atleast4symbolsatleast4symbolsgrupāIRLIRL2022. g. 31. jūl. 22:47

Pirms nedēļas atgriezāmies no Norvēģijas. Kopumā Oslo -> Bergene aizņēma 8 dienas. Turp devāmies ar mūsu pašu Airbaltic. Lidosta -> Oslo aizvadam diezgan fiksā vilcienā. Pirmās 2 dienas tika aizvadītas viesnīcā. Otrās dienas rītā pēc brokastīm liftā satikām Luca - ITA kuram ir paveicies nocopēt LAT Zani un klausoties kā bērnam māca latviešu valodu mācās arī pats. 99.99% saruna tika aizvadīta latviski. Vienīgā lieta ko nespēja latviskot bija vietiņa uz kuru mūs aizdzina apskatīt pilsētu - Holmenkollen. Turp dodamies ar metro. Atpakaļ čāpojam ar kājām. Atgriežoties uztaisam piemirsto selfiju ar Luca un saņemam norādes kur doties tālāk.

Dienā nr3 čāpojām pēc īres mašīnām. Bijām pieteikuši 2x volvo v90 ļoti labi apzinoties ka tādas nedabūsim. Budget meitene sagaidot jau informē ka ir 1 slikta ziņa un 1 laba. Labā - "iedosim kaut ko sakarīgu". Tika piedāvāti 2 elektrovāģi - Škoda ENYAQ iV un Citroen C4. Ejot skatīt gājām garām Polestar2 un meitene izmet "ja gribat varat arī šo ņemt" uz ko mana reakcija "ja man neprasa piemaksāt - ŅEMU!". Tā nu tikām pie Škodas un Polestar neko ekstra nepiemaksājot. Budget meitene mūs pamatīgi izglāba iedodot elektromašīnas, jo degvielā būtu nolikuši vismaz 2x vairāk. Tā nu sākās īsais 2000 km pārbrauciens.

Nakts #1 (diena #3) ārpus Oslo tika aizvadīta netālu no Lyngdal namiņā. Te Sandis iepazīstināja ar Love, Death & Robots. Namiņš ļoti ok 7 muguru atpūtināšanai.

Diena #4 - ripojam uz Stavanger apskatīt Sandīša pieprasītos LIELOS ZOBENUS. Pa ceļam ik pa 15-20min piestājot stāvlaukumos aplūkot jaukos skatus.

Tā kā šai dienai vienojāmies par loyo mode on - nams netika piemeklēts, jo visiem līdzi ir paķertas teltis/hamoks. Pēc maziņām mocībām nolemjam palikt no Pulpit rocke netālā kempingā.

Diena #5 - pārgājiens uz Preikestolen vai Pulpit rock. Ejam visi. Līdz galam pārsteidzošā kārtā nonākam visi (mīnus viens kuram paniskās bailes no augstuma neļāva piebeigt pēdējos 100metrus). Izlemjam pakāpties augstāk, lai netraucēti paēstu/atpūstos.

Pa ceļam piestājam pie ūdenskrituma netālu no Oddas.

Nakts tiek aizvadīta diezgan okay-ish namiņā netālu no Troltungas pie ciema Jondal. ~1h brauciens līdz Trolltungai.

Diena #6 - pārgājiens uz Trolltunga. Esam pagādājuši upper parking biļetītes, lai nepamirtu tiekot ar kājām līdz tam. 2 cilvēki 100% atsakās iet šajā pārgājienā, jo 20km nav joka lieta. Katrā virzienā ejam ~4h, kas ir diezgan optimāls ātrums. Galā diemžēl mūs sagaida mākoņi un viens pērkona blieziens.

^ tā kā baigais skats nesanāca ķēros pie līdzi paņemtā musli batoniņa.

Pēc pārgājiena seko ~4-5h pārbrauciens līdz "Bergenei" - Nautnes, kur ir pagādāts ļoti jauks nams ar lielisku saimnieku uz 3 atlikušajām dienām.

Kalnos obligāti ņemam (Trolltungas versija) - ūdeni (~1L pudele būs pietiekama-ish, jo pa ceļam ir strauti kuros ūdeni var papildināt), ēdamo (musli batoniņi [x4] ar šokolādīti un sāli pēc manas pieredzes ir nikni labi and of horse banānus [x6]), ekstra maika/jaka/zeķes nenāk par sliktu.

Nākamajā dienā braukājam ar kajakiem, sēžam džakuzī un paskatam pāris epizodes no Love, Death & Robots.

^ Ilmārs noķer zivi. Nogrillē. Apēd.

Dienā "kurš vairs atceras kurā" ripojam uz māju pusi. Lidojumi sanāk 2. Bergene -> Oslo un Oslo -> Rīga. Bergenes lidojums tiek aizkavēts par 40min, bet veiksmīgi paspējam tikt līdz nākamajam. Laiks nav pietiekams un mana bagāža paliek Oslo uz ekstra dienu.

Bērnības sapnis par Norvēģijas apmeklējumu piepildīts. Ntās "pirmās reizes" daudziem tika. Piem man lidojums, elektrovāģa vadīšana, īstu kalnu apmeklējums uttutjp. Kopumā dārgs ceļojums - veikalos cenas visam 2-3x augstākas kā pie mums, bet worth it!