs apskats. Uz PC izskatās tāpat kā uz konsolēm nu varbūt maķenīt labāk... bet tā kā tas ir ports bez īpašas pielāgošanas PC iespējām tad nekādu privilēģiju.... Piekrītu ka AC 3 ir pilnīgs disasters salīdzinot ar visām iespējamajām AC seriāla spēlēm, bet nu kam negadās... Jāsaka, ka tieši kuģošana šo daļu padara īpašu, tāpēc esmu ieplānojis noteikti pievērsties arī Rogue daļai [video]3-Dv03la01Y[/video] Lai arī grafika ir Black flag līmenī tomēr tieši jūras braukšana it tā kas piesaista. Protams Unity visu AC sēriju pacēla jaunā līmenī, bet tas jau ir cits stāsts. Jācer ka Syndicate būs vēl mazs solīts pareizajā virzienā.

AC bija mana iecienītākā franšīze, tomēr, sākot ar Revelations, spēle sāka palikt mazliet garlaicīga. Black Flag to bišķīt pamainīja, bet es joprojām neesmu pamēģinājis Unity. Jāatzīst, ka pagaidām man Syndicate ir vienaldzīgs.

Ļoti līdzīgi, es arī revelations neizvilku līdz galam, bet Unity ir svaigāks... katrā ziņā ir vērts paspēlēt... sākumā gan iespaidu sabojāja daudzi gļuki, bet nu kad es sāku spēlēt tie jau bija novērsti un jāsaka ka man vienkārši brīžiem patika paklīst pa senās Parīzes ieliņām un vienkārši aplūkot apkārtni.. nu ir izdevies radīt atmosfēru šoreiz, tāpēc Syndicate gaidu Londonas dēļ. Ko vien vērta bija rāpšanās pa Dievmātes katedrāli un tml. Ļoti daudz uzzināju par Parīzes un Francijas vēsturi, par dažādām vēsturiskām celtnēm. Mūsdienās Parīze izskatās pavisam citādi un tomēr kaut kur līdzīgi.

Ierakstu labojaEdgarsdesign7.Augusts 2015 08:55

Spēle kā tāda man patīk, skraidīt apkārt un pildīt misijas, bet nevaru ciest misijas ar kuģiem.

Izskatās jau diezgan coolīgi!

Ielogoties Lai atbildētu tēmā, ielogojies !
Atpakaļ uz augšu Tēmai ir 8 atbildes  •  Kopumā lasīta 2333 reizes