SākumsForumiUzdevumiVeikalsSpēlesLīderi
Decoration background

Jau drīzumā iznāks Sekiro: Shadows Die Twice

EkingEkinggrupāStrike.lvStrike.lv2019. g. 19. marts 21:17
Jau drīzumā iznāks Sekiro: Shadows Die Twice

Jau drīzumā iznāks Sekiro: Shadows Die Twice

Viena no marta galvenajām spēlēm ir jau praktiski iznākusi. Atklājam, ko zinām par jaunāko SoulsBorne tipa darbu.


Īsumā par Sekiro

Sekiro: Shadows Die Twice ir action-adventure spēle no trešās personas perspektīvas, ko izstrādā sērijas Bloodborne un Dark Souls radītāji. Galvenais varonis ir karavīrs, kurš glābj savu priekšnieku un vēlas atgūt godu atriebjoties. Atšķirībā no Souls spēlēm šeit nav nekādu RPG elementu, klašu vai ieroču uzlabošanas iespējas, kā arī daudzspēlētāju režīma.

Sekiro: Shadows Die Twice - Official Launch Trailer | PS4

Sekiro darbība risinās Japānā 16. gadsimta Sengoku ērā – brutālā periodā ar pastāvīgu dzīvības un nāves konfliktu. Tumšajā pasaulē spēlētājs nonāks aci pret aci ar par sevi lielākiem ienaidniekiem. Kā shinobi jeb nindzja galvenais varonis lieto nāvējošu ieroču arsenālu un atklāj savas spējas.

Neskatoties uz to, ka Sekiro sižets risinās Japānā Sengoku ērā, tajā nav reālu vēsturisku cilvēku vai vietu. FromSoftware uzsāka izstrādi 2015. gada beigās.

Sekiro gameplay

Klans Ashina nolaupīja varoņa meistaru (genotsiid piezīme: angliski viņu dēvē par lord jeb – precīzāks tulkojums – pavēlnieku), nocirta tēla roku un atstāja nomirt, tomēr viņš spēja izdzīvot un augšāmcelties. Tad kāds noslēpumains japāņu tēlnieks (busshi) nomainīja trūkstošo ekstremitāti pret protēzi, ļaujot par Sekiro nosauktajam varonim izmantot dažnedažādus ierīcē iebūvētus rīkus. Viņš ir bruņojies arī ar katanu.

Sekiro cīnās ar samuraju zobenu labajā rokā un protēzi kreisās vietā. Nāves un spēlētāja atdzimšanas (respawn) mehānisms, iespējams, ir radikāli atšķirīgs no sērijā Dark Souls ierastā. Sekiro: Shadows Die Twice koncentrējas uz spēles progresu, nevis sodu sistēmu kā tādu, piemēram, valūtu neietekmē varoņa nāve.

Kad spēlētājs mirst, viņš var augšāmcelties vietā, kur tika uzveikts. Šī iespēja par brīvu ir pieejama vienu reizi, bet pēc tam jātērē resursi. Lai atkal varētu atdzīvoties, spēlētājam būs jāuzvar ienaidnieki, lai atjaunotu augšāmcelšanās spējas.

Sekiro ir jākrāj pieredze, ko var zaudēt pēc miršanas. Taču tās izmantošanas vietā iespējams arī uzlabot spēlētāja prasmes vai iegādāties jaunas. Citiem vārdiem sakot, pazīstamā SoulsBorne stila progresa vietā Sekiro piedāvā ko nedaudz netradicionālāku.

Personīgi neesmu mēģinājis nevienu Souls daļu vai Bloodborne, bet, iespējams, nu ir īstais laiks – tikai jāsaņemas, jāatsaucas uz izaicinājumu un jāļaujas šo spēļu varai. Kā izsakās Polygon savos iespaidos, Sekiro ir brutāla, skaista un studijas draudzīgākais darbs.

Sekiro is brutal, beautiful, and FromSoftware’s friendliest game yet

Veidotāja Miyazaki vārdi par Sekiro

„Sadarbībā ar Activision Sekiro: Shadows Die Twice mums ir bijusi ļoti aizraujoša pieredze,” sacīja FromSoftware prezidents un režisors Hidetaka Miyazaki. “Ar Sekiro: Shadows Die Twice un daudziem FromSoftware komandas locekļiem, ieskaitot sevi, esmu satraukts, pirmo reizi piedāvājot izpētīt Sengoku Japānu un nindzju tematiku. Mēs nevaram sagaidīt, kad spēle nonāks veikalu plauktos un ikviens to varēs atklāt pats.”

Pēc Miyazaki vārdiem, mobilitāte ir viena no spējām, par kuru izstrādātāji ir saviļņoti, jo tā paver daudzus jaunus cīņas veidus. Tikai ar īpaša lēciena ieviešanu vien pilnībā mainās kaujas jēdziens, jo pēkšņi jādomā trīs dimensijās. Papildus tam mobilitāte nozīmē, ka spēlētājs var vienlaikus stāties pret lielākām ienaidnieku grupām. Ir dažādas metodes, kas īpaši izstrādātas šim nolūkam, un tās var būt ļoti jautri izmantot.

Sekiro sniedz daudz kaujas nianses. Piemēram, dažreiz spēlētājs stāsies pret pieciem, sešiem vai vairāk ienaidniekiem, citreiz – pret diviem vai trīs lielākiem pretiniekiem, un reizēm – pret vienu jaudīgu. Lietotājam būs pieejamas daudzas iespējas, kas palīdzēs risināt sarežģītas situācijas.

Miyazaki: "Es mudinātu spēlētājus izmantot laiku, lai mācītos, iedrošinātu sevi un eksperimentētu ar jauno kaujas sistēmu, un es uzskatu, ka tā ļoti atalgos."

Jau drīzumā

Sekiro ir guvusi iedvesmu no stealth-action spēļu sērijas Tenchu, kuru daļēji izstrādāja un izdeva FromSoftware. Savukārt vārds s_ekiro_ japāņu valodā nozīmē "vilks ar vienu roku". Tiešām skan intriģējoši!

Spēle iznāks pavisam drīz – 22. martā – uz PC, PS4 un Xbox One. Brutālais piedzīvojums sērijas Dark Souls cienītājiem sāksies jau tūlīt, tūlīt. Iespējams, kāds no Jums gribēs padalīties ar savu pieredzi, spēlējot Sekiro: Shadows Die Twice. Būtu lieliski uzzināt ko vairāk par šo grūto un reizē skaisto darbu. Vai Jūs ar nepacietību gaidāt jaunāko SoulsBorne stila piedzīvojumu?