Kena: Bridge of Spirits apskats

Vizuāli krāšņa indie spēle

3.Oktobris 2021 23:25
Eking

Ievads

Kena: Bridge of Spirits ir neatkarīgo izstrādātāju spēle, kas iesoļo AAA teritorijā. Tā izskatās vizuāli krāšņi. It sevišķi skaisti ir apgaismojuma efekti, lieliski pasniegta vizuālā prezentācija un brīnišķīgs muzikālais pavadījums, taču dažbrīd spēle izskatās vienkārša vadības un piedāvātā stāsta dēļ.

Kena: Bridge of Spirits ir klasiska darbības piedzīvojumu spēle, ko izstrādājusi un izdevusi Ember Lab. Galveno varoni Kenu ir iespējams vadīt no trešās personas perspektīvas.

Kenas mazie draugi

Kena ir garu pavēlniece ar maģiskām spējām, kura palīdz mirušajiem pārcelties no fiziskās uz garīgo pasauli. Meitenes pavadoņi ir mazi dīvaini radījumi, kas saukti par Rot (tulkojumā – blēņdari, puvekļi) un palīdz pārvietot dažādus priekšmetus, un cīnīties ar pretiniekiem. Jautrās radībiņas atgādina Pikmin. Kena ar tām draudzējas. Meitene mazajiem draudziņiem krāj kosmētiskos priekšmetus dažādu cepuru formā.

Pašas radībiņas ir atrodamas, paslēpušās kastēs un dažādās slepenās vietiņās. It īpaši daudz laika ir jāpavada, meklējot radījumus, kā arī krājot tiem cepures, kosmētikas punktus un Kenas spēju punktus. Par kosmētikas punktiem var iegādāties cepures vietējā veikaliņā. Karte ir kā nosēta ar kolekcionējamiem priekšmetiem. To ir vairāk nekā divsimt. Šīs mazās, nesvarīgās vākšanas lietas var aizņemt lielu daļu spēles laika.

Par spēles procesu un sižetu

Kena: Bridge of Spirits darbība risinās skaistā teritorijā, kas savā krāšņumā atgādina Bali. Tajā ir skaisti meži, kalni un tumšas alas. Meitene bieži ceļo un saskaras ar garu pasauli. Savā ceļojumā bieži ir jāmin dažādas vienkāršas mīklas un jāpārvar itin elementāri platforminga šķēršļi. Mīklas ir tiešām vienkāršas un neprasa īpašu piepūli no spēlētāja, tās vairāk saistās ar dažādu priekšmetu pārvietošanu un gravitācijas spējām, bieži ir jāizmanto loks, granātas un mazo radību palīdzība.

Ja mīklas un platforminga elementi nesagādā grūtības, tad vienkāršās cīņas un daudzās bosu cīņas gan prasa pacietību un izturību, bieži lielos pretiniekus ir jāmēģina pieveikt vairākas reizes. It sevišķi augstākās grūtības pakāpēs spēles pārbaudījumi pieaug eksponenciāli. Dažbrīd Kena: Bridge of Spirits grūtība ir saistīta nevis ar pašu bosu grūtību, bet ar kokaino un ne īsti plūstošo varones vadību. Lēkšanas un izvairīšanās spējas ne vienmēr strādā īsti labi, tās nav noslīpētas un atsaucīgas kā, teiksim, tādās sarežģītās spēlēs kā Dark Souls, Nioh, kurās spēlētājs saprot savas nāves kļūdainos iemeslus. Tāpat arī šķēpa un loka sitienu vietas (hit-box) nav īsti precīzas, kas padara cīņas grūtākas un haotiskākas. Pats spēles process nav tik noslīpēts, kā vēlētos. Kamera ir novietota tieši aiz Kenas un ir ļoti tuva, kas nedaudz dezorientē bosu cīņu laikā.

Runājot par spēju koku, tad tas ir pavisam vienkāršs. Papildus enerģijas aizsardzības vairogam un šķēpam var iegūt loku, granātas un teleportācijas spējas. Savukārt pamata spējas var nedaudz uzlabot un padarīt stiprākas. Spēli Kena sāk ar ierobežotu spēju kopumu – meitenes arsenālā ir enerģijas vairogs un šķēps. Kena: Bridge of Spirits pirmās divas stundas ir diezgan garlaicīgas – tā ir vienkārša pārvietošanās pa dažādām meža teritorijām, alu labirintiem, lai nokļūtu nākamajā vietā. Ierindas pretinieki ir parasti kokaiņi jeb mazi celmi ar cirvjiem, kas sevišķi nemainās līdz pat spēles nobeigumam. Tāpat arī pirmajā spēles daļā parastie bosi ir tādi kā lieli koki, mazkustīgi un neizskatās īpaši oriģināli.

Pēc loka iegūšanas spēles gaita jau kļūst nedaudz dzīvāka, process tiek dažādots. Piemēram, pirmajā daļā man pietrūka papildu spēju, kas varētu variēt spēles gaitu. Taču otrajā daļā, iegūstot jau granātas, tas nedaudz izmainīja spēles procesu. Tiek pavērtas daudz plašākas iespējas, ļaujot sasniegt apgabalus, kuros sākotnēji, šķiet, nevarēja nokļūt. Granātas spēj iznīcināt pretiniekus, kā arī ļauj uz laiku aktivizēt platforminga elementus.

Manuprāt, Kena: Bridge of Spirits pilnībā atklājas tieši nobeiguma daļā pēc teleportācijas spēju iegūšanas. Nobeigumā bosi jau ir unikāli un pārdomāti, pārvietošanās pa pasauli kļūst beidzot aizraujoša. Es izbaudīju finālu, it sevišķi noslēdzošo cīņu, un jau stāsta nobeiguma daļu.

Skaists piedzīvojums

Kenas stāsts var būt patiesi krāšņs tieši vizuālo efektu, kinematogrāfijas scēnu un apgaismojuma dēļ. Kena: Bridge of Spirits izskatās fantastiski skaisti – pat jau kā lielbudžeta projekts –, taču savā sirdī tas joprojām ir indie projekts. Lai cik tā neizskatītos bērnišķīgi ar saviem blēņdariem un mīļajiem jokiem, tā vairāk ir pieaugušo spēle. Tajā ir diezgan nikni bosi, un savas vadības dēļ spēle nav intuitīva. Vizuāli tēli atgādina Pixar animācijas varoņus. Tas ir izskaidrojams, ka studija Ember Labs reiz uzsāka savu darbību kā animācijas studija. Tādēļ nav brīnums, ka Kena: Bridge of Spirits vizuāli izskatās tik brīnišķīgi, it sevišķi animācijas un apgaismojuma jomā.

Personīgi vēlētos, lai stāsts atklātu vairāk par pašu meiteni, vēlētos iepazīt viņas stāstu. Taču Kena: Bridge of Spirits sižets atklāj vairāk par garu pasauli, par cilvēkiem, kas mīlēja un dzīvoja, par pašu ciematiņu, kur reiz mita šie cilvēki. Par pašu Kena mēs uzzinām itin maz.

Kena: Bridge of Spirits apkārtējā vide ir piepildīta ar mazām detaļām, un apgaismojums ir fantastisks. Manuprāt, īpaši skaisti izskatās Kenas meditācijas brīži, kas ļauj papildināt dzīvības apjomu un izbaudīt brīdi. Spēlējot uz PS5, var izvēlēties veiktspējas vai grafisko režīmu. Mana izvēle nešaubīgi krita uz veiktspējas režīmu ar 60 kadriem sekundē. Savukārt grafiskais režīms piedāvā 4K izšķirtspēju ar 30 kadriem sekundē. Muzikāli pavadošā tēma ir aizkustinoša, tā lieliski papildina Bali un senatnes noskaņas. Kena: Bridge of Spirits piedāvā krāšņu skaņas dizainu. Pēc manām domām, vislabāk ir ierunāta galvenā varone.

Pēc Kena: Bridge of Spirits iziešanas spēlētājam tiek piedāvāts vēlreiz pabeigt spēli jau grūtības pakāpē Master, kas var būt patiešām liels izaicinājums. Turklāt Kena pēc spēles iziešanas var turpināt pētīt pasauli, ļaujot sakrāt visus kolekcionējamos priekšmetus.

Kopumā

Kena: Bridge of Spirits man sagādāja pilnu emociju gammu. Sākumā tas bija aizkaitinājums, garlaicība par vienkāršoto spēles procesu, neinteresanto stāstu un ne īsti atsaucīgo vadību. Savu ticību Kena: Bridge of Spirits atgriezu tās vidusdaļā, kad jau Kenas spēju arsenāls kļuva mazliet daudzveidīgāks, kā arī uzlabojās piedāvātās mīklas, bosu cīņas tapa oriģinālākas, un stāsts sāka lēnām atklāties. Savukārt jau pēdējās stundas sniedza gandarījumu par jaunajām izdomātajām vietām, oriģinālajiem bosiem un sižeta nobeiguma daļu. Reizēm spēle sagādāja frustrācijas brīžus ar neatsaucīgo vadību. Taču nobeiguma daļa bija izcila, ļaujot iziet spēli ar gandarījuma sajūtu.

Kena: Bridge of Spirits noteikti ir vērts izbaudīt, ja esat indie spēļu fans, kurš vēlas ko vienkāršu, taču ar lielisku vizuālo noformējumu. Tai ir savas problēmas, ko izstrādāji steidz labot. Apskata veidošanas gaitā jau bija jau izdoti pavisam astoņi ielāpi PS4, PS5 versijām, kas laboja dažādas balansa, mehāniskās un citas kļūdas.

Kena: Bridge of Spirits piedāvā daudz bosu cīņu, fantastiski skaistu Bali stilā veidotu pasauli, kas balansē ar platforminga mīklu minēšanu, kolekcionējamo priekšmetu vākšanu un izpēti. Tā ir eleganta savā vienkāršībā un reizē simpātiska. Kena: Bridge of Spirits piedāvā aptuveni desmit stundu garu piedzīvojumu.

Nobeigumā vēlētos īpaši pateikties PlayStation Latvija par Kena: Bridge of Spirits apskata koda nodrošināšanu.


Žanrs: Action-adventure
Spēlētāju skaits: 1
Platformas: PC, PlayStation 4, PlayStation 5
Apskatītā versija: PlayStation 5 (versijas 1.05-1.08)
Izstrādātājs: Ember Lab
Izdevējs: Ember Lab
Izdošanas datums: 21.09.2021.

145 skatījumi 0 komenti kudos

Raksta autors

0 Komentāri

Nav pievienots vēl neviens komentārs, bet Tu vari būt pirmais!

Pievienot Komentāru

Lai pievienotu komentāru, lūdzu ielogojies!