SākumsPasākumiUzdevumiVeikalsSpēlesLīderiJauns
Decoration background

BioWare atklāti par Anthem

EkingEkinggrupāStrike.lvStrike.lv2020. g. 11. febr. 10:11
BioWare atklāti par Anthem

BioWare atklāti par Anthem

BioWare atklāti runā par Anthem nākotni


BioWare tagad strādā pie Anthem "ilgtermiņa pārveidošanas". Tā ģenerāldirektors Keisijs Hadsons (Casey Hudson) apstiprināja jaunā emuāra ierakstā, atspoguļojot spēles problemātisko vēsturi un pamatproblēmas.

Strike dalījās iespaidos par Anthem gandrīz prims gada un atzina par nepabeigtu projektu ar daudzām kļūdām. Toreiz ziņojām, ka pašreizējā stāvoklī Anthem nevaram rekomendēt iegādāties, jo spēle nav īsti pabeigta un noslīpēta. Tā arī atgādinājām, ka Anthem ir sastopamas daudzas tehniskās problēmas. Gada griezumā nav bijuši lieli uzlabojumi. Strike ziņoja par Anthem kritisko kļūdu labojumiem.

Hadsons atzīts, ka nepieciešams fundamentāli pārstrādāt spēles pamata kodolu, kā arī atteikties no sezonāliem atjauninājumiem. Tālāk paziņojums tiek citēts angļu valodā, ko precīzi teicis BioWare ģenerāldirektors.

"Hey everyone!

One year ago, we were preparing to launch Anthem – a game that represented a big leap into new territory for us as a studio. It was an exhilarating and terrifying experience to go out to the world with something new and different, and we are grateful to all the players who have come along with us on the journey. It has been a thrill for us to see the creativity of our players in designing customized Javelins, and watching them master Anthem’s flying and fighting gameplay. I am so proud of the work the team has put into this game, and at the same time there’s so much more that we – and you – would have wanted from it.

Over the last year, the team has worked hard to improve stability, performance and general quality of life while delivering three seasons of new content and features. We have also heard your feedback that Anthem needs a more satisfying loot experience, better long-term progression and a more fulfilling end game. So we recognize that there’s still more fundamental work to be done to bring out the full potential of the experience, and it will require a more substantial reinvention than an update or expansion. Over the coming months we will be focusing on a longer-term redesign of the experience, specifically working to reinvent the core gameplay loop with clear goals, motivating challenges and progression with meaningful rewards – while preserving the fun of flying and fighting in a vast science-fantasy setting. And to do that properly we’ll be doing something we’d like to have done more of the first time around – giving a focused team the time to test and iterate, focusing on gameplay first.

In the meantime, we will continue to run the current version of Anthem, but move away from full seasons as the team works towards the future of Anthem. We’ll keep the game going with events, store refreshes, and revisiting past seasonal and cataclysm content – starting with our anniversary towards the end of the month.

Creating new worlds is central to our studio mission, but it’s not easy. Sometimes we get it right, sometimes we miss. What keeps us going is the support from players like you. Your feedback gives us guidance on how we can improve, and your passion inspires us with the courage to create. I look forward to working together with your involvement and feedback towards the best possible future for Anthem.

Casey"

Visa šī jezga ap Anthem sākās 10. februārī, jo vairāk nekā mēnesi pēc svētkiem spēlē bija redzamas Ziemassvētku lampiņas. Tādēļ tika uzdots loģisks jautājums, kas notiek ar Anthem sezonāliem atjauninājumiem. Par to uzdeva jautājumu viens no spēļu kanāliem Laymen Gaming. Bioware reaģēja ar bloga emuāra ierakstu.

Anthem pēc vairāku gadu pavadīšanas izstrādes ellē tika izlaista pagājušā gada februārī. Par Anthem izstrādes aizkulisēm ziņoja Kotaku. Es ieteiktu izlasīt analītisko Kotaku rakstu, ja tas vēl nav izdarīts.

Lai gan BioWare lielākoties izvairījās no rakstā aprakstītajiem apstākļiem, Hadsona komentārs liek domāt, ka Anthem pēdējie, ilgstošie uzlabojumi bija tālu no ideāla.