SākumsPasākumiUzdevumiVeikalsSpēlesLīderiJauns
Decoration background

Iespaidi: DeathLoop

EkingEkinggrupāStrike.lvStrike.lv2021. g. 17. okt. 20:14
Iespaidi: DeathLoop

Iespaidi: DeathLoop

Dishonored radītāju jaunā, interesantā spēle


Ievads

Padalīšos ar iespaidiem par DeathLoop, ko esmu spēlējis aptuveni 8-10 stundas. Neesmu to izgājis, bet periodiski atgriežos un izeju kārtējos līmeņus, lai beidzot izkļūtu ārā no bezgalīgās laika cilpas. Spēlēju uz PlayStation 5.

DeathLoop ir izstrādājuši Arkane Lyon, kas piedāvā visai neparastu spēlēšanas pieredzi, atšķirīgu no līdz šim redzētajiem projektiem. DeathLoop pamata kodols ir aizgūts no Prey (2017) un sērijas Dishonored spēlēm. Galvenais varonis Kolts (Colt) seko dažādām norādēm un iegūst zināšanas par pasauli, lai varētu izkļūt no laika cilpas. Viņam traucē harizmātiska dāma vārdā Džuliana (Julianna).

Laika cilpa

DeathLoop unikālā mehānika ir saistīta ar laika ciklu. Tas nozīmē, ka katra diena ir tāda pati kā iepriekšējā. Spēle savā veidā atgādina mums tik zināmo filmu Murkš ķ a dien a – spēlētājs katru ciklu atklāj jaunas detaļas par apkārtējo pasauli un tajā notiekošo, pakāpeniski progresējot un nepieļaujot agrākās kļūdas, vai vismaz mēģinot izvairīties no tām.

Galvenais uzdevums ir nogalināt visus četrus laika sargus katrā laika cilpas līmenī, kā arī atrisināt beigu uzdevumu, lai izkļūtu no laika cilpas. Katrā līmenī spēlētājs var kļūdīties līdz pat trīs reizēm vai nomirt, lai atkal sāktu jaunu dienu jau zināmā pasaulē. Ja galvenais varonis pietiekoši daudz nomirst, tad kārtējā laika cilpa sākas no paša sākuma. Tādējādi atšķirībā no Dishonored vai Prey, kurās progress ir lineārs, DeathLoop tiek izmantots laika cilpas mehānisms.

Spēlētājs atgriežas cikla sākumā no paša rīta un var izvēlēties, kādu reģionu vai uzdevumu atkārtoti piedzīvot. Iepriekš iegūtos ieročus un progresu spēlētājs daļēji var zaudēt, ja viņš nav pietiekami tālu progresējis. Taču DeathLoop līmeņi nav unikāli ģenerēti, katrā diennakts ciklā tie ir vieni un tie paši, pat viegli nogalināmie mākslīgā intelekta pretinieki ir tādi paši. To izvietojums mainās tikai dažādos diennakts ciklos.

Līmeņu dizains un stāsts

Līmeņu dizains ir pārsteidzoši labs, taču DeathLoop piedāvā tikai četrus vidēja lieluma līmeņus dažādos diennakts laikos. Savā veidā spēlētājam veidojas tuva saikne ar galveno pretinieci Džulianu, pamazām atklājot apkārtējo pasauli.

Četri piedāvātie līmeņi ir kā mazas izpētāmās pasaules, kurās var pakāpeniski atklāt mīklas un atslēgt slēgtās durvis ar unikāliem kodiem, ko var atklāt apkārtējā pasaulē. Protams, spēlētājs sastopas ar dažādiem šķēršļiem un var izmanot alternatīvus ceļus, kurus var izmantot atkarībā no Kolta iespējām. Pieminēšu, ka pieejami dažādi diennakts cikli un tajos ir mainīgi laika apstākļi, kā arī tiek mainīts ne īpaši gudro mobu izvietojums. Pagaidām, man nav izskaidrojums, kādēļ no rīta ir vasaras laiks, bet vakarā iestājās ziema. To īsti DeathLoop neizskaidro.

DeathLoop stāsts un balss aktiermeistarība ir jautra un reizē muļķīga. Patstāvīgi tiek bārstīti joki. Vienmēr ir jautri saklausīt, ko neparastu vai aizraujošu. Džuliana patstāvīgi velk uz zobu Koltu, taču viņš atbildi nepaliek parādā. Savā veidā tas ir kā kaķis ar peli, patstāvīgi Džulianai ķircinot Koltu par neizkļūšanu no laika cilpas. Spēle apbalvo spēlētāju par atklājumiem un dod balvās dažādas spējas, ieročus un galvenais papildus zināšana par DeathLoop pasauli. Man tā asociējas ar sava veida action-puzzli, kurā var atgriezties 5-10 sekundes pirms liktenīgās kļūdas pieļaušanas.

Kopējie iespaidi par DeathLoop

DeathLoop ir viena no interesantākajām un neparastākām spēlēm, ko esmu spēlējis pēdējā laikā. Arkane piedāvā unikālu spēles pieredzi, kas pirmās stundas patiešām pārsteidz un liekas kā svaigs gaisa malks. Taču jau pietiekami progresējot, DeathLoop lēnām sāk apnikt un nespēj vairs pārsteigt. Laika cilpas princips jau neliekas pārsteidzošs, bet drīzāk apnicīgs.

Man, piemēram, patīk uzspēlēt ik pa laikam DeathLoop, un lēnām izpētīt pasauli. Tā arī piedāvā asinhroni ielauzties cita spēlētāja pasaulē ar Džulianu, bet tā drīzāk ir kā papildus iespēja paplašināt spēlēšanas pieredzi. Varētu teikt, ka vienspēlētāja pieredze spēlē aizņem savus 90%, bet pārējie 10% ir veltīti saspēlei ar citiem spēlētājiem.

DeathLoop es uzskatu par Arkane pilota projektu, kas savā veidā atgādina tādus proves projektus kā Wolfenstein: Old Blood vai Far Cry: New Dawn. Var redzēt, ka studija iemēģina jaunas spēles mehānikas, kas var būt paplašināti izmantotas tādā galvenā sērijas spēlē kā Dishonored. Manuprāt, DeathLoop ir stilīga spēle ar krāšņu vizuālo līmeņu noformējumu, lielisku pavadošo skaņu celiņu un patiešām labu balss aktieru darbu.


Izdošanas datums: 2021. gada 14. septembris
Izstrādātājs: Arkane Studios
Izdevējs: Bethesda Softworks
Žanrs: First-person shooter
Režīmi: vienspēlētāja, daudzspēlētāju
Platformas: PC, PlayStation 5 (DeathLoop nākotnē iznāks uz Xbox platformas)