Terminator: Resistance apskats
Tikai īstiem terminatora faniem
Īsumā par Terminator: Resistance
Terminator: Resistance (TR) ir pirmās personas šūteris, ko izstrādājusi poļu studija Teyon un izdevusi Reef Entertainment. Spēles sižeta pamatā ir notikumi, kas balstīti uz pirmo divu "Terminatora" filmu notikumiem, kur cilvēce iestatīta nākotnes karā pret mašīnām. TR pamatā ir filmās The Terminator un Terminator 2: Judgment Day redzētais. Galvenā sižeta līnija aplūko pretošanās kustības karu pret Skynet kiborgiem Kalifornijā 2028. gadā.
TR galīgi nav peļama spēle. Tā tik tiešām izskatās un šķiet kā no iepriekšējās paaudzes, vērtējot pēc grafiskā un vizuālā noformējuma. TR drīzāk pēc sajūtām ir kā 2010. gadu sākumā veidota spēle. Ja atmetam grafisko un vizuālo noformējumu, tad tā spēlējas pavisam ne slikti. TR ne reizi neuzkārās, un nesastapu nevienu kritisku kļūdu, kas sabojātu spēles procesu. Piekrītu, ka tā ir kokaina, bet ne pavisam slikta spēle. Vairāk sliecos vērtējumam, ka TR ir viduvēji laba spēle – daži spēles elementi sanākuši labi, kaut kam nav pieticis budžeta, un tā neizskatās tik labi no vizuālā viedokļa. Tālāk sīkāk iztirzāsim Resistance.
Jaunākā "Terminatora" spēle
Spēles vizuālais noformējums izskatās diezgan novecojis. Taču tā aizraus, ja patīk "Terminatora" visums. Spēlē ir slikta sejas animācija, izņemot pāris momentus ar galvenā varoņa Džeikoba draudzenes Dženiferas sejas tuvplāna kadriem. Tajā ir precīzi uztverta atmosfēra atbilstoši terminatora tematikai. TR attēlots nākotnes karš no Kamerona filmu diloģijas. Stāsts kopumā ir interesants, taču ne pārāk oriģināls. TR ir ieviesti diezgan daudzi mehānismi, kas saistītas ar munīcijas, resursu un ieroču kraftingu. Spēles gaitā pastāvīgi tiekam iepazīstināti ar jaunām iespējām, kā termināļu uzlaušanu vai lavīšanās līmeņiem. Lai izvairītos no kiborgiem, ir nepieciešamības ieslēgt sensoru, kas izceļ terminatorus un robotus spilgti zaļā krāsā.
Lavīšanās ir izveidota diezgan labā līmenī, jūtams, ka pretī stājas terminatoru armija, no kuras ir jāizvairās. Ceļā sastopoties ar jau uzlabotu pretinieku, bez atbilstošas sagatavotības un ieročiem var dabūt diezgan trūkties. Terminatorus var nogalināt tikai ar lāzera vai plazmas ieročiem, kurus var iegūt spēles vidusdaļā, savukārt plazmas ieročus – spēles beigās. Triecienšautenes un stobru ieroči ir neefektīvi pret terminatoriem: labākajā gadījumā tie var izslēgt pretinieku uz dažām sekundēm, līdzīgi kā tas bija terminatora filmās. Terminatori izskatās autentiski. TR sastopami dažādi terminatoru modeļi, kā T400, T800, T820, T850, T825v, T47, T808, un dažādi pretinieku tipi, kā liegabala torņi, tanki, droni un daudzi citi.
TR ir sastopama "lieldienu ola" (noslēpts pārsteigums) no Terminator 2: Judgment Day, kurā redzams uz operācijas galda preparēts T1000 modelis, policijas terminators, kuru tēloja Roberts Patriks. TR lāzeri un plazmas ieroči ir labi izveidoti un tos iespējams pielāgot ar uzlabojumiem. Ir jūtams, ka šauj ar lāzera ieroci, un iespējams sajust tā atdevi. Spēles gaitā bieži ir jālieto okšķerēšanās spējas, lai atslēgtu slēdzeni vai uzlauztu termināli. Slēdzenes un termināļi ir ar dažādām grūtības pakāpēm, kurus labāk var uzlauzt, apgūstot atbilstošas spējas. Spēju koks ir izveidots diezgan plašs, sākot ar cīņas, resursu pārvaldības, lavīšanās un beidzot ar kraftinga spējām. Ir nedaudz jāpiedomā, kurā virzienā attīsties, jo pieredzes punkti par līmeņu sasniegšanu tiek doti ierobežotā daudzumā.
Lielāko spēles laiku ir jāizlīdzas ar nelielu munīcijas apjomu. Taču, ja munīcija izsīksit, spēle kļūst daudz interesantāka, ir jālieto atjautība un izdoma. Vairāk jāpiedomā, kurās vietās vajadzēs skriet no terminatoru bara, kad slēpties aiz stūriem un izlikt slazdus. Es itin bieži attapos bez lāzera ieroča munīcijas. Man bija jāizdomā, kā izvilināt terminatoru uz jau uzlauztas bruņu torņa stacijas, lai tā varētu "novākt" terminatoru. Dažreiz ir vienkārši jālavās projām, ja ir pārāk daudz terminatoru. Iesaistoties tiešā konfliktā, nepietiks ne munīcijas, ne veselības aptieciņu.
Resursu pārvaldība ir iepriekš jāplāno – jāatjaunojas pretošanās bāzē, kā arī jāiepērk munīcija no tirgotājiem, pašam jāuzmeistaro munīcija un aptieciņas. Pastāvīgi ir jāseko līdzi ieroču uzlabojumiem, it sevišķi munīcijai, kaut arī resursi mētājas apkārt pasaulē un ir pieejamā daudzumā, taču dažreiz ar tiem nepietiek. Dzīvības stabiņš neatjaunojas automātiski – tikai izmantojot aptieciņas, var atjaunot dzīvības apjomu. Konflikta laikā vislabāk bez aizsega nestāties pretī terminatoru armijai.
TR – Metro satiek Wolfenstein
Visumā spēle atgādina Metro un Wolfenstein sakausējumu. Daļēji atvērta pasaule, resursu vākšana, galvenā bāze un varoņu izskats atsauc atmiņā Metro Exodus. Savukārt līdzīga sērijai Wolfenstein tā ir lielo robotu un dronu dēļ. Bāzē ar daudziem varoņiem var parunāt un saņemt blakus misijas. Papildu uzdevumi ir diezgan vienkārši, palīdz atklāt pasauli nedaudz vairāk. Pieminēšu, ka neredzēsim dzelzs Ārniju kā terminatora tēlu vai kā beigu bosu. Protams, būtu bijis lieliski redzēt Arnoldu Švarcenegeru "Terminatora" spēlē.
TR līmeņi ir pietiekami lieli un detalizēti, katrā ir daudz darāmā un ienaidnieku izvietojums ir pārdomāts. Līmeņi izveidoti ar neskaitāmiem gruvešiem, sabrukušā mājām, kā arī debesskrāpju drupu fons ir nepārtraukts. Līmeņu dizains kopumā ir labi izveidots. To izmērs ir pietiekami plašs, bet ne pārāk liels, kā arī nav pieejama ātrās ceļošanas iespēja. Spēle atsauc atmiņā pretošanās kustības cīņas pret terminatoriem no pirmās sērijas filmas. Filmas muzikālās tēmas ir aizgūtas no Terminator un Terminator 2: Judgment Day, kas piedod sava veida autentiskumu. Skaņas dizains veidots atbilstošā līmenī, dzirdami metāliski un robotu skaņas efekti.
Spēle uz beigām kļūst tikai labāka, man personīgi patika nobeigums. Piekrītu, ka dialogi veidoti klišejiski un vienveidīgi, bet tajos ir dotas izvēles iespējas. Galvenais varonis Džeikobs var daļēji ietekmēt notikumu gaitu, kā arī pieņemt lēmumu, kas nebūtiski nosaka sižeta attīstības gaitu. Varu droši teikt, ka pēdējās spēles stundas ir atmiņā paliekošas. Es piekrītu, ka sākums, iespējams, nav izdevies labākais, kas sniedz ne īpaši labus pirmos iespaidus par to. Mīļākie līmeņi ir slimnīca ar lavīšanās elementiem un Pasadīnas pilsēta.
Par TR kaitinošajām lietām: viennozīmīgi galvenā problēma ir spēles ilgie ielādes laiki, jo pēc nomiršanas vai nākamā līmeņa ielādes var aiziet ap 30-40 sekundēm. Dialogi varēja būt pārdomātāki – ne tik vienveidīgi un apnicīgi. Tajos nav iespējams izlaist cutscenes. Tāpat man liekas, ka somā ir par daudz ieroči, kraftinga lietas un visādi sīkumi, ko spēles laikā īsti neizmantoju.
Kopumā
"Terminatora" spēle ir viduvēji laba. Tā, visticamāk, domāta īstiem sērijas faniem, kam patika pirmās divas filmas. TR ir daudz atsauces uz to notikumiem. Neskatoties uz novecojošo vizuālo un grafisko noformējumu, spēles process ir pietiekami labs. TR ir zināmas līdzības ar sēriju Metro un Wolfenstein spēlēm, kas varētu būt tuvākais atskaites punkts, vai izvēlēties konkrēto darbu vai ne.
Man spēles iziešana aizņēma ap 8-10 stundām. Es ieteiktu to iegādāties tikai ar labu atlaidi. Pieminēšu, ka diska versija ir samērā reti sastopama. Iespējams, Terminator: Resistance ir līdz šim labākā savas sērijas spēle.
Apskatītā versija: PlayStation 4 (versija 1.05)
Žanrs: first-person shooter
Režīms: vienspēlētāja
Platformas: PlayStation 4, Xbox One, PC
Izstrādātājs: Teyon
Izdevējs: Reef Entertainment
Izdošanas datums: 15.11.2019. (ES/AU), 07.01.2020. (Ziemeļamerika)
Skaidri redzams ka no Terminatora tēmas visa sula jau ir izspiesta un neko jaunu nevar izdomāt