SākumsPasākumiUzdevumiVeikalsSpēlesLīderiJauns
Decoration background

No Strike Arhīva: Pirmie iespaidi par Red dead redemption 2

EkingEking2020. g. 27. janv. 09:47
No Strike Arhīva: Pirmie iespaidi par Red dead redemption 2

No Strike Arhīva: Pirmie iespaidi par Red dead redemption 2

Vēl šobaltdien atceros kā ar genotsiid skrējām pēc RDR2 diska


Biju viens no laimīgiem spēles īpašniekiem, kas ieguva Red dead redemption 2 (turpmāk RDR2) disku pāris dienas ātrāk pirms oficiālās relīzes 26.oktobrī un bija iespēja izmēģināt ilgi gaidīto spēli. Vēlējos padalīties ar pirmajiem iespaidiem par RDR2. Detalizētu apskatu gaidiet no Strike redaktoriem pēc kāda laika, jo būtībā spēle ir ar milzīgu atvērto pasauli un tā iziešana var aizņemt ap 50-60 stundām un detalizēta izpēte var aizņemt jau ap 100 stundām. Pirmos iespaidus balstīšu uz pirmajām 7 stundām spēles laika, tas noteikti nav apskats un stāstījums var mainīties uz spēles vidus daļu un beigām. Kopumā RDR2 veidoja aptuveni 8 gadus vairāk kā 1000 Rockstar darbinieki un spēles izveidē bija iesaistīti 700 balss aktieri. Pirmajos iespaidos par spēli vairāk koncentrējos uz izjūtām un kā RDR2 spēlējās.

Izskatās labi

RDR2 ir Rockstar Games izstrādāta un publicēta Rietumu tematikai veltīta piedzīvojumu spēle ar lielu atvērto pasauli (lai pārjātu no vienas kartes gala uz otru būs nepieciešams ap 15 minūtēm). Spēle ir prīkvels 2010. gada spēlei Red dead redemption, un ir trešais ieraksts Red Dead sērijā. Sižets noris 1899. gadā, un tas seko likumpārkāpēja Artūra Morgana, kas ir Dutch van der Linde bandas biedrs, stāstam.

Par Red dead redemption 2 diska specifikāciju un noformējumu Strike lietotājus jau informēja Mr. Genotsiids. No savas puses piezīmēšu, ka spēles instalācija no diska aizņems ap 2 stundām un ar aktuālo atjauninājuma versiju 1.02 spēle aizņems 98.15 GB diska vietas. Kā atzīmēts uz diska vāciņa ar zvaigznīti spēles online daļa būs pieejama tikai novembrī. Tātad patreiz ir iespējams uzspēlēt vien-spēlētāja stāstu un ar draugiem RDR2 varēsiet spēlēt tikai novembrī. Līdzīgi bija arī ar GTA V, kad Rockstar aktivizēja GTA online tikai pēc noteikta laika.

Pirmo reizi ieslēdzot RDR2 tā spēlējās patiešām kā jaunās paaudzes spēle gan grafiskā, gan game-play ziņā. Rockstar ir pievērsušies tādiem maziem sīkumiem, kurus jūs neatradīsiet nevienā citā spēlē. RDR2 simulācijas līmenis ir iespaidīgs, un ārējā pasaule atceras Tavas darbības un attiecīgi reaģē uz lēmumiem un darbībām. Pirmajā ievada misijā manam galvenajam varonim Artūram Morganam jājot ar zirgu gar sniegoto kalnu upi sanāca pilnīgi nejauši un pat negribot ielūzt ledū, nokritu no zirga un paspēju izpeldēties upē. Zirga kritiens animāciju un kritiena plūdenuma ziņā bija izteikti dabisks un kustību fizikas ziņā esmu redzējis tikai filmās. Pēc piecelšanās no ledus uzkāpu zirga seglos un piejāju pie pārinieka, kas ierunājās, lai uzmanīgāk jāju gar ledaino upi!

Gar ledaino kalnu upi

Zirga jāšana jūtama kā dabīga un fizika ir pārdomāta un niansēta, nokāpjot no zirga ir jāuzmana, lai tas neaizbēg vai nenobīstas no iespējamiem draudiem. Kā lielisks piemērs ir ievada misijā draudu novēršana un kalnu nogāzē atstāto zirgu aizsargāšana no vilkiem. Zirgs spēj izjust bailes un pārāk tuvu pienākušais vilks var izprovocēt zirgu uz patvaļīgu aizjāšanu projām. Pēc veiksmīgas zirgu aizsargāšanas no vilku bariem uzkāpām seglos un jājām projām no kalnainās nogāzes, taču protams vilku bari sekoja un mums vajadzēja aizsargāties šaujot un reizē jājot. Mani pārsteidza, ka vilkus varēja sašaut ne tikai no zirga, bet, vilkiem pieskrienot pārāk tuvu, zirgs varēja sabradāt tos un viņi palika guļot sniegā. Jājot ar zirgu jāuzmanās arī no citām briesmām. Piemēram, netālu no ceļa bija lācis – varēja iet netālu garām viņam un gaidīt visticamāk lāča uzbrukumu vai arī laicīgi mainīt maršrutu un droši dodaties savās gaitās.

Zirgs ir ne tikai transporta līdzeklis, bet uz segliem var nest ieročus un citus svarīgus resursus kā medījumu. Spēlē ir iespējams pārslēgties uz spēlētāja pirmo skatu punktu, kā arī var aktivizēt kinematogrāfisko režīmu, kas būs līdzīgs filmai un varēsiet redzēt sevi no malas, piemēram, jājot zirga seglos. Lieliski spēle izskatās gan no pirmās personas skatu punkta, gan kinematogrāfiskā režīmā.

No pirmās personas skatu punkta

Artūra Morgana komandas biedri ir vienoti un pilda uzdevumu kopīgi, ja kaut kas nebūs pa prātam, viņi ziņos vai aizrādīs. Biedri teiks: “Hei, Artūr, tu ne tur slēpies, esi tik laipns un nomaini pozīcijas”. Tiks arī aizrādīts, ja šausiet ne-pietiekami intensīvi un biedri skubinās, lai iesaistās cīņā. Sākotnējas misijas gaitā bija jāpieņem patstāvīgs lēmums kā rīkoties kritiskā situācijā, vai iesaistīties apšaudē no slēpņa vai arī gaidīt līdz pēdējam un apdraudēt bandas biedrus. Pēc dialoga varēja saprast tūlīt, tūlīt būs nepatikšanas, nekāds trigers nesākas automātiski, lēmums bija jāpieņem patstāvīgi. Es pieņēmu glābt biedrus un iesaistīties; apšaudes notiek dinamiski, uzvedot pretiniekam mērķi tas kļūst sarkans un var izdarīt šāvienus. Ierocis apšaudes laikā ir jāpārlādē patstāvīgi un tas aizņem savu laiku ar ko jārēķinās. Veselības stāvokli var atjaunot ar aptieciņām un arī ēdiena rezervēm kā konservētām pupiņām, kas dos dažādus atjaunošanās efektus. Menu kreisajā pusē ir askētiski parādītas dzīvības varoņa emblēmiņa ar sirsniņu un staminas līmenis, vēlāk spēles gaitā parādīsies Dead eye stāvoklis. Jājot ar zirgu tiks atainots gan varoņa, gan zirga staminas un dzīvības līmenis.

Gatavojoties uzdevumam

Pieminēšu, ka no zirga pretinieku var noķert ar laso, pie šī mehānikas bija jāpiešaujas un mans galvenais varonis ne vienmēr varēja noķert ķeramo ar laso. Lai zirgs būtu labs draugs tas būtu arī nedaudz jāapkopj - jāpabaro, jāsaķemmē un jānoglāsta. Tādējādi paaugstināsiet saiti ar zirgu un tā vadības līmeni.

Apkopjam zirgu

Dead eye ir viena no galvenām spēles mehānikām, kas spēles varonim ļauj apstādināt laiku apšaudes brīdī un veikt pretiniekam atzīmes ar vairākiem krustiņiem, kas pēc laika aktivizēšanas čauršauj pretinieku ar trāpīgiem šāvieniem. Ja Dead eye būs veiksmīgi izmatots tiks parādīta animācija kā pretinieks tiek cauršauts un krīt zemē. Dead eye līmeni var atjaunot arī ar speciāli paredzētu toniku, bet tā Dead eye līmenis tiek patstāvīgi atjaunots cīņas gaitā novācot pretiniekus. Dead eye nevar izmantot visu laiku un bez vajadzības apstādināt laiku, tādējādi netiks zaudēts cīņas dinamiskums. Runājot par pretiniekiem, tie patstāvīgi maina pozīcijas un mēģina flankojot no malām un izprovocē uz aizsega maiņu. Cīņas karstumā atbilstoši tā intensitātei Artūrs Morgans var vairāk uztraukties un zaudēt mērķēšanas fokusu. Pēc kārtējās misijas iziešanas tiksiet apbalvots ar medaļu un būs parādīts kādas prasības izpildītas, vienīgi prasības būs redzams pēc misijas iziešanas. Tātad misijas visticamāk vajadzēs atkārtoti iziet, ja būs vēlme iegūt zelta medaļu, jo no pirmās reizes nezinot prasības parasti tiek iegūta sudraba vai bronzas medaļa. Atzīmēšu, ka atvērtā pasaule ir milzīga un tā būs jāatklāj pakāpeniski, būs tiešām daudz ko darīt. Ar dzeltenām ikonām būs atzīmētas gan pamata, gan papildus misijas. Pēc ikonām nevarēsiet atšķirt vai tā ir pamata vai papildus misija. Pēc Rockstar vārdiem viņi vēlējās dzēst saites starp misiju nozīmīgu un viss ko dariet atvērtā pasaulē ir nozīmīgs. Būs arī dažādas mini spēles kā domino un pokers. Ja godīgi gandrīz 40 minūtes nospēlēju domino nemanot un patīkami pavadīju laiku.

Domino

Atsevišķi jāpiemin medīšana, kas ir vesels pasākums un medīšanas galvenais mērķis ir pabarot savu bandu. Pirmkārt atjājot uz medīšanas vietu nepieciešams izvēlēties pareizo ieroci, jo ierocis un trāpījuma veids noteiks nomedītā dzīvnieka kvalitāti. Ar šaujamo ieroci trāpot ķermeņa apvidū ādas un paša zvēra kvalitāte būs zemāka nekā trāpot ar šaujamo ieroci dzīvnieka galvas apvidū. Ieteicams medīt ar loku, tad nomedītā dzīvnieka kvalitāte būs augstāka. Kad ir izvēlēts ierocis dzīvniekam nepieciešams sadzīt pēdas, aktivizējot īpašu medīšanas vai hunter režīmu, redzēsim smalkas dzīvnieka pārvietošanās trajektorijas. Medīšanas režīmā var pārslēgties uz opciju, lai varētu redzēt dzīvnieka pārvietošanās pēdas. Tiklīdz ir sadzītas pēdas dzīvniekam, klusi jāpielavās drošā attālumā un jāveic nomērķēts šāviens. Pēc trāpījuma un dzīvnieka nomedīšanas ir iespējams pasaukt zirgu vai pašam uzlikt uz pleciem un aiznest medījumu uz zirgu. Civilizētā veidā nomedīto dzīvnieku uzliekam uz zirga aizmugurējās daļas un dodamies dīrāt apmešanās vietā. Gaļa tiek izmantota ēdiena pagatavošanai, savukārt ādas var pārdot. Kopumā ir iespējams nomedīt vairāk kā 170 dažādus dzīvniekus. Spēlei progresējot būs arī iespējams zvejot.

Medības

Rockstar ir pilnveidojis spēlē izmantojamo dzini Euphoria, kas uzlabo fizikas sistēmu, mijiedarbojoties ar daudzām procesuālajām animācijām. Euphoria dzinis ticami ataino mākslīgā intelekta fiziku un reaktīvā dialoga iespējas. Euphoria dzini izmanto gan fizisko personu, gan dzīvnieku procesuālās animācijas. Piemēram, ja tiek sašauts jātnieka zirgs, tad ir vairākas reālistiskās rezultātu iespējas kā kritiens no zirga, paraušana zem kāpšļiem vai pat ir iespēja nokrist zem zirga un tādējādi vajadzēs cīnīties par savu dzīvību, lai izkļūtu ārā no slazda.

Muzikālā ziņā spēle pārsteidz spriedzes epizodēs ar stindzinošu mūziku, kas piedod trillera cienīgas sajūtas. Pētot un jājot atvērtā pasaulē dzirdēsim patīkamās vesterna mūzikas skaņas. Sevišķas uzslavas vēlētos veltīt ierunātiem tēliem un it sevišķi Artūra Morgana tēlam, ko ir ierunājis ne tik slavenais aktieris Rodžers Klārks. Pateicoties viņam jūtos kā īsts vesterna varonis. Ierunāto tēlu atskaņošana ir fantastiska, gan fona vai tādu, kuru loma nav tik nozīmīga. Piemēram, braucot ratos ar meitenēm tās dziedāja jautras dziesmas, ai, cik tas bija patīkami! Tēli ierunāti patīkamā valodā un ir pieklājīga, pat galvenais bandas vadonis pret saviem padotajiem attiecas ar cieņu un sauc kā Mr.Paterson, Mr. Morgan. Rockstar pieturējās pie ne pārāk pazīstamiem tēlu ierunātājiem, lai tie nevarētu ar savām ambīcijām aizēnot spēli. Tiešām fantastisks darbs ir paveikts ierunāto tēlu ziņā, kurus ierunāja kopumā ap 700 balss aktierim.

Fantastisks kalnu skats

Pēc pirmajiem iespaidiem un sajūtām jūtams, ka Red dead redemption 2 ir nozīmīgs 2018. gada spēles pretendents. Spēle ir smalka un niansēta ar daudz noslīpētām mehānikām un grafiski izskatās gleznaini vai tie būtu sniegoti meži ar kalniem vai vasarīgs ceļš gar plūstošo upi. Priecē arī spēles ritējums, kas savā veidā ir nesteidzīgs un ļauj izbaudīt katru spēles momentu.

Ja patika pirmie iespaidi par Red dead redemption 2 tad dodiet ziņu vai atzīmējiet ar kudos. Es līdzīgā veidā varētu veidot un dalīties ar iespaidiem spēlējot spēli un veidot vēl vairākas apraksta daļas. Līdzīgu pieeju izmantoja Mr. Goodman2576, veidojot Assasssin’s Creed Orgins iespaidus spēlēšanas gaitā vairākās daļās. Gaidīšanas laiks ir beidzies un droši dodaties uz iemīļoto spēļu veikalu vai savas konsoles digitālo bodi pēc savas RDR2 kopijas, spēle ir tā vērta!

**Žanrs: **Action-adventure Platformas: Xbox One, PS4 (spēleju uz PS4 platformas) Metacritic kritiķu vērējums: 97 balles - PS4, 98 balles - Xbox One Izstrādātājs: Rockstar Studios Izdevējs: Rockstar Games Režīmi: Single-player, multiplayer Iznākšanas datums: 2018. gada 26. oktobris Vairāk bildes sekojšā saitē: Red dead redemption 2 albums

Godīgi sakot mani nepavilka RDR2. Sekoju līdzi visu haipam, nopirku nedēļu pēc iznākšanas, pavadīju tur apmēram 20 stundas un ar to arī mans stasts ar RDR beidzās.